چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از کاربردهای فراوان چمن  ‎های مصنوعی، مصارف خانگی آن خصوصاً استفاده از آن‎ها در بالکن  ‎ها و روف‎گاردن‎  هاست. استفاده از این محصولات نه تنها زیبایی قسمت‎  های خارجی خانه را دو چندان می‌کند بلکه به ایجاد فضایی امن‎تر برای بازی کودکان نیز کمک می‎کند؛ از این‎رو طرفداران زیادی دارد. در این نوشته تصمیم داریم شما را با به‎  کارگیری چمن مصنوعی در محیط‎  های خانگی، خصوصاً چمن مصنوعی برای بالکن بیشتر آشنا کنیم.

چمن مصنوعی برای بالکنتزئین بالکن با چمن مصنوعی

برای کسانی که در شهرهای بزرگ و در آپارتمان  ‎ها زندگی می‎کنند، بالکن تنها جایی است که می‎توانند به سادگی، از هوای تازه و نور خورشید در آن استفاده کنند. در کنار تهیه و قراردادن گلدان گیاهان مختلف در بالکن، استفاده از پوششی مانند چمن مصنوعی در کف بالکن می‎تواند محیط خشک و بی روح بالکن را شاداب و باطراوت کند. از این‎رو درخواست برای نصب و استفاده از چمن مصنوعی در بین صاحبان آپارتمان  ‎ها روز به روز در حال افزایش است.

فهرست مطالب

    برخی از بالکن‎  ها، بستر مناسبی برای نصب چمن مصنوعی دارند و با توجه به راه آب تعبیه شده در آن‌ها، می‎توان از تخلیه آب شستشو یا بارندگی در بالکن اطمینان حاصل کرد.

    ویژگی های بالکن مناسب برای نصب چمن مصنوعی

    1. بستر یا کف بالکن: چمن مصنوعی را می‎توان روی تمام سطوح سفت و محکم از جمله سطوح بتونی، آجری، چوبی و سطوحی که با موزائیک یا سنگ پوشیده شده  ‎اند، نصب کرد. چنانچه کف بالکن شما چوبی است، مطمئن شوید که فاصله قطعات چوب به کار رفته در کف بالکن، به‎  هم نزدیک باشد.
    2. هموار بودن کف بالکن: اگر کف بالکن شما هموار نباشد، در هنگام نصب چمنِ مصنوعی، هوا در پستی و بلندی‎  های زیر آن می‌رود و ظاهر ناهمواری را به آن خواهد داد؛ بنابراین، درصورتی‎که محل نصب چمن مصنوعی ناهموار بود، قبل از نصب، از یک فوم 6 میلی‎متری استفاده کنید و بستر مورد نظر را با آن بپوشانید و سپس، چمن مصنوعی را روی آن نصب کنید.
    3. ابعاد بالکن: اگر بالکن شما ابعاد بزرگی دارد، بهتر است تنها قسمتی از آن را با چمن مصنوعی بپوشانید. با این کار می‎توانید به جای استفاده از رنگ سبز یک  دست در تمام سطح بالکن، این قسمت از خانه را به چند بخش تقسیم کنید و به عنوان مثال قسمتی از بالکن را برای نشستن و قسمتی را برای بازی کودکان در نظر بگیرید و در بخشی از بالکن هم باربکیو قراردهید.
    4. زهکش بالکن (تخلیه آب بالکن): اگر تخلیه آب بالکن با مشکل مواجه است و در هنگام بارندگی آب در این قسمت باقی می‌ماند، بهتر است قبل از استفاده از چمنِ مصنوعی، مشکل را حل کنید.

    بیشتر بخوانیم : فنس چمنی

    چمن مصنوعی برای بالکن

    نصب چمن مصنوعی در بالکن

    نصب چمنِ مصنوعی در بالکن با نصب آن در مکان‎  های دیگر تفاوتی ندارد؛ فقط برای نصب چمن مصنوعی در بالکن، اغلب اوقات نیازی به زیرسازی نیست که این مزیت کار است.

    برای نصب چمن مصنوعی بهتر است از چسب زیادی استفاده نشود و تنها در کناره‌های رول‎  های چمن و اطراف راه آب بالکن چسب زده شود؛ این کار باعث می‎شود، هر وقت لازم باشد به  ‎راحتی بتوان چمن مصنوعی را از کف بالکن جدا کرد؛ استفاده از چسب در لبه‎  های کار، از بلندشدن لبه  ‎ها پیشگیری می‎کند چراکه ممکن است اگر کناره‎  های چمنِ مصنوعی به شکل صحیحی روی زمین ثابت نشده باشند، در هنگام راه رفتن، مانند یک مانع عمل کنند و باعث زمین‎  خوردن افراد شوند.

    چنانچه از چسب زیادی در زیر چمنِ مصنوعی استفاده کنید، زهکشی آب ریخته شده روی آن به خوبی انجام نمی‎شود و آب به صورت راکد در چمن مصنوعی باقی می‎ماند.

    زمان مصرفی برای نصب چمنِ مصنوعی

    این زمان بستگی به ابعاد بالکن دارد، اگر اندازه بالکن شما متوسط باشد، نصب چمنِ مصنوعی در آن، حداکثر  نصف روز زمان می‎برد.

    چه نوعی از چمنِ مصنوعی برای بالکن مناسب است

    درست مانند چمن‏  های مصنوعی استفاده شده در قسمت‎  های دیگر، نوع چمنِ مصنوعی برای بالکن هم، بستگی به میزان مصرف شما از این قسمت از خانه دارد. اگر به بالکن خانه خود زیاد رفت و آمد می‎کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چمن‎  های مصنوعی با اندازه قد کوتاه است ولی اگر میزان استفاده شما از بالکن خانه کم است، می‎توانید از چمن‎  هایی با اندازه قد متوسط یا بلند استفاده کنید.

    بیشتر بخوانیم : خرید چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی برای بالکن

    دوام و ماندگاری چمنِ مصنوعی برای بالکن

    عوامل متعددی هم چون آب و هوا ، میزان نور و طریقه استفاده شما از چمنِ مصنوعی در طول عمر آن مؤثر است ولی می‎توانید برای ده سال آینده روی چمنِ مصنوعی نصب شده حساب کنید.

    هزینه نصب چمن مصنوعی برای بالکن

    فاکتورهای زیادی تعیین کننده قیمت و هزینه خرید و نصب چمن مصنوعی در بالکن هستند از جمله، کیفیت بستر بالکن، کیفیت زهکشی آن، دسترسی راحت به بالکن و… .

    در کنار این فاکتورها، باید به این نکته هم توجه کنید که از آنجایی که اکثر چمن‏  های مصنوعی وارداتی هستند، قیمت آن‎ها با نوسانات ارز، تغییر می‎یابد؛ بنابراین بهتر است برای کسب اطلاع از آخرین قیمت‎  ها به سایت‎  های معتبر مراجعه کنید یا با تماس با دفاتر شرکت‎  های معتبر عرضه کننده چمن مصنوعی، از آخرین‎ قیمت  ‎ها مطلع شوید.

    سخن آخر

    با افزایش شهرنشینی و زندگی در آپارتمان‎  ها، رپهر روزه میزان استقبال از ایجاد فضاهای سرسبز که یادآور لطافت و آرامش طبیعت باشند، بیشتر می‎شود. یکی از این فضاها که در اغلب خانه  ‎ها وجود دارد، بالکن‎‎  ها هستند. خوشبختانه امروزه با صرف زمان و هزینه  ه‎ای اندک، می‎توان بالکن خانه‎  ها را تبدیل به فضایی ایمن و زیبا کرد. استفاده از چمنِ مصنوعی در بالکن تنها به کمی سلیقه نیاز دارد. خرید و نصب چمنِ مصنوعی با توجه به آنچه در این نوشته آمد، نه تنها کار ساده‎ای است بلکه بسیار مفرح و سودمند است.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم