موکت اتاق کودک

دسته ها :

Sayeh Sanei

موکت اتاق کودک یکی از دغدغه های مهمی است که خانواده ها با آن مواجه هستند. به طور کلی انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق کودکان موضوع بسیار مهمی است. در میان انواع کفپوش ها استفاده از موکت بیش تر از سایرین کاربرد دارد. اما باید دقت داشته باشید که انتخاب موکت و فرش اتاق کودک باید بر اساس ویژگی و شرایط مشخصی صورت بگیرد.

 در بازار انواع موکت کودکانه با طرح های مختلف مانند عروسکی دخترانه و سایر طرح هایی که مناسب موکت کودک هستند وجود دارد. اما در زمان انتخاب موکت اتاق بچه باید در نظر بگیریم موضوع راحتی، بهداشت و کیفیت مناسب موارد بسیار مهمی به شمار می آیند.

فهرست مطالب

    موکت اتاق کودک چه ویژگی هایی دارد؟

    موکت اتاق کودکان باید ویژگی های مشخصی داشته باشد تا بتواند نیاز خانواده ها را تامین نماید. به عنوان مثال انتخاب موکت نرم برای اتاق کودک اهمیت بالایی دارد. کودکان شما در اتاق خود بر روی زمین نشسته و بازی می کنند. حتی ممکن است فرزند شما تازه راه رفتن را یاد گرفته باشد یا در حال فرا گرفتن آن باشد. در همه این حالت ها کودک شما تماس مستقیم با موکت داشته و ممکن است دست و پای او توسط موکت بی کیفیت یا نا مناسب خراشیده شود.

    برای یک انتخاب مناسب باید سعی کنید از انواع موکت پرزدار یا موکت پرز بلند استفاده کنید که نرمی قابل قبولی داشته باشند. بسیاری از موکت های پرزدار با طرح های خاصی تولید می شوند که به عنوان موکت طرح کودک شناخته می شود. انواع موکت عروسکی اتاق کودک در بازار برای اتاق کودکان وجود دارد. باید دقت شود موکتی انتخاب شود که از لحاظ لطافت مناسب باشد.

    موکت اتاق کودک ظریف مصور

    آگاهی از انواع مختلف الیافی که می تواند برای اتاق کودک مناسب باشد می تواند راهنمای مناسبی برای والدین باشد تا گزینه مناسب را انتخاب نمایند. بر اساس ویژگی هر یک از الیاف مورد استفاده در تولید موکت اتاق کودکان می توان موارد زیر را به عنوان گزینه هایی مناسب مطرح نمود. فراموش نکنید این ویژگی ها می تواند تعیین کننده وضعیت دوام و جذب گرد و خاک و راحتی در تمیزی موکت باشد.

    • الیاف پلی پروپیلن
    • الیاف نایلون
    • الیاف پشمی
    • الیاف آکریلیک
    • الیاف پلی استر
    • الیاف پلی آمید
    موکت اتاق کودک پالاز

    در زمان انتخاب الیاف مناسب لازم است به این موضوع توجه کنید. بعضی از الیاف اگرچه برای موکت اتاق کودک مناسب هستند اما با توجه به ویژگی هایی که دارند شاید مناسب فرزند شما نباشند. آیا شما فرزندی دارید که از بیماری های آلرژیک مانند آسم رنج می برد؟ استفاده از الیاف پشمی برای کودک شما می تواند مشکلات تنفسی را تشدید نماید. معمولا بر اساس نظر کارشناسان استفاده از موکت هایی که با الیاف ترکیبی تولید شده اند انتخاب مناسبی برای اتاق کودکان است. یکی از بهترین ترکیب ها برای موکت اتاق کودک ترکیب الیاف نایلون یا پشم که می تواند مشکلاتی که در بالا توضیح داده شد را نیز از بین ببرد.

    انتخاب رنگ و مدل اهمیت بالایی دارد. فرزند شما زمان زیادی را در اتاق خودش به سر می برد. بنابراین استفاده از رنگ های شاد و روشن می تواند نقش موثری در بهبود روحیه کودک داشته باشد. اما در عین حال باید در نظر بگیرید که موکت اتاق کودک اگر دارای رنگ روشن باشد احتمال این که لکه های بیشتری روی آن ایجاد شود و جای آن ها از بین نرود نیز وجود دارد.

     

    موکت اتاق کودک سیزال

    موکت اتاق کودک و بهداشت

    موضوع بهداشت یکی برای موکت اتاق کودک موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود. همان گونه که ذکر شد، موکت های پرز بلند انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق کودک هستند. اما در کنار نرمی باید به این موضوع توجه کرد این موکت ها مکان مناسبی را برای تجمع ذرات آشغال فراهم می کنند. فرزند شما ممکن است در اتاق خودش غذا خورده یا میان وعده هایی را بخورد. همین امر می تواند باعث شود ذرات غذایی در بین پرز های بلند موکت گیر کند. بنابراین سبب تجمع عوامل بیماری زا یا حتی حشرات شده و در نهایت سلامت کودک را به خطر می اندازد. موکت اتاق کودک بهتر است از میان موکت هایی انتخاب شود که دارای پرز متوسط باشد . بنابراین علاوه بر حفظ حالت نرمی، تمیز کردن آن ها آسان تر باشد.

    کیفیت این موکت ها باید به شکلی باشد که امکان لک یا چرک شدن آن کم باشد. این موضوع را در زمان انتخاب طرح و رنگ موکت اتاق کودک نیز باید مد نظر قرار بدهید. با توجه به این که ممکن است نیاز به تمیز کردن به صورت مداوم داشته باشد باید از لحاظ مقاومت و دوام رنگ قابل قبول باشد. علاوه بر مواردی که گفته شد موکت هایی که دارای حالت جذب گرد و خاک هستند نیز نباید برای اتاق کودک مورد استفاده قرار داده شوند. به ویژه برای خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند این گزینه اصلا مناسب نیست.

    موکت های طرح کودک ایرانی

    • موکت پالاز طرح کودک از موکت های تافتینگ است که در چند طرح موجود است. این موکت بسیار نرم انتخاب خوبی برای اتاق کودک شماست. بنابراین برای دیدن قیمت موکت پالاز طرح کودک به سایت فرتاک سر بزنید. شرکت فرتاک نمایندگی موکت پالاز در تهران آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.
    • موکت سیزال طرح کودک یک موکت آلمانی است. موکت اسنوپی سیزال دارای کدهای رنگی بسیار متنوع و جذاب است. تمام کدهای آن تک رنگ است. این کدها بسیار شاد و خوشرنگ هستند. شرکت فرتاک نمایندگی موکت سیزال در غرب تهران است. موکت سیزال قیمت بالایی دارد. اما به نسبت کیفیت و طول عمری که دارد به صرفه است.
    • موکت طرح کودک ظریف مصور یک موکت تافتینگ لطیف است. از طرح های آن می توان به موکت بره ناقلا و موکت مینیون اشاره کرد. علاوه بر آن موکت ظریف مصور نمدی طرح کودک هم از گزینه های قیمت مناسب پیش روی شماست. قیمت موکت ظریف مصور طرح کودک را از سایت فرتاک ببینید. اگر به دنبال نمایندگی موکت ظریف مصور میگردید، فرتاک گزینه مناسبی است.
    • موکت آرتا طرح کودک هم از جمله موکت های تافتینگ طرح کودک است. موکت تافتینگ آرتا قیمت بسیار مناسبی دارد. بنابراین قیمت موکت آرتا را از سایت فرتاک ببینید. شرکت فرتاک نمایندگی موکت آرتا است.
    موکت لطیف آرتا

    موکت اتاق کودک قیمت متفاوتی بر حسب نوع الیاف و میزان پرز آن دارد که می توانید با جستجو در سایت ما  از ان اطلاع پیدا نمایید. همچنین موکت اتاق کودک پسرانه و موکت اتاق کودک دخترانه دارای رنگ بندی و طرحهای متفاوتی هستند. جهت مشاهده مدلهای موکت کودک پالاز و موکت کودک ظریف مصور به سایت ما مراجعه نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم