استفاده از چمن مصنوعی در برف و باران

 

 چمن مصنوعی معمولا در فضاهای باز و در معرض عوامل طبیعی اجرایی می شود. همچنین هدف از استفاده آن داشتن فضای سبزی دائمی، در تمام فصول است. بنابراین میزان مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی میزان مقاومت چمن مصنوعی در برابر عوامل طبیعی و مخصوصا ارتباط چمن مصنوعی و برف و باران پرداخته ایم.
مقاله پیشنهادی:  چمن مصنوعی برای مدارس

مراقبت از چمن مصنوعی در آب باران

چمن مصنوعی مقاومت بالایی در برابر آب باران دارد. بنابراین در برابر بارندگی های شدید نیز مقاومت دارد. کافی است برای اینکه در بارندگی های شدید آب جمع نشود و راحت تخلیه شود نکات زیر را رعایت نمایید:
شیب بندی مناسب زمین در متراژ های کوچک:
چمن مصنوعی با توجه به زهکشی هایی که در زیر خود دارد به راحتی آب باران را به زیر خود انتقال می دهد. تنها نکته ی لازم و ضروری شیب بندی مناسب زمین برای دفع آب حاصل از شستشوی چمن مصنوعی و یا آب باران است.
زیر سازی درست و اصولی در متراژهای کوچک:
باید مراقب باشید قبل از نصب چمن مصنوعی زمین زیر آن هموار باشد. زیرا اگر فرورفتگی داشته باشد، در مواقع باران، آب در آنجا جمع می شود و ایجاد جلبک می کند.   بارندگی روی چمن مصنوعی
نکات مهم در مورد متراژ های بالا:
علاوه بر شیب بندی مناسب در اطراف آن راه‌های آب برای خارج شدن آب باران تعبیه کنید. همچنین بنا بر متراژ آن‌ها دو یا چند عدد چاه عمیق در گوشه‌های زمین حفر نمایید. بنابراین به خروج هر چه بیشتر بارندگی‌ها کمک خواهید کرد. این مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام نصب چمن مصنوعی باید از نیروی متخصص بخواهید تا آن را در نظر بگیرد.
زیر سازی چمن مصنوعی فوتبال در باران
زیرسازی زمین فوتبال چمن مصنوعی بر حسب متراژ و موقعیت به دو روش صورت می گیرد: الف) روش اول خروج آب در سطح افقی : سطح زمین توسط مصالحی مانند آسفالت، بتن مِگر و یا قطعات پیش ساخته پوشانده می‌شود. این لایه باید دارای یک شیب ملایم از مرکز به دو ضلع طولی زمین باشد. بنابراین آب بارش بر روی سطح چمن حرکت کرده و به خارج از زمین انتقال می یابد.
ب) روش دوم خروج آب در سطح عمودی : در این روش، سطح خاک زمین را می کوبند. سپس زمین را با چندین لایه شن با قطر دانه بندی متفاوت می‌پوشانند. آب سطحی از درون این لایه‌های شن و ریگ عبور کرده و پس از رسیدن به لایه سخت و غیر قابل نفوذ تحتانی، روی شیب زمین حرکت می‌کند. سپس به شبکه کانال‌های پیرامون زمین منتقل می شود. لوله‌‌هایی درون این کانال ها تعبیه می‌شوند. این لوله ها توانایی انتقال حجم بالایی از آب به نقاط مختلف را دارند. در نهایت لوله‌ها به مخازن و چاه‌های زیرزمینی متّصل می‌شوند که آب را درون خود انبار کرده و به آبهای زیر زمینی انتقال می دهد.  مقاله پیشنهادی: نگهداری از چمن مصنوعی
زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی و برف و یخبندان

جنس چمن مصنوعی به گونه ای است که، بارش باران و برف تاثیری بر روی آن نمی گذارد. از طرفی در لایه لاستیک زیر چمن مصنوعی سوراخهایی وجود دارد(زهکش). آب باران و آب حاصل از آب شدن برف از طریق این سوراخ ها به سطح زمین هدایت می شود. به همین دلیل است که باران و برف نمی توانند به چمن مصنوعی آسیب بزنند. از طرفی انعطاف بالایی در نخ ها و الیاف های چمن مصنوعی به کار برده شده است. بنابراین تغییر دمای زیاد و یخبندان نیز نمی تواند چمن مصنوعی را خراب کند. همچنین با توجه به آزمایش هایی که بر روی نخ های چمن مصنوعی انجام داده اند متوجه شده اند که، این نوع چمن ها تا دمای 20 درجه زیر صفر را نیز تحمل می کنند. همچنین باید بدانید که الیاف چمن مصنوعی در دمای خیلی پایین و پس از بارش برف تغییر رنگ نخواهند داد. بنابراین اگر در مناطق سردسیر هستید هیچگونه خطری چمن مصنوعی شما را تهدید نخواهد کرد.
به طور کلی چمن مصنوعی جوری طراحی شده است که در برابر همه ی عوامل طبیعی مانند آب باران، برف و نور خورشید مقاومت کافی داشته باشند. همچنین مناسب همه ی شرایط آب و هوایی هستند. بنابراین مقاومت چمن مصنوعی در برابر عوامل طبیعی اثبات شده است. تنها نکته ی حایز اهمیت، تهیه ی چمن مصنوعی مرغوب است. چمن مصنوعی با کیفیت را از نمایندگی چمن مصنوعی و شرکت های معتبر تهیه نمایید.
اهمیت زیرسازی چمن مصنوعی هنگام بارندگی

 

فهرست مطالب

    نکاتی که باید قبل و پس از بارش برف برای نگهداری چمن مصنوعی رعایت کنید:

    • قبل از بارش برف اگر فرصت دارید روی سطح چمن مصنوعی را بپوشانید. البته اگر این کار را نیز انجام ندهید مشکلی برای چمن مصنوعی شما پیش نخواهد آمد. با این کار فقط عملیات تمیز کردن چمن مصنوعی سریعتر انجام می پذیرد.
    • آیا در نقاط خیلی سردسیر هستید و بارش برف در منطقه شما زیاد است؟ این امکان وجود دارد که از سیستم گرمایشی زیر چمن مصنوعی خود استفاده نمایید. البته الزامی به این روش هزینه بر نیست.
    • قبل از بارش برف چمن مصنوعی را تمیز و جارو کنید. زیرا جداسازی برگ ها و سایر ضایعاتی که بر روی چمن مصنوعی است، در هنگام یخبندان سخت تر است. همچنین عملیات آب شدن برف در زمان طولانی تری انجام خواهد گرفت.
    • پس از بارش برف اجازه دهید که برف یه خودی خود و به صورت طبیعی آب باشد. ترجیحا از نمک و موادی از این قبیل برای تسریع در عمل آب شدن برف استفاده ننمایید. برف پس از آب شدن از طریق زهکشی های زیره چمن مصنوعی به زمین انتقال می یابد. سپس از طریق شیب بندی زمین به راحتی دفع خواهد شد.
    • اگر حجم برف زیادی بر روی چمن مصنوعی بود با جاروهایی بسیار نرم عملیات جمع آوری برف را انجام دهید. سعی کنید جاروها با الیاف چمن مصنوعی تماس نداشته باشند. زیرا الیاف چمن مصنوعی یخ زده اند و ممکن است آسیب ببینند.
    • اگر الیاف چمن مصنوعی در هنگام یخ زدگی تغییر حالن دادند، نگران نباشید. پس از آب شدن با یک برس کشیدن به حالت اولیه خود باز خواهند گشت.
    • دقت کنید پس از بارش برف بر روی چمن ها راه نروید، زیرا سطح آنها بسیار لغزنده می شود و لیز خواهید خورد.
    چمن مصنوعی و بارش برف

    خرید چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی با کیفیت و تنوع آن را از تیم دکوراسیون داخلی فرتاک بخواهید. خرید اینترنتی چمن مصنوعی توسط سایت فرتاک به آسانی امکان پذیر است. ارسال محصولات شرکت فرتاک به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت. برای بهره مندی از مشاوره خرید با تیم فروش فرتاک در تماس باشید. برای مشاهده محصولات از نزدیک به شوروم فرتاک واقع در غرب تهران مراجعه نمایید.

     

     

     

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم