طراحی اتاق کودک

Sayeh Sanei

طراحی اتاق کودک نقش بسیار شایانی در شکل گیری شخصیت و حالات روحی و روانی کودکان دارد. بنابراین طراحی اتاق خواب کودک را دست کم نگیرید و بدون اطلاعات کامل علمی خودتان به طراحی اتاق کودک نپردازید. بهتر است این کار را به طراحان دکوراسیون داخلی بسپارید.

فهرست مطالب

    در غیر اینصورت می توانید با خواندن این همه باید ها و نباید های طراحی این فضا را بیاموزید. بنابراین می توانید دکوراسیون اتاق کودک خود را اصولی و درست طراحی نمایید.

    ترکیب رنگ زیبا در اتاق کودک

    طراحی اتاق کودک

    ابتدا ببینیم در طراحی دکوراسیون اتاق فرزندتان باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

    1.جنسیت کودک

    جنسیت کودک نقش بسیار مهمی در انتخاب رنگ، طرح و حتی چیدمان اتاق کودک شما خواهد داشت. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم طراحی اتاق کودک خواهد بود.

    طراحی اتاق کودک پسر: در طراحی اتاق کودک پسرانه سعی کنید از رنگهای پسرانه و ترکیبهای آنها با رنگهای دیگر استفاده نمایید. این رنگها معمولا شامل قرمز، آبی، سبز، و رنگهای خنثی مانند سفید، م.شکی و خاکستری هستند. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید با دنیای آنها آشنایی داشته باشید.

    طراحی اتاق کودک دختر: برای طراحی اتاق کودک دخترانه از رنگهای شاد و ملایم مانند صورتی، بنفش و… استفاده نمایید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید با دنیای دختران آشنایی داشته باشید.

    2.شخصیت کودک

    شخصیت و عادات رفتاری درست و غلط کودک خود را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای طراحی داخلی اتاق کودک خود داشته باشید. طراحی اتاق کودک نقش بسیار شایانی در شکل گیری شخصیت و حالات روحی و روانی کودکان دارد. بنابراین این مطلب مهم را دست کم نگیرید و بدون اطلاعات کامل علمی خودتان به طراحی اتاق کودک نپردازید. بهتر است این کار را به طراحان دکوراسیون داخلی بسپارید.در غیر اینصورت می توانید با خواندن این همه باید ها و نباید های طراحی اتاق کودک را بیاموزید. بنابراین می توانید اتاق کودک خود را اصولی و درست طراحی نمایید. برای مثال کودکی که بسیار آرام و گوشه گیر است را با طراحی اتاق خواب کودک با رنگهای زنده و پویا سر شوق بیاورید. همینطور کودکی که بسیار شیطان و نا آرام است را با رنگهای ملایم به آرامش تشویق نمایید.

    طراحی اتاق دخترانه

    3.علایق کودک

    علایق کودک نیز نقش بسیار مهمی در طراحی شما دارد. چه در انتخاب رنگ بندی و چه در فاکتورهای دیگر این موضوع را در نظر بگیرید. البته این در صورتی است که کودک شما به سنی رسیده باشد که توانایی ابراز عقیده در این زمینه را داشته باشد.

     

    4.سرگرم کننده بودن

    اتاق کودک شما باید سرگرم کننده باشد. به این معنی که کودکتان دوست داشته باشد زمان بیشتری را در آن بگذراند. همینطور طراحی آن باید به شکلی باشد که حس کنجکاوی کودکتان را بر انگیزد…

     

    5.ایمن بودن

    ایجاد ایمنی در طراحی اتاق خواب کودکتان بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب کفپوش و در نوع طراحی طراحی تخت های دو طبقه و سایر موارد، ایمنی آنها را حتما در نظر بگیرید. زیرا کودکان در این سن شیطان هستند و اصولا تصور کاملی از کارهای خطرناک ندارند.

     

    طراحی سقف اتاق خواب کودک

    سقف معمولا قسمتی است که در  طراحی جا می ماند. بنابراین بسیار مهم است که در طراحی تاق کودک سقف را در نظر بگیرید. زیرا کودکان عادت دارند که دراز بکشند وبه مسائل مختلفی فکر کنند. بنابراین می توانید آنها را به سادگی به دنیایی زیبا هدایت نمایید. برای این کار استفاده از ماه و ستاره های شب تاب بسیار پرطرفدار است. چه کودکان پسر د چه دختر دوست دارند که سقف اتاق خود را مانند آسمان تصور نمایند. به غیر از آن می توانید از پوسترهای سقفی زیبا درترکیب با کناف نیز برای طراحی سقف اتاق کودک استفا ه نمایید. دقت داشته باشید که استفاده از سقف رنگی با رنگ های روشن ملائک و یا پاستلی نیز سقف توصیه می گردد.

    طراحی دیوار اتاق خواب کودک

    در طراحی دیوار اتاق خواب کودک انتخاب رنگبندی بسیار مهم است. زیرا دیوار اولین و مهمترین قسمتی است که به چشم می آید. برای این منظور می توانید از رنگهای شاد پر رنگ و یا ملایم در تناسب با سایر اجزای اتاق استفاده نمایید. اما کاغذدیواری اتاق خواب کودک گزینه ی بهتری است که پیش روی شماست. امروزه کاغذ دیواری های بسیار زیبا و متنوعی برای اتاق کودک در آلبوم های متنوعی موجود است. حتی در برخی آلبوم ها کاغذ دیواری های طرح دار را با رنگهای ساده نیز ترکیب کرده‌اند و به این ترتیب کار شما را بسیار آسان نموده اند. بنابراین طراحی اتاق کودک با کاغذ دیواری از گزینه های بسیار مهم پیش روی شماست.

    پوستر دیواری اتاق کودک

    پوستر دیواری اتاق کودک نیز در طرح های مختلفی موجود است. بنابراین می توانید به سایت دکوراسیون داخلی فرتاک مراجعه کرده و پوستر دیواری مورد نظر خود را بسته به ابعاد دیدارتان سفارش دهید. پوستر دیواری سه بعدی اتاق کودک و یا کاغذ دیواری سه بعدی اتاق کودک نیز از گزینه هایی است که حداقل برای یک دیوار از اتاق خواب کودکتان توصیه می گردد. زیرا حس خلاقیت، هیجان و کنجکاوی کودکتان را بر می انگیزد.

    در انتخاب طرح کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری اتاق کودک سلیقه و خلق و خوی آنها را در نظر بگیرید. برای مثال برای کودکی که به جهانگردی علاقه نشان می دهد، کاغذ دیواری نقشه جهان و یا پوستر دیواری نقشه جهان بسیار جذاب خواهد بود. از طرفی برای کودکی که به دنیای خیالات و کارتن های دل بسته است، از طرح های کارتنی شخصیت های مورد علاقه ا استقاده نمایید.

    برخی از کودکان پسر به وسایل نقلیه و ماشین های علاقه بیاری دارند، بنابراین می توانی از این دسته طرح های برای پوشش دیوار اتاق خواب‌شان استفاده نمایید. بنابراین با توجه به مثال های بالا  به خوبی متوجه شدید که این قسمت از اتاق خواب کودکتان را چگونه طراحی نمایید.

    دکوراسیون اتاق پسرانه

    دیوارپوش های فومی

    دیوارپوش های فومی نیز گزینه ی مناسبی برای پوشاندن یک دیوار و یا همه ی دیوارهای اتاق خواب کودکتان است. اگر کودک بسیار شیطان و سر به هوایی دارید که اصولا علاقه به جنب و جوشهای خطرناک دارد و به عبارتی کمتر احتیاط می کند، از این گزینه استفاده نمایید. دیوارپوش های فومی در طرح های و رنگهای متنوعی در سایت فرتاک موجود است که می توانید از میان آنها انتخاب نمایید. البته می توانید پایین دیوار را تا ارتفاع حدودا 1 متر دیوارپوش نمایید اگر ایمنی برای شما مهم است. و بقیه دیوار را با رنگ و یا کاغذی دیواری و پوستر دیواری در ترکیبی درست و زیبا با دیوارپوش فومی اجرا نمایید.

    کفپوش در طراحی اتاق خواب کودک

    یکی دیگر از گزینه های مهم انتخاب کفپوش مناسب است. برای این منظور نیز سن کودکتان بسیار مهم است. اگر کودک شما سن کمتری دارد و یا بسیار شیطان و بی احتیاط است.، کف اتاق را کاملا با موکت و یا تاتامی اتاق کودک بپوشانید. این دو محصول در طرح ها و رنگهای متنوعی در سایت فرتاک موجود است. بنابراین به راحتی می توانید متناسب با دکوراسیون اتاق خواب کودکتان از میان آنها انتخاب نمایید.

    اگر کودک آرام و محتاطی دارید می توانید از ترکیب موکت یا تاتامی با سرامیک و یا پارکت استفاده نمایید. حتما قسمتی از پوشش کف اتاق کودکتان را با موکت و یا فرش بپوشانید. به این ترتیب کودکتان هنگام بازی و نشستن کف اتاقش اذیت نمی شود.

    پرده

    پرده اتاق خواب کودک را از میان پرده های کودک و نوجوان موجود در سایت فرتاک انتخاب نمایید. انتخاب های متنوعی در این زمینه ای شما وجود دارد.

    تخت خواب اتاق کودک

    اگر فضای کافی ندارید با رعایت نکات ایمنی از تخت در ارتفاع استفاده نمایید. از فصای زیر آن برای میز تحریر و یا تخت خواب برای اتاق دو کودک می توانید استفاده نمایید. به رشد بالای کودکان در این سن برای سفارش تخت خواب آنها دقت نمایید. برای اینکار با فروشنده و یا سازنده آن می توانید مشورت نمایید.

    سایر وسایل

    سایر وسایل لازم را در ترکیب با کل اتاق خواب انتخاب نمایید.

    1.استفاده از شلف دیواری:

    از شلف دیواری برای قرار دادن عروسک ها کتاب ها و سایر وسایل آنها استفاده نمایید

    2.سطل ها و سبدها:

    از سطل ها و سبدها برای قرار دادم وسایل بازی آها و مرتب بودن آنها استفاده نمایید. البته می توانی کمدی برای اسباب بازی های آنها تعبیه نمایید.

    3.قاب عکس ها:

    استفاده از قاب عکسهای فرزندان با خانواده، عکسهای تکی که خاطره خوبی را برایشان یاد آور می شود و … نیز پیشنهاد می شود.

    دکوراسیون اتاق کودک مدرن

    طراحی اتاق خواب کودک توسط تیم دکوراسیون داخلی فرتاک

    مراحل سفارش طراحی به این صورت است که با شما جلسه ی مشاوره ای خواهیم گذاشت و پس از برداشت محیط و بر آورد هزینه پروزه و نیازهای کودکتان طراحی انجام خواهد گرفت و در قالب رندر به شما پیش طرح را نمایش خواهیم داد. اجرا نیز در صورت تمایل شما تسط تیم فرتاک انجام خواهد پذیرفت. برای خرید محصولات دکوراسیون داخلی کودک و نوجوان به سایت فرتاک مراجعه نمایید. مشاوره خرید توسط تیم فروش انجام خواهد پذیرفت. بنابراین می توانید اط خمات مشاوره تلفنی و حضوری همکاران ما برای خرید استفاده نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم