گرماژ کاغذ دیواری چیست

Sayeh Sanei

گرماژ کاغذ دیواری چیست؟ سوالی که هنگام خرید با آن روبرو خواهید شد. ممکن است قبل از خرید کاغذ دیواری تا حدی نسبت به رنگ و یا طرح مورد نظر ذهنیت داشته باشید، اما در مورد مشخصات فنی کاغذ دیواری کمتر اطلاعات کافی داریم. با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در زمینه خرید کاغذ دیواری را به شما خواهیم آموخت. زیرا دانستن اطلاعات لازم شما را به سمت انتخاب بهترین کاغذ دیواری هدایت خواهد کرد. علاوه بر آن مشکلاتی که ممکن است در آینده و یا در نصب کاغذ دیواری با آن رو به رو شوید را از بین خواهد برد. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

    مقاله پیشنهادی: جداسازی کاغذ دیواری

    ضخامت کاغذ دیواری

    گرماژ کاغذ دیواری چیست؟

    آیا می خواهید بدانید گرماژ کاغذ چیست؟ گرماژ هر نوع کاغذ از جمله کاغذ دیواری در واقع میزان وزن و یا جرم کاغذ دیواری در یک متر مربع است. این فاکتور از فاکتورهای اصلی خرید کاغذ دیواری محسوب می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    واحد گرماژ کاغذ دیواری چیست؟

    واحد گرماژ کاغذ دیواری گرم بر متر مربع است. برای مثال وقتی می گوییم گرماژ یک کاغ دیواری 120 گرم بر متر مربع است، به این معنی است که، یک متر مربع از این کاغذ دیواری وزنی برابر 120 گرم دارد.

    نحوه ی تشخیص گرماژ کاغذ دیواری چگونه است؟

    به طور کلی اگر ورقه های آلبوم کاغذ دیواری را لمس کنید، متوجه نازک و یا ضخیم بودن آن خواهید شد و می توانید کاغذ دیواری های آلبوم های مختلف را را یکدیگر مقایسه نمایید. برخی آلبوم ها در مشخصاتشان گرماژ را مشخص کرده اند و برخی این فاکتور را در مشخصات درج نکرده اند. اما می توانید با لمس ورقه ها ی آلبوم و راهنمایی فروشنده، از درجه ی ضخامت آن مطلع شوید.

    ضخامت های مختلف کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری با چه گرماژهای در بازار موجود است؟

    به طور کلی گرماژ کاغذ دیواری های موجود در بازار 120،180،220،270،320 و 450 گرم و بالاتر است.

    ویژگی های کاغذ دیواری های گرم پایین:

    • اجرت نصب آنها کمتر است.
    • موقع نصب ممکن است به علت نازکی زیاد چسب کاغذ دیواری از زیر آن مشخص شود.
    • به طور کلی در طول زمان مقاومت کمتری دارند.
    • قیمت آنها مناسب تر است.

    ویژگی های کاغذ دیواری های گرم متوسط:

    بهتر است از دسته کاغذ دیواری ها با گرماژ متوسط استفاده نمایید. این کاغذ کاغذ دیواری های با گرماژ 220 تا 320 گرم بر متر مربع بسیار مناسب هستند. زیرا هم قیمت، هم مقاومت و هم هزینه ی نصب آنها معقول و مناسب است.

    کاغذ دیواری های با گرماژ بالا:

    • قیمت بالایی دارند.
    • نصب آنها گران‌تر است زیرا سنگین هستند و درز نیفتادن بین رول ها هنگام اجرا بسیار اجرای سختی دارد.
    • مقاومت بسیار بالایی در طول زمان دارند، بنابراین عمر آنها طولانی تر  خواهد بود.

    گرماژ کاغذ پوستر دیواری

    مبحث پوستر دیواری تا حدی با کاغذ دیواری متفاوت است. شما برای سفارش پوستر دیواری می توانید پس از انتخاب عکس طرح مورد نظر برای چاپ، تمامی مشخات کاغذ مورد نظرتان را نتخاب نمایید. این مشخصات شامل بافت، جنس گرماژ و … است. گرماژ کاغذ های موجود در بازار جهت چاپ پوست دیواری 180، 200، 230، 250 و 280 گرم بر متر مربع است. طبیعی ست که هر چه گرماژ کاغذ انتخابی بیشتر باشد، ماومت، هزینه نصب و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

    مقاله پیشنهادی: روش تمیز کردن کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری ضخیم

    خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری

    برای انتخاب گرماژ مناسب با کاربری و بودجه ی تان، می توانید با تیم فروش فرتاک ارتباط برقرار کنید. همکاران ما شما را برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری و پوستر دیواری راهنمایی خواهند کرد. عکس تمامی آلبوم های کاغذ دیواری در سایت فرتاک موجود است. همچنین می توانید طرح پوستر دیواری مد نطرتان را از میان صدها کد زیبای موجود در سایت انتخاب نمایید. برای مشاهده آلبوم ها از نزدیک می توانید به شوروم فرتاک واقع در غرب تهران مراجعه نمایید. ارسال کاغذ دیواری، پوستر دیواری و سایر محصولات دکوراسیون داخلی به سراسر کشور صورت خواهد گرفت. شعار نمیدهیم، شما را به سوی بهترین خرید هدایت خواهیم کرد.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم