قرنیز ام دی اف

مشخصات محصول

طول شاخه:3/66 متر
ارتفاع قرنیز:3 ، 7 ، 9 ، 11 ، 15 سانتیمتر
متریال:ام دی اف روکش پی وی سی
رنگ بندی:دارای رنگ بندی متنوع
کشور سازنده:ایران

قرنیز ام دی اف

امروزه تقریبا همه ی افراد با واژه ی قرنیز آشنایی دارند. قرنیز یک نوار باریک است که در پایین ترین قسمت دیوار و در نقطه ی اتصالش به کف فضا اجرا می گردد. قرنیزها به علت های بسیاری از جمله زیبایی و پوشاندن درزها ‌و‌ جلوگیری از ضربه و نفوذ آب به دیوار اجرا میگردد. قرنیزها جنس های متنوعی دارند. اما رایج ترین قرنیز هایی که امروزه در فضای داخلی ساختمان اجرا میشود، قرنیز ام دی اف و قرنیز پی وی سی است.

قرنیز ام دی اف چیست؟

 MDF یا به طور کامل Medium density fibreboard  به معنای چوب فشرده چگالی متوسط است. قرنیز ام دی اف ترکیبی از براده های چوبی، رزین و تعدادی مواد افزودنی دیگر است. این مواد تحت فشار و گرما ترکیب می شوند. سپس در ارتفاع مشخصی به کل نوارهای باریک تقسیم می شوند و مقطع آنها برش های متنوعی می خورد. قرنیز mdf به صورت شاخه ای تولید و عرضه می گردد.

انواع قرنیز ام دی اف

قرنیز های ام دی اف در ارتفاع، معمولا  در ابعاد ۷,۹,۱۱,۱۵ و ۲۵ سانت تولید می‌شوند. قرنیز های ام دی اف در دو ضخامت ۸ و ۱۶ میلیمتر تولید می گردند. هر چه ضخامت قرنیز ام دی اف بیشتر باشد عمر آن بالاتر و قیمت قرنیز ام دی اف نیز بیشتر است. انتخاب ضخامت آن با توجه به پوشش کف فضا تعیین میگردد. اگر کفپوش شما از جنس پی وی سی، پارکت لمینت و یا پارکت چوبی باشد، باید از قرنیز یا ضخامت ۱۶ میلیمتر استفاده نمایید. از طرف دیگر اگر کفپوش شما سنگ ‌و ‌یا سرامیک باشد از قرنیز ام دی آف ۸ میل هم میتوانید استفاده نمایید.

قرنیز ام دی اف رنگ ها و طرح ها و مقطع های متنوعی دارند مانند قرنیز ام دی اف طوسی یا قرنیز ام دی اف سفید. با توجه به ابعاد فضا، رنگ کفپوش، سبک‌ دکوراسیون و بودجه ی خود و با مشورت نمایندگان فروش فرتاک دیزاین، قرنیز ام دی اف مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. البته که سلیقه ی شما نیز نقش مهمی در انتخاب قرنیز mdf خواهد داشت. قیمت انواع قرنیز ام دی اف را در سایت دکوراسیون داخلی فرتاک ببینید.

مقایسه قرنیز ام دی اف و قرنیز پی‌وی‌سی

  • قرنیز ام دی اف در مقطع های متنوعی تولید میشوند. قرنیزهای mdf به اصلاح ابزار خورده و برش خورده هستند. این ویژگی در قرنیز های پی وی سی وجود ندارد. در واقع مقطع قرنیزهای پی وی سی بسیار ساده است.
  • قرنیز ام دی اف در مقابل قرنیز پی وی سی مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد.
  • قرنیز ام دی اف ظاهر طبیعی تر و جذاب تر نسبت به قرنیز پی وی سی دارد.
  • قرنیز ام دی اف قیمت بالاتری نسبت به قرنیز پی وی سی دارد.
  • قرنیز پی وی سی نسبت به قرنیز ام دی اف مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارد.

نحوه انتخاب قرنیز ام دی اف مناسب

قرنیز  mdfرا معمولا یک یا چند پرده تیره تر و یا روشن تر از کفپوش در نظر میگیرند. با این حال این یک اصل نیست. با توجه به طراحی، قرنیز می تواند همرنگ و یا کاملا متضاد با کفپوش نیز اجرا شود. برای انتخاب قرنیز مناسب می توانید با تیم طراحی فرتاک دیزاین مشورت کنید. انتخاب ارتفاع مناسب قرنیز ام دی اف نیز تا حد بسیاری در ارتباط با ابعاد فضا است. هر چه فضا بزرگتر باشد ارتفاع قرنیز انتخابی نیز باید بیشتر باشد.

خرید قرنیز ام دی اف از فرتاک دیزاین

فرتاک دیزاین نمایندگی معتبرترین برندهای قرنیز ام دی اف در غرب تهران است. قیمت قرنیز ام دی اف را به صورت به روز شده در سایت دکوراسیون داخلی فرتاک ببینید. خرید قرنیز ام دی اف را با فرتاک تجربه کنید. قرنیز ام دی اف قیمت های متنوعی نیز دارد که بسته به ویژگی های ظاهری آنها متفاوت است. فروش قرنیزmdf  توسط فرتاک دیزاین به صورتی اقساطی نیز صورت میگیرد.

این قرنیز به شکل شاخه ای به فروش می رسد‌. محیط فضای مورد نظر را اندازه گرفته و به طول هر شاخه تقسیم نمایید‌ عدد به دست آمده را به بالا رند نمایید. یک یا چند شاخه به نسبت حجم کار ، اضافه تر خرید نمایید. این موضوع به علت محاسبه پرتی هنگام نصب قرنیز ام دی اف الزامی است. (نصب را حتما به نیروی متخصص بسپارید.) به منظور نصب قرنیزmdf  تیم نصب فرتاک دیزاین آماده ی خدمت رسانی به شما دوستان عزیز هستند.

نتیجه گیری

قبل از خرید قرنیز mdf مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. قرنیز ام دی اف در برابر ضربه بسیار مقاوم است و زیبایی ظاهری و مقاطع ابزار خورده جذابی دارد. همچنین برای انتخاب قرنیز مناسب با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت نمایید. خرید اینترنتی قرنیز ام دی اف قیمت مناسب و با کیفیت را با دکوراسیون داخلی فرتاک تجربه نمایید.