انتخاب بهترین موکت­ برای فضاهای اداری،خانگی و هتل

دسته ها :

Majid Nourozi

تفاوت موکت هتل ، موکت اداری و موکت خانگی

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون محیط اداری و یا منزل و هتل خود را دارید و قصد تعویض کفپوش مکان های نام برده شده را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ در این مقاله تصمیم داریم در خصوص تفاوت موکت اداری، خانگی و هتلی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.  

کفپوش های امروزی گزینه های بی شماری را ارائه می دهند که به طور خاص برای محیط های مختلف طراحی شده اند. از وینیل و لمینت لوکس گرفته تا موکت های مختلف در طرح و رنگ های متفاوت، طیف وسیعی از انتخاب را برای دکوراسیون شما به وجود آورده اند. اما نکته ی مهم و سوالی که برای اغلب مردم وجود دارد این است که موکت های اداری با موکت های خانگی و هتلی چه فرقی دارند؟

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: نحوه نصب موکت روی پارکت

    تفاوت موکت اداری، خانگی و هتلی

    موکت مسکونی

    جایگزین مناسب برای کفپوش ­های سرامیکی ،لمینتی و..

    اولین ویژگی ای که در موکت­های مسکونی مورد توجه است راحتی موکت می­باشد. خانه مکانی است که افراد 99 درصد از ساعت استراحت خود را در آنجا می گذرانند  و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. بنابراین موکتی که برای مصارف مسکونی استفاده می شود باید راحت، چشم گیر و کم صدا باشد. این نوع موکت معمولا پرزهای بلندتر و طرح حلقه نسبتاً شل دارد؛ این ویژگی ­ها در انتخاب موکت ­های خانگی بسیار پر اهمیت هستند. 

    موکت باکیفیت برای مصارف مسکونی برای کاهش سطح سر و صدا و انتقال صدا بسیار مناسب است و دارای کیفیت حرارتی عالی می­باشد و محیط خانه را گرم نگه می دارد و انرژی را بهینه می نماید. همچنین صدمات زمان سقوط، به ویژه برای کودکان نوپا و سالمندان را به حداقل می­رساند توجه کنید که موکتی را انتخاب کنید که ضد حساسیت باشد و ضامن سلامتی کودکان شما نیز باشد. موکت مسکونی را می توان روی زمین چسباند، البته اینکار را می توانید بدون ایجاد چسبندگی انجام دهید.

    فرق موکت اداری، خانگی و هتلی

     

    اگر تصمیم دارید برای پوشاندن کف خانه ی خود از موکت استفاده کنید دست شما در این انتخاب باز است و می توانید طرح‌های کلاسیک یا مدرن را با سلیقه شخصی خود را درکنار هم قرار دهید. زمانی که تصمیم دارید برای اتاق خواب، پذیرایی، راهرو، پلکان‌ و یا آشپزخانه موکت مناسب بخرید، باید شرایط محیط را مورد سنجش قرار دهید.

    اگر تصمیم خرید موکت برای اتاق خواب کودکتان را دارید به جنسیت کودکان خود توجه کنید و متناسب با سلیقه کودکتان موکت خریداری کنید.

    امن ترین جا برای استراحت بزرگسالان اتاق خواب آنها است پس بهتر است از رنگ‌های ارامش بخش مثل آبی ‌و سبز و یا رنگ‌های خنثی مثل خاکستری نیزاستفاده کنید؛ همچنین رنگ‌های تند وهیجان اور مثل قرمز و نارنجی برای اتاق خواب اصلا مناسب نیستند پس زمان خرید در انتخاب رنگ نهایت دقت خود را به کار ببرید. موکت‌های پرزدار به دلیل داشتن ویژگی ارتجاعی انتخاب بسیار مناسبی است.

     

    مقایسه موکت اداری، خانگی و هتلی

    مکان دیگری در منزل که پر تردد است و در طول شبانه روز رفت و آمد در آن زیاد است آشپزخانه می باشد اما آشپزخانه در معرض لک‌های روغن‌ و چربی میباشد، انتخاب  موکت‌های تیره رنگ ضد لک  و ضد حریق برای جلوگیری از خطرات احتمالی پیشنهاد می­گردد.

    برای داشتن بهترین دکوراسیون رنگ‌های خنثی برای هال و پذیرایی و موکت‌های مجلل پرزبلند را انتخاب کنید تا چیدمان جالبی بسیار شیکی در منزل خود داشته باشید. موکت‌های نایلونی انتخاب مناسبی برای راهروها و پلکان است که رفت وآمد در آنجا بسیار زیاد است، توجه کنید این موکت­ها در برابر سایش مقاوم هستند. در صورتی که عضوی از خانواده شما آلرژی دارد، موکت‌های ضدحساسیت را بعنوان کفپوش خریداری کنید. در صورتی که در اتاق کارتان مانیتور ولپ‌تاپ دارید، موکت‌های ضدالکتریسیته ساکن، انتخاب بسیار مناسبی برای شما است.

    نکته ­ی بسیار مهم اگر منزل شما کوچک است حتما و حتما از موکت­هایی با رنگ‌ روشن برای بزرگتر جلوه‌ دادن منزل، استفاده کنید.

    موکت اداری

    انتخاب کفپوش مناسب برای محیط کار

    اما موکت­های  اداری به گونه ای تولید می شود که در مقابل رفت و آمدهای زیاد پا بدون اینکه به نظر فرسوده به نظر برسد مقاومت می کند و این مستلزم انتخاب موکت با ویژگی­ های مناسب است. این نوع موکت معمولاً با یک حلقه محکم و پرزهای کوتاه تولید می­گردد که به آن تراکم و ضخامت کافی می دهد تا بتواند ترافیک فوق العاده سنگین روزانه را تحمل نماید. بعضی از موکت­ های تجاری با یک بالشتک عملکردی با تراکم بالا یا سایر سیستم های پشتی PVC تولید می­گردند که به موکت برای مناطق بسیار سنگین مانند بیمارستان ها یا هتل ها بسیار مناسب است و از آن استفاده می ­نمایند. موکت های اداری و تجاری در طرح های مختلف رول و تایل تولید می شوند که بتوان با هر دیزاین وطراحی داخلی ست کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های مختلفی برش داد و عموماً نسبت به موکت­ های مسکونی ارزان‌تر هستند، و این ویژگی باعث شده که موکت تجاری انتخاب مناسبی برای فضا­های اداری بزرگ باشد.

    اگرچه موکت­های مسکونی و تجاری از مواد یکسان تولید می شوند، اما همیشه با روش های یکسانی تمیز نمی­گردند. محبوب ترین روش تمیز کردن حرفه ای در مورد موکت­های مسکونی، تمیز کردن با بخار یا روش استخراج با آب گرم است. این روش می تواند بیش از 95 درصد کثیفی ها و باکتری ها را از روی موکت پاک کند و برای مقابله با لکه های حیوانات خانگی و غذا بهترین روش است. از طرف دیگر، روش کم رطوبت معمولاً روش مطلوب موکتشویی های تجاری به حساب می­آید. این روش برای از بین بردن کثیفی، شن، ماسه و مواد حساسیت زا بسیار کارآمد است.

    موکت هتلی

    هتل‌داری از جمله مشاغلی است که  دیزاین مناسب، آسایش مهمانان، هم نظم و امنیت بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیار نمود تا مسافران و میهمانان در سفرهای بعدی نیز به آنجا مراجعه کنند. به‌غیر از موارد گفته شده برای ایجاد تجربه عالی و محبوبیت بیشتر نزد میهمانان، موکت‌ها وانتخاب کفپوش مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

    متنوع  بودن موکت­ها از نظر رنگ ‌و مدل موکت به معماران و طراحان داخلی در این زمینه کمک بسیاری نموده تا هارمونی کفپوش با سایر پارامترهای موجود در فضا را به بهترین شکل در کنار هم قرار دهد؛ بگونه­ای که محدودیت نباشد و با خیال راحت، فرآیند طراحی تا نصب انجام شود.

    یکی از اماکن عمومی پرتردد هتل می­باشد، به همین خاطر موکت آن باید با توجه به محیط و رنگ دکوراسیون انتخاب شود. به عنوان مثال وقتی شما به مسافرت می­روید و تصمیم دارید برای استراحت چند روزه وارد هتل شوید اولین نکته­ای که مورد توجه است رنگ و دیزاین محیط است پس زمان طراحی داخلی هتل باید به رنگ بندی و ترکیبات آن توجه کرد.

    توجه کنید که رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و بنفش که القاکننده‌ی حس آرامش است را متخصصان و روانشناسان پیشنهاد می­نمایند. همچنین تلفیق رنگ‌‌های بالا با رنگ خنثی مانند خاکستری، آرامش را چند برابر می­کند. همچنین رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ­هایی است که رضایت اغلب افراد را در پی دارد و باعث میشود تا مسافران در سفرهای بعدی خود مجددا برای تجربه این حس خوب، به هتل شما برگردند.

    تجربه ثابت کرده که برای محیط‌ های پر رفت و آمد باید از موکت‌های لوپ پایل یا کات پایل کوتاه با خاصیت ارتجاعی‌ و دوام بالا استفاده کنید. علاوه بر این موکتی که انتخاب می کنید باید  ضد گرد و غبار، ضد حریق، ضد حساسیت و عایق صدا و رطوبت نیز باشد، تا برای میهمانان امنیت به وجود آورد. با عایق‌بندی کف، یک محیط کم‌استرس و عاری از هرگونه هیجانات اضافی را برای مهمانان به وجود می آورید.

    مقایسه موکت هتلی، اداری و خانگی اصلی­ترین موضوعی است که در این مقاله بررسی کرده ایم اگر این مقاله را به­طور کامل مطالعه کرده باشید قطعا متوجه تفاوت­های آنها شده اید در ادامه­ ی این مطلب فروشگاهی را جهت خرید انواع موکت به شما کاربران گرامی معرفی می کنیم.

    مقاله پیشنهادی: نحوه تمیز کردن موکت

    موکت هتلی

    خرید موکت از بهترین فروشگاه ایرانی

    فروشگاه آنلاین فرتاک دیزاین یکی از معتبرترین فروشگاه ­های ایرانی است که امکان خرید انواع موکت ­ها از جمله موکت اداری،خانگی،هتلی را فراهم کرده و شما می توانید با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت موکت مورد نظر خود را برای محیطی که در نظر دارید خریداری کنید.

    خلاصه مطلب

    با مطالعه کامل این مقاله قطعا متوجه شده اید که برای محیط اداری چه موکتی و با چه ویژگی ه­ای خریداری کنید و همچنین ویژگی و نکاتی که در زمان خرید موکت هتلی خانگی باید به آن توجه کرد را مورد بررسی قرار داده ایم شما با مطالعه این مقاله کاملا متوجه تفاوت­ های هر سه مدل موکت می شوید.

    اگر برای خرید موکت برای فضاهای مختلف از جمله فضای خانگی،اداری و هتل نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق صفحه تماس با ما و از طریق راه ها ارتباطی درج شده در آن بخش با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان فروشگاه فرتاک دیزاین استفاده کنید.

    همچنین اگر تجربه خرید موکت برای فضاهای نامبرده را دارید در بخش دیدگاه صفحه وارد کنید تا کاربران ما از تجربیات شما استفاده نمایند.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم