بهترین روش کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

[addtoany]

مسلما همه ما زیبایی و تغییرات مثبت را دوست داریم و مدام سعی می‌کنیم تا دکوراسیون داخلی محیط اطراف‌مان را تغییر دهیم. یکی از آیتم‌های دیزاین فضای داخلی، کاغذ دیواری است که می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی جلوه و زیبایی نمای داخلی داشته باشد. اما گاهی اوقات استفاده طولانی مدت آن باعث احساس خستگی افراد و ساکنین خانه می‌شود و هیچ چیز بدتر از کاغذ دیواری کهنه و قدیمی نمی‌تواند غیر قابل تحمل باشد. در چنین شرایطی حاضر هستید هرکار کنید تا از شر کاغذ دیواری‌های قدیمی، کهنه و از مد افتاده خلاص شوید.

یکی از روش‌های کم هزینه و مقرون به صرفه برای ایجاد تغییر، کندن کاغذ دیواری از روی دیوارها است. خوشبختانه روش کندن کاغذ دیواری از روی دیوار و خلاص شدن از دیوارپوش‌های قدیمی و از مد افتاده چندان کار دشواری نیست و شما بعد از خواندن این مقاله می‌توانید به راحتی خودتان کاغذ دیواری‌های قدیمی را از دیوار جدا کنید. پس تا آخر مطالب ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: تمیز کردن کاغذ دیواری

    ابزار لازم برای کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار

    قبل از شروع به کار و آشنایی با جداسازی کاغذ دیواری لازم است که وسایل و ابزار مورد نیازتان را آماده کنید. ابزار مورد نیاز برای جداسازی کاغذ دیواری به شرح زیر است :

    1. آب داغ
    2. دو چاقوی بزرگ و کوچک
    3. غلطک
    4. نردبان
    5. پلاستیک و یا سفره یکبار مصرف
    6. مایع نرم کننده
    7. اسپری آب
    8. کاردک شیشه
    9. اسفنج
    10. سطل آشغال
    11. تعدادی پارچه زبر
    12. مقداری پارچه نرم
    13. نوار چسب نقاشی پهن

    ابزار لازم برای کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار

    بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

    یکی از اساسی‌ترین کارها در تغییر دکوراسیون و بازسازی محیط، تغییر رنگ دیوار و یا دیوارپوش‌ها است. اینجاست که آشنایی با نحوه کندن کاغذ دیواری اهمیت پیدا می‌کند. البته این عمل تنها به بازسازی منزل محدود نمی‌شود؛ بلکه زمان‌هایی وجود دارد که فرد بعد از نصب کاغذ دیواری از رنگ و جلوه آن خوشش نمیاید و یا در اثر گذر زمان، آن طرح برایش تکراری می‎شود.

    در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بدون آسیب رساندن به دیوارها، بتوانید کاغذ دیواری را از روی آن جدا کنید. پس تا آخر این بخش ما را همراهی نمایید.

    •  گام اول :

    برای شروع، لازم است که اقداماتی برای حفاظت از قرنیز‌ها و کفپوش‌‌ها انجام دهید. برای مثال، یک لایه پلاستیک و یا سفره بر روی زمین پهن کرده و تمامی قرنیزها را با چسب نقاشی پهن بپوشانید. این نوارها از برخورد تکه کاغذ دیوار با قرنیز جلوگیری می‌کند.

    •  گام دوم :

    در گام دوم از روش کندن کاغذ دیواری باید میزان استحکام کاغذ دیواری‌ها را با خیساندن یک گوشه از آن، امتحان کنید. سپس، کاغذ دیواری را جدا نمایید. اگر کاغذ دیواری به راحتی جدا شد،  شانس به شما رو کرده است و تنها کاری که برای جدا کردن کاغذ دیواری باید انجام دهید، خیس کردن هر قطعه از آن با استفاده از اسپری آب داغ است. اما در صورتی که کاغذ همچنان چسبندگی بالایی داشت، باید به سراغ گام بعد رفته و تغییراتی در نحوه کندن کاغذ دیواری ایجاد کنید.

    بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

    • گام سوم :

    روش کندن کاغذ دیواری بسیار متنوع بوده و گزینه‌های مختلفی برای اینکار وجود دارد. یکی دیگر از روشهای کندن دیوارپوش‌های کاغذی استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص است. در این گام، شما باید ابتدا از جنس کاغذ دیواری خود آگاهی کسب کنید تا بتوانید راحت‌تر از شر آن‌ها راحت شوید. سپس ماده شیمیایی مورد استفاده را براساس جنس آن انتخاب کنید.

    نکته مهمی که در رابطه با نحوه کندن کاغذ دیواری با کمک کاردک باید به آن توجه کنید، نحوه حرکت کاردک بر روی دیوار است. کاردک را باید در تمام حالت‌های دایره‌ای، کمانی، عقب و جلو حرکت دهید. سپس، آب داغ و یا مواد شیمیایی را بر روی کاغذ دیواری اسپری کنید. 15 دقیقه زمان دهید تا کاغد به خوبی خیس بخورد و بعد از آن مجدد تلاش کنید تا کاغذ را از دیوار جدا نمایید.

    اگر همچنان کاغذ دیواری‌ها برای کنده شدن مقاومت می‌کنند، باید به سراغ گام بعدی بروید.

    نحوه کندن کاغذ دیواری

    •   گام چهارم :

    در این روش کندن کاغذ دیواری لازم است که مجدد گام سوم را تکرار کنید. در صورت لزوم، گام سوم را چندین بار تکرار کنید. سپس با کمک کاردک و یا یک چاقو عریض، کاغذ را از سطح دیوار جدا نمایید.

    در صورتی که احساس کردید محلول به خوبی به ساختار کاغذ دیواری نفوذ نمی‌کند، بهتر است که از یک غلطک مخصوص و آغشته به محلول شیمیایی استفاده نمایید تا مواد شیمایی به خوبی به چسب کاغذ دیواری نفوذ کند. ناگفته نماند که بسیاری از افراد، آگاهی لازم را در رابطه با چگونگی و نحوه کندن کاغذ دیواری با کمک کاردک و غلطک ندارند. به همین دلیل است که هنگام کار با غلطک به دیوار‌ها آسیب می‌زنند.

    زمانی که کاغذ دیواری را از سطح دیوار جدا کردید، احتمالا آثار و بقایای آن بر روی دیوار باقی خواهد ماند. برای تمیز کردن دیوار، لازم است که مقداری از محلول را بر روی سطح دیوار اسپری کنید. سپس با کمک یک چاقو نوک پهن و عریض، بقایای کاغذ را از سطح دیوار جدا کرده و با استفاده از یک اسفنج مرطوب و پارچه زبر،  سطح دیوار را تمیز نمایید. خیس کردن سطح دیوار با کمک یک اسفنج مرطوب، کمک می‌کند تا چسب‌ها راحت‌تر از سطح دیوار تراشیده شود.

    پر تکرارترین سوالات در رابطه با نحوه کندن کاغذ دیواری

    1- در صورتی که مواد شیمیایی در دسترس نباشد، می‌توان از محلول آب و سرکه برای کندن کاغذ دیواری‌ها استفاده کرد؟

    سرکه و آب یکی از قوی‌ترین محلول‌ها برای کندن سخت‌ترین کاغذ دیواری‌ها است که به شما کمک می‌کند تا کاغذها به راحتی از سطوح جدا شوند.

    2- جداسازی کاغذ دیواری با بخارشوی امکان پذیر است ؟

    از دیگر روش کندن کاغذ دیواری می‌توان به جداسازی دیوارپوش کاغذی با استفاده از بخارشوی اشاره کرد. البته بهتر است که این روش زیر نظر فردی ماهر و متخصص انجام شود.

    3- استفاده از مایع نرم کننده تاثیری در جداسازی کاغذ دیواری‌ها دارد یا خیر ؟

    شما می‌توانید کمی محلول نرم کننده در آب داغ ریخته و بر روی سطح دیوار‌ها اسپری کنید تا مقاومت چسب‌ها کاهش یابد.

    مقاله پیشنهادی: کاغذدیواری بهتره یا رنگ

    سخن پایانی :

    ممکن است شما هم قبل از خواندن مقاله ” بهترین روش کندن کاغذ دیواری از روی دیوار ” تصور می‌کردید که جداسازی کاغذ دیواری‌ها کاری مشقت بار خواهد بود. در صورتی که همانطور که در مطالب فوق عنوان شده است، با رعایت چند نکته ساده و پیروی از گام‌های ذکر شده می‌توانید قدیمی‌ترین کاغذ دیواری‌ها را به آسانی و بدون آسیب دیدن دیوار از سطح آن جدا کنید.

    در صورتی که برای جداسازی کاغذ دیواری نیاز به مشاوره داشتید و یا در فکر خرید دیوارپوش‌های جدید و مدرن هستید، می‌توانید از متخصصین و مشاورین فرتاک دیزاین به صورت رایگاه مشاوره و کمک بگیرید!

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم