تفاوت‌ کاغذ دیواری و پوستر

[addtoany]

بدون شک، یکی از بهترین و محبوب‌ترین المان‌ها در دیزاین و دکوراتیو داخلی، استفاده از کاغذ و یا پوستر دیواری است. امروزه پوسترو کاغذ دیواری ها با طرح‌های متنوع و چشمگیری به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید انواع آن‌ها را از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی از جمله فرتاک دیزاین خریداری نمایید.

پوستر و کاغذ دیواری شباهت زیادی با یکدیگر دارند به همین خاطر بسیاری از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و یا در هنگام خرید بر سر دو راهی قرار می‌گیرند. به همین خاطر تصمیم داریم تا امروز یک نگاه اجمالی به تفاوت کاغذ دیواری و پوستر بیندازیم. اگر شما هم در فکر انتخاب مناسب‌ترین دیوارپوش هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید تا با تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری را به طور کامل با یکدیگر بررسی نماییم.

فهرست مطالب

    کاغذ دیواری چیست؟

    در ادامه مقاله ” فرق کاغذ دیواری و پوستر” قصد داریم تا در ابتدا به معرفی کاغذ دیواری و پوستر بپردازیم. همانطور که می‌دانید خرید کاغذ دیواری یکی از آیتم‌های مورد استفاده در دیزاین و دکوراسیون داخلی است که به صورت رول به فروش می‌رسد و برای نصب آن‌ها از چسب مخصوص و بدون بو استفاده می‎شود.

    به طور کلی کاغذ دیواری‌ها به صورت کاغذ ساده، بافت‌دار و با طرح الگوی تکرار شونده و یا غیر تکرار شونده برای پوشش ناهمواری و عیوب جزئی دیوار‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند. کاغد دیواری‌ها را می‌توان به سه دسته کاغذ دیواری معمولی، کاغذ دیواری با رویه PVC  و کاغذ دیواری‌های نانو تقسیم کرد.

    مقاله پیشنهادی : رنگ بهتره یا کاغذ دیواری

    مقایسه پوستر و کاغذدیواری

    پوستر دیواری چیست ؟

    برای درک بهتر فرق کاغذ دیواری و پوستر لازم است که با تعاریف اولیه هریک از آن‌ها آشنا شوید. پوستر دیواری در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها از جمله طرح‌های سه‌ بعدی، کودک، کلاسیک، منظره، ورزشی و … در ابعاد مختلف و قابل سفارش چاپ می‌شود و انتخاب مناسبی برای دیوارهای خاص و انواع مکان‌ها از جمله مکان‌های اداری و مسکونی خواهد بود.

    جنس پوسترهای دیواری چیست؟

    آشنایی با جنس پوسترهای دیواری به درک بهتر فرق کاغذ دیواری و پوستر کمک کند. به طور کلی، پوسترها در جنس ‌های مختلف از جمله کاغذهای سندی و پاستل، پی وی سی ،. کاغذ ماکسیس، . کاغذهای فیبر و… تولید و عرضه می‌شوند.

    مکان‌های مورد استفاده از کاغذ دیواری و پوستر:

    • آشپزخانه
    • اتاق پذیرایی
    • دفتر کار
    • اتاق خواب
    • اتاق کودک
    • اتاق پذیرایی
    • اتاق نهارخوری
    • اتاق انتظار
    • سالن جلسات و کنفرانس
    • کافه و رستوران
    • فروشگاه
    • مرکز خرید
    • فضای بیرونی یک ساختمان

    تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

    تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری چیست؟

    به طور کلی، بزرگترین فرق کاغذ دیواری و پوستر  در این است که کاغذ دیواری‌ها دارای یک ابعاد و طرح تکرار شونده مشخص هستند. در صورتی که پوسترها دارای یک طرح کامل بوده در ابعاد مورد نظر شما چاپ می‌شوند. از دیگر تفاوت‌های کاغذ دیواری و پوستر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

    1-  قیمت

    یکی از مهمترین تفات‌ها که باعث سردرگمی افراد در حین انتخاب کاغذ دیواری یا پوستر می‌شود، تفاوت در قیمت آن‌ها است. بسیاری از افراد به دنبال راهکاری برای ایجاد تنوع در محیط زندگی‌شان هستند. روش‌هایی که در عین سادگی، تغییرات قابل توجهی را در محیط ایجاد کند و از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد. از این رو، پوسترها انتخاب مناسب‌تری برای تغییر دیزاین داخلی منازل، ادارات، دفاتر، شرکت‌ها و … به حساب می‌آید؛ زیرا لازم نیست که از آن برای تمام دیوارها استفاده کنید.

    2- طرح

    از دیگر عواملی که باعث ایجاد فرق کاغذ دیواری و پوستر شده است می‌توان به طراحی گسترده و متنوع پوسترها اشاره کرد. شما می‌توانید پوسترها را براساس خلق و خوی، درونیات، احساسات، سلیقه، دکوراسیون فضای داخلی و… در ابعاد مورد نیاز سفارش دهید. تنوع و رنگبندی پوستر‌ها در مقایسه با دیگر دیوارپوش‌ها به گونه‌ای است که شما را حیرت زده خواهد کرد.

    3-  رفع عیوب

    همانطور که در مطالب بالا نیز بیان کردیم، کاغذ دیواری یا پوستر دیواری، هردو باعث رفع ایرادات و عیوب دیوار می‌شوند. با وجود آنکه پوستر‌ها دارای رنگبندی و طرح‌بندی گسترده هستند، اما نمی‌توانند مانند کاغذ دیواری‌ها عیب‌های فضای داخلی را برطرف کنند. شما با استفاده از کاغد دیواری‌ها قادر هستید تا ایرادات محیط مانند کوتاهی سقف، دلگیر بودن راهروها و… را از طریق ایجاد خطای دید، تا حد قابل قبولی برطرف کنید. اما در هنگام استفاده از پوسترها با هدف رفع عیوب، چندان دستتان باز نیست.

    تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

    4- ماندگاری و دوام

    یکی از فواید کاغذ دیواری یا پوستر دیواری این است که هر دو آن‌ها از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار هستند. طول عمر بالا پوسترها باعث شده تا این محصولات تبدیل به یک انتخاب هوشمندانه برای چیدمان محیط‌های گوناگون بشوند. به طور کلی، رنگ‌ها بعد از مدتی کیفیت و براقی خود را از دست خواهند داد. از طرف دیگر، کاغذ دیواری‌ها به مرور زمان و در طولانی مدت تغییر شکل و حالت می‌دهند. در صورتی که احتمال تغییر شکل پوسترها در مقایسه با کاغذ دیواری و رنگ‌ها بسیار کمتر است.

    5- ثبات در رنگ

    از جمله تفاوت کاغذ دیواری و پوستر با رنگ می‌‌توان به عدم تغییر رنگ و ثبات حالت آن‌ها در طولانی مدت اشاره کرد. برای مثال، گرد و غبار بعد از یک مدت باعث می‌شوند تا رنگ‌ها زیبایی و شادابی روز اول را نداشته باشند. در مواردی خاص، ثبات رنگ پوسترها حتی از کاغذ دیواری‌های معمولی ( غیر قابل شستشو) نیز بیشتر خواهد بود.

    6- نصب آسان

    از دیگر تفاوت کاغذ دیواری و پوستر که باعث محبوبیت پوسترها در میان دیگر دیوارپوش‌ها شده است، نصب آسان و سریع آنها می‌باشد. افراد تخصص و با تجربه می‌توانند در کمترین بازه زمانی، پوسترها را بر روی دیوار مورد نظر شما نصب کنند.

    7- طرح دلخواه

    پوستر نوعی دیوارپوش است که شما می‌توانید با استفاده از عکس تصویر سازی شده و یا طرح دلخواه، در مقیاس مورد نیاز، سفارش دهید. در صورتی که کاغذ دیواری‌ها دارای طرح ثابت بوده و در ابعاد استاندارد سایز بندی می‌شوند. نکته‌ای که دررابطه با فرق کاغذ دیواری و پوستر از نظر طرح و تنوع وجود دارد این است که کاغذ دیواری‌ها دارای نقش تکرار شونده هستند و در صورتی که یک قسمت از دیوارپوش آسیب ببیند، شما می‌توانید به راحتی آن قسمت را ترمیم کنید. در حالی که پوستر دیواری یک حالت پازلی دارد و امکان تعمیر آسان و سریع آن‌ها وجود ندارد.

    مقاله پیشنهادی:

    پوستر یا کاغذ دیواری

     

    سوالات متداول در رابطه با فرق کاغذ دیواری و پوستر

    1-نصب کاغذ دیواری آسان‌تر است یا پوستر ؟

    در رابطه با نصب آسان کاغذ دیواری یا پوستر باید بگوییم که نصب هردو آن‌ها راحت، سریع و بدون کثیف کاری خواهد بود. برای نصب هردوی آن‌ها از یک نوع چسب مخصوص بی‌بو استفاده می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که کاغذ دیواری الگو نداشته و راحت‌تر و سریع‌تر از پوستر دیواری نصب می‌شوند.

    2- نحوه محاسبه هزینه کاغذ دیواری و پوستر چه تفاوتی با یکدیگر دارد ؟

    در رابطه با فرق کاغذ دیواری و پوستر در زمینه هزینه لازم به ذکر است که هزینه کاغذ دیواری به صورت متراژ هر رول محاسبه می‎شود. برای مثال، امکان خرید دو و نیم رول وجود ندارد و شما باید هزینه سه رول را بپردازید. در صورتی که هزینه پوسترها براساس متراژ مورد نیاز محاسبه می‌شود.

    3- پوسترها همانند کاغذ دیواری دارای لایه محافظتی هستند ؟

    از بارزترین تفاوت کاغذ دیواری و پوستر می‌توان به این مورد اشاره کرد که بعد از عملیات چاپ، هیچگونه لایه محافظتی بر روی کار قرار نمی‌گیرد. در صورتی که کاغذ دیواری دارای یک لایه محافظ است.

    خلاصه آنکه …

    سعی کردیم تا در این مقاله از فرتاک دیزاین به بررسی تفاوت کاغذ دیواری و پوستر بپردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب دیوارپوش یک امر سلیقه‌ای است و تنها خود شما می‌توانید با کمک و مشاوره با افراد مجرب و متخصصین در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی، بهترین انتخاب را داشته باشید. هدف از مطالب فوق این است که بیشتر با دیوارپوش‌ها آشنا شوید و از میان کاغذ دیواری یا پوستر بهترین دیوارپوش را براساس نیاز و موقعیت مکانی انتخاب نمایید.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم