چمن مصنوعی برای روف گاردن

 

همان طور که می دانیم امروزه استفاده از فضای سبز در طراحی ساختمان ها تغییر کرده است. برای افزایش حجم فضای سبز و تاثیرات روحی و روانی آن بر انسان، فضای سبز را به ارتفاعات ساختمان نظیر بالکن، بهار خواب و بام سبز یا روف گاردن آورده ایم. علاوه بر آن استفاده از گل ها و گلدان ها در داخل فضای ساختمان ها را نیز افزایش داده ایم. بنابراین تجربه و علم روانشناسی نشان داده است که این موضوع تاثیر بسیاری بر سلامت روان افراد دارد. استفاده از گیاهان طبیعی مخصوصا بر روی پشت بام نیاز به تمهیدات بسیاری دارد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. از این رو چمن مصنوعی برای روف گاردن بهترین انتخاب برای طراحی بام سبز است.

روف گاردن چیست ؟

روف گاردن در واقع همان بام سبز است. به این معنی که فضای بی روح پشت بام را تبدیل به فضایی دلنشین و قابل استفاده کنیم. پشت بام ها در واقع نوعی پتانسیل بسیار قوی برای طراحی هستند. زیرا متراژ بالایی دارند و معمولا فضا یکدست و بزرگ است. بنابراین برای طراحی دست طراح بسیار باز است. منظره خوبی دارد و پس از طراحی فضای دلباز و دلنشینی خواهیم داشت.  مقاله پیشنهادی: نگهداری از چمن مصنوعی چمن مصنوعی پشت بام
به طور کلی با دو نوع سبزینگی می توانیم بام سبزداشته باشیم: بام سبز با گیاهان طبیعی و فلاور باکسها : در این روش باید از اول در طراحی ساختمان این موضوع در نظر گرفته شود. از نظر آب بندی، وزن فلاور باکسها و گل و گیاهان و موارد بسیاری است که باید رعایت شود. از طرفی نگهداری از گل و گیاهان طبیعی بر روی پشت بام که همیشه در معرض مستقیم نور خورشید است، بسیار سخت است. بام سبز با چمن مصنوعی : در این روش تنها نکته ای که باید به آن دقت کنیم این است که پشت بام ساختمان توانایی تحمل بار چه تعدادی از افراد را دارد. وزن چمن روف گاردن و سایز محصولات گیاهی مصنوعی بسیار پایین است و مشکلی ایجاد نمیکند. به علاوه اینکه نیاز به آب ندارد و همین امر وزن این محصولات مصنوعی را پایین نگه می دارد. علاوه بر آن چمنص مصنوعی پشت بام قیمت و هزینه ی بالایی ندارد.

کاربری های چمن مصنوعی روف گاردن

طراحی پشت بام با چمن مصنوعی و روف گاردن و اجرای آن کاری بسیار آسان و سریع است. برای کاربری های متنوعی می توان از این محصول استفاده کرد. این کاربری ها شامل موارد زیر است:
  • چمن مصنوعی روف گاردن رستوران
  • چمن مصنوعی روف گاردن کافه ها
  •  چمن مصنوعی بام سبز مهدکودکها و مدارس ( با رعایت نکات ایمنی و آتش نشانی)
  • جمن مصنوعی پشت بام ساختمان های اداری
  • چمن مصنوعی ساختمان های تجاری
  • چمن مصنوعی مجتمع های تفریحی-رفاهی
  • چمن مصنوعی روف گاردن مجتمع های مسکونی
  • استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام ویلاها
چمن مصنوعی سقف بدون تردد:
گاهی سقف یک ساختمان ویوی یک ساختمان بلندتر است. معمولا در شمال کشور و نواحی کوهستانی شاهد این اختلاف ارتفاعات هستیم. در این مواقع نیز سقف ساختمان را هر چند که شیروانی باشد و ترددی هم روی آن صورت نپذیرد با چمن مصنوعی می پوشانند. بنابراین ساختمان های بلند تر اطراف می توانند منظره ی زیبایی را ببینند. استفاده از این موضوع برای مناطق گردشگری و ویلایی بسیار رایج است. شاید بپرسید که این موضوع چه نفعی برای خود ساختمان دارد؟ باید بگوییم که چمن مصنوعی به عنوان عایق حرارتی نیز برای سقف ساختمان عمل می کند. علاوه بر آن از آسیبهای وارده در طول زمان در اثر بارندگی، تابش آفتاب و … به سقف ساختمان جلوگیری میکند که در ادامه به آن مفصل خواهیم پرداخت.
چمن مصنوعی سقف ساختمان
مزایای چمن مصنوعی روف گاردن
استفاده از چمن مصنوعی در بام ساختمان ها مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر است:
  •  زیبایی بسیاری از جهت ایجاد سبزینگی به فضا می بخشد.
  • عایق حرارتی در برابر سرما و گرما برای ساختمان است
  • عایق صوتی برای ساکنین طبقه آخر ساختمان است. زیرا وقتی از بام سبز برای فضای تفریحی استفاده می شود و عبور و مرور روی آن زیاد باشد ساکنین طبقه آخر دچار مشکل می شوند. چمن مصنوعی تا حد زیادی جلوی این سر و صدا را می گیرد.
  • عمر مصالح پشت بام ساختمان را در طول زمان بالا می برد. زیرا به عنوان محافظی بر روی آنها عمل می کند.
  • آرامش روانی استفاده کنندگان را تامین می کند. ساختمان را به محیط بهتری برای تعاملات اجتماعی تبدیل می کند.
  • قیمت واحد های آن ساختمان را برای خرید و فروش افزایش می دهد.

ویژگی های چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی پشت بام را بر حسب نوع طراحی و بودجه ی خود می توانید از نمونه های متنوع موجود در بازار انتخاب نمایید. چمن مصنوعی تایل ، چمن مصنوعی رولی و انواع چمن مصنوعی تزیینی برای پشت بام مناسب هستند. ویژگی های ایده آل ترین حالت چمن مصنوعی روف گاردن شامل موارد زیر است:
  • ارتفاع الیاف بین 20 تا 35 میلیمتر
  • کیفیت بالا و عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
  • تراکم بالا به علت عبور و مرور زیاد در طول زمان
  • الیاف با جنس مناسب و طبیعی به نظر رسیدن (زیرا چمن مصنوعی در برابر تابش مستقیم نور خورشید است و مهم است که نمای طبیعی داشته باشد و پلاستیکی به نظر نرسد)
چمن مصنوعی بام سبز

نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام

در روش اجرای چمن مصنوعی روف گاردن، مهم ترین نکته زیر سازی است. زیرا چمن مصنوعی قابل شستشو است و به علاوه آب باران نیز باید به راحتی دفع شود.مرحله زیرسازی، یکی از مهمترین مراحل برای اجرای پروژه چمن مصنوعی برای پشت بام ها و سایر فضاهاست. اگر شیب بندی و ایزولاسیون به درستی رعایت نشود، احتمال نشتی آب باران و برف، به تنه ساختمان و سقف طبقه آخر بسیار است. بعد از ایجاد شیب مناسب به سمت مسیرهای خروج آب، ایزولاسیون توسط ایزوگام یا مواد دیگر انجام می گیرد. زیر سازی، هدایت آب و اجرای چمن مصنوعی بام سبز به دو روش انجام می پذیرد:

 

فهرست مطالب
    با استفاده از سطح کاذب:
    در این روش با ایجاد یک سطح نفوذپذیر به ضخامت ۳ تا ۱۰ سانتی‌متر بر روی سطح پشت بام اجرا می‌شود. بدین ترتیب آب باران از سطح چمن گذر کرده و با عبور از سطح کاذب نفوذپذیر به لایه‌ی ایزوگام می رشد. سپس از طریق شیب‌بندی سطح بام به سمت کف شور آب هدایت می‌شود. این روش مزیت‌های بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین آن هدایت کامل آب و افزایش طول عمر چمن مصنوعی است. روش سطح کاذب اصولی‌ترین روش هدایت آب است. باید گفت روش سطح کاذب علی‌رغم تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد هزینه‌های اجرایی به شدت افزایش می‌دهد. بنابراین کمتر مورد توجه سازندگان قرار می‌گیرد.

    با استفاده از شیب بندی استاندارد بام:

    به طور اصولی و استاندارد تمامی بام‌هایی که در کشور ساخته می‌شود دارای شیب‌بندی مناسب برای هدایت آب به سمت کانال‌های خروجی هستند. در این روش چمن مصنوعی بر روی سطح بام اجرا می‌شود و آب باران بدون نفوذ به لایه‌ی زیرین، از طریق حرکت بر روی سطح چمن مصنوعی به سمت کانال‌های خروجی هدایت می‌شود. به دلیل قیمت مناسب و کارآیی بالا اغلب پروژه‌های کشور از روش شیب‌بندی برای هدایت آب در فضای روف گاردن خود استفاده می‌کنند. چمن مصنوعی روف گاردن

    خرید چمن مصنوعی روف گاردن

    شرکت دکوراسیون داخلی فرتاک، بورس چمن مصنوعی در غرب تهران است. بازدید از پشت بام، طراحی، خرید چمن مصنوعی و اجرای آن را به طور کامل به تیم فرتاک بسپارید. اجرای صفر تا صد طراحی بام سبز را با فرتاک تجربه کنید. قیمت چمن مصنوعی روف گاردن، قیمت چمن مصنوعی برای پشت بام و انواع قیمت چمن مصنوعی روف گاردن مناسب را در سایت فرتاک ببینید. خرید اینترنتی چمن مصنوعی به راحتی از طریق سایت فرتاک امکان پذیر است و ارسال در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور انجام می پذیرد.

     

     

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم