چمن مصنوعی برای مدارس

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که استفاده از آن در بین مردم و جامعه در حال گسترش است، زیرا جایگزین بسیار مناسبی برای چمن طبیعی محسوب می شود. چمن مصنوعی مدارس علاوه بر زیبایی به این علت که دارای نرمی و لطافت است، برای زمین بازی بسیار مناسب است. مخصوصا برای کودکان و نوجوانان که در سن رشد هستند و افت و خیز زیادی در هنگام بازی کردن و تفریح دارند. اکثرا تفریحات دوران کودکی با دویدن همراه است. به همین دلیل خطر افتادن و آسیب دیدن دانش آموزان و کودکان را تهدید می کند.

فهرست مطالب

     چمن مصنوعی برای مدارس

    چمن مصنوعی مدارس یکی از نمونه های کاربردی استفاده از چمن مصنوعی برای زمین بازی دانش آموزان است. دانش آموزان به غیر از زنگ تفریح که روزانه حدودا نیم ساعت می باشد، در ساعات ورزش نیز از این محیط استفاده می کنند. به همین دلیل زمین باید برای بازی کودکان مساعد باشد تا در صورت زمین خوردن آسیب کمتری متوجه حال آنها باشد.

     

    اکثرا در مدارس از سنگفرش و یا آسفالت استفاده می شود که برای کودکان و نوجوانان خطرناک است. دانش آموزان اگر روی زمین سفت بیفتند ممکن است آسیب جدی ببینند. بنابراین والدین و کادر مدرسه نگران دانش آموزان در این مدارس هستند. پیشنهاد ما برای مدیران، استفاده از چمن مصنوعی مناسب برای حیاط مدرسه است. دلایل اصلی استفاده از چمن مصنوعی باری مدارس به شرح زیر می باشد:

    • اولین هدف حفظ سلامت جسمی دانش آموزان می باشد که با استفاده از این چمن مصنوعی مناسب، به علت نرمی و لطافت موجود به حداقل ممکن می رسد.
    • دومین هدف فراهم کردن منظره ای زیبا برای مدرسه است. چمن مصنوعی همیشه سبز است. به همین دلیل فضای بسیار زیبایی را برای حیاط مدرسه به وجود می آورد. به علاوه روحیه دانش آموزان هم در مدرسه با دیدن سرسبزی تقویت خواهد شد. بنابراین دانش آموزان احساس بهتری دارند از اینکه ساعات زیادی را در مدرسه هستند.
    • سومین هدف ایجاد منطقه ای برای بازی و سرگرمی کودکان است. قطعا چمن مصنوعی محیط خوبی برای بازی های توپی و غیر توپی دانش آموزان رقم خواهد زد.

     

    بسیاری از مدارس دارای ساخت قدیمی هستند. بنابراین چند سال یک بار تغییرات و تعمیرات در محیط مدرسه انجام می گیرد. پیشنهاد می شود تمهیدات لازم برای استفاده از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه لحاظ شود. زیرسازی مناسب حیاط مدرسه نکته مهم در اجرای چمن مصنوعی است که در ادامه به آن می پردازیم.

     

    چمن مصنوعی حیاط مدرسه

    مزایا چمن مصنوعی مدرسه

    استفاده از چمن مصنوعی نسبت به سبزینگی های طبیعی برای مدارس مزایای بسیاری دارد که به شرح زیر می باشد:

    • شستشوی آسان
    • صرفه جویی در مصرف آّب
    • سبزینگی همیشگی
    • نیاز به مراقبت کمتر
    • عدم ایجاد حساسیت برای دانش آموزان

    مشخصات چمن مصنوعی مناسب مدارس

    • برای خرید چمن مصنوعی مناسب مدارس نکات زیر را در نظر بگیرید:
    • چمن مصنوعی تراکم بالا تهیه کنید. تراکم در چمن مصنوعی بسیار مهم است. چرا که در این صورت می توانید از چمن مصنوعی به عنوان زمین بازی برای انواع ورزش های استاده نمایید.
    • کیفیت چمن مصنوعی مناسب برای مدارس بسیار حائز اهمیت است. چرا که این کفپوش هر روز مورد استفاده تعداد بسیاری از دانش آموزان قرار می گیرد. خرید خود را از نمایندگی چمن مصنوعی انجام دهید.
    • ارتفاع الیاف چمن مصنوعی برای مدارس باید بین 25 تا 35 میلیمتر باشد.

     

    مقاله پیشنهادی: نگهداری از چمن مصنوعی

     

    چمن مصنوعی مدرسه

    بازسازی مدارس با چمن مصنوعی

    بسیاری از مدارس دارای ساخت قدیمی هستند. بنابراین چند سال یک بار تغییرات و تعمیرات در محیط مدرسه انجام می گیرد. پیشنهاد می شود تمهیدات لازم برای استفاده از چمن مصنوعی مدارس لحاظ شود. زیرسازی مناسب حیاط مدرسه نکته مهم در اجرای چمن مصنوعی است که در ادامه به آن می پردازیم.

    نصب و اجرا چمن مصنوعی برای مدرسه

    اکثرا کف حیاط مدارس از موزائیک، سنگ و یا بتن است. برای اجرای چمن مصنوعی کافی است که از شیب بندی درست کف حیاط مدرسه مطمئن شوید. سپس چمن مصنوعی خریداری شده را کف حیاط مدرسه پهن کرده و توسط یک نصاب حرفه ای آن را با چسب محکم نمایید. اگر کف حیاط مدرسه از خاک بود نیاز به گودبرداری و تمهیدات خاصی است که باید از نیروی متخصص بهره بگیرید.

    استفاده از چمن مصنوعی برای پله ها و سکو های مدرسه

    استفاده از چمن مصنوعی برای پله ها و سکو ها در حیاط مدرسه توصیه میشود. زیرا بیشترین آسیب به دانش آموزان در اثر زمین خوردن از همین قسمت ها است. دانش آموزان در زمان تفریح با شتاب بسیاری به سوی حیاط می آیند و احتمال زمین خوردن و یا لیز خورد آنها وجود دارد. بنابراین با اجرای درست چمن مصنوعی پله توسط یک نصاب حرفه ای می توانید محیط مدرسه را تبدیل به یک محیط کاملا امن برای دانش آموزان نمایید.

    مقاله پیشنهادی: آشنایی با چمن مصنوعی باغ تالار

     

    چمن مصنوعی پله

    نحوه سفارش چمن مصنوعی مدرسه

    سفارش چمن مصنوعی بر اساس واحد متر مربع انجام می پذیرد. مساحت مورد نظر را طبق واحد متر مربع اندازه بگیرید. برای مدارس باید از چمن مصنوعی رولی استفاده نمایید. عرض چمن مصنوعی رول 1.5 متر است. بنابراین مساحت مورد نظر را به 1.5 تقسیم نمایید. عدد به دست آمده را رو به عدد رندی با بالا گرد نمایید و مقدار طول مورد نظر خود را سفارش دهید. محاسبه قیمت چمن مصنوعی بر اساس واحد متر مربع صورت می گیرد.

    شرکت فرتاک نمایندگی چمن مصنوعی در غرب تهران است. اگر می خواهید بدون واسطه چمن مصنوعی قیمت مناسب تهیه کنید، به سایت فرتاک مراجعه نمایید. قیمت چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه یا قیمت چمن مصنوعی برای پله مدرسه را به صورت به روز شده در سایت فرتاک ببینید. همچنین می توانید به شکل تلفنی استعلام موجودی و قیمت را از تیم فروش فرتاک بخواهید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم