چگونه پوستر دیواری را نصب کنیم؟

Sayeh Sanei

روش نصب پوستر دیواری و کاغذ دیواری با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله به معرفی پوستر دیواری و کاغذ دیواری پوستری پرداختیم. سپس چگونگی مراحل مختلف نصب پوستر دیواری و نصب پوستر سقفی و نکات نصب آن را بررسی کرده ایم. همچنین به بررسی دلایل استفاده از نیروی متخصص و ماهر در این زمینه پرداخته ایم. 

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری

آیا قصد دارید که تغییرات ظاهری دکوراسیون خانه یا فضای اداری خود را به شکل چشم نوازی انجام دهید؟ پیشنهاد ویژه استفاده از پوستر دیواری می باشد. البته شما با کاربرد کاغذ دیواری و طرح هایی که اغلب به تناوب در نوارهای طولی آن تکرار می شود، آشنایی دارید. اما اگر چنین تکراری را نمی پسندید، بی شک پوستر دیواری بهترین گزینه در مقایسه با کاغذ دیواری می باشد. پوستر دیواری خود نقل حدیثی از زیبایی را بازگو می نماید. همچنین پوستر دیواری گذشته از خلق زیبایی بی نظیر، با نقشی خاص از بنای تاریخی، چشم اندازی از منظره ای بی بدیل در طبیعت و یا هرگونه تصویری که شما بخواهید، نمایانگر نوعی از خلاقیت است.

فهرست مطالب

    پوستر دیواری در دو نوع آماده برای نصب و یا با درخواست چاپ سفارش  در بازار ارائه می شود. اما در این زمینه آنچه که می ماند، طریقه نصب پوستر دیواری است که به یک آشنا با این تخصص نیاز دارد. به شکلی که نصب تمیز انجام شود و هرگز از دیدار مکرر آن خسته نشوید و همواره لذت ببرید.

    کاغذ دیواری پوستری

    تعجب نکنید، با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن پرینتر های جدید، دیگر به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید تصویری از حیوان دلخواه خود، عکسی از آلبوم خانوادگی یا حتی چهره معصوم و زیبای کودک خود را در به عنوان پوستر دیواری سفارش چاپ بدهید. البته  باید از فرد متخصصی جهت نصب کاغذ دیواری پوستری استفاده کنید. زیرا این دیگر کاغذ دیواری معمولی با نوارهای طولی مشابه نیست که در شیوه نصب پوستر دیواری آنچنان سخت نباشد. بنابراین نحوه نصب پوستر دیواری با طریقه نصب کاغذ دیواری متفاوت است.

    پوستر دیواری پرنده

    زیرسازی پوستر دیواری

    قبل از اطلاع از چگونگی طریقه نصب پوستر دیواری ، در انتخاب  تصویر مورد علاقه خود دقت نمایید. باید بدانید که این پوستر همواره در معرض دید است. بنابراین مکان درستی را به توجه به محتوا به آن اختصاص دهید. پوستر دیواری را بر روی کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری دیگری نمیتوان نصب کرد. اگر سطح مورد نظر سنگ و یا سرامیک بود باید زیر آن بتونه کاری شود تا بتوان پوستر دیواری را نصب کرد.

     صاف و یکدست بودن سطح زیر کار از موارد اساسی است که در طریقه نصب پوستر دیواری سه بعدی یا معمولی ، مد نظر قرار می گیرد. برای این منظور بهتر است به بررسی دیوار مورد نظر بپردازید. اگر دیوار دارای ترک است و یا اگر بر سطح آن ناهمواری دیده می شود، به بتونه کردن و سپس سمباده زنی بپردازید. بنابراین زیر سازی کامل انجام گرفته و سطح مهیای نصب پوستر دیواری می گردد.

     در این مرحله بهتر است شما را با پرایمر آشنا کنیم. پرایمر در واقع یک نوع آستر برای پوستر دیواری به شمار می آید. در واقع توسط پرایمر، درزگیری نیز انجام می شود و سطح به صورت یکنواخت و یکدست آماده می شود. البته در این مورد توجه به نوع پوشش زیر کار، مهم است. حتی در برخی از زیر پوشش ها باید از دو یا سه بار پرایمر نیز، استفاده نمود.

    نصب پوستر دیواری

    روش نصب پوستر دیواری

    مرحله بعدی با اندازه گیری عرض اولین نوار طولی سعی کنید که تراز لیزری را بر روی دیوار یک سانتی متر کمتر از اندازه عرض اولین نوار طولی پوستر  بگذارید. روش نصب پوستر دیواری در نوارهای طولی بعدی این است که قسمت لبه سمت چپ پوستر به فاصله 2 سانتی متر از لبه نوار، بر لبه سمت راست قبلی منطبق شود. سپس به صورت هماهنگ با تراز لیزری، چسبانده شود. بعد از آن عمل برش در قسمت وسط این دو سانتی متری بوسیله کاتر یا ابزار تیز دیگر انجام می شود. پس از برش، لایه بریده شده اولی برداشته می شود. برای جدا نمودن لایه زیرین، باید لبه کاغذ رویی را بلند نمود. ذکر این نکته لازم است که این برش در ناحیه همپوشانی دو لبه کاغذ باید سریعاً انجام گیرد.

    در حین چسباندن پوستر دیواری نصب و پوشاندن آن بر دیوار می توان از یک کاردک پلاستیکی صاف استفاده کرد. به وسیله کاردک می توان حبابهای زیر پوستر را از بین برد. در طریق نصب پوستر دیواری ،تا پایان نوارها، کار را به همین روال باید ادامه یابد.

    مقاله پیشنهادی : پارکت عایق صدا و حس آرامش در خانه

    نصاب حرفه ای

    نحوه سفارش و خرید پوستر دیواری

    برای سفارش پوستر دیواری باید ابتدا به سایت فرتاک رفته و طرح مورد نظر را انتخاب کنید. نکته مهم انتخاب طرح متناسب با دیوار مورد نظر است. به این معنی که اگر دیوار عمودی باشد باید طرح عمودی انتخاب کنید. اگر دیوار در راستای طولی کشیده باشد باید طرح های افقی انتخاب نمایید. به این صورت طرح منطبق بر دیوار می شود و جلوه زیبایی خواهد داشت. بنابراین تناسب ابعاد دیوار و طرح را در نظر بگیرید. بعد از انتخاب طرح نوبت اندازه گیری دیواری مورد نظر است. طول و ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. سپس به هر کدام از آنها 10 سانتی متر اضافه نمایید. طبق این ابعاد مساحت پوستر مورد نظر شما به دست می آید و طبق مترمربع قیمت آن محاسبه می شود. البته برای محاسبه قیمت پوستر دیواری و سفارش آن باید کاغذ مورد نظر برای چاپ را نیز انتخاب نمایید.

    شرکت فرتاک بالاترین تنوع را در زمینه طرح و کاغذ پوستر دیواری دارد. برای خرید پوستر دیواری و خرید کاغذ دیواری به سایت فرتاک مراجعه نمایید. تیم فرتاک شما را در زمینه انتخاب طرح و کاغذ مناسب راهنمایی خواهند کرد. هدف ما جلب رضایت شماست.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم