پارکت چه رنگی بخرم

Sayeh Sanei

پارکت چه رنگی بخرم؟ این سوالی است که هنگام خرید پارکت لمینت و یا چوبی برای کف خانه و یا محل کار، برای همه پیش خواهد آمد. کمی که بیشتر وارد جزییات شویم میبینیم که نه تنها رنگ، یلکه در طرح نیز تنوع بسیاری وجود دارد. بنابراین با توجه به تنوع بالای رنگ، طرح و برندهای متنوع انتخاب امری دشوار خواهد بود. با این حال علاوه بر سلیقه شخصی، قوانین و نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها پیروی نمایید. پس از خواندن این مقاله انتخاب پارکت لمینت مناسب برایتان آسانتر خواهد بود. با ما در این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

    پارکت چه رنگی بخرم؟

    اصولا چالش افراد قبل از خرید پارکت لمینت، رنگ آن است. اما پس از آنکه به بازار رفته و انواع پارکت لمینت را مشاهده کردند، متوجه میشوند که فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب پارکت لمینت باید در نظر گرفته شود. به غیر از قیمت، برند و … فاکتورهایی هستند که وابسته به رنگ و زیبایی ظاهری این متریال است که به شرح زیر است:

    1.انتخاب رنگ مناسب

    2.انتخاب طرح مناسب

    3.انتخاب پارکت مات، براق و یا حالتی میان این دو

    4.انتخاب طرح برجسته یا معمولی

    5.انتخاب شیار دار و یا غیر شیار دار

    6.انتخاب ابعاد تایل

    7.انتخاب رنگ مناسب

    مقاله پیشنهادی: نحوه شستشوی پارکت

    پارکت با رنگ گرم و تیره

    آیا می خواهید بدانید پارکت په رنگی بهتره؟ برای انتخاب رنگ پارکت پارکت لمینت نکات زیر را بررسی نمایید تا به نتیجه ای مطلوب دست یابید:

    الف) کوچک یا بزرگ بودن فضا:

    یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب رنگ پارکت لمینت ابعاد فضای است. پارکت لمینت با رنگ های روشن برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب است. برای فضاهای بزرگ دست شما باز است که از پارکت های تیره نیز انتخاب نمایید.

    ب) میزان نور فضا:

    یکی دیگز از عوامل مهم میزان نور فضا است. اگر فضای شما کم نور است حتما از لمینت های روشن استفاده نمایید. اگر فضای شما پر نور است، برای انتخاب رنگ دشت ما بازتر خواهد بود.

    ج) رنگ بندی مبلمان و سایر فاکتورهای چوبی مانند کابینت:

    از دیگر فاکتورهای مهم همخوانی رنگ پارکت لمینت به چوبهای موجود در فضا مانند کابینت و در هاست. همچنین تناسب رنگ پارکت لمینت با مبلمان از دیگر نکات ضروری است. برای مثال اگر لوازم شما به رنگ تیره است پارکت را روشن انخاب نمایید و بر عکس. سعی کنید تناژ رنگی پارکت با تناژ رنگی سایر وسایل و دکور چوبی موجود  در خانه همخوانی داشته باشد. می توانید جداول ترکیب رنگ را نیز مشاهده نمایید. برای انتخاب بهتر، مقالات مربوط به ترکیب رنگ ها را مطالعه نمایید.

    د) توجه به سبک دکوراسیون داخلی:

    سبک دکوراسیون داخلی نیز تا حدی در این موضوع (پارکت په رنگی بخرم ) دخیل است. بعضی رنگ ها مانند قهوه ای عسلی و تناژ رنگهای گرم بیشتر برای سبکهای کلاسیک و یا سنتی استفاده می شوند. در صورتی که تناژ رنگ ها سرد و یا طوسی رای فضاهای مدرن انتخاب بهتری خواهد بود.

    ه) توجه به منطقه ی آب و هوایی:

    این نکته نیز بسیار حایز اهمیت است ولی کمتر به آن توجه می شود. در دراز مدت تاثیر بسیاری بر روحیه افراد و حس آنها و ارتباطشان با فضا خواهد گذاشت. برای مناطق آب و هوایی سردسیر استفاده از کفپوش با رنگ گرم حس بسیار خوبی را انتقال می دهد. در واقع حس گرما را القا میکند. همچنین استفاده از کفپوش با رنگ تیره نیز تا حدی انرژی خورشید را بیشتر جذب خواهد کرد و فضا را گرمت خواهد کرد. این در حالی است که پارکت لمینت با تناز رنگی سرد برای مناطق آب و هوایی گرمسیر انخاب بهتری است. همچنین به خنک تر بودن فضا نیز تا حدودی کمک خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید بدانید پارکت چه رنگی خوبه؟ تمام این نکات را تا جای ممکن رعایت نمایید.

     

    پارکت شیاردار با رنگ سرد

    پارکت چه رنگی خوبه؟

    برای انتخاب طرح مناسب در نظر داشته باشید که پارکت هایی که بسیار پر نقش هستند برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. زیرا باعث شلوغ تر و کوچکتر به نظر رسیدن فضا می شوند. اما اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید با توجه به طرح کابینت ها و سایر وسایل دکوری و با در نظر گرفتن رنگ، طرح پارکت مناسب و همخوان با دکوراسیون خود را انتخاب نمایید. البته پارکت رنگی با طرح هاس سنتی و پارکت سیاه سید با طرح های سنتی نیز موجود است.

    پارکت چه رنگی بخرم و انتخاب میزان براق و یا مات بودن

    آیا از خود پرسیده اید پارکت چه رنگی بزنم؟ همزمان با این پرسش، پرسش دیگری نیز مطرح است. پارکت براق یا مات بزنم؟ برخی پارکت های موجود در بازار حالتی متعادل و میانه دارند که برای همه ی فضاها مناسب است. اما پارکت لمینت های براق و مات را باید با توجه به نکا زیر انتخاب نمایید.

    • بزرگ و یا کوچک بودن فضا: پارکت های براق فضا را بزرگتر نشان می دهند . این در حالی است که پارکت های مات چنین خصوصیتی را ندارند.
    • منظقه ی آب و هوایی: در مناطق آب و هوایی گرمسیر از پارکت براق تا جای ممکن استفاده نکنید. زیرا با انعکاس نور خورشید فضا را گرمتر خواهد کرد. همچنین باعث آزار و اذیت چشمها خواهد شد. برای مناطق آب و هوایی سردسیر پارکت براق می تواند کمک بسیاری به گرم شدن فضا نماید.
    • سبک دکوراسیون داخلی: پارکت های براق برای سبک ها کلاسیک و پارکت های مات برای سبک ها مدرن انتخاب بهتری هستند.

    مقاله پیشنهادی: نصب پارکت روی سیمان

    پارکت چه رنگی بخرم و انتخاب طرح برجسته و یا معمولی

    لمینت های طرح برجسته حس و حال طبیعت را بیشتر منتقل می کنند. بنابراین این امر کاملا بستگی به بودجه و سلیقه ی شما دارد. زیرا این نوع لمینت ها تا حدی قیمتشان بااتر است.

     

    مقایسه نمای پارکت مات و براق
    • انتخاب شیاردار و یا غیر شیاردار

    برخی از پارکت لمینت ها شیار دار هستند. به این معنی که لب تایل های آن پخ هایی دادرد. پس از اجرا وقتی تایل ها کنار همدیگر قرار می گیرند این پخ ها شیارهایی را بین دو تایل ایجاد میکند. استفاده از پارکت لمینت شیار دارد بسیار بستگی به سلقیه شما دارد. برخی این سبک را می پسندند و برخی پارکت های اده را ترجیح می دهند. اما طبیعی است که این پارکت ها تا حدی فضا را کوچکتر و شلوغتر نشان  می دهند. بنابراین اگر فضای شما کوچک و یا شلوغ نیست این سبک از انتخاب های پیش روی شما خواهد بود.

