مد در دکوراسیون داخلی

مد طراحی داخلی

مد و دکوراسیون داخلی

مد و دکوراسیون داخلی ، در کنار یکدیگر از دیرباز تا به امروز ایفای نقش کرده اند ، احتمالا هم برای شما سخت است که هنگام خرید دکوراسیون داخلی، بحث مد روز را کنار بگذارید !

فهرست مطالب

    اما چرا مد و دکوراسیون داخلی این چنین با یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ هستند ؟ جواب سوال بسیار واضح است زیرا هر یک از این موارد با زندگی روزمره ما ارتباط پیچیده و عمیقی ایجاد کرده اند ؛ تک تک افراد بصورت روزمره با مبحث مد درگیر هستند ، از مد لباس و پوشش ، رنگ ، سبک معماری ، نحوه عکاسی و … اما قطعا پس از مدگرایی در زمینه لباس و پوشش ، مهمترین و بزرگترین بخش مدگرایی اختصاص می یابد به مد در زمینه دکوراسیون داخلی !

    از آنجایی که دکوراسیون داخلی مجموعه ای بزرگ و پیچیده از انواع و اقسام لوازم و اکسسوری ها می باشد و همچنین رنگ در تمام این موارد نقش جدی ایفا می کند پس مد و دکوراسیون داخلی پیوندی جدا نشدنی با یکدیگر برقرار می کنند.

    دکوراسیون داخلی انواع و اقسام و همچنین سبک های مختلفی دارد ، هر سبک برای خود ریشه تاریخی و فرهنگی خاصی دارد و بسته به نیازهای روحی مخاطب ، تاثیرگذاری شگفت انگیزی نیز بر ایشان می گذارد از همین رو است که مد قدم به میان می گذارد تا میزان تاثیرگذاری بر مخاطب را افزایش دهد .

    مد روز در طراحی داخلی منزل

    مد در دکوراسیون داخلی

    مد در دکوراسیون داخلی یک پارامتر بسیار حائز اهمیت می باشد اما دلیل اهمیت بسیار بالای مد در دکوراسیون داخلی چیست ؟

    اکثر مردم روزانه بیشتر زمان خود را در محیط های سربسته درون محل کار و یا منزل هستند ، بطور مثال اکثر افراد روزانه 7 تا 10 ساعت از روز خود را در محیط های کاری و در فضایی سربسته همچون دفتر کار ، فروشگاه و مغازه سپری می کنند پس با کمی تامل احتمالا شما هم به میزان اهمیت دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری پی خواهید برد ، زیرا دکوراسیون محیط ارتباط مستقیم دارد با روان تک تک افراد در یک محیط و نقش بسیار جدی ای در افزایش راندمان کاری ایفا می کند ؛ از طرفی همان افراد مابقی ساعات شبانه روز خود را احتمالا در منزل به سر می برند به همین جهت مد در دکوراسیون داخلی منزل نقش بسیار مهمتری بازی می کند .

    مد برای نجات ما از روزمره گی ها به وجود آمده است ، مد در سبک پوشش و انتخاب رنگ ها می تواند ما را خوشحال و شاد نگهدارد و ما را از دست یکنواختی ها رهایی دهد اما مد در دکوراسیون منازل و محل کار احتمالا نقش به مراتب تاثیرگذارتری ایفا می کند ، ما با مد لباس می پوشیم ، آرایش می کنیم و احتمالا رفتار میکنیم اما این چیزی است که دیگران می بینند اما مد در دکوراسیون داخلی مستقیما بر نگاه و روان ما تاثیر میگذارد ؛ مد در دکوراسیون داخلی هر ساله با رنگ ها و طرح های مختلف به روز می شود تا ما بتوانیم از شر یک نواختی ها رهایی یابیم .

    مد و دکوراسیون داخلی

    یک ایده چگونه مد می شود ؟

    اما نکته اساسی اینجا است که یک ایده در رابطه با بطور مثال رنگ سال چگونه مد می شود و اساسا انتخاب رنگ و مد سال توسط چه کسی و یا چه کسانی مطرح و رایج می شود ؟

    اگر پاسخ را از فرتاک مجری و طراح تخصصی دکوراسیون داخلی بپرسید در جواب به شما خواهد گفت این تصمیم ها توسط جمعی از متخصصین روانشناسی ، طراحان مطرح در سطح جهانی و همچنین کمپانی های بزرگ گرفته می شود که همه ساله نیز با بررسی های دقیق این رنگ ها و المان های مد شده را به روز می نمایند .

    اما چرا مد تا به این اندازه مهم است ؟

    مد از آن جهت حائز اهمیت است که بطور مستقیم بر روی احساسات و عواطف آدمی تاثیر میگذارد به همین دلیل است که متخصصین روانشناسی نیز در جمع افرادی که برای دنیای مد و فشن برنامه ریزی می کنند حضوری فعال و تاثیرگذار دارند .

    مد در دکوراسیون داخلی ار اهمیت بیشتری نسبت به سایر موارد دنیای مد دارد زیرا نقش پر رنگ تری نسبت به سایر حوزه های مد محور بر روان آدمی دارد ، از همین رو همه ساله در دنیا نمایشگاه های مد در دکوراسیون داخلی بی شماری برگزار می شود تا مخاطبان با مد قدم به قدم پیش بروند.

    مد دکوراسیون داخلی

    مُدِ برای مخاطبان فرتاک !

    داستان دنیای مد برای مخاطبان و مشتریان قدیمی و جدید مجموعه فرتاک با دیگران متفاوت است !

    تیم طراحی دکوراسیون داخلی فرتاک با بهره گیری از تخصص و مهارت طراحان خوش فکر خود همه ساله اقدام به روز رسانی طرح های خود بر اساس مد سال می نماید . در تیم طراحی داخلی فرتاک متخصصان روانشناسی نیز حضوری پر رنگ و چشمگیر دارند از همین رو است که فرتاک مد در دکوراسیون داخلی را پیوسته در طراحی های خود به کار می گیرد .

    تمام مخاطبان فرتاک می توانند همه ساله طراحی داخلی خانه و محل کار خود را بر اساس مد همان سال ، به روز نمایند ؛ فرتاک اینجا است تا علاوه بر مشاوره و طراحی تمامی مراحل اجرایی را نیز برای شما مخاطبان گرامی بصورتی کاملا تخصصی و روانشناسانه انجام دهد.

    مد در دکوراسیون داخلی

    رنگ اسطوخودوسی و یاسی رنگ مد دکوراسیون داخلی سال 2021

    دکوراسیون با مد سال 2021

    مد در دکوراسیون داخلی هر سال به روز می شود و حالا ما با شما هستیم تا مد دکوراسیون دخلی سال 2021 را بررسی کنیم ، اگر شما هم مشتاق هستید تا از مد سال 2021 در طراحی دکوراسیون داخلی خود بهره مند شوید با ما در ادامه مطلب همراه باشید . توجه داشته باشید این مطلب هر ساله به روز خواهد شد ، پس فرتاک به شما مخاطب عزیز پیشنهاد می نماید این صفحه را بوک مارک کرده و مد در دکوراسیون داخلی سال 2022 را نیز از همین صفحه مطالعه نمایید .

    اگر شما هم تمایل دارید دکوراسیون داخلی خود را با مد 2021 هماهنگ کنیم با فرتاک در ادامه مطلب همراه باشید …

    طبق نظر طراحان ، روانشناسان و متخصصین حوزه رنگ شناسی ، در انتخاب رنگ مد سال 2021 ، بهترین رنگ برای دکوراسیون رنگ بنفش می باشد اما صرفا طیف خاصی از بنفش . اگر شما هم تصمیم دارید دکوراسیون منزلتان را درسال 2021 به رنگ و مدهای دکوراسیون داخلی سال تغییر دهید ، ابتدا توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و سپس اگر مد سال برای شما جذابیت بصری و روانی مناسبی داشت با فرتاک تماس بگیرید و در زمینه مد و دکوراسیون داخلی از ما مشاوره بگیرید .

    در ادامه این مطلب نظرات کارشناسان و طراحان برتر در جهان گردآوری شده است و همچنین در تدوین این مطلب از نظرات تیم متخصصین طراحی داخلی فرتاک نیز بهره جسته ایم .

    مد دکوراسیون داخلی

    مد دکوراسیون اسطوخودوسی

    پیش تر هم گفتیم مد رنگ سال 2021 برای دکوراسیون داخلی تنالیته رنگ بنفش تا رنگ صورتی است ، البته که رنگ بنفش و صورتی رنگ های پر مخاطبی هستند اما در سال 2021 رنگهای سال را اسطوخودوسی و یاسی شامل می شوند . این دو رنگ جذاب امسال جایگزین رنگ صورتی سال 2020 شده اند ، هرچند در ابتدای سال 2020 مردم تا حدودی با انتخاب رنگ صورتی به عنوان رنگ سال با نگاه تردید برخورد کردند اما پذیرش این رنگ ها آنچنان زیاد بود که در سال 2021 نیز رنگ هایی از همان تنالیته و طیف انتخاب شدند ، البته رنگ های اسطوخودوسی و یاسی رنگ های بسیار ملایم تری نسبت به رنگ صورتی هستند که احتمالا حس آرامش بیشتری را به محیط در این ایام پر تنش کرونایی القا می کنند .

    Fashion-and-interior-decoration

    مد دکوراسیون بر اساس کنتراست رنگ ها

    کنتراست رنگ یا به عبارت دیگر تنالیته رنگ به طیف مشخصی از رنگ می گویند که گاهی به سفیدی و گاهی به تیرگی می روند، استفاده از تنالیته یک رنگ شیوه ای جدید و به روز از مد در دکوراسیون داخلی است، این شیوه در سال های اخیر چندین مرتبه از جمله مد های فراگیر در دکوراسیون داخلی بوده.

    امسال هم دوباره این سبک طراحی داخلی بازگشته تا در سال 2021 شاهد استفاده از کنتراست و تنالیته رنگ اسطوخودوسی و یاسی به همراه سفید باشیم به طور قطع یکی از جذاب ترین مدهای چندین سال اخیر در زمینه دکوراسیون داخلی همین طیف رنگی است.

    در صورتی که به دنبال یک رنگ تیره در کنار کنتراست یاسی و اسطوخودوسی هستید ، فرتاک به شما پیشنهاد می کند از رنگ سبز کمی چرک و تیره بهره ببرید ، از آنجایی که در طبیعت نیز رنگ اسطوخودوسی و یاسی نیز در کنار رنگ سبز دیده می شوند می تواند جذابیت های بصری بسیاری برای شما عزیزان داشته باشند، از طرف دیگر نیز انتخاب رنگ سبز در کنار این طیف رنگی برای آرامش و تمدد اعصاب نیز بسیار مفید خواهد بود.

    طراحی داخلی بر اساس مد روز

    استفاده از المان های کرو ( منحنی )

    در طراحی داخلی استفاده درست از المان ها و اشکال هندسی نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند در برخی سال ها استفاده از المان های لبه دار ، در برخی از سال ها المان های بدون گوشه ، در برخی از سالها هم استفاده از المان های گرد مد سال در طراحی دکوراسیون داخلی است .

    اشکال هندسی و المان های محیطی نقش بسیار پررنگی در ایجاد احساس برروی مخاطب دارند ، هر شکل هندسی دارای بار روانی مشخصی است ، برخی از اشکال و المان ها دارای بار مثبت و برخی دارای بار منفی هستند ، برخی حس آرامش در مخاطب ایجاد می کنند و برخی دیگر حس هیجان و انرژی ، عوامل هندسی محیطی نقش بسیار جدی و حائز اهمیتی دارند ، به طور مثال در همین سال 2021 با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد حس تشویش در سراسر جهان ، روانشناسان تصمیم گرفتند تا مد دکوراسیون داخلی را بر پایه المان های عمدتا گرد معرفی کنند تا در مخاطبان مضطرب و آشفته ، حس آرامش ایجاد نمایند.

    در سال 2021 همانطور که گفتیم استفاده از المان های گرد و دارای خطوط کرو مد شده است ، پس باید بهره گیری از این المان های گرد را در طراحی های داخلی امسال بر اساس مد سال 2021 در نظر داشته باشد ، از جمله راهکارهای مفید برای استفاده از المان های گرد می توان به استفاده از کاغذ دیواری هایی با خطوط گرد اشاره کرد ، استفاده از میزهای گرد نیز ایده جذابی است و حتی رومیزی و کوسن های گرد جذابیت بصری خوبی دارند و شما را به رسیدن به مد دکوراسیون داخلی 2021 کمک شایانی می کنند .

    دکوراسیون مد روز

    رنگ در مد دکوراسیون 2021

    تا به اینجای مطلب نسبت به معرفی رنگ های سال 2021 اقدام کردیم اما مبحث رنگ در این سال به اینجا خلاصه نمی شود و رنگ در این سال نقش های دیگری نیز بازی می کند ، از جمله مد های دکوراسیون داخلی سال 2021 در رابطه با رنگ استفاده از رنگ بر روی رنگ است . اما اجازه بدهید واضح تر بگوییم ، تصور کنید دیواری با رنگ یاسی یا اسطوخودوسی دارید حال برای اینکه مد سال 2021 را بصورت حرفه ای در کوراسیون داخلی خود اعمال کنید بهتر است از دکور و یا دراور با تنالیته رنگ غلیظ تر و نزدیک تر به تنالیته تره رنگ بنفش یا صورتی  استفاده کنید.

    این خلاقیت می توانید به حفظ یکپارچگی در محیط کمک شایانی کند ، از طرف دیگر برای ایجاد فضایی یک دست و دلنواز ایده ای فوق العاده است تا آرامش را در آغوش بگیرید .

    رنگ دکوراسیون مد روز

    رنگ مکمل در مد دکوراسیون 2021

    قطعا مهمترین فاکتور در طراحی داخلی استفاده مناسب از رنگ ها می باشد ، برای اسفاده از رنگ ها علاوه بر توجه به کنتراست و تنالیته رنگ اصلی ، الزاما باید به استفاده صحیح از رنگ های مکمل نیز دقت کنید . رنگ های مکمل در طراحی داخلی بسیار تاثیر گذار هستند ، تا حدی که رنگ های مکمل می توانند مانند روح در طرح های مرده وارد شوند و زندگی بخش طراحی محیط باشند .

    متخصصین حوزه انتخاب رنگ و مد سال ، برای سال 2021 در کنار رنگ های اصلی اسطوخودوسی و یاسی ، رنگ های طلایی و برنجی را به عنوان رنگ های مکمل معرفی کرده اند ، تجمیع این چند رنگ در کنار یکدیگر شاهکاری از جذابیت و آرامش را به ارمغان خواهد آورد ، پس اگر شما متناسب با مد سال 2020 در طراحی خود از رنگ سیلور یا نقره ای استفاده می کردید هم اکنون دست به کار شوید و رنگ های طلایی و برنجی را با نقره و سیلور تعویض نمایید .

    رنگ مد طراحی داخلی

    المان های طبیعی در دکوراسیون 2021

    همواره روح آدمی با طبیعت گره خورده است ، با وجود زندگی در جوامع عمدتا دور از طبیعت ، روان انسان بسیار خسته می شود ؛ به خاطر بیاورید زمانی را که بعد از چندین هفته فعالیت در چنین فضای خسته کننده ای به سفر خارج از شهر می روید و نسبت به تماشای دریا و جنگل اقدام می کنید تا چه میزان از حجم آشفته حالی و استرس شما کاسته می شود 

    حال با توجه به مثال بالا بهتر در می یابید که طبیعت تا چه میزان بر روان آدمی تاثیر دارد ، از همین رو متخصصین دنیای مد دکوراسیون داخلی برای سال 2021 استفاده از المان های طبیعی را ترند برتر معرفی کرده اند و یکی از الزامات مهم در طراحی های سال 2021 را به جنبه طبیعت گرایی اختصاص داده اند .

    از طرفی برای طراحی دلنشین تر محیط هایی که در مجاورت با طبیعت هستند نیز بهتر است از المان های طبیعی همان محیط استفاده کنیم . با توجه به اهمیت و جذابیت مد در دکوراسیون این نکته نیز بسیار مهم است که فضای خانه را در توازن و تناسب با موقعیت و محیط جغرافیایی آن طراحی و اجرا کنیم. بعنوان مثال اگر در محیطی با المان های کوهستانی هستید استفاده از مولفه های محیطی نظیر سنگ در طراحی داخلی بسیار جذاب است ، عناصر طبیعی فضایی همیشه زیبا ، شاداب و توام با آرامش را در خانه ایجاد می نمایند .

    فرتاک به جرات یکی از خلاقانه ترین و نوآورانه ترین طراحان داخلی در ایران بوده و هست ، طراحی های داخلی خلاقانه در دنیا همیشه یک سنبل از شرایط حاکم بر آن محیط بوده ، استفاده از المان های طبیعی می تواند حس یکپارچگی با محیط اطراف را به خوبی نشان دهد اما در استفاده از این المان ها خلاق باشید

    المان های طبیعی در دکوراسیون

    المان ها با رنگ گرم در مد  2021

    هر چند استفاده بیش از حد از رنگ های گرم برای طراحی داخلی هرگز توصیه نمی شود و هرگز هم مورد استقبال نبوده اما استفاده به جا از المان هایی با رنگ های گرم می تواند کمک بسیار مناسبی برای شکست یکنواختی در محیط نمایند .

    مثلا استفاده از رنگ قرمز و زرد در مد دکوراسیون داخلی دوباره تا حدودی رایج شده است و شما می توانید از این رنگ ها برای شکست یکنواختی محیط استفاده نمایید ، تصور کنید که یک کاناپه و یا مبل با رنگ قرمز چه حال و هوایی به محیط یکنواخت و پر شده از رنگ های سرد می دهد . پس در مد و دکوراسیون امسال حتما از این رنگ ها نیز بهره ببرید .

    شکستن یکنواختی در محیط ، کار بسیار حرفه ای و نسبتا سختی است تا صرفا این یکنواختی شکسته شود و به اصل طرح آسیب وارد نشود ، پس استفاده از این المان ها با این چنین رنگ هایی را باید با دقت بسیار زیاد و در محیط های نسبتا بزرگتر انجام دهید تا دچار شلختگی و بی هویتی از جهت طراحی دکوراسیون نشوید .

    مد در دکوراسیون داخلی

    جنس المان ها در مد دکوراسیون داخلی

    متخصصین دنیای مد و دکوراسیون داخلی ، هرگز خود را به انواع رنگ و یا اشکال هندسی در طراحی محدود نمی کنند و همه ساله با بررسی های کارشناسانه علاوه بر معرفی رنگ سال و نحوه استفاده اشکال هندسی در طراحی ها ، جنس المان های سال را هم کم و بیش مد و ترند می کنند .

    درسال 2021 استفاده از پارچه هایی از جنس مخمل برای مبل ها و یا برخی سطوح مد شده است ، کاناپه هایی از جنس مخمل و تنالیته رنگی یاسی می توانند روح هر انسانی را نوازش کنند .

    طراحی داخلی با مد سال

    نقش ها و طرح ها در مد دکوراسیون سال 2021

    در سال 2021 بزرگان دنیای مد به مخاطبان خود پیشنهاد می دهند برای طراحی حرفه ای خانه خود و به روز بودن بر اساس مد دکوراسیون داخلی ، از المان ها با نقش های طبیعی، خطوطی کرو و منحنی و با تنالیته رنگ یاسی و اسطوخودوسی استفاده نمایند. طرح هایی بر اساس گل و گیاه دارای خطوط منحنی و رنگ سبز لجنی ، در پس زمینه یاسی و یا اسطوخودوسی می تواند شاهکاری وصف ناشدنی باشد.

    Fashion in interior decoration

    مد و دکوراسیون داخلی

    مد طراحی داخلی فرتاکشبکه حرفه ای طراحی و دکوراسیون داخلی فرتاک 

    تولید کننده دکوراسیون و همچنین طراح و مجری پروژه های معماری داخلی

    از شما بابت مطالعه این مطلب سپاس گذاریم

    شما عزیزان می توانید سایر مقالات آموزشی ما را در مجله آموزشی فرتاک مطالعه نمایید

    در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص پروژه های طراحی داخلی ما

    می توانید با شماره تماس زیر تماس بگیرید

    48000958 – 021

    گروه فرتاک

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم