آشنایی با کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی

  • در ادامه می خوانیم :
  1. مدل کاغذ دیواری پذیرایی
  2. راهنمای انتخاب کاغذ دیواریِ پذیرایی
  3. نصب کاغذ دیواری پذیرایی
  4.  دکوراسیون کاغذ دیواریِ پذیرایی

 نکات جامع و کامل در رابطه با کاغذ دیواری پذیرایی

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع آشنایی با کاغذ دیواری پذیرایی بپردازیم. به طور کلی کاغذ دیواری به عنوان پوششی در نظر گرفته می‌شود که برای سطوح دیوارهای داخلی ادارات، خانه‌ها و دیگر موقعیت‌های مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری به عنوان یکی از جنبه‌های طراحی داخلی ساختمان‌ها به شمار می‌رود و تاثیرات چشمگیری را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاغذ دیواری پذیرایی نکات مفید و کاربردی را برایتان عنوان سازیم. خواهشمندیم  تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

امروزه کاغذ دیواری به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش ها در نظر گرفته می‌شود و شما می‌توانید آنها را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تهیه و خریداری کنید. تا از این طریق سبب ایجاد زیبایی و نمای چشم‌انداز در دکوراسیون داخلی پذیرایی خود شوید. اگر دقت کرده باشید امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که برای تزیین دیوار و پوشاندن دیوارهای سالن پذیرایی از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند. استفاده از کاغذ دیواری پذیرایی نسبت به رنگ ساختمان، ارزان‌تر در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن تنوع بسیار بالای کاغذ دیواریِ پذیرایی، افراد بسیاری را مجاب به استفاده از این المان جذاب و کاربردی کرده است.

فهرست مطالب

    مدل کاغذ دیواری پذیرایی

    همانطور که گفته شد کاغذ دیواری پذیرایی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود است. از این رو انتخاب درست و به جای آن می‌تواند باعث ایجاد جلوه‌های بسیار جذاب و منحصر به فرد در سالن‌های پذیرایی شود. کاغذ دیواری‌ها امروزه در مدل‌های متفاوتی از جمله مدل‌های گل دار، ساده، طرح دار و…  موجود هستند. توصیه ما به شما این است که طرح، رنگ و مدل کاغذ دیواریِ پذیرایی خود را متناسب با نوع کفپوش سالن انتخاب کنید.

    کاغذ دیواری پذیرایی کاغذ دیواری پذیرایی کاغذ دیواری پذیرایی

    در صورتی که پوشش سالن پذیرایی شما ساده است؛ بهترین انتخاب برای شما کاغذ دیواری‌های طرح دار و گلدار می‌باشد. تا محیط را از حالت خنثی خارج کرده و رنگ و لعابی به آن بدهید. در مقابل در صورتی که کف پوش اتاق پذیرایی شما طرح دار باشد؛ بهتر است برای جذابیت و زیبایی بیشتر از کاغذ دیواریِ پذیرایی ساده استفاده کنید.

    یکی از بهترین و زیباترین طرح‌ کاغذ دیواریِ پذیرایی، کاغذ دیواری پذیراییِ سفید رنگ می‌باشد که جلوی منحصر به فردی را در محیط ایجاد کرده و سبب بزرگ به نظر رسیدن محیط می‌شود. همچنین محیط را بسیار دل باز و روشن نشان می‌دهد؛ که این موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی روحیه افراد ساکن در آن محیط نیز بگذارد.

    جالب است بدانید که امروزه در بیشتر سالن‌های پذیرایی، برای پوشاندن دیوار پشت تلویزیون، از کاغذهای دیواری پذیرایی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت بهره می‌برند. لازم به ذکر است که کاغذ دیواری این بخش از پذیرایی، در مقایسه با دیگر بخش‌ها متفاوت می‌باشد و این تمایز به وجود آمده بسیار چشمگیر خواهد بود. از دیگر مدلهای کاغذ دیواریِ پذیرایی که به عنوان جدیدترین کاغذ دیواریِ پذیرایی در نظر گرفته می‌شود می‌توان به کاغذ دیواریِ سه بعدی اشاره کرد؛ در طول این مقاله به طور مجزا به آن خواهیم پرداخت و آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

    بیشتر بخوانیم : پوستر کاغذ دیواری

     دکوراسیون کاغذ دیواریِ پذیرایی

    اگر بخواهیم به صورت حرفه‌ای کاغذ دیواری پذیرایی را دسته بندی کرده و انواع متفاوت آن را معرفی کنیم باید این طور بگوییم که کاغذ دیواری پذیرایی شامل انواع کاغذ دیواریِ مدرن، کلاسیک، برجسته و تصویری می‌باشد. لازم به ذکر است که کاغذ دیواری مدرن مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است و از محبوبیت بالایی برخوردار است. از کاغذ دیواری مدرن معمولاً در آپارتمانهای کوچک و با متراژ پایین بهره می‌برند. کاغذ دیواری‌های کلاسیک نیز در منازل بزرگ استفاده می‌شود که در آن دکوراسیون داخلی به وسیله ابزار آلات آنتیک و خاص طراحی شده است. همچنین انتخاب کاغذ دیواری برجسته نیز متناسب با سلیقه  افراد در نظر گرفته می‌شود.

    قیمت کاغذ دیواریِ پذیرایی

    به طور کلی قیمت کاغذ دیواری پذیرایی متناسب با جنس و کیفیت آن می‌باشد. همچنین به دستگاه چاپ آن نیز بستگی دارد. لازم به ذکر است که طرح‌ها و رنگ‌های به کار گرفته شده در کاغذ دیواریِ پذیرایی می‌تواند سبب افزایش قیمت جزئی آن شوند. البته در نظر داشته باشید که تفاوت قیمت میان طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت کاغذ دیواری، در حدی نیست که شما را از خرید طرح مورد نظرتان منصرف کند و مجبورتان کند تا رنگ دیگر و طرح دیگری را انتخاب کنید.

    توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید کاغذ دیواریِ پذیرایی با کیفیتی بالا و مزایای بسیار زیاد را دارید، باید هزینه بیشتری را تقبل کنید. طبیعی است که کاغذ دیواری‌هایی که از قیمت بالاتری برخوردار هستند و دوام و مقاومت بالایی دارند، از مزایای بیشماری برخوردار می‌باشند. به هنگام خرید کاغذ دیواری باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربرد کاغذ دیواریِ پذیرایی بسیار بالا بوده و شما مدت زمان بسیار زیادی را از آن استفاده می‌کنید. از این رو بهتر است هزینه بالاتری را پرداخت کنید تا نوع باکیفیت‌تر آن را تهیه و خریداری کنید.

    تماس با ما فرتاک دیزاین

    کاغذ دیواری پذیرایی

    بیشتر بخوانیم : کاغذ دیواری مدرن

    نکاتی در رابطه با کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری سه بعدی

    کاغذ دیواری‌های سه بعدی یا پوستر دیواری سه بعدی به دلیل داشتن طرح‌های سه بعدی به عنوان یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین مدل‌های کاغذ دیواری پذیرایی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در طرحها و رنگهای بسیار متفاوتی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. از این رو این نوع از کاغذ دیواری‌ها متناسب با سلیقه همه افراد می‌باشند. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری سه بعدی در محیط‌ها و موقعیت‌های مختلفی همچون اتاق خواب، اتاق کودک، سالن پذیرایی، فضاهایی مانند کافی شاپ، محل کار و…   بهره مند شوید.

    این نوع از انواع کاغذ دیواری پذیرایی از لحاظ سایه پردازی و رنگ نمایی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. همچنین این دسته از کاغذدیواری‌ها نمای بسیار واقعی و جالبی را در محیط به وجود می‌آورند. لازم به ذکر است که کاغذ دیواری‌های سه بعدی برای افرادی مناسب و کاربردی است که تمایل به فضای باز دارند و دوست دارند محیطی بسیار دلباز و نشاط آور در منزل خود به وجود آورند. یکی از مزیت‌های کاغذ دیواری سه بعدی این است که فضای خانه را بسیار پرنشاط و جذاب نشان می‌دهد.

    همچنین خانه‌هایی که از متراژ کوچک برخوردارند را نیز بسیار بزرگتر به نمایش در می‌آورند. این دسته از کاغذ دیواری‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشند. از عواملی که بر روی قیمت کاغذ دیواری‌های سه بعدی تاثیرگذار است جنس و نوع کاغذ دیواری، کیفیت آن، کیفیت چاپ و طرح روی آن و…  می‌باشد.

    راهنمای انتخاب کاغذ دیواریِ پذیرایی

    به طور کلی نکات بسیار مهمی وجود دارند که بر روی انتخاب کاغذ دیواری تاثیرگذارند. توصیه ما به شما این است که بین کاغذ دیواری انتخابی و دیگر ابزارهای موجود در دکوراسیون منزل خود هماهنگی و هارمونی مناسبی را به وجود آورید. این موضوع به آن معنا نمی‌باشد که رنگ کاغذ دیواری و دیگر المان‌ها کاملاً شبیه هم باشد. در واقع هدف ما این است که یک تنالیتته روشن به تیره و یا برعکس را در محیط منزل خود به وجود آورید. عنوان مثال شما می‌توانید از ترکیب کردن رنگ‌هایی همانند کرم، شیری، قهوه‌ای و نسکافه‌ای یک پالت رنگی بسیار جذاب و کاربردی را به وجود آورید. به عنوان مثال در صورتی که برای مبل‌های راحتی و یا حتی مبلهای کلاسیک خود رنگ قهوه‌ای را انتخاب نمودید؛ می‌توانید در کنار آن از کاغذ دیواریِ پذیرایی به رنگ کرم استفاده کنید.

    کاغذ دیواری پذیرایی

    البته لازم است عنوان کنیم که ترکیب رنگی‌هایی که گفته شد بیشتر مناسب دکوراسیون کلاسیک در نظر گرفته می‌شوند. از این رو در صورتی که می‌خواهید دکوراسیون داخلی منزل خود را به صورت مدرن و امروزی در آورید؛ می‌توانید از رنگ‌های دیگر از جمله رنگ‌های خنثی استفاده کنید. به عنوان مثال با استفاده از رنگهای سفید و طوسی در کنار یکدیگر می‌توانند تاثیرات بسیار مثبت و جلوه‌های بسیار جذاب را در محیط به وجود آورید. علاوه بر آن به خاطر روشنی این دو رنگ، محیط منزل شما بسیار دلباز، جذاب و بزرگ به نظر می‌رسد و احساس مثبتی را در ذهن بیننده به وجود می‌آورد. البته به خاطر داشته باشید که این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید از چنین رنگ‌هایی در دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی بهره ببرید.

    بیشتر بخوانیم : آشنایی با کاغذ دیواری اتاق خواب

    نصب کاغذ دیواری پذیرایی

    به طور کلی نصب کاغذ دیواری پذیرایی معمولاً به عنوان یکی از خدمات پس از فروش فروشندگان در نظر گرفته می‌شود. نصابی که  فروشنده و یا نمایندگی کاغذ دیواری معرفی می‌کند به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و بهترین گزینه‌های ممکن برای نصب کاغذ دیواری در نظر گرفته می‌شود. در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری به عنوان آخرین مرحله به پایان رساندن فرآیند پوشش دیوار است. از این رو نصب آن باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود. همچنین هرگونه سهل انگاری و عدم توجه در این مرحله می‌تواند تاثیرات بسیار بد و منفی را به دنبال داشته باشد.

    سوالات متداول

    مدل کاغذ دیواری پذیرایی به چه صورت است؟ Expand

    انتخاب درست و به جای آن می‌تواند باعث ایجاد جلوه‌های بسیار جذاب و منحصر به فرد در سالن‌های پذیرایی شود. کاغذ دیواری‌ها امروزه در مدل‌های متفاوتی از جمله مدل‌های گل دار، ساده، طرح دار و…  موجود هستند. توصیه ما به شما این است که طرح، رنگ و مدل کاغذ دیواری پذیرایی خود را متناسب با نوع کفپوش سالن انتخاب کنید.

    دکوراسیون کاغذ دیواری پذیرایی به چه صورت است؟ Expand

    اگر بخواهیم به صورت حرفه‌ای کاغذ دیواری پذیرایی را دسته بندی کرده و انواع متفاوت آن را معرفی کنیم باید این طور بگوییم که کاغذ دیواری پذیرایی شامل انواع کاغذ دیواری مدرن، کلاسیک، برجسته و تصویری می‌باشد.

    قیمت کاغذ دیواری پذیرایی به چه عواملی بستگی دارد؟ Expand

    به طور کلی قیمت کاغذ دیواری پذیرایی متناسب با جنس و کیفیت آن می‌باشد. همچنین به دستگاه چاپ آن نیز بستگی دارد. لازم به ذکر است که طرح‌ها و رنگ‌های به کار گرفته شده در کاغذ دیواری پذیرایی می‌تواند سبب افزایش قیمت جزئی آن شوند.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم