انواع طرح کاغذ دیواری

Sayeh Sanei

در این مقاله به آشنایی با انواع طرح کاغذ دیواری میپردازیم.نخستین بار کاغذ دیواری بر روی دیوار خانه اروپائیان دوره قرون وسطی دیده شد. طبیعی است که بشر در وقت مذکور قادر به مشاهده انواع طرح‌ های کاغذ دیواری نبود . نمود این مسئله  در دوره ماقبل تولید و عرضه  کاغذ دیواری مشهود می‌باشد. بیشتر ساکنان ، پیش از تولید کاغذ دیواری، پارچه پشم فاخر و پرده طرح دار ابریشم را به عنوان جایگزین استفاده می‌نموده‌اند . با این حال جناس فوق تنها در اختیار متمولین قرار می‌گرفته است.

پس از تولید و عرضه انواع نه چندان متنوع طرح‌های کاغذ دیواری اکثریت مردم قادر به بهره وری از آن بودند. این متریال توانست جایگزین ارزان قیمت برای اکثریت مردم شود.احتمالا آن دوران، تُهی از بسیاری نمونه کاغذ دیواری نوین ازجمله  شبرنگ،  فانتری،  گل برجسته و…بود. این نقوش بعد از چندی تحت عنوان کاغذ دیواری شیک  و مدرن وارد مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی شدند. اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید آشنایی با انواع مدل ها و طرح های آن می تواند شما را در خرید راهنمایی کند.

فهرست مطالب

     

    کاغذ دیواری طرح نقشه جهان

    کاغذ دیواری در راستای کاغذ برنج طرح‌دار چینی و یا سبک چینی گرایی تولید می‌شد. گرچه رایج گشتن آن در طول دهه ۱۶۰۰ و در اروپای غربی باعث شد تا از کاغذ برنج چاپی چینی و سبک چینی گرایی به عنوان یک مد زودگذر یاد شود .  بنابراین ، محبوبیت کاغذ دیواری در قرون هجدهم و نوزدهم دوچندان شد . بسیاری از طراحان طی این دوران سعی بر تمرکز روی توسعه و ترویج اجناس و طرح‌های کاغذ دیواری نمودند. دوره‌ای که می‌توان شاهد ورود و عرضه انواع نمونه کاغذ دیواری بالاخص  داماسک،  گلدار، طرح آجر،  طرح چوب و کاغذ دیواری طرح سنگ بود.

    مقاله پیشنهادی: نصب کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری طرح طبیعت

    انواع طرح کاغذ دیواری

    امروز نمونه کاغذ دیواری بنا بر محل ،  سبک طراحی و دکوراسیون داخلی و هماهنگی آن با کلیت فضا انتخاب گردیده و با محیط مد نظر تطبیق داده می‌شود.

    ما در این بخش سعی داریم تا مروری بر انواع نمونه‌های طرح کاغذ دیواری مرسوم در بازار حال حاضر داشته باشیم. در بخش ذیل، شما شاهد بسیاری از نمونه‌ها نظیر کاغذ دیواری گلدار ( سنتی و کلاسیک ) ، داماسک، آبرنگی،  شبرنگ و کاغذ دیواری فانتزی خواهید بود.

    مقاله پیشنهادی: جداسازی کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری گلدار

    کاغذ دیواری طرح گل (کاغذ دیواری گل) که به عنوان کاغذ دیواری گلدار نیز نام برده شده، رایج‌ ترین نوع طرح متریال مذکور می‌باشد.

    به طور کلی می‌توان گفت که کاغذ دیواری گل‌دار یکی از پرطرفدارترین سبک‌های کاغذ دیواری است. استفاده از این کاغذ دیواری در طرح و رنگ‌های متنوع می‌تواند یک فضای گرم و دلنشین و سرشار از انرژی مثبت ایجاد کند.

    این دسته از کاغذ دیواری‌ها در دو مدل کاغذ دیواری گل درشت و گل ریز تولید و عرضه می‌شود. برخی دیگر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که گل‌های آن مانند شاخه‌های درخت به یکدیگر وصل شده‌  و یا با طرح پروانه و پرنده تزیین شده است.

    کاغذ دیواری گلدار برای پذیرایی بیشتر مرسوم می‌باشد.  با وجود این ، کاغذ دیواری گلدار ریز و یا کاغذ دیواری تک گل نیز به مراتب بنا بر سبک طراحی و محل مد نظر در اتاق خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی کاغذ دیواری گل گلی نمونه‌ای بارز از طرح سنتی این نوع متریال به شمار می رود. با این حال، نوع مدرن آن در رسته طرح‌ های کاغذ دیواری روز مطرح شده است . در این میان، کاغذ دیواری گلدار طرح گل رز و سایر طرح‌های از این قبیل را می‌توان مثال زد که برای طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب هستند.

    کاغذ دیواری طرح گل

    کاغذ دیواری کلاسیک

    یکی از انواع طرح کاغذ دیواری که از گذشته‌ها تا به امروز طرفداران زیادی به خود جذب کرده کاغذ دیواری کلاسیک است. این دسته از دیوارپوش‌ها با تنوع وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌ها به بازار عرضه می‌شوند و یک آیتم بی‌نظیر برای دکوراتیو کردن دکوراسیون داخلی خانه‌های کلاسیک به شمار می‌آیند.

    این دیوار پوش همانطور که از نامش پیداست یک سبک کلاسیک در فضای مورد نظر شما ایجاد می‌کند و نشان دهنده اصالت در محیط داخلی خانه خواهد بود. طرح‌های کاغذ دیواری کلاسیک از طبیعت الهام می‌گیرد و یک محیط زیبا و بی‌نظیر برای دورهمی‌های خانوادگی و یا جلسات مهم ایجاد می‌کند.

    کاغذ دیواری کلاسیک

    کاغذ دیواری ساده

    کاغذ دیواری ساده از محبوب‌ترین انواع طرح کاغذ دیواری ایرانی و خارجی است که به دلیل تنوع رنگی وسیع تبدیل به پرمصرف‌ترین آیتم‌های دکوراتیو در سراسر دنیا شده است. شما می‌توانید کاغذ دیواری ساده برندهای مختلف را در رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

    یکی از دلایل محبوبیت کاغذ دیواری ساده این است که به راحتی با دیگر طرح‌ها هماهنگ می‌شود و شما می‌توانید از آن‌ها به صورت ترکیبی برای ایجاد تغییر در محیط‌های داخلی منازل و اداری استفاده نمایید. برای مثال، شما می‌توانید انواع طرح کاغذ دیواری اکلیل‌دار را با کاغذ دیواری ساده دارای اکلیل ترکیب کرده و یک فضای دلنشین و صمیمی ایجاد کنید.

    کاغذ دیواری ساده

     

    کاغذ دیواری راه راه

    کاغذ دیواری راه راه از دیگر انواع طرح کاغذ دیواری است که هم مناسب فضاهای کلاسیک می‌باشد و هم در منازل مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از دیوارپوش‌ها یک هارمونی زیبا در دیوار اتاق منازل ایجاد می‌کند و شرایطی را فراهم می‌سازد که شما بتوانید دیزاین محیط داخلی را به بهترین شکل تغییر دهید.

    شما می‌توانید انواع طرح کاغذ دیواری راه راه را به صورت عمودی و افقی تهیه کنید. خطای بسری در کاغذ دیواری‌های راه راه باعث می‌شود تا محیط‌هایی با سقف کوتاه و کم عرض، دلوازتر به نظر برسند و کمبود فضای آن‌ها تا حدی جبران شود. به طور معمول، برای ترکیب رنگ‌های مختلف کاغذ دیواری ساده راه راه از رنگ‌های یاسی، نقره‌ای، سبز و کرم استفاده می‌شود. این پالت‌های رنگی یک فضای شاد و مناسب برای خانه‌هایی با دیوارهای کوتاه ایجاد می‌کند. همچنین بهترین انتخاب برای رعایت هارمونی دکوراسیون داخلی در ترکیب با کاغذ دیواری‌های گل‌دار به حساب می‌آید.

    کاغذ دیواری راه راه

    کاغذ دیواری گل داماسک

     

    یکی از انواع طرح کاغذ دیواری لاکچری و منحصر به فرد که در طرح‌های متنوع کلاسیک و مدرن تولید و عرضه می‌شود، کاغذ دیواری گل داماسک است که بر روی دیوارهای ساختمانی مانند ساختمان‌های اداری و مسکونی قابل استفاده می‌باشد. متاسفانه اغلب افراد اطلاعات تخصصی و مفیدی در رابطه با این گونه از انواع طرح کاغذ دیواری ندارند.

    یکی از مشخصه‌های کاغذ دیواری گل‌دار داماسک که به عنوان عام‌ترین ویژگی آن معرفی می‌شود، طرح گل‌هایی است که به صورت خلاقانه در اشکال هندسی و هنری مختلف طراحی می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های این کاغذ دیواری، بافت و ظاهر برجسته آن است که در سطحی ملایم قرار دارد. به گونه‌ای که نمی‌توان آن را در دسته کاغذ دیواری‌های برجسته قرار داد.

    کاغذ دیواری داماسک با هدف پوشش انواع دیوار‌های ساختمانی از جمله مسکونی، اداری و تجاری تولید می‌شود. با وجود آنکه طرح و رنگ کاغذ دیواری داماسک مدرن و کلاسیک است، اما در دکوراسیون‌های کلاسیک محبوبیت و کاربرد بیشتری دارد. برای مثال، شما می‌توانید از انواع طرح کاغذ دیواری کلاسیک در دیوار‌های نشیمن و پذیرایی منازل مسکونی و سالن‌های کنفرانس و مکان‌های اداری استفاده نمایید.

    کاغذ دیواری داماسک

    کاغذ دیواری آبرنگی

    کاغذ دیواری آبرنگی در رسته طرح‌های کاغذ دیواری هنری خودنمایی می‌کند . چرا که طرح‌های آن نماد سبک نقاشی آبستره بوده و نشانگر مناظر انتزاعی می‌باشد.

    نشستن امواج رنگ‌ ها در کاغذ دیواری آبرنگی روی یکدیگر باعث ایجاد فضای خیال انگیزی وابسته به علم زیبایی شناسی می‌شود.بیشتر نمونه‌های کاغذ دیواری آبرنگی متشکل از رنگ‌های ملایم و نرم هستند. بنابراین طراحان متمایل به استفاده آن‌ها در اتاق‌های خواب می‌باشند. چه بسا نمی‌توان منکر تاثیر آرام بخش تصاویر انتزاعی آن شد.

    این سبک از کاغذ دیواری یک انتخاب مناسب برای خانه‌های کوچک و با متراژ کم به حساب می‌آید و قابل اجرا و نصب در انواع مکان‌های رسمی و غیر رسمی می‌باشد. استفاده از انواع طرح کاغذ دیواری با ایده آبرنگی و رنگ روشن بهترین انتخاب برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق‌ها و مکان‌های کوچک است که زیبایی و جذابیت فضای داخلی را دو چندان می‌کند.

     

    کاغذ دیواری آبرنگی

    کاغذ دیواری شبرنگ

    کاغذ دیواری شبرنگ ، آخرین نسل طرح‌های کاغذ دیواری به شمار می‌رود . کاغذ دیواری شبرنگ متشکل از دو مولفه اصلی برد مدار نازک و روشنایی ال ای دی کم نور می‌باشد. استفاده از کاغذ دیواری شبرنگ باعث افزایش عملکرد روشنایی و ایجاد روشنایی محیطی در سطوح پایین می‌گردد.

    نصب  کاغذ دیواری شبرنگ  به خصوص  در اتاق خواب تجربه شگفت انگیزی است . چرا که بیننده هرگز حدس نخواهد زد این نور کم و مبهم از کجا می‌آید!

    همانطور که می‌بینید، این دسته از دیوارپوش‌ها کاربرد گسترده‌تری در مقایسه با دیوارپوش‌های ساده  و معمولی دارد. شما می‌توانید این محصول را در طرح و رنگ‌های زیبا و بی‌نظیر از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید و یک فضای لوکس و متفاوت برای خود و عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

    فروشگاه  فرتاک دیزاین به عنوان نماینده و عامل فروش بسیاری از برندهای معروف و محبوب می‌باشد و شما می‌توانید انواع طرح کاغذ دیواری را به صورت آنلاین، در کمترین زمان ممکن، تهیه کنید.

     

    کاغذ دیواری شبرنگ

    کاغذ دیواری فانتزی

    بسیاری از طرح‌های  کاغذ دیواری نظیر اسپرت ،  راه راه و چهارخانه ، کاغذ دیواری شیک و مدرن و… در رسته کاغذ دیواری فانتزی دسته بندی می‌شوند. تقریباً می‌توان گفت این نوع نقوش بر خلاف طرح‌ های  سنتی‌ و طبیعی  کاغذ دیواری طرح آجر، کاغذ دیواری طرح سنگ آنتیک  و کاغذ دیواری طرح چوب متعلق به دنیای سبک طراحی و دکوراسیون نوین می‌باشند.

    بیشتر طرح‌ های این چنینی جزء نمونه‌های کاغذ دیواری شاد و رنگ و لعاب دار طبقه بندی شده‌اند  و استفاده از آنها محدودیت ندارد.

    کاغد دیواری فانتزی

    سخن پایانی

    در مطالب فوق به بررسی انواع طرح کاغذ دیواری پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید، کاغد دیواری‌ها دارای طرح و نقش‌های متنوعی می‌باشند. خبر خوب این است که شما می‌توانید انواع کاغذ دیواری را بنا بر کارایی، سلیقه و محل نصب از فروشگاه فرتاک دیزاین خریداری نمایید و در آخر امیدواریم که مطالب فوق مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد.

    .

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم