تاتامی اتاق کودک

آیا تا به حال در مورد تاتامی و تاتامی برای اتاق کودک چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا شما جزو افرادی هستید که از تاتامی استفاده کرده اید؟ تاتامی نوعی کفپوش می باشد که بسیار نرم و قابل انعطاف است. برای مکان هایی که به پوشش نرم و ایمن نیاز دارند، به کار می رود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به تاتامی کسب کنید، با ما همراه باشید.

تاتامی به عنوان وسیله ای پرکاربرد در میان عموم شناخته شده است. ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده است که در خیلی از مکان ها از جمله سالن های ورزشی و نرمشی یا حتی برای دیزاین کردن اتاق کودک از آن استفاده کنند. اما باید با وجود این مزایا، نکات ایمنی در هنگام استفاده از تاتامی اتاق کودک را رعایت کرد.

فهرست مطالب

    دیوارپوش مهدکودک و دیوارپوش اتاق کودک

     دیوارپوش مهدکودک را برای ایمن سازی مهدکودک و اتاق کودک به کار می برند. بهتر است بدانید که جنس دیوارپوش مهدکودک از نوعی فوم نرم می باشد. بنابراین قدرت ضربه پذیری آن بالا است. پس توانایی جلوگیری از هر نوع آسیب احتمالی که ممکن است کودک در زمان بازی با آن مواجه شود را دارد.

    دیوارپوش مهدکودک چه ویژگی هایی دارد؟

    • رنگ این کفپوش ها ثابت است و امکان از بین رفتن آن ها با شست و شو وجود ندارد.
    • در طرح و رنگبندی های بسیار متنوع و شاد آن ها را تولید می کنند.
    • دارای جنسی از فوم نرم می باشد که پوشش فلکسی دارند.
    • معمولا طرح و رنگبندی دیوارپوش مهدکودک را براساس اصول روانشناسی کودکان تعیین می کنند.
    • همچنین کیفیت و طول عمر بالای این کف پوش ها زبانزد است.
    • هنگام شست و شو با مشکلی مواجه نمی شوید و به عبارتی شستشوی آسانی دارد.
    تاتامی بچه گانه

    در مورد دیوار پوش فومی چه می دانید؟

    دیوار پوش فومی به نوعی پوشش دیوار گفته می شود که آن را به صورت پنل، تایل و یا رول تولید و عرضه می کنند. ضخامت دیوارپوش فوم پلاستیکی چیزی حدود نیم سانتیمتر است. این دیوارپوش سطح برجسته ای دارد و می توان گفت که سه بعدی می باشد.

    همچنین این دیوارپوش ها معمولا به صورت پشت چسب دار تولید می شوند. دیوار پوش فوم پلاستیکی هم وجود دارد که بیشتر مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی است.

    طرح آجری، طرحی است که برای این دیوارپوش ها به کار می برند.  در کل طرح های محدودتری نسبت به پنل های سه بعدی دارد. اغلب مصرف کننده های خانگی سراغ این دیوارپوش می آیند. زیرا نصب راحتی دارد و خود شخص می تواند آن را  نصب کند.

    .از آنجایی که دیوارپوش فومی بسیار نرم می باشد و ضخامت کمی دارد، بریدن آن با قیچی امکان پذیر است پس برای پوشش سطح دیوار کافی است که شیت های آن را در کنار هم قرار دهید. البته باید از این دیوارپوش برای سطح هایی که در معرض ضربه احتمالی یا آسیب اجسام تیز قرار ندارند، استفاده کرد.

     جنس آن ها مانند یونولیت می باشد که با ضربه محکم یا فشار ناخن امکان سوراخ شدن آن وجود دارد. پس بیشتر برای محیط هایی که دور از دسترس است و فقط جنبه نمایشی دارد، به کار می رود. برای تمیز کردن آن هم از دستمال مرطوب می توان استفاده کرد و توصیه می شود که از به کارگیری آن در محیط های مرطوب هم خودداری شود.

    تاتامی رنگی

    کفپوش تاتامی پازلی اتاق بچه چه اهمیتی دارد؟

    از تاتامی اتاق بچه  برای ایمن سازی کف اتاق کودکان و خردسالان استفاده می کنند. زیرا تحرک و بازی هایی که کودکان می کنند برای رشد شخصیت و اعتماد به نفس کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

     به همین منظور کودکان با تحرک بر روی سطحی سفت و سخت از جمله سنگ، پارکت و یا سرامیک، ممکن است آسیب جبران ناپذیری به سلامت و اندام کودک وارد شود.

     برای پیشگیری از این مورد بهترین پیشنهاد تهیه تاتامی برای اتاق کودک می باشد. با خرید تاتامی طرح کودک باعث خوشحالی فرزندتان شده و زمان بازی می توانید از سلامت کودک خود هم مطمئن شوید. البته بهتر است سراغ تاتامی نو برای کودک خود بروید.

    تاتامی مهد کودک

    تاتامی  و کفپوش چه ویژگی هایی دارند؟

    • تاتامی و کفپوش وزن سبکی دارند که حمل و جابجایی آن ها راحت است.
    • یکی از نکات مثبت آن ها سطح جدارشان می باشد که می تواند از لغزش و جابجایی جلوگیری کند.
    • نرمی و لطافتی که در آن ها وجود دارد مانع از آسیب رسیدن به اشخاص  به خصوص کودکان می شود.
    • حتی با شستشو رنگ  تاتامی و کفپوش تغییر نمی کند.
    • مواد اولیه ای که برای تولید آن ها به کار می برند، ضد ریزش است.
    • مواد اولیه به کار رفته در تاتامی و کفپوش با محیط زیست سازگار می باشد و برای تولید، غیر سمی و بدون بو بودن برایشان اولویت دارد.
    • از آنجایی که سطح خراشنده ای ندارد، به پوست افراد آسیب نمی رساند.
    • از ویژگی های مثبت دیگر آن، ضد آب بودن است که باعث می شود در هنگام شستشو پوسیده نشود.

    برای نگهداری کفپوش تاتامی اتاق کودک  چه نکاتی باید رعایت شود؟

    • جارو کردن کفپوش تاتامی ها از مواردی است که در زمان های مشخص باید انجام شود که تعداد روزانه آن بستگی به شرایط محیطی دارد.
    • برای شستشوی تاتامی نو دوره زمانی معینی را در نظر بگیرید و به صورت متوالی انجام دهید. البته دوره شستشوهم به محیط شما بستگی دارد.
    • دقت کنید که چاقوی تیز و یا کاتر نباید روی تاتامی ها کشیده شود. زیرا نه تنها سطحی از آن پاره می شود که بعد از مدت زمان کوتاهی کل آن پاره می شود و از بین می رود.
    • برای نصب تاتامی از چسب استفاده می کنند ولی به کارگیری چسب مخصوص را فراموش نکنید. هر نوع چسب دیگری ممکن است به تاتامی آسیب وارد کند.
    • تاتامی ها را به دور از آتش و حرارت مستقیم نگهداری کنید.

    قیمت تاتامی، قیمت تاتامی اتاق کودک ، تاتامی مهدکودک ، تاتامی بچه گانه و قیمت کفپوش را در سایت دکوراسیون داخلی فرتاک ببینید. شرکت فرتاک نمایندگی انواع محصولات دکوراسیون داخلی در غرب تهران است.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم