طراحی با چمن مصنوعی

 

برای طراحی فضای سبز مورد نظر با چمن مصنوعی کافی است کمی سلیقه به خرج دهید. البته دیدن نمونه های اجرا شده در اینترنت هم کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. می توانید طراحی فضای خود را به یک طراح فضای سبز و یا آرشیتکت بسپارید. اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید، در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد. با آموزش طراحی با چمن مصنوعی با ما همراه باشید. طراحی حیاط با چمن مصنوعی، طراحی تراس با چمن مصنوعی، طراحی بالکن با چمن مصنوعی و طراحی باغچه با چمن مصنوعی را پس از خواندن این مقاله با راحتی در خانه انجام دهید.

 ایده های طراحی با چمن مصنوعی

برای طراحی حیاط، بالکن، بام سبز و … با چمن مصنوعی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله ی اول:

طول و عرض فضای مورد نظر را اندازه گرفته و پلان آن را روی کاغذ با اندازه گذاری بکشید. اگر فضای مورد نظر شما فرم خاص و یا شکستگی دارد از یک مهندس نقشه کش و یا معمار برای کشیدن پاتن فضای خود کمک و راهنمایی بگیرید. دقت کنید که همه ی خطوط را با رعایت مقیاس بکشید. برای این کار مقیاس 1 به 100 را انخاب نمایید تا با خط کش معمولی به راحتی بتوانید آنها را بکشید.  مقاله پیشنهادی: چمن مصنوعی برای بالکن روش طراحی1

مرحله ی دوم:

در این مرحله مکان هایی ورودی به فضا خود را علامت بزنید. مثلا ورودی بالکن و یا ورودی هایی که به حیاط انجام می شود. پس از علامت زدن ورودی ها مسیر های تردد را با خط علامت گذاری کنید. این خطوط شما را در طراحی مراحل بعدی یاری خواهد کرد.

مرحله ی سوم:

در این مرحله ببینید به چه فضاهایی نیاز دارید؟ برای مثال فضایی برای نشستن، فضایی برای حیوان خانگی و هر فضایی که در نظر دارید. محل مناسبی برای هر کدام از این فضاها در نظر گرفته و آنها را با یک ماژیک علامت گذاری کنید. سعی کنید به صورت حدودی برای هر کدام از فضاهای مورد نیاز مساحتی را تخمین بزنید. برای این کار می توانید استاندارد ها را در اینترنت سرچ کنید و به راحتی پیدا کنید. مثلا استاندارد لازم برای یک میز ناهار خوری چهار نفره را در گوگل بیابید. سعی کنید جایگزاری ها را در نقشه طبق مقیاس انجام دهید تا به مشکل بر نخورید.

مرحله ی چهارم:

در این مرحله ارتباط بین فضاها را به شکل خطوطی بکشید. پس از به دست آمدن لکه گذاری های کاربری ها و خطوط به دست آمده شروع به طراحی نمایید. بر طبق سلیقه و یا بر طبق نقشه ی خود می توانید از خطوط منحنی و یا شکسته استفاده کنید. برای این کار نیز سعی کنید نمونه های مشابه فضای خود را د ر اینترنت ببینید. برای مثال اگر در حال طراحی حیاط هستید، پلان طراحی حیاط را سرچ نمایید. 

مرحله ی پنجم:

خب پس ار به دست آمدن همه ی اشکال هندسی و مسیر ها باید ببینیم هر کدام از آنها را با چه متریالی بپوشانیم. برای این کار لازم است که طراحی با چمن مصنوعی برای کدام فضاها مناسب است. می توانید هر کدام از متریال ها را با رنگی جداگانه بر روی اتود خود رنگ نمایید. برای مثال ببینید برای کدام فضا طراحی با چمن مصنوعی زیباتر می شود. بی شک بینهایت طرح و مدل و ایده های متفاوت می توانید داشته باشید. برای مثال می توانید طراحی با چمن مصنوعی را برای مسیر ها انتخاب نمایید. و یا برعکس می توانید مسیر ها را با متریال هایی نظیر سنگ، چوب و مزاییک بپوشانید و باغچه های یا محل های نشستن را با چمن مصنوعی بپوشانید. مقاله پیشنهادی: چمن مصنوعی برای مدارس  
روش طراحی 2

مرحله ی ششم:

خب پس ار به دست آمدن همه ی اشکال هندسی و مسیر ها باید ببینیم هر کدام از آنها را با چه متریالی بپوشانیم. برای این کار لازم است که طراحی با چمن مصنوعی برای کدام فضاها مناسب است. می توانید هر کدام از متریال ها را با رنگی جداگانه بر روی اتود خود رنگ نمایید. برای مثال ببینید برای کدام فضا طراحی با چمن مصنوعی زیباتر می شود. بی شک بینهایت طرح و مدل و ایده های متفاوت می توانید داشته باشید. برای مثال می توانید طراحی با چمن مصنوعی را برای مسیر ها انتخاب نمایید. و یا برعکس می توانید مسیر ها را با متریال هایی نظیر سنگ، چوب و مزاییک بپوشانید و باغچه های یا محل های نشستن را با چمن مصنوعی بپوشانید.

مرحله هفتم:

پس از به دست آمدن کلیات طرح و متریال ها نسبت فضای سبز خود را به کل فضا بررسی کنید. این نسبت اگر حداقل 50 درصد باشد طراحی با چمن مصنوعی را به خوبی انجام دداده اید. در واقع به این معنی است که این نسبت از نظر بصری حس خوبی را ایجاد میکند. کافی است که روش های مختلف اجرای هر متریال را بررسی کنید. پس از آن طرح خود را به یک معمار نشان دهید و با آن مشورت نمایید. تغییرات لازم را انجام داده و طرح شما برای اجرا آماده خواهد بود.

مرحله هشتم:

مساحت چمن مصنوعی مورد نظرتان را محاسبه نمایید و با در نظر گرفته چند متر اضافه تر آن را از بین انواع چمن مصنوعی تزیینی موجود در بازار انتخاب نمایید. می توانید چمن مصنوعی رولی و یا چمن مصنوعی تایل انتخاب نمایید. با خرید تایل چمن مصنوعی می توانید آن را جا به جا نمایید و در آینده در فضای خود تنوع ایجاد نمایید.
چمن مصنوعی رول و تایل

انواع مدل های طراحی با چمن مصنوعی

طراحی با چمن مصنوعی به روش های گوناگونی انجام می پذیرد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می نماییم تا در طراحی فضای مورد نظر خود بتوانید از این روشها ایده بگیرید.

طراحی با چمن مصنوعی رولی و به شکل یکدست

در این روش یک مساحت یکدست را با چمن مصنوعی رول بپوشانید. همچنین اگر فضای شما منحنی نیست و به شکل مربع و یا مستطیل است می توانید از چمن مصنوعی تایل استفاده نمایید. در این روش می توانید طراحی با چمن مصنوعی را برای باغچه ها نیز در نظر بگیرید. یعنی فضای یک باغچه را با چمن مصنوعی بپوشانید و قسمتهایی که درختان قرار دارند را با چاقو و یا کاتر به راحتی برش دهید.

طراحی با چمن مصنوعی به شکل پر و خالی

 

فهرست مطالب
     در این روش می توانید مثلا مربع ها و یا چند ضلعی ها و یا اشکال منحنی غیر منتظم را به صورت پر و خالی توسط چمن مصنوعی اجرا نمایید. می توانید با این روش برای مثال مسیر و یا یکی از لکه های طراحی خود را تعریف کرده و از سایر قسمتها جدا نمایید. علاوه بر آن در فضا تنوع و زیبایی ایجاد نموده اید. چمن مصنوعی را در این روش با مترایل هایی نظیر سنگ، چوب، شیشه، موزاییک و … میتوانید ترکیب نمایید.

    طراحی با چمن مصنوعی تایلی

    مزیت استفاده از تایل چمن مصنوعی این است که می توانید به راحتی تایل ها را از هم باز کرده و به شکل طرح جدیدی اجرا کنید. بنابراین می توانید طرح های متنوعی را در طول زمان داشته باشید.

    طراحی با چمن مصنوعی بین سنگی و یا بین موزاییکی

    در این روش زیبا می توانید چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف متوسط را بین سنگ و موزاییک اجرا نمایید. این روش بسیار زیبا و پرطرفدار، اقتصادی نیز هست. زیرا نیاز به چمن مصنوعی کمتری دارید. معمولا این روش برای ایجاد تنوع و زیبا سازی مسیرها استفاده می گردد. مقاله پیشنهادی: چمن مصنوعی برای حیاط خانه روشهای متنوع طراحی فضای سبز

    طراحی با چمن مصنوعی

    تیم طراحی دکوراسیون داخلی فرتاک مجری انواع پروژه های طراحی فضای سبز است. طراحی بام سبز و یا طراحی روف گاردن، طراحی حیاط، طراحی تراس و … را به ما بسپارید. علاوه بر آن تیم فرتاک شما در خرید چمن مصنوعی راهنمایی خواهد کرد. فرتاک نماینده چمن مصنوعی در غرب تهران است. برای محاسبه چمن مصنوعی مورد نیاز خود نیز می توانید از همکاران ما راهنمایی بگیرید. قیمت چمن مصنوعی و انواع چمن مصنوعی قیمت مناسب را در سایت فرتاک (بورس چمن مصنوعی) ببینید.

     

     

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم