داشتن خانه‌ای شیک با بودجه محدود

مدیر سایت

امروز قصد داریم تا چند ایده کم خرج و ساده برای تغییر دکوراسیون خانه را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

ایده های کم خرج برای دکوراسیون

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تغییر چیدمان خانه و دکوراسیون نیازمند هرینه‌های زیاد است، در صورتی که این یک باور اشتباه است و راهکارهای زیادی برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم وجود دارد. تا آخر این بخش همراه ما باشید تا ایده‌های کم خرج برای تغییر دکوراسیون را با یکدیگر بررسی کنیم:

فهرست مطالب

    1.تغییر رنگ دیوارها

    یکی از راه‌های تغییر دکوراسیون با هزینه کم، تغییر رنگ دیوارهای اتاق‌ها و یا راهروها است که می‌تواند باعث نونوار شدن خانه شما شود. تحت هیچ شرایطی از تاثیر رنگ‌های جدید غافل نشوید. برای مثال، استفاده از رنگ سفید تغییر چندانی در ظاهر خانه شما ایجاد نمی‌کند. در صورتی که استفاده از چند رنگ سرزنده و ملایم می‌تواند ایده جالبی برای افزایش جذابیت فضای خانه به نظر برسد. قدرت رنگ‌ها انقدر است که می‌تواند عشق را به نشیمن خانه بازگرداند و باعث افزایش حس امنیت در میان افراد خانواده شود.

     مقاله پیشنهادی : اصول نورپردازی داخلی ساختمان

    تغییر رنگ دیوارها

    2.استفاده از گل و گیاه طبیعی

    یکی دیگر از روش‌های تغییر دکوراسیون با هزینه کم، استفاده از گل و گیاه طبیعی برای تزیین میزها و اتاق‌های خانه است. برای مثال، قرار دادن گلدان‌های رنگی بر روی میز ناهارخوری یک ایده دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه است که جلوه زیبایی به فضای خانه اضافه می‌کند. پس هرچه زودتر دست به کار شوید و بدون آنکه تغییر دکور دهید، گل و گیاه طبیعی را به خانه خود اضافه کنید.

    استفاده از گل و گیاه طبیعی

    3.تزئیین خانه با عکس

    به نظر می‌رسد که اضافه کردن چند عکس از کسانی که دوست دارید به یک سمت از دیوار خانه و یا راهروی منزل ایده‌ی مناسبی برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم باشد که تاثیر خوبی بر حس و حال افراد خانه و فضای اتاق می‌گذارد. این ایده به شما کمک می‌کند تا خانه‌تان را به یک مکان دوست داشتنی و سرشار از عشق برای مهمانان خود تبدیل کنید. پس تا دیر نشده یکی از دیوارهای خانه را به گالری عکس تبدیل نمایید.

     4.قرار دادن شمع در گوشه‌گوشه اتاق

    گاهی اوقات یک وسیله دکوری ساده و کوچک می‌تواند فضای خانه شما را به یک فضای رمانتیک و جذاب تبدیل کند. برای اینکار تنها لازم است که چند عدد شمع زیبا که با فضای خانه شما هماهنگی دارد تهیه کرده و در جای مناسبی از اتاق‌های نشیمن و غذاخوری قرار دهید و بعضی وقت‌ها با روشن کردن آن‌ها یک فضای رمانتیک برای شب‌نشیبی در کنار  دیگر اعضاء خانواده ایجاد کنید.

    امروزه شمع‌های زیبایی در اندازه و رایحه‌های متنوع تولید می‌شود. این دسته از شمع‌ها علاوه برآنکه با نور خود حس و حال خانه را رمانتیک می‌کنند، با پخش عطر ملایم در فضای خانه یک محیط دوست‌داشتنی  و آرامش‌بخش برای شما به وجود می‌آورند.

    قرار دادن شمع در گوشه‌گوشه اتاق

    5.کاغذدیواری

    استفاده از کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون کل خانه، کاری پرهزینه به نظر می‌رسد اما توجه داشته باشید که حتما لازم نیست کل دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری بپوشانید. ایده دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه ما این است که از کاغذ دیواری برای برخی از دیوارهای خانه  مانند راهروها و یا بخش ورودی استفاده کنید تا فضای خانه شما کمی متفاوت‌تر جلوه کند.

    خبر خوب این است که امروزه طرح‌های مختلفی از کاغذ دیواری و یا برچسب‌ها عرضه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای تزیین اتاق‌ها و یا دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید. یکی از این طرح‌ها، کاغذهای سه بعدی است که ظاهری متفاوت و منحصر به فرد به خانه شما خواهد داد.

    مقاله پیشنهادی : هر آنچه باید درباره بازسازی خانه بدانید

    ترفندهای تغییر دکوراسیون خونه با هزینه کم

    زمان‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنیم دیگر فضای خانه تازگی و شادابی قبل را برایمان ندارد و کمی فضا خسته کننده شده است. فرقی نمی‌کند دلیل این موضوغ چیست، مهم این است که می‌توانید با چند ترفند ساده و مقرون به صرفه حس و حال دیگری به خانه خود ببخشید. در این بخش قصد داریم تا ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ایده‌های تغییر دکوراسیون را در اختیار شما قرار دهیم. ایده‌های تغییر دکوراسیون با هزینه کم به ترتیب شامل موارد زیر می‌شود:

    1.تفکیک سبک سنتی و مدرن

    در اغلب خانه‌های امروزی، وسایل دکوری تلفیقی از دو سبک مدرن و سنتی است. در این سبک و تلفیق، وسایل بی‌هیچ علت خاصی کنار یکدگیر قرار گرفته‌است. با وجود آنکه این سبک از تلفیق، جذاب و متفاوت است اما بهتر است که این بار از سبک چیدمان متفاوتی برای دکوراسیون خانه استفاده کنید و در یک بخش از خانه وسایل سنتی را قرار دهید و در بخش دیگر، وسایل مدرن و فانتزی را بچینید. به این طریق، بدون هیچ هزینه‌ای، دکور خانه شما تغییر خواهد کرده و مورد توجه تمام سلیقه‌ها قرار می‌گیرد.

    2.تغییر چیدمان

    اگر در فکر یک ایده دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه هستید، تغییر چیدمان وسایل گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. برای اجراء این ترفند، تنها کافی است که یک نگاه سطحی به در و دیوار منزلتان‌تان بیندازید و بدون صرف هزینه و اعمال قوانین فنگ‌شویی و با جا به جا کردن محل گلدون‌ها، تابلو‌ها، مبلمان و تلویزیون یک تغییر در دیزاین خانه ایحاد کنید.

    3.تغییر رنگ لوازم خانه

    یکی دیگر از ترفندهای تغییر دکوراسیون با هزینه کم، رنگ کردن وسایل قدیمی خانه مانند میزها و یا صندلی‌های چوبی است که به راحتی در محیط خانه و یا در حیاط قابل اجرا است. شما می‌توانید با تغییر رنگ صندلی‌های چوبی قدیمی به رنگ‌های شاد و پاستیلی یک تغییر بزرگ در دکور خانه ایجاد کنید و ظاهری جدید و پر از حس صمیمیت به فضای خانه ببخشید. همانطور که می‌بینید همیشه برای تغییر دکوراسیون خانه نیاز به تعویض لوازم قدیمی و خرید وسایل گران قیمت نیست.

    4.حذف وسایل دکوری

    بسیاری از افراد آنقدر فضای خانه را با وسایل دکوری پرزرق و برق پر می‌کنند که جلوه خانه از دست می‌رود و یک فضای شلوغ و درهم به وجود می‌آید که دیگر جلوه بصری ندارد. گاهی می‌توانید به جای خرید وسایل جدید و گران قیمت برای تغییر دکور خانه، وسایل قدیمی و پرزرق و برق را از محیط خانه حذف کنید و تغییر را احساس نمایید. این ترفند کمک می‌کند تا بدون هزینه، دیزاین خانه خود را بروز کرده و چهره‌ زیبایی به فضای خانه ببخشید.

    5.تغییر کاربری وسایل قدیمی

    این روزها قیمت وسایل تزئینی سر به فلک می‌کشد. اما اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا شما می‌توانید با استفاده از هنر و مهارت خود در خانهوسایل تزئینی و دکوری ساده بسازید. برای اینکار تنها کافی است که از لوازم ارزان و قدیمی خود که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید استفاده کنید. برای مثال، شیشه‌ها و بطری‌های قدیمی که دیگر غیر قابل استفاده شده‌اند را با استفاده از گل‌های رنگارنگ و با ایده گرفتن از اینترنت به یک گلدان شیک و دکوری تبدیل کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، برای این ترفند تنها کافی است که کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید.

    مقاله پیشنهادی : پارکت رنگ روشن بخرم یا تیره

    خلاصه آنکه…

    تغییر دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه چندان غیرممکن نیست و شما می‌توانید گاهی با حداقل هزینه بهترین نتیجه را بدست آورید. گاهی هم می‌توانید با یک تغییر کوچک در چیدمان وسایل خانه و کمی خلاقیت، شادی و نشاط را به محیط خانه بازگردانید.هیچ‌یک از ترفندها و ایده‌های فوق هزینه سرسام‌آوری بر دوش شما قرار نمی‌دهد و می‌توانید با استفاده از آن‌ها حس صمیمیت، شور و هیجان و آرامش را به جوء خانه بازگردانید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم