کابینت آشپزخانه و انواع آن

کابینت آشپزخانه:

کابینت آشپزخانه امروزه با توجه به باز بودن محوطه آشپزخانه‌ها بسیار مورد توجه است. هنگامی که برای انتخاب خانه‌ای به آنجا مراجعه می‌کنید، بعد از فضای نشمین، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌نماید، کابینت آشپزخانه و انواع آن است.

فهرست مطالب

    در حقیقت به دلیل اپن بودن نود درصد آشپزخانه‌های آپارتمان‌ها و خانه‌های نوساز، این فضا به‌ نوعی به فضای سالن اضافه شده و بخشی از دکوراسیون هال و سالن به حساب می آید. پس باید در انتخاب طرح و جنس آن دقت کافی به عمل آورد.

    طراحی کابینت آشپزخانه:

    برای سفارش مدل کابینت آشپزخانه در منزل خود، حتماً کابینت ساز حرفه‌ای انتخاب کنید زیرا کابینت نه تنها جایی برای قرار دادن وسایل در آشپزخانه است، بلکه جزئی دکوراتیو در خانه به حساب می آید و می‌تواند به فضای خانه شما روحی تازه بدمد. می‌تواند فضای خانه را مجلل نشان دهد و یا این فضا را به جایی بی روح بدل کند تا جایی که بسیاری از بانوان بر این عقیده‌اند که اگر می‌خواهید به خانه‌تان سر و سامان اساسی بدهید، بهتر است کابینت آشپزخانه را عوض کنید.

    در انتخاب کابینت ساز نیز دقت بالایی داشته باشید. هنگام انتخاب کابینت ساز، حتماً نمونه کارها را ببینید و چندین طرح برای آشپزخانه‌تان از آن‌ها بخواهید تا دستتان در انتخاب طرح کابینت باز باشد.

    معمولاً باکس کابینت‌ها را به صورت چهارگوش می‌سازند و طرح داخل آن‌ها را به‌نوعی برابر با سلیقه مشتری در نظر می‌گیرند.
    تنوع چیدمان داخل کابینت آشپزخانه نسبت به طرح بیرونی آن‌ها بیشتر است. گاهی مشتریان طرح داخل کابینت‌ها را خودشان پیشنهاد می‌دهند و بنا به نوع استفاده آن را سفارشی می‌سازند.

     

    Kitchen 3 1 کابینت آشپزخانه و انواع آن

     

    انتخاب نوع صفحه کابینت نیز دارای اهمیت خاصی است. معمولا ارزانترین صفحه و متداول ترین آن صفحات با روکش HPL و مغز ام دی اف است که دارای رنگبندی زیادی هستند و در ضخامتهای ۳ یا ۵ سانت و عرضهای گوناگون تولید می گردند. اگر هزینه برای شما خیلی پارامتر مهمی نیست، استفاده از سنگهای مصنوعی مثل کورین یا کوارتز نیز می تواند زیبایی خاصی به آشپزخانه شما ببخشد. سنگهای مصنوعی نیز در ضخامتهای متفاوت با عرض دلخواه مناسب برای هر مشتری و با ابزار لبه های گوناگونی تولید و اجرا می گردند.

    نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه:

    درب کابینت و صفحه کابینت آشپزخانه در نمای کابینت‌ها بسیار مؤثر است. سعی کنید طرح آنها را بسیار زیبا انتخاب کنید که دکوراسیون کلی آشپزخانه و درنتیجه دکوراسیون فضای خانه زیباتر به نظر بیاید.

    رنگ کابینت آشپزخانه بسته به نوع دکوراسیون و وسایل آشپزخانه شما متفاوت است. مثلاً اگر خانه سنتی دارید، طرح و رنگ چوب که کمی تیره به نظر بیاید بسیار زیبا خواهد بود و چنانچه آشپزخانه شما مدرن است، رنگ‌های روشن آن را زیباتر می‌کند.

    اکسسوری های کابینت آشپزخانه بسیار مهم هستند. دستگیره های سنتی یا مدرن، یراق آلات، نورپردازی های زیبا، پوسته های کابینت که بسیار در معرض دید هستند را با دقت انتخاب کنید.

    کابینت آشپزخانه و انواع آن:

    کابینت آشپزخانه در انواع مختلفی تولید می گردد و روزبه‌روز متنوع‌تر نیز می‌شود؛ اما باید مزایا و معایب هر نوع کابینت را در نظر بگیرید و سپس نسبت به نوع آن تصمیم‌گیری نمایید. نوع کابینت‌ها بسته به متریالی که در آن‌ها به کار برده می‌شوند، نام‌گذاری شده‌اند. در این مطلب ما به توضیح کابینت‌های ام‌دی‌اف، کابینت‌های هایگلاس، کابینت ممبران، کابینت روکش چوب و کابینت چوبی می‌پردازیم.

    کابینت آشپزخانه ام‌ دی ‌اف (MDF):

    این نوع کابینت آشپزخانه، در بین کابینت‌های دیگر، طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. شاید دلیل آن، قیمت مناسبش باشد. همان‌طور که از نام کابینت‌های MDF پیداست، متریال به کار رفته در آن MDF است. تمام قسمت‌های کابینت آشپزخانه که در معرض دید هستند، از جنس ام‌دی‌اف است. مغزی ورق‌های به کار رفته در این نوع کابینت‌ها ام‌دی‌اف خام و روکش آن‌ها معمولاً ملامینه است.

    البته امروزه در اسکلت این نوع کابینت‌ها هم از ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. در کل MDF از خرده چوب‌های دورریختنی تولید می‌شود که کاربریهای فراوانی دارد. ضد رطوبت است و تا حدود ۷۰ درصد تحمل رطوبت را دارد. البته بسته به جنس ام‌دی‌اف، این مقاومت، متفاوت است.

    از مزایای این نوع کابینت‌های آشپزخانه ‌این ست که با هر سبک مدرن، سنتی و … در خانه شما سازگاری دارد.

     

    Kitchen 9 1 کابینت آشپزخانه و انواع آن

     

    برای ضد آب نمودن آن در نقاطی مانند سینک ظرف‌شویی، می‌توان از نوارها یا چسب‌های ضد آب استفاده نمود. ولی درهرحال به جهت بالا بودن رطوبت در محیط آشپزخانه، این نوع کابینت اگرچه ضد آب بودنش از جنس ملامینه کمتر است ولی معمولاً بهترین گزینه محسوب می‌شود.

    چنانچه می‌خواهید ضد آب بودن این نوع کابینت آشپزخانه حفظ شود، باید مراقب باشی به‌هیچ‌وجه آسیب نبیند. در صورت آسیب دیدن ضد آب بودن خود را از دست می‌دهند و به‌سرعت آب را به خود جذب می‌کنند.

    راهکار دیگری که در ضد آب نمودن این جنس کابینت‌ها می‌تواند به ما کمک کند، آب‌بندی درز آن‌هاست. قسمت‌های برش خورده در این نوع کابینت‌ها می‌تواند به‌راحتی آب را به خود جذب کند و در تمام قسمت‌ها گسترش دهد. می‌توان با استفاده از چسب  آکواریوم این کار را انجام داد.

    کابینت آشپزخانه هایگلاس (High Gloss):

    این نوع کابینت آشپزخانه از جنس ورق هایگلاس در قسمت‌های قابل روئیت و از جنس ام‌دی‌اف در قسمت‌های غیرقابل روئیت است. معمولاً ام‌ دی ‌اف به‌کار رفته در بدنه آن به رنگ سفید است.

    ورق‌های هایگلاس، مقاومت بیشتری نسبت به ام‌دی‌اف دارند و یک‌طرف ورق، پوشش هایگلاس و طرف دیگر آن پی‌وی‌سی سفید قرار دارد. هایگلاسها اگرچه خودشان نوعی از ام‌دی‌اف هستند، ولی بسیار براق‌اند و ظاهر شیکی دارند. در ضمن تنوع رنگ آن‌ها از تنوع رنگ ام‌دی‌اف بیشتر است و دارای قیمت بالاتری هستند.

     

    Kitchen 6 کابینت آشپزخانه و انواع آن

     

    ورق‌های هایگلاس برای کابینت آشپزخانه مناسب است زیرا درصورتی‌که جنس خوب استفاده شود، خط و خش نمی‌گیرد و رنگ‌های روشن آن به‌راحتی تمیز می‌شود. اما چرا رنگ‌های روشن؟ به دلیل این‌که رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای تیره، بنفش تیره، مشکی و … اثر دست بر رویشان می‌ماند و به‌سختی تمیز می‌شوند. یکی دیگر از معایب هایگلاس، تیزی نوک برش‌ها است که در کابینت‌های ام‌دی‌اف سنباده زده می‌شود ولی در هایگلاس اگر سنباده زده شود، به درخشندگی آن آسیب وارد می‌کند.

    کابینت آشپزخانه ممبران (وکیوم):

    این نوع کابینت آشپزخانه نیز از MDF خام ساخته شده است و دارای نقش و نگارهای برجسته و فرورفته و یا به عبارتی کنده‌کاری است. ام‌دی‌اف خام در کابینت‌های ممبران، با یک لایه پی‌وی‌سی به ‌وسیله دستگاه وکیوم و با حرارت دادن و چسب زدن، پوشانده شده است. مرحله وکیوم و طراحی با دستگاه‌های CNC در این کابینت‌ها بسیار مهم است. چنانچه وکیوم این ورق‌ها با کیفیت انجام نشود، مشکلات زیادی متحمل می‌شوید. در حقیقت روکش ممبران بسیار مهم است. در مجموع نگهداری این کابینت‌ها ساده نیست ولی زیبایی وصف‌ناپذیری دارد.

     

    Kitchen 1 کابینت آشپزخانه و انواع آن

     

    کابینت آشپزخانه از نوع ممبران، اگر توسط تولید کننده ماهر ساخته نشود، در برابر آفتاب ممکن است تغییر رنگ بدهد و چسبش به‌تدریج خودش را شل کند، باد کند و از بین برود.

    از کابینت‌های ممبران در مقابل اجسام نوک‌تیز، محافظت کنید. این کابینت‌ها در مقابل اجسام نوک‌تیز آسیب می‌بینند. اگر طرح‌های برجسته و فرورفته کابینت خیلی ظریف باشد، با پی‌وی‌سی به‌خوبی پوشانده نمی‌شود.

     اگر کابینت‌های شما آسیب ببینند، طرح و رنگ مشابه در جنس ورق‌های ممبران به‌سختی پیدا می‌شود. دلیل آن هم این است که پس از مدتی این ورق‌ها تغییر رنگی هر چند جزئی دارند که باعث می گردد تعمیر آن به‌راحتی انجام نشود.

    کابینت آشپزخانه روکش چوب:

    به دلیل گران بودن کابینت آشپزخانه از جنس چوب، کابینت‌های روکش چوب میتواند پیشنهاد مناسبی باشد. در این کابینت‌ها نیز ورق ام‌دی‌اف استفاده می‌شود که بر روی آن‌ها روکشی از جنس چوب به‌وسیله پرس و چسب کاری کشیده می‌شود. تمام قسمت‌های قابل روئیت این کابینت آشپزخانه از همین ورق‌ها ساخته می‌شود؛ اما اسکلت و قسمت‌های غیر قابل روئیت، از ام‌دی‌اف است. پس از اتمام کار، رنگ پلی‌استر بر روی آن می‌زنند تا رنگ دلخواه بوجود آید.

     

    کابینت روکش چوب

     

    روکش‌های چوب از جنس‌های مختلف بر روی ام‌دی‌اف اجرا می‌شود. از پرطرفدارترین روکش‌ها می‌توان روکش ملچ و بلوط را نام برد. چنانچه روکش‌های چوب از جنس طبیعی باشد، مراقبت بیشتری نیاز دارد ولی اگر از جنس مصنوعی مانند روکش‌های مصنوعی شامل فویل، آکریلیک، HPL و وینیل ساخته شوند، دوام بیشتری دارند.

    از معایب کابینت آشپزخانه با روکش چوب طبیعی می‌توان باد کردن روکش و ترک خوردن و کنده شدن آن را ذکر نمود که این موارد درصورتی‌که توسط کابینت ساز حرفه‌ای ساخته نشود، امکان ایجاد دارد.

    روکش‌های چوب مصنوعی و طبیعی در مقابل آفتاب اندکی تغییر رنگ دارند که روکش‌های طبیعی معمولاً این تغییر رنگ را کمتر نشان می‌دهند و گاهی اصلاً تغییری از لحاظ رنگ در روکش‌های طبیعی احساس نمی‌کنید.

    در کل درصورتی‌که کارهای ساخت کابینت را توسط افراد باتجربه انجام دهید، مشکلات ذکرشده در تمام انواع کابینت را نخواهید داشت.

    کابینت آشپزخانه چوبی (تمام چوب):

    کابینت آشپزخانه چوبی به دلیل این‌که از جنس چوب اصل است، از گران‌ترین انواع کابینت است. معمولاً اسکلت آن را از ام‌دی‌اف می‌سازند. برای طراحی و برش و ساخت و نصب آن، باید مدت زمان زیادی را به انتظار بنشینید.

     

    Wood Kitchen 1 کابینت آشپزخانه و انواع آن

     

    این کابینت‌ها ظاهر زیبایی دارند و ارزش آن را دارند که مدت‌ها به انتظار بنشینید تا آماده شوند. این نوع از کابینت معمولاً برای افرادی که علاقه‌مند به طرح روستیک هستند، مورد توجه است. البته اگر دوستدار سبک کلاسیک هم هستید، این نوع آشپزخانه‌ها مناسب شماست.

    انواع باکس کابینت آشپزخانه

    برخی از افراد تصور می‌کنند که باکس‌های کابینت آشپزخانه هیچگونه کاربردی ندارد و برخی دیگر معتقد هستند که باکس‌ها از کاربردی‌ترین المان‌های طراحی داخلی آشپرخانه‌ها هستند که می‌توان از آن‌ها برای کارهای مختلف استفاده نمود. اما اگر نظر ما را بپرسید، می‌گویم که انواع باکس کابینت آشپزخانه کاربردهای بسیار زیادی از جمله زیبایی و تزیینی دارند و انتخابی هوشمندانه برای طراحی فضای داخلی آشپزخانه به حساب می‌آیند.

    باکس‌ها یا همان قفسه‌های آشپزخانه از جنس‌های مختلف مانند فلز و چوب در طرح‌ها و مدل‌های گسترده طراحی و تولید می‌شوند و نزدیک به دو قرن است که در آشپزخانه‌ ساختمان‌های اداری و مسکونی در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید آشپزخانه‌ها نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند و کابینت‌ها و قفسه‌ها نیز نقش پررنگی در زیبایی آشپزخانه‌ها ایفا می‌کنند. از این رو اگر شما هم به زیبایی فضای داخلی آشپزخانه‌ اهمیت می‌دهید و در فکر استفاده از باکس‌ها برای ایجاد نظم در آشپزخانه‌ها هستید، تا آخر این بخش همراه ما باشید تا انواع باکس کابینت آشپزخانه را با یکدیگر بررسی کنیم.

    انواع باکس کابینت آشپزخانه از نظر جنس به شرح زیر است :

    1.  باکس کابینت چوبی

    امروزه باکس‌های چوبی از پرطرفدارترین المان‌های طراحی داخلی هستند که عمدتا برای طراحی دکوراسیون‌هایی که سبک کلاسیک دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که شما می‌توانید از این محصول به صورت ترکیبی با کابینت‌های شیشه‌ای و فلزی استفاده کنید. از دیگر دلایل محبوبیت باکس‌های چوبی می‌توان به جنس محکم و ماندگاری بالای آن‌ها اشاره کرد.

    2.  باکس کابینت ام دی اف

    از دیگر انواع باکس کابینت آشپزخانه، باکس‌های ام دی اف است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی می‌شود. معمولا هزینه این دسته از محصولات کمتر از باکس‌های چوبی است و با طیف وسیعی از کابینت‌ها هماهنگ خواهد شد. تنوع رنگی بالا، قیمت مقرون به صرفه، جلوه زیبا و کیفیت مناسب این دسته از قفسه‌ها باعث شده تا از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع باکس‌ها در آشپزخانه باشند.

    3.  باکس کابینت فلزی

    اگر به دنبال باکسی مقاوم و محکم برای تحمل اجسام سنگین هستید، باکس‌های فلزی محصولی ایده آل برای شما خواهد بود.

    4.  باکس کابینت شیشه‌ای

    باکس‌های شیشه‌ای کابینت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های مدرن است که ظاهری به روز و مدرن در فضای داخلی ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که این دسته از باکس‌ها بیشتر حالت تزئینی دارند و قابل استفاده در خارج از فضای آشپزخانه نیز می‎باشند.

    5. باکس کابینت ترکیبی

    باکس‌های ترکیبی آشپزخانه نشان دهنده خلاقیت شما خواهد بود. شما می‌توانید انواع باکس کابینت آشپزخانه را در کنار یکدیگر قرار دهید و بدین ترتیب با استفاده از باکس‌های محکم در کنار باکس‌های شیشه‌ای و تزئینی محیطی منحصر به فرد در فضای داخلی ایجاد نمایید.

     

    باکس آشپزخانه

    انواع باکس کابینت آشپزخانه از نظر مدل به شرح زیر است :

    در موارد فوق، جنس‌های مختلف انواع باکس‌ها را معرفی کردیم. باکس‌های آشپزخانه علاوه بر اینکه در جنس‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند، مدل‌های متنوع و گسترده‌ای نیز دارند که هر کدام از آن‌ها کاربرد و مزایا منحصر به فرد خود را دارند. در این بخش قصد داریم تا مدل‌های انواع باکس کابینت آشپزخانه را خدمت شما معرفی نماییم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

    1.  باکس کابینت ثابت

    از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین قفسه‌های آشپزخانه می‌توان به باکس‌های ثابت اشاره کرد. این دسته از قفسه‌ها سطوحی هستند که بر روی پایه نصب شده و همانطور که از نامشان مشخص است، در یک نقطه از دیوار ثابت‌اند. شما می‌توانید از این باکس‌ها به صورت تک یا چندتایی استفاده نمایید و زیبایی را به فضای داخلی هدیه دهید.

    2. باکس کابینت معلق

    از دیگر انواع باکس کابینت آشپزخانه که مناسب برای طراحی‌های سبک مدرن و جدید است، می‌توان به باکس‌های معلق یا قفسه‌های مکعبی اشاره کرد. این دسته از باکس‌ها منجر به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه و دیگر نقاط خانه می‌شود. باکس‌های معلق کابینت و آشپزخانه باید بر روی سطوح عمودی مانند دیوارها بسته ‌شوند. ناگفته نماند که باکس‌های معلق انواع مختلفی دارند و در طرح‌ها و اندازه‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند و با تمام معیارهای کابینت آشپزخانه هماهنگ می‌باشند.

    دلیل آنکه به این دسته از باکس‌ها معلق می‌گویند این است که توسط تجهیزات مخفی به دیوار متصل می‌شوند. به همین خاطر، در نظر اول افراد فکر می‌کنند که باکس‌ها هیچگونه پایه ندارند و در هوا معلق هستند. توجه داشته باشید که نصب این دسته از قفسه‌ها نیاز به ابزارهای تخصصی و مهارت بالای نصاب دارد.

    3. باکس کابینت داخلی

    باکس‌های داخلی از ساده‌ترین انواع باکس کابینت آشپزخانه است که محبوبیت بسیاری در میان سایر قفسه‌ها دارد و علت آن این است که این دسته از قفسه‌ها درون کابینت قرار دارند و در فضای داخلی نصب می‌شوند. شما می‌توانید با استفاد از این باکس‌ها از فضای داخلی کمدها و کابینت‌ها نهایت استفاده را ببرید.

    4. باکس کابینت گوشه‌ای

    به دنبال باکس‌های کاربردی برای استفاده بهینه از فضا هستید؟ باکس‌های گوشه‌ای انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. قفسه‌های گوشه‌ای کابینت در طرح‌ها و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و در گوشه‌های دیوار و زمین نصب می‌‌گردند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید باکس‌ گوشه‌ای در مدل‌های چرخان قفسه گوشه‌ای دارای یک پایه غیر متحرک است که صفحه روی آن دارای قابلیت چرخش می‌باشد. اگر فضای کمی در اختیار دارید، این دسته از قفسه‌ها انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

    5. باکس کابینت یخچال

    باکس کابینت یخچال یکی از انواع باکس کابینت آشپزخانه کاربردی است که یک فضای امن، خنک و ثابت برای یخچال شما فراهم می‌کند تا طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهم نریزد.

    6.باکس کابینت ایستاده

    باکس‌های ایستاده نوع خاصی از قفسه‌های آشپزخانه هستند که بر روی زمین قرار گرفته و نیازی به نصب بر روی دیوار یا سقف ندارند؛ لذا می‌توانید از این محصول جهت پر کردن فضای خالی بین کابینت‌ها استفاده نمایید. توصیه ما این است که اگر قصد استفاده از باکس کابینت ایستاده دارید، از باکس‌های دارای در و قابل حمل برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده نمایید.

    7.  باکس کابینت آویز

    باکس‌های آویز نوع خاص و مدرنی از قفسه‌های آشپزخانه است که از سقف یا دیوار آویزان شده و یک سبک منحصر به فرد در فضای داخلی ایجاد می‌کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که این دسته از قفسه‌ها بیشتر حالت تزیینی دارند و نمی‌توان از آن‌ها برای وسایل سنگین استفاده کرد.

    8. باکس کابینت کشویی

    از دیگر انواع باکس کابینت آشپزخانه می‌توان به باکس کشویی اشاره کرد که توسط ریل‌هایی که به آن‌ها وصل شده است، بیرون کشیده می‌شود. این دسته از باکس‌ها به تازگی محبوب شده و دلیل آن کاربردی و مدرن بودن‌ آن‌ها است. این دسته از قفسه‌‌ها انتخابی هوشمندانه برای صرفه‌جویی در فضا به حساب می‌آیند.

    مزایای استفاده از انواع باکس کابینت آشپزخانه چیست؟

    از مهم‌ترین فواید استفاده از قفسه‌های کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

    1. ایجاد فضایی جدید بر روی دیوار جهت ایجاد فضاهای قابل استفاده
    2. تنوع بالا در طرح، جنس و رنگ و سهولت در ایجاد هماهنگی با طراحی داخلی آشپزخانه و کابینت‌ها
    3. قابل اجراء در هر نوع کابینت
    4. قیمت اقتصادی، طراحی و ساخت به صرفه و کم هزینه
    5. نقشی پررنگ در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

    در مطالب فوق در رابطه با انواع باکس کابینت آشپزخانه صحبت کردیم. توجه داشته باشید که هر چقدر هم منزل شما مدرن و امروزی باشد، باز هم به باکس و قفسه‌های کابینت احتیاج دارید؛ زیرا باکس‌ها باعث مرتب شدن و منظم شدن خانه می‌شود و ظاهری به روز در فضای داخلی خانه و آشپزخانه به ارمغان می‌آورد.

    چند نکته در مورد سفارش ساخت کابینت آشپزخانه:

    کابینت سازان هنگام ساخت کابینت، تمام بخش‌های مهم مانند لوله‌های سینک، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی و یخچال و فریزر و … را در نظر می‌گیرند تا بنا به قرارگیری این وسایل، طراحی خود را انجام دهند.

    اگر ارتفاع کابینت‌ها زیاد و جای درون آن‌ها به دلیل فضای آشپزخانه‌تان کم است، از کابینت ساز بخواهید قفسه‌های فلزی برای داخل آن در نظر بگیرد تا وسایلتان ریخت‌وپاش نشود.

    برای انتخاب سنگ صفحه کابینت معمولاً به شما پیشنهاداتی می‌شود که البته فرقی ندارد کدام سنگ‌ها را انتخاب کنید زیرا سنگ در متریال ساخت کابینت، از عناصر عالی محسوب می‌شود حال چه طبیعی باشد، چه مصنوعی مانند کورین و کوارتز.

    قیمتی که کابینت سازان به شما می‌دهند، بر اساس متراژ متریال و یراق آلاتی و نوع صفحه کابینت است که استفاده می‌شود.

    اگر به سینک آشپزخانه حساس هستید، بهترِ است سینک توکار انتخاب کنید و این موضوع را با کابینت ساز خود در میان بگذارید. البته سینک‌های روکار آب را کمتر به بیرون انتقال می‌دهند و از لحاظ زیبایی، طرفداران کمتری دارند. سینک‌های توکار، زیبایی بیشتری دارند ولی کارایی آن‌ها برای خانم‌ها کمی مشکل است.

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم