نحوه نصب پارکت بدون چسب چگونه است؟

دسته ها :

Majid Nourozi

نصب پارکت بدون چسب

یکی دیگر از روش های نصب پارکت­ها که مورد استفاده نصاب ها قرار می­گیرد نصب پارکت بدون چسب است که در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار گیرد تا اطلاعات کاملی به شما عزیزان ابلاغ شود لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید اکثر کفپوش ها برای نصب و حفظ چسبندگی خود به چسب نیاز دارند علاوه بر ایجاد چسبندگی بین کفپوش ها از چسب برای ایجاد و حفظ انسجام روش کف استفاده می گردد. اما خبر خوبی که در این  مقاله قرار است خدمت شما ارائه گردد معرفی کف پوش­هایی است که برای چسبیدن به زمین نیاز به چسب ندارند اگر این کفپوش ها را با چسب به زمین نصب نماییم، کاربری فنّی آن از بین می رود.

فهرست مطالب

    در چه مواردی از کفپوش های بدون نیاز به چسب استفاده می شود؟

    کاربری کفپوش هایی که بدون نیاز به چسب نصب می شوند بسیار زیاد است و از این کفپوش ها قابل استفاده در مثل فضاهای مسکونی، اداری، فضاهای باز، فضاهای ورزشی و پارک ها هستند.

    ویژگی این کفپوش ها چیست؟

    مهم ترین ویژگی این کفپوش ها دراین است که قابل انتقال به فضای جدید هستند و روی سطح زیرین  تاثیر نیستند. این کفپوش ها گزینه‌ای خیلی خوبی برای مستأجرین و کسانی است که مدام مجبور به جابجایی و نقل مکان هستند می باشد. با نصب این پارکت ها نیاز نیست که هزینه ی اضافی در هر مکانی پرداخت کنید. علاوه بر موارد و مزایای گفته شده این کفپوش ها با نصب این کقپوش ها می توانید از دیگر مزایای آن بهرمند گردید.

    مقاله پیشنهادی: نحوه نصب پارکت روی موزاییک

     

    آیا موارد استثنایی هم وجود دارد؟

    بله جواب سوال شما مثبت است. در بعضی موارد ما از کفپوش هایی استفاده می کنیم که در باید به زمین به طور کامل چسبیده شوند. به طور مثال از کفپوش رولی یا تایل بایستی بر روی کف چسبانده شوند. یک همایش استفاده می شود. موکت تایل یکی دیگر از کفپوش ها می باشد که کاربردی شبیه به کفپوش دارد.

    معرفی انواع کفپوش های که بدون نیاز به چسب می توانید نصب کنید.

    • پارکت لمینت
    • کفپوش گرانولی
    • کفپوش تاتامی
    • کفپوش های ال وی تی
    • کفپوش نودلی
    • کفپوش نیشا
    • کفپوش پارکتی فضای باز
    • کفپوش تایل کورت
    • کفپوش تنیس و اسکیت
    • کفپوش تایل صنعتی
    • کفپوش کنار استخر
    • کفپوش تایل دایمند
    • کفپوش تایل پازلی ۵۰ در ۵۰
    • کفپوش پازلی فروشگاهی

    ایجاد زیر ساز مناسب برای نصب کفپوش بدون چسب

    وقتی حرف از زیر سازی می‌شود، امکان دارد تصور کنید زیرسازی سنگین و زمان‌بری باید برای نصب  انجام ‌گردد، در اصل اینطور نیست، درواقع زیرسازی که به صورت کامل برای سطوح  مختلف انجام می‌شود، صاف و یکدست کردن سطح زمین است که کفپوش در کف زمین به خوبی قرار می­گیرد.

    نصب کفپوش بدون چسب

    هزینه نصب پارکت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین کفپوش های غیر چسبی چقدر است؟

    باتوجه به بررسی شرایط نحوه زیرسازی و متراژ فضایی که قرار است زیر سازی انجام شود و بعد از آن پارکت ها نصب گردد هزینه نصب کفپوش ها مشخص می گردد. توجه کنید که برای بهتر انجام شدن کار نصب و تسریع در امور بهتر است کار نصب پارکت را به فرد کار بلد بسپارید تا کار شما در نهایت کیفیت انجام گردد و دچار ضرر و زیان نشوید.

    برای نصب پارکت ها به طور معمول  برخلاف نصب با چسب، با “نصب شناور”، تخته های پارکت جداگانه به کف زیرین چسبیده نمی شوند، بلکه فقط به یکدیگر متصل می گردند. پارکت روی زمین ثابت نیست و به طور شناور روی آن قرار دارد.

    در این مقاله 3 مورد از کفپوش­ هایی که احتمالا با آنها آشنایی زیادی ندارید و آنها بدون چسب قابل نصب و استفاده در محیط های مختلف هستند را توضیح می دهیم.

    معرفی  3مورد از محبوبترین پارکت هایی که برای نصب به چسب نیاز ندارند:

    • کفپوش نودلی

    به طور عمده از کفپوش­های  نودلی در فضای داخل استخرها و بیرون استفاده می­شود. همچنین قابل استفاده در راه پلّه ها و پلّکان ها نیز هستند و طرفداران بسیاری را در این محیط ها دارند. به دلیل ساختار رشته‌ ای و لایه نمدی و بکینگی که ­این کفپوش ­ها دارند، بدون نیاز به چسب روی سطح زمین می توان قرار داد به راحتی می توان از سُر خوردن جلوگیری کرد و هم گل و برف روی پا را جمع نمود.

    • کفپوش نیشا

    کاربرد عمده این کفپوش­ها در فضاهای باز است. این کفپوش ها گزینه بسیار مناسبی برای فضاهایی مثل ویلاها، فضاهای بارانی و به طور کلّی، فضاهای مرطوب و نم دارا هستند ؛  زیرا  انتقال رطوبت و نم در آن بسیار خوب می باشد و ساختار آاین کفپوش ها باعث شده تا در سطوح مختلف، قابلیّت انعطاف بالایی نشان دهند. این کفپوش­ها در مقایسه با سایر رقبای خود از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشند که این ویژگی باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشد و همچنین محبوبیت بالاتری از دیگر رقبای خود در بین مشتریان داشته باشد. ناگفته نماند که کفپوش نیشا دارای تنوّع رنگی بسیار بالایی را دارند و برای سلایق مختلف مناسب هستند

    • کفپوش فضای باز

     

    از این کفپوش ها در فضاهای باز بخصوص در روف گاردن ها و تراس ها استفاده می شود. توجه کنید که ترکیب این کفپوش با چمن مصنوعی ترکیبی بسیار جذّاب است. چمن مصنوعی قابلیّت نصب و اجرا بدون استفاده از چسب را نیز دارا می باشد و با استفاده از لایه اتّصال روی زمین نصب می گردد.

    مقاله پیشنهادی: زیرسازی پارکت چگونه است؟

    خلاصه مطلب

    در این مقاله به توضیح کامل راجب نصب پارکت بدون چسب پرداختیم اگر این مطلب را کامل مطالعه کردید قطعا با انواع این پارکت ها آشنا شده اید.

    توجه کنید که پیشنهاد ما برای نصب راحت و بدون دردسر پارکت سپردن آن به افراد با تجربه و نصاب ها است زیرا نصب پارکت ها نیازمند داشتن یکسری ابزار آلات می باشد که در این مقاله آنها را نام بردیم و این ابزار آلات را نصاب پارکت ها در دسترس دارند وشما می توانید با خیال راحت کار خود را به آنها بسپارید.

    در صورتی که تجربه خرید و استفاده از هریک از پارکت های گفته شده در این مقاله را دارید در بخش دیدگاه وبسایت وارد کنید سپاس از همراهی شما عزیزان.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم