مقاومت چمن مصنوعی در برابر آتش سوزی

بسیاری از افراد نمی دانند مقاومت چمن مصنوعی در برابر آتش سوزی چگونه است؟ از آنجایی که چمن های مصنوعی نسبت به چمن های طبیعی دارای مزیت های بیشتری هستند امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته اند. اولین سوالی که در هنگام  خرید چمن مصنوعی به ذهن برخی از افراد خطور می کند این است که رابطه چمن مصنوعی و آتش سوزی چیست؟

 

فهرست مطالب

    مقاومت چمن مصنوعی در برایر آتش سوزی چگونه است ؟

    از آنجایی که مواد به کار رفته شده در چمن مصنوعی شیمیایی است بسیاری از افراد بر این باور می باشند که این مواد آتش می گیرند. و یا روند آتش سوزی را تسریع می کنند. ولی در واقع باید بدانید که چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی با دمای ذوب بالا تولید شده است. این الیاف در برابر آتش تا حد زیادی مقاومت دارد. با این حال اگر به مدت طولانی در معرض آتش قرار بگیرد ذوب می شود.

      استفاده کردن از چمن مصنوعی رواج بسیاری پیدا کرده است. علت این موضوع صرفه جویی در مصرف آب و سبزینگی دایمی آن ها است. بنابراین شرکت های تولید کننده از مواد خاصی برای تولید آنها استفاده می کنند که مقاومت آنها را در برابر آتش سوزی بالاتر ببرند. برای مکان هایی که احتمال آتش سوزی در آنها نسبت به مکان های دیگر بیشتر است باید از چمن هایی استفاده کردن که مقاومت بالاتری دارند.

    راهکاری برای بالا بردن مقاومت چمن مصنوعی در برابر آتش سوزی و گسترده شدن آن وجود دارد. این راهکار در واقع اجرای چمن مصنوعی است که در نصب آن شن و ماسه داخل الیاف چمن ریخته می شود. این روش اجرا تا حد زیادی از گسترده شدن آتش سوزی در محل جلوگیری می کند.

     

    مقاومت چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی ضدحریق را از کجا پیدا کنیم؟

    یکی از نکاتی که در هنگام خرید این چمن ها باید به آن توجه داشته باشید این است که آن را از نمایندگی چمن مصنوعی خریداری نمایید. چرا که آنها این چمن ها را بر اساس استاندارد تولید می کنند. به همین دلیل مقاومت آنها در برابر آتش سوزی نسبت به چمن های دیگری که به صورت تقلبی ساخته می شوند بالاتر است.

    بر این اساس به هیچ عنوان از شرکت هایی که به عنوان نمایندگی چمن مصنوعی شناخته نشده اند خرید نکنید. لازم به ذکر است یکی از آیتم هایی که بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار است مواد به کار رفته در ساخت آنها است. واضح است که چمن مصنوعی مرغوب قیمت بالاتری هم دارد.

     

    جنس چمن مصنوعی

    اهمیت مراقبت از چمن مصنوعی

    نکته مثبت وجالب توجه اینکه اگر بخشی از چمن سوخت لازم به تعویض کل آن نیست. زیرا الیاف چمن قابل بازسازی هستند. چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی از پیشرفت آتش سوزی تا حدی کم میکند. این یکی از مزیت های استفاده از چمن مصنوعی است.

    بر این اساس باید بدانید که این خود شما هستید که از چمن های مصنوعی خود مراقبت می نمایید. برخی از افراد نسبت به مراقبت کردن از آنها حساسیت بیشتری نشان می دهند. به همین دلیل چمن های آنها همیشه زیبا و سالم هستند. برخی دیگر از افراد نسبت به چمن مصنوعی شان دقت کافی ندارند. به همین دلیل است که آنها زود کثیف می شوند و یا اینکه نقاطی از آن آتش می گیرد.

    مقاله پیشنهادی: نگهداری از چمن مصنوعی

    رعایت فاصله از آتش درطراحی و اجرای چمن مصنوعی

    باید دقت داشته باشید که چمن مصنوعی حیاط و چمن مصنوعی پشت بام و چمن مصنوعی تراس با محل آتش مانند آتشکده های موجود فاصله مناسبی داشته باشد. به هیچ عنوان نباید آتشکده یا هر چیز فلزی که در اثر نور خورشید و یا آتش حرارت آن بالا میرود روی چمن قرار گیرد. باید دقت داشته باشید که حتی انداختن آتش های پراکنده و کوچک  مانند ته سیگار، ذغال و … روی چمن مصنوعی باعث از بین رفتن آن میشود

    بنابراین نگهداری از چمن مصنوعی، طراحی طبق استانداردها و اجرای به جای آن در سالم ماندن چمن مصنوعی بسیار حایز اهمیت است. همانطور که در شکل زیر می بینید آتشکده روی چمن قرار نگرفته است. با این حال فاصله آن کم است. ممکن است تکه های آتش روی آن بیفتد و به چمن آسیب برساند.

    نحوه ضد حریق شدن چمن مصنوعی با استفاده از شن

    همانطور که می‌دانید اقدامات امنیتی در هنگام محوطه سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از این اقدامات استفاده از یک لایه شن بر روی چمن مصنوعی است. این اقدام می‌تواند تا حد قابل قبولی از آتش سوزی پیش گیری کند و به بیان دیگر باعث ضدحریق بودن چمن مصنوعی خواهد شد. در چنین شرایطی شما می‌توانید به راحتی از پیک نیک یا منقل کباب و باربیکیو در محوطه ویلا یا خانه شخصی‌تان بهره ببرید.

    به طور کلی، شن‌ها مانع از انتقال گرما به کف چمن شده و از ایجاد آتش سوزی آن‌ها جلوگیری می‌نماید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که استفاده از شن چمن مصنوعی در منازل مسکونی و فضاهای بسته مناسب نخواهد بود.

    ویژگی های چمن مصنوعی ضد حریق

    در این بخش قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌ها و مزایا و معایب چمن مصنوعی بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به استفاده از این محصول محبوب هستید، تا آخر این بخش همراه ما باشید. در این بخش ابتدا مزایای چمن مصنوعی را به یکدیگر مرور کرده و بعد از آن به ارائه یک شرح کلی از معایب آن می‌پردازیم.

    مزایا چمن مصنوعی به شرح زیر است :

    1. همیشه سبز و زیبا
    2. نرم و منعطف
    3. بهترین گزینه برای پوشش زمین‌های بازی و پارک کودکان
    4. ضربه گیر عالی برای پیشگیری از آسیب دیدن کودکان و ورزشکاران در حین بازی
    5. مقاوم در برابر سرما و گرما
    6. متراکم و مقاوم‌تر از چمن طبیعی
    7. قابل استفاده در مساحت‌های کم
    8. نگهداری و مراقبت آسان و کم هزینه

    در مطالب فوق، مزایا چمن مصنوعی ضد حریق را با یکدیگر بررسی کردیم. اکنون قصد داریم تا با بررسی معایب این محصول به شما کمک کنیم تا در هنگام انتخاب محصول مناسب، بهترین گزینه موجود را متناسب با نیاز و بودجه‌تان انتخاب نمایید. پس تا آخر این بخش همراه ما باشید.

    معایب چمن مصنوعی به شرح زیر است :

    1. عمر چمن مصنوعی محدود است و بعد از مدتی استفاده، تغییر رنگ و تغییر حالت می‌دهند و یک حالت زبر به خود می‌گیرند.
    2. چمن مصنوعی ضد حریق، در فصل گرم تابستان، گرما را به خود جذب کرده و باعث بالا رفتن حرارت محیط می‌شود.
    3. نصب و اجرا چمن مصنوعی کمی دشوار و پیچیده است؛ زیرا نصب آن نیاز به اجرا زیر ساخت‌ها دارد و دوخت چمن مصنوعی ضد حریق کمی هزینه‌بر خواهد بود.
    جایگذاری درست چمن مصنوعی

    سوالات متداول در رابطه با مقاومت چمن مصنوعی در برابر آتش سوزی

    1. در چه شرایطی چمن مصنوعی دچار آتش سوزی می‌شود ؟

    توجه داشته باشید که روشن کردن مستقیم آتش بر روی سطح چمن‌ها باعث می‌شود تا این دسته از محصولات آسیب ببینند. همچنین اشیاء داغ مانند پایه‌های فلزی نیمکت‌ها به چمن‌های مصنوعی آسیب خواهد زد. از طرف دیگر، یک شیشه یا بطری کوچک آب هم مانند یک ذره بین عمل کرده و نور خورشید را متمرکز می‌کند و در نهایت منجر به ذوب شدن چمن‌های مصنوعی می‌شود.

    1. ضد حریق بودن چمن مصنوعی مانع گسترش آتش سوزی فصلی می‌شود ؟

    چمن‌های مصنوعی ضد آتش که با لایه‌ای از ماسه و شن تولید می‌شوند از انتشار آتش پیشگیری کرده و به نوعی باعث خاموش شدن آن خواهند شد. به همین دلیل است که افراد ساکن در مناطق آتش خیز باید از این محصول برای محوطه سازی استفاده نمایند.

    1. چمن مصنوعی تا چه میزان قابل اشتغال است ؟

    چمن مصنوعی ضد حریق قابل اشتغال نیست. به گونه‌ای که اگر یک گلوله شعله ور بر روی آن بیوفتد، شعله سریعا فروکش می‌کند و تنها ظاهر چمن تغییر خواهد کرد.

    1 دیدگاه

    1. راضیه آقامحمدی 1400/09/27 در 03:37

      سلام..محصولات خیلی زیبا هستن
      فقط فک میکنم قیمتها یخورده برای اونایی
      که تواندخرید بالا روندارن مشکله
      ممنوندمیشیمدفکراونام باشیم…ممنون از محصولات خوبدوزیبا ومناسبتون

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم