هرآنچه لازم است در مورد شستشوی پرده توری بدانید!

دسته ها :

Majid Nourozi

پرده‌های توری به رنگ سفید، کرم و یا رنگ‌های روشن، از زیبایی ویژه‌ای برخوردار هستند و به همین دلیل، محبوبیت خاصی در بین سایر پرده‌ها در نزد بانوان دارند. اما به دلیل اینکه به پنجره‌ها بسیار نزدیک هستند و برخورد دارند، گردوغبار زیادی را به خود جذب می‌کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است پس از شستن پرده توری، پرده شما دیگر نما و جذابیت اولیه خود را نداشته باشد و آن را از دست بدهد. برای همین، روش شستن پرده‌های توری برای از بین بردن گردوخاک و دوده اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

امروز در این مقاله از این سایت قصد بر این داریم تا در مورد شستن پرده توری، شستن پرده توری با ماشین لباسشویی، شستن پرده توری با دست و… صحبت کنیم تا از دغدغهٔ تمیزکردن پرده‌های توری ر‌هایی یابید و پرده‌های منزلتان همیشه نو و تمیز به نظر برسد؛ بنابراین اگر شما نیز قصد شستن پرده توری منزل خود را دارید، می‌توانید تا انتهای این متن، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: مزایای آستری پرده 

    شستن پرده توری

    این موضوع برای شما فرقی نمی‌کند از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید شستن پرده توری با ماشین لباسشویی را انجام دهید و یا شستن پرده توری با دست را ترجیح می‌دهید. اما در حین انجام این کار باید به بررسی چند مورد بپردازید و نکاتی را در مورد این زمینه رعایت کنید. در ابتدا چند مورد از این نکات را در مورد شستن پرده توری مطرح کرده و سپس به بررسی موضوعاتی مانند شستن پرده توری با ماشین لباسشویی و شستن پرده توری با دست خواهیم پرداخت. برخی از نکاتی که باید در مورد شستن پرده توری در نظر داشته باشیم، این است که:

    • نکته اول اینکه هیچ‌گاه اجازه این را ندهید که پرده‌های شما آن‌قدر کثیف شود که نیاز به یک شست‌وشوی اساسی داشته باشد. زیرا اگر بخواهید با شست‌وشوی اساسی به برق انداختن پرده توری خانه دست یابید، در نهایت ممکن است ریزبافت‌های پرده توری شما، از بین برود.
    • اگر از ضرورت شستن پرده توری بگذریم، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه پرده توری را به طور کامل بشویید، در ابتدا گوشه‌ای از پرده را بشویید؛ بنابراین در صورتی که بافت و یا رنگ پارچه دچار تغییر نشد، در نهایت می‌توانید کل پرده را بشویید.
    • در صورتی که می‌خواهید شما با شستن پرده توری، مجدد همان پرده نو و براق را داشته باشید، می‌توانید 1 فنجان نمک را با یک سطل آب سرد مخلوط کرده و سپس پرده را به مدت 10 دقیقه داخل آب قرار دهید. در نهایت آب پرده را با دست و حوله بگیرید؛ اما دوباره پرده را آب نکشید. اجازه ندهید که کاملاً خشک شود و بعد آن را به پنجره آویزان کنید.
    • برای برق انداختن پرده توری خانه می‌توانید، قبل از شست‌وشوی کامل، آن‌ها را درون پودر ماشین لباس‌شویی به مدت چند ساعت خیس کنید.
    • در نظر داشته باشید که برای شستن پرده توری، از مایع‌های سفید‌کننده استفاده نکنید. زیرا این کار باعث کدرشدن پرده‌ها می‌شود.
    • برای گرفتن خاک و دوده از روی پرده، ابتدا چند بار با آب سرد شستشو دهید.
    • بهتر است هرچند وقت یکبار با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی، گردوغبار را از روی پرده‌های توری خود پاک کنید.

    مقاله پیشنهادی: نحوه ست کردن پرده با خانه

     

    شستن پرده توری با ماشین لباسشویی

    اکنون در این بخش قصد داریم تا در مورد شستن پرده توری با ماشین لباسشویی، نکاتی را برایتان مطرح کنیم. شستن پرده توری با ماشین لباسشویی باید در دو مرحله انجام شود. در صورتی که شست‌وشو در این دو مرحله بادقت کامل انجام شود، علاوه بر اینکه پرده توری به‌خوبی تمیز می‌شود، دوام و طول عمر آن نیز افزایش خواهد یافت. قبل از آنکه پرده را در ماشین لباس‌شویی قرار دهید، در ابتدا باید آن را درون ظرفی بخیسانید.

    در صورتی که پرده توری شما، حسابی خیس بخورد، گردوغبار روی پرده به‌خوبی از بین خواهد رفت. در این مرحله می‌توانید به آب یکی از مواد سرکه سفید، آبلیمو، نمک و یا جوش‌شیرین بیفزایید. در نهایت پس از آنکه پرده‌های شما کامل در تشت آب خیس خورد، اکنون می‌توانید آن را در ماشین لباس‌شویی قرار دهید. توجه داشته باشید که شستن پرده توری با ماشین لباسشویی تنها مناسب پرده‌هایی است که از جنس کتان و یا پلی آستر هستند؛ بنابراین در زمان خرید پرده به جنس آن توجه ویژه داشته باشید.

    در صورتی که پرده‌های شما از جنس تور است، پیشنهاد می‌کنیم این کار را با دست انجام دهید. زمانی که شستن پرده توری با ماشین لباسشویی تمام شد، نیاز است کمی صبر کنید تا خیسی آن مقداری بر طرف شود. زمانی که در حالت نمدار بود، می‌توانید آن را آویزان کنید. این کار سبب بر این شده تا چروک‌های پرده در مدت زمانی که در حال خشک‌شدن است از بین برود. در صورتی که در هنگام شستن پرده توری با ماشین لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید، پرده‌های شما چروک نخواهد شد.

    شستن پرده توری با دست

    شستن پرده توری با دست

    در قسمت قبل با شستن پرده توری با ماشین لباسشویی به طور کامل آشنا شدید. اکنون زمان آن رسیده تا در مورد شستن پرده توری با دست با شما صحبت کنیم. برای انجام این کار در ابتدا پرده‌ها را از چوب بیرون آورده و آن را درون یک وان و یا تشت بزرگ قرار دهید. سپس مقداری ماده شوینده ملایم و یک یا دو قاشق غذاخوری آمونیاک را به آب گرم اضافه کنید. برای اینکه پرده‌هایتان بوی خوبی بگیرند می‌توانید از مواد شوینده معطر استفاده کنید. اما دقت کنید که درهرصورت پاک‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، حتماً ملایم باشد.

    به پرده اجازه دهید تا در حد چند دقیقه در مخلوط آب و شوینده باقی بماند. سپس آن را با دست ماساژ داده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه درون آب بماند. بعد از آن پرده را از درون وان بیرون آورده و آب تشت را خالی کنید. سطل یا وان را دوباره با مقداری آب گرم پر کنید و پرده توری را برای شستشو داخل آن قرار دهید. تمام مواد شوینده را به‌آرامی و با ماساژدادن مجدد از پرده بشویید. دوباره آب را خالی کرده و این مرحله را آن‌قدر تکرار کنید تا تمام مواد شوینده کاملاً از سطح پرده شسته شوند.

    می‌توانید برای این کار، پرده توری را زیر شیر آب هم نگه دارید تا مواد شوینده و آمونیاک به‌خوبی از آن شسته شوند. در انتها پرده را کمی آویزان نگه دارید تا آب اضافی آن چکه کند. سپس آن را میان دو حوله تمیز بگذارید و با فشردن حوله روی سطح پارچه، رطوبت اضافی پرده توری را بگیرید. فشردن شدید پرده توری برای گرفتن آب اضافی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. پس از شستن پرده توری، آن را روی یک‌بند رخت یا رخت‌پهن‌کن و زیر آفتاب آویزان کنید تا در طول روز به‌خوبی خشک شود.

    شستن پرده توری با ماشین

    سخن پایانی

    در پایان با مطالعه این مطلب آموختیم که برق انداختن پرده توری خانه، کار چندان سختی نیست و نسبتاً آسان به شمار می‌رود. در صورتی که نکات بیان شده را به‌خوبی رعایت کنید، چه با شستن پرده توری با ماشین لباسشویی و چه با شستن پرده توری با دست در نهایت می‌توانید کار برق انداختن پرده توری خانه را به‌راحتی انجام دهید؛ بنابراین دریافتیم پرده‌های توری بسیار جذاب هستند. اما باید بیشتر از انواع پرده‌های دیگر در زمان شست‌وشو از آن‌ها مراقبت کنید.

    زیرا آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند. این پرده‌ها می‌توانند از نور خورشید به داخل خانه محافظت کنند؛ اما آلودگی و گردوغبار را بیشتر به خود جذب می‌کنند و در نتیجه باید به طور منظم آن‌ها را تمیز کنید تا آلودگی‌ها به خورد پارچه نروند. اکنون به پایان بخش دیگر از مطالب در سایت فرتاک رسیدیم.

    از اینکه تا پایان این بخش از مطالب با ما همراه بودید، نهایت سپاس و قدردانی را داریم. شما همراهان عزیز می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا ابهامی در این زمینه آن را با ما در میان بگذارید و یا می‌توانید تجارب خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در نهایت امیدواریم، از این مطالب، نهایت استفاده و لذت را برده باشید و این موارد برای شما کاربردی واقع شده باشد.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم