محصولات کفپوش

قیمت و خرید انواع کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی

اگر به دنبال استفاده از کفپوش پی وی سی یا کفپوش پلاستیکی هستید، حتما تا به حال فکر کرده اید که مبلمان و لوازم خانگی در خانه شما ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند، اما کفپوش خانه مسکونی چیزی است که برای یک مدت طولانی باقی خواهد ماند. بنابراین شما باید انتخاب درست را انجام دهید. انتخاب کفپوش جدید برای خانه هرگز یک مسئله آسان نیست. با انواع مختلف کفپوش موجود در بازار، از جمله سنگ، چوب، کاشی، پی وی سی یا وینیل و ... هنگام تصمیم برای انتخاب بهترین نوع کفپوش برای خانه گیج می‌شوید! اما در میان آنها، کفپوش پی وی سی امروزه به دلیل ماهیت مقرون به صرفه بودن و ظاهر ظریف و مشابه پارکت آن، کفپوش محبوبی است.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که قبل از خرید و نصب کفپوش پی وی سی باید بدانید!

طول عمر کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی با دوام است. تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. این کفپوش نسبت به انواع کفپوش نسبت به آب و رطوبت مقاوم است. با این حال، با بارهای سنگین و همچنین توسط اشیاء تیز و سنگین می تواند آسیب ببیند. این کفپوش به عنوان یک کفپوش خانه مسکونی دارای طول عمری حدود 10 تا 15 سال است.

نصب آسان

نصب این کفپوش در مقایسه با سایر انواع کفپوش آسان است. این کفپوش می‌تواند روی بتن، چوب سخت و موزائیک، سرامیک یا موارد مشابه نصب شود. این کفپوشها با چسب خاصی به زمین چسبانده می شوند و قابلیت جابجایی جهت نصب در محل جدید را ندارند. صاف و یکدست بودن زیرسازی این کفپوشها در کیفیت خروجی و طول عمر این کفپوشها بسیار مهم هستند.

ضد آب بودن

کفپوش پی وی سی یک کفپوش ضد آب است و نسبت به سایر انواع کفپوش مقاوم در برابر آب و رطوبت است. اساسا، هیچ گونه اتصالی وجود ندارد که باعث نفوذ آب به زیر کف شود. این کفپوش می‌تواند به عنوان کفپوش آشپزخانه قابل شستشو استفاده شود و یک کفپوش ضد آب آشپزخانه است.

پاک شوندگی راحت

کفپوش پی وی سی مقاوم در برابر لکه است. هرگونه ریخته شدن مایعات مانند روغن، گریس، اسیدها و غیره با پارچه مرطوب به آسانی رفع می‌شود. کفپوش پی وی سی در شلوغ‌ترین مکان‌ها نیز از ظاهر و مقاومت خوبی برخوردار است اما با این حال به نگهداری خاص خود نیاز دارند.

وزن سبک

کفپوش پی وی سی در مقایسه با سایر انواع کفپوش سبک وزن است و از این رو نصب آن آسان است.

ضد خش بودن

استفاده از کفپوشهایی که دارای ضخامت لایه محافظ بالاتری نسبت به دیگر کفپوشها هستند، می تواند مقاوت در برابر خش و خط را خصوصا در اماکن پرتردد اداری و تجاری افزایش دهد.

نگهداری

به عنوان یک کفپوش منزل، این کفپوش نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد. البته باید مراقب اجسام نوک تیز و مواد شیمیایی خاص باشد.

رنگ‌ کفپوش ها می‌تواند در معرض نور مستقیم خورشید دچار رنگ پریدگی شود که بایستی از آنها در مقابل نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی محافظت کرد.

از آنجا که کفپوش‌های پی وی سی نسبت به نور مستقیم خورشید حساسیت نشان داده و در درازمدت شاید رنگ کفپوش تغییر کند ما به شما توصیه می‌کنیم که در اماکنی که نور خورشید به طور همیشگی به کفپوش می‌تابد آن قسمت را با قالیچه و یا موکت پوشش دهید.

زیرسازی نادرست کف منجر به نصب ناهموار این کفپوش می‌شود. با توجه به ظاهر درخشان، هر گونه آسیب به کفپوش پی وی سی به راحتی منعکس می‌شود. بنابراین کف کاملا صاف شرط لازم برای نصب کفپوش است. به طور مثال برای نصب کفپوش راه پله به این موارد دقت لازم را مبذول فرمایید.

اندازه

عرض و طول استاندارد تایلهای کفپوش‌ اصولا دارای رنج متنوعی است و میتواند به صورت مستطیلی  و مربعی باشد. همچنین ضخامت استاندارد این کفپوش معمولا بین 1.5 تا 3.0 میلیمتر است.

هزینه

مزیت اصلی این کفپوش این است که آنها نسبت به انواع دیگر کفپوش‌ها ارزان هستند و استفاده از این کفپوش از نظر قیمتی نسبت به محصولات مشابه بسیار مقرون به صرفه است.

کفپوش بخش بزرگی از خانه شما است، بنابراین مطمئن شوید که در انتخاب خود درست عمل کرده اید. کفپوشها دارای طرحها و مدلهای مختلفی همچون کفپوش طرح دار هندسی، کفپوش طرح پارکت، کفپوش تایل، کفپوش رولی و کفپوش طرح چوب هستند. شرکت فرتاک با استفاده از تجارب فراوان و تنوع برندهای کفپوش می تواند در این زمینه یاری بخش شما باشد.

تماس با ما فرتاک دیزاین

مطمئنا درباره کفپوش ها شنیدید، امروزه اکثر افراد به دنبال کفپوش هایی هستند که ظاهری زیبا و با دوام داشته و از مقاومت کافی برخوردار باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان انواع مختلفی از کفپوش را طراحی و به بازار عرضه کردند. یکی از آنها کفپوش پی وی سی است که مطمئنا درباره آن شنیده‌اید. اگر قصد خرید چنین کفپوشی را دارید؛ دانستن ویژگی ها و اطلاعات کافی درباره آن در تصمیم گیری شما اثرگذار خواهد بود. ما در این مقاله نیز قصد داریم تا همه چیز را درباره کفپوش پی وی سی به شما ارائه دهیم.

کفپوش پی وی سی از جنس پلی وینیل کلراید (Poly Vinyl Chloride) تشکیل شده است؛ این ماده یک نوع پلاستیک که در تولید وسایل دیگر مانند لوله، پنجره و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و در عین حال مقاومت خوبی نیز دارد. از دیگر ویژگی های این نوع کفپوش می‌توان به ضد آب بودن، شست و شوی آسان و مقاوم در برابر ضربات اشاره کرد. به همین دلیل تقریبا در اکثر مکان ها مانند اداری، تجاری و مسکونی قابل استفاده می‌باشد.

از مزایای بارز کفپوش پی وی سی می‌توان به تنوع طرح و رنگ آن اشاره کرد. این مسئله سبب می‌شود تا به راحتی و به هر نوع دکوراسیون هماهنگ شده و زیبایی فضای آن را دو چندان کند. از طرفی نصب این کفپوش ها نیز به راحتی و با استفاده از چسب های مخصوص قابل اجرا بوده و هزینه نصب زیادی نیز در پی نخواهد داشت.

معرفی انواع لایه ها در کفپوش پی وی سی

در تولید کفپوش های پی وی سی از لایه های مختلف استفاده شده تا در نهایت یک محصول با کیفیت پدید آید. معمولا از 4 تا 6 لایه استفاده شده و هر کدام از این لایه ها مشخصات خاص خود را خواهند داشت.

  1. لایه بالایی: همان طور که از نام آن مشخص است، در بیرونی ترین قسمت کفپوش پی وی سی قرار می‌گیرد. این لایه بیشتر نقش محافظتی داشته و از تغییر رنگ کفپوش در برابر نور خورشید جلوگیری می‌کند. از طرفی سبب می‌شود تا سطح آن براق و زیبا به نظر آید.
  2. لایه پوشاننده: این لایه معمولا در قسمت های میانی قرار داشته و از جنس پلی یورتان تولید می‌شود. در واقع این لایه از مهمترین قسمت های کفپوش پی وی سی محسوب می‌شود. لایه پوشاننده به صورت طرح دار بوده و وظیفه محافظت از کفپوش در برابر سایش و آسیب را برعهده دارد. در حالت کلی نیز هر چه ضخامت این لایه بیشتر باشد، قطعا کیفیت و عملکرد بهتری را نیز خواهد داشت.
  3. لایه طرح دار: مشخص است که بر روی این لایه طرح مورد نظر چاپ شده و که کیفیتی بسیار بالا نیز خواهد داشت. هر طرحی مانند چوب، سنگ، سرامیک و... را می‌توان بر روی آن چاپ کرد؛ معمولا این تصاویر با نهایت دقت و جزئیات چاپ شده و کاملا به واقعیت نزدیک خواهند بود.
  4. لایه مقاومتی: جنس این قسمت از pvc بوده و نقش ثبات و پایداری لایه ها را ایفا می‌کند. معمولا از ضخامت های متفاوتی در این لایه استفاده می‌شود.
  5. لایه زیرین: اضافه کردن این لایه به تولید کننده بستگی دارد. این لایه از لایه های بالایی محافظت کرده و نقش زیادی در استحکام آنها وجود خواهد داشت.
کفپوش پی وی سی
کفپوش پی وی سی

سوالات متداول