    نکته ی دیگر اینکه اکثر افراد فکر میکنند پارکت لمینت ها فقط با طرح چوب هستند. امرزوه طرح ها بسیار متنوع هندسی و رنگی رنگی جذابی در اسن محصولات مشاهده ی شود. در صورت همخوانی رنگ و طرح آنها با سبک فضایتان می توانید از آنها نیز استفاده نمایید.

    • انتخاب ابعاد تایل

    پارکت ها اصولا ابعاد تایل متنوعی دارند. البته اکثرا این ابعاد در یک حدود است. اما د نظر داشته باشید که هرچه ابعاد تایل پارکت مورد نظر شما بزرگتر باشد، فضا بزرگتر و یکپارچه تر به نظر خواهد رسید. این مساله در مورد سایر کفپوش ها مانند سرامیک نیز صدق خواهد کرد.  بنابراین نیم نگاهی نیز به ابعاد تایل پارکت مورد نظر داشته باشد.

    •  انتخاب طرح الواری و یا پارکتی

    بعضی از تایل های پارکت لمینت طرح پارکتی هستند. به این معنی که هر تایل شامل تایل های ریز تری است که بر روی آن دیده می شود. این پارکت ها زیبایی و تنوع بسیاری دارند. اما تا حدی شلوغ تر از تایل های معمولی یا همان الواری است. بنابراین پر واضح است که برای فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نخواهند بود. زیرا فضا را کوچکتر و شلوغ تر جلوه می دهند.

    نتیجه گیری 

    تمام نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد از نکات مهم در انتخاب پارکت لمینت مناسب برای فضای شما خواهد بود. می توانید پارکت لمینت خود را با در نظر گرفتن نکات بالا به راحتی انتخاب نمایید. اما ممکن است بگویید نمی توانید تمام فاکتورها را همزمان رعایت کنید. در مواردی تا حدی این موضوع درست خواهد بود. مخصوصا در انتخاب رنگ پارکت لمینتو بنابراین با توجه به اولویت بندی درست و سلیقه تان سعی کنید بیشتر نکات بالا را رعایت نمایید.

    تا به حال تجربه کرده اید که پس از خرید یک جنس متنوع با خود بگویید کاش رنگ و یا طرح دیگری را خریده بودم؟ رعایت کردن نکات بالا به شما کمک خوهد کرد که از دو دلی و سردرگمی بیرون بیایید. بنابراین در طول زمان از انتخاب خود پشیمان و ناراضی نخواهید بود.

    مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب نصب پارکت روی سرامیک

     

    پارکت لمینت رنگی زیبا

    پارکت چه رنگی بخرم و مشاوره تیم فرتاک

    برای پاسخ به سوال پارکت چه رنگی خوبه، تیم طراحی و فروش فرتاک آماده ی یاری رساندن به شما هستند. می توانید از مشاوره تیم فرتاک جهت خرید پارکت لمینت مناسب برای فضایتان بهره ببرید. تیم فرتاک تنوع بالایی در زمینه پارکت لمینت دارد و نمایندگی بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی معتبر است.بنابراین شما را از ساعتها گشتن در مغازه های مختلف بی نیاز می کند.

    علاوه بر آن تمامی محصولات به همراه عکس و قیمت در سایت فرتاک موجود است. می توانید مشاوره تلفنی با همکاران ما داشه باشید. پس از انتخاب پارکت مناسب به شکل تلفنی و یا از طریق سایت محصول مورد نظر را سفارش دهید. ارسال به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن و از طریق باربری های معتبر صور خواهد گرفت.

    اگر برایتان بسیار مهم است که محصولات را قبل از خرید از نزدیک ببینید و لمس نمایید، این امکان برای شما وجود دارد. با مراجعه به شوروم فرتاک واقع در غرب تهران، سمپل تمامی محصولات را از نزدیک مشاهده نمایید. خرید محصولت دکوراسیون داخلی را با فرتاک، یکی از بزرگترین فروشگاه های محوصلات دکوراسیون داخلی، تجربه نمایید.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم