کفپوش گرانول

کفپوش گرانول

مشخصات محصول

طول تایل:1 متر
عرض تایل:1 متر
ضخامت هر تایل:50-40-30-25-20 میلیمتر
رنگ بندی:قرمز اخرایی - سبز تیره - طوسی - مشکی
کشور سازنده:ایران

کفپوش گرانول

کفپوش گرانول چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که کفپوش گرانول چیست و چه جنسی دارد؟ همانطور که از نام این محصول پیداست، این کفپوش از گرانول ساخته شده است. اما گرانول چیست و چگونه تولید می شود؟ گرانول‌ در واقع دانه های بسیار ریز پلیمری است که از بازیافت مواد پلاستیکی و لاستیکی به دست می آید. مواد پلاستیکی ذوب شده و با افزودن مواد دیگر کفپوش گرانول تولید می شود. کفپوش تاتامی که از جنس فوم تولید می گردد نیز دارای کاربری های مشابهی است ولی بدلیل تفاوت متریال در مکانهای متفاوتی استفاده می گردد.

این روزها کفپوش گرانول را دربسیاری از  پارک ها، باشگاه های بدنسازی، باشگاه های رزمی و... مشاهده میکنید و ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که گرانول به کار رفته در کفپوش گرانولی چگونه تولید میشود و جنس آن  از چه چیزی است. گرانول به خودی خود یک پلیمر محسوب نمیشود. بلکه نوعی از پلیمر بدست آمده در پتروشیمی است که به شکل دانه بوده و برای اینکه قابل استفاده و کاربردی شود باید ذوب و شکل دهی شود. در واقع پلیمر به دست آمده در دستگاهی به نام اکسترودر ذوب می شود و در سراکسترودر که یک کاتر وجود دارد، پلیمر خروجی مداوم و منظم قطع میگردد و در نهایت گرانول تولید میشود. همه ی مواد پلیمری باتوجه به کاربرد و میزان ویسکوزیته و عوامل دیگر مانند نوع پلیمریزاسیون و... میتوانند تبدیل به گرانول شوند. ولی اگر شرایط پلیمریزاسیون و عوامل دیگر پیچیده باشند پلیمر به شکل های دیگر مانند پودر، محلول یا...تولید میشود.

در تولید یک پلیمر اهداف زیادی وجود دارد اما هدف اصلی بدست آوردن یک ماده با خواص مطلوب است. به دست آوردن این خواص به عواملی مانند دما، فشار، کاتالیزور و... دارد. همیشه آن دسته از پلیمرهایی که بار اول ذوب و شکل دهی میشوند خواص بهتری نسبت به پلیمرهای بازیافت شده که چند بار ذوب میشوند دارند.

کفپوش گرانولی با نام های مختلفی شناخته میشود. کفپوش لاستیکی، کفپوش پارکی، کفپوش گرانول فضای باز و ... نام هایی هستند که برای کفپوش گرانول به کار برده میشوند. ولی عموما و برای راحتی کار آنها را کفپوش لاستیکی مینامند. کفپوش لاستیکی در ضخامت های مختلف و اغلب در ضخامت های 20،25،30،40 میلیمتر دربازار یافت میشود و ابعاد کف پوش لاستیکی معمولا 50 در50 و 100 در 100 سانتیمتر است. تایلهای گرانول همچنین در لایه رویی آن رنگ آمیزی می گردند و با رنگهای متنوعی به بازار ارئه می گردند.

تولید کفپوش گرانولی لاستیکی شرایط و قواعد مخصوص به خود را دارد، به گونه ای که اگر فقط یکی از استانداردهای تولید کفپوش لاستیکی نادیده گرفته شود، این کفپوش نمیتواند قابل استفاده قرار بگیرد. کفپوش گرانولی لاستیکی باید دارای مقاومت بالایی در برابر آب و تابش نور خورشید باشد، به همین دلیل در هنگام پخت کفپوش گرانولی لاستیکی باید آن را در شرایط پخت و تولید مناسب واستانداردی قرار داد تا بتواند به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز استفاده کنندگان کفپوش گرانول باشد.

هر چه این مواد پلاستیکی و لاستیکی ناخالصی کمتری داشته باشند و کیفیت بالاتری خواهد داشت. انواع آن را در سایت فرتاک بینید. همانطور که می بینید مواد بازیافت پلاستیکی در صورتی که در چرخه ی طبیعت رها شوند آسیب بسیار جدی به محیط زیست وارد میکنند. با جداسازی آنها از زباله ها و کمک به استفاده مجدد آنها به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهید کرد. علاوه بر آن مصرف نفت کشور برای تولید مجدد پلاستیک و لاستیک نیز کاهش میابد.‌

خصوصیات کفپوش های گرانولی

  1. کفپوش های گرانولی خاصی ارتجاعی بالایی دارند از این رو برای فضاهای ورزشی ایجاد امنیت می کنند.
  2. کفپوش های گرانولی در برابر نور خورشید مقاوم هستند و حتی تغییر رنگ نیز نمی دهند.
  3. کفپوش گرانول لاستیکی به دو شکل رولی و تایلی تولید می شوند. نوع اول به شکل تایلهایی با ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ و ۵۰ در ۵۰ سانتی متر تولید میشوند.
  4. سطح زیرین برخی از کفپوش های گرانول صاف و برخی شانه تخم مرغی است که در ادامه به تفاوت های کاربردی آنها اشاره خواهیم کرد.
  5. کفپوش گرانولی لاستیکی در ۴ رنگ زیبای سبز تیره، طوسی،‌ قرمز‌ اخرایی و مشکی تولید و عرضه میگردد.
  6. بر روی تایل کفپوش گرانول‌ طرحی مشاهده نمیشود و ساده هستند.
  7. کفپوش های گرانول خاصیت ضربه گیری بالایی دارند.
  8. کفپوش های گرانول قابل شستشو هستند. این محصولات کاملا نسبت به آب مقاوم هستند.
  9. این محصولات وزن بسیار بالایی دارند به همین دلیل حتی اگر بدون چسب اجرا شوند، ثابت‌ خواهند بود‌.
  10. کفپوش های گرانول پازلی در ضخامت های ۲۰, ۲۵, ۳۰, ۴۰ و ۴۵ میلیمتر تولید می گردند.

نکات مهم در خرید کفپوش لاستیکی

خریداران کفپوش لاستیکی وقتی به تولید کنندگان کفپوش لاستیکی میرسند معمولا سوالات زیادی قبل از خرید کفپوش میپرسند. ابعاد کف پوش ها چگونه است؟ ضخامت آن ها چند نوع است؟ قیمت کفپوش ها چگونه است؟ قیمت گرانول لاستیکی بیشتر است یا تاتامی؟ این ها بخشی از سوالاتی است که معمولا یک خریدار کفپوش گرانول یا کفپوش لاستیکی قبل از خرید از تولید کننده میپرسد. اما برای کسانی که میخواهند خودشان در مورد خرید کفپوش تحقیق کنند و نیازی به تحقیق از تولید کننده کفپوش گرانول نداشته باشند این موارد میتواند مفید باشد. با توجه به اینکه این کفپوش طول عمر زیادی دارد، بنابراین انتخاب بهترین و مناسب ترین کفپوش گرانول اهمیت بسیار زیادی دارد. کفپوش گرانول معمولا در سایز 1 در 1 متر تولید میشود. انتخاب اندازه مناسب برای آن باید براساس محیطی که قرار است مورد استفاده قرارگیرد تعیین شود. اگر قصد دارید محیط بزرگی مثل پارک، حیات وحش یا شهربازی را کفپوش کنید، حتما از کفپوش استفاده کنید. برای محیط های متوسط مانند حیات مدرسه یا سالن های بدنسازی از کفپوش لاستیکی 1 در 1 متراستفاده کنید. همچنین برای محیط های کوچک نیز می توانید از کفپوش های گرانول 100 در 100 سانتی متر استفاده کنید.

باتوجه به این که کفپوش لاستیکی از گرانول خام تولید میشود و گرانول درخشان است، باید کفپوش لاستیکی نیز درخشان باشد. اگر کفپوش لاستیکی کدر بود، یعنی بی کیفیت است و از خرید آن منصرف شوید. گرانول های سطحی و درونی کفپوش گرانولی باید ریزش نداشته باشد. برای تست این نکته دست خود را چند مرتبه روی کفپوش بکشید و مطمئن شوید حتی ذره ای از کفپوش به دست شما نچسبد.

ضخامت کفپوش گرانولی باید یکدست و صاف و هموار باشد. کفپوش گرانولی که ناهمواری دارد را نخرید و در پایان مطمئن شوید که کفپوش ریزش گرانول ندارد. برای آزمایش این موضوع باید آن را بلند کنید و تکان دهید.

نحوه نصب کفپوش گرانول با چسب یا بدون چسب ؟

همانطور که گفته شد کفپوش گرانولی و لاستیکی وزن بسیار بالایی دارد. از این رو می‌توان آنها را بدون چسب نیز استفاده کرد. اما با توجه به اینکه کفپوش گرانولی قیمت بالایی دارد، برای استفاده در مکان های بیرونی و عمومی مانند پارک ها، آنها را با چسب اجرا میکنند. گاهی نیز این محصولات را به زمین پیچ میکنند. اما برای مکان های داخلی ساختمان مانند باشگاه های ورزشی و امثال آن نصب کفپوش گرانولی بدون چسب نیز امکان پذیر است.

برای نصب کفپوش گرانول در فضاهای عمومی نیاز به نیروی ماهر هست.‌ زیرا باید دقت شود که این قطعات هنگام چسباندن کاملا به هم فیکس شوند. وگرنه پس از خشک شدن و یا پیچ کردن آنها به زمین، جا به جا کردن آنها کاری بسیار سخت و گاهی امکان ناپذیر است. بنابراین نصب کفپوش گرانول را به نیروهای متخصص بسپارید تا سطحی زیبا و یکدست داشته باشید. نحوه نصب کفپوش گرانولی آسان به نظر می رسد اما تبحر خاص خود را می طلبد.

نکته: البته روش نصب کفپوش گرانولی رولی متفاوت است و باید با چسب و توسط نیرو متخصص نصب شود.

مزایای کفپوش گرانول

در قسمت خصوصیات به مزایای آن نیز اشاره نمودیم. اما به طور کلی خاصیت ضربه گیری بالا، قابل شستشو بودن، عدم تغییر رنگ و حالت در برابر اشعه نور خورشید، قابلیت استفاده در مکان های داخلی و بیرونی ساختمان، کمک به حفظ چرخه محیط زیست، کیفیت و عمر بالای کفپوش گرانولی از مزایای مهم و اصلی استفاده از این محصول است. رنگ بندی این محصول نیز زیبا و کاربردی است و می توان رنگهای کفپوش گرانولی را به راحتی با هم ست کرد.

 از دیگر مزیت هایی که برای کفپوش گرانول تایل می توان در نظر گرفت قابلیت اجرای متنوع آنها به شکل پازلی است.‌ می توانید کفپوش گرانول پازلی  را به صورت شطرنجی (یک درمیان) و یا به روش های متنوع دیگری  با دو رنگ و یا بیشتر اجرا نمایید. با ایجاد تنوع در اجرای آنها جلوه ی شاد و زیبایی به محیط مورد نظر خواهید بخشید. مثلا می توانید وسط مساحت مورد نظر را از یک رنگ و تایل های حاشیه را با کفپوش گرانول رنگی دیگر اجرا نمایید.

معایب کفپوش گرانول

کفپوش گرانولی به نوبه ی خود عیبی ندارد. تنها نکته ای که باید به آن توجه نمود وزن بالای کفپوش گرانول تایل است. در واقع جا به جایی و حمل کفپوش گرانول ضخیم تا حدی دشوار است. نکته ی بعدی اینکه اگر گرانول با چسب اجرا گردد، قابلیت جا به جایی به مکان های دیگر را نخواهد داشت.

موارد استفاده ی کفپوش گرانول ؟

بدون شک یکی از مهم ترین موارد مصرف گرانول، استفاده برای تولید انواع کفپوش ها است. کفپوش گرانول و انواع مختلفی مانند کفپوش گرانول باشگاهی،کفپوش زمین بازی،کفپوش فضای باز، کفپوش گرانول پلاستیکی،کفپوش باشگاه بدنسازی و ... در واقع از مهم ترین موارد مصرف گرانول میباشند. باتوجه به افزایش روی آوردن مردم به ورزش و فضاهای تفریحی و ورزشی و همچنین توجه روز افزون به بحث ایمنی در مکان های ورزشی، مدارس، مهدکودک ها، پارک ها و... و به دلیل اینکه کفپوش گرانول لاستیکی ضربه گیر بسیار مناسبی محسوب میشود و تا حدود زیادی میتواند از صدمات ناشی از فرود آمدن یا زمین خوردن جلوگیری کند، پیش بینی میشود که استفاده از انواع کفپوش گرانول پلاستیکی افزایش یابد.

کفپوش گرانول کاربردهای بسیاری دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

1. با استفاده از آن برای کف فضاهای داخلی و بیرونی مدارس و مهدکودک ها در رنگهای متنوع، علاوه بر ایجاد زیبایی، امنیت کودکان را هنگام بازی و‌ شیطنت فراهم خواهید کرد.

۲. استفاده از کفپوش گرانولی در پارک ها با عنوان کفپوش گرانول پارکی امری بسیار مرسوم است و  اصولاً در بخش وسایل ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد‌. این موضوع علاوه بر ایجاد انینف برای استفاده کنندگان، لرزش حاصل از استفاده از وسایل ورزشی را نیز جذب خواهد کرد. علاوه بر آن، این کفپوش‌ها به ظاهر پارک زیبایی خاصی نیز می بخشد.‌

۳. استفاده از کفپوش گرانول پازلی برای مکان های استفاده از حیوانات خانگی. این محصولات به دلیل نرم‌بودن و قابل شستشو بودن یک انتخاب هوشمندانه به عنوان کفپوش محیط نگهداری حیوانات خانگی و یا پارک های مخصوص آنهاست. البته این موضوع تنها به حیوانات خانگی ختم نمیشود. گاهی از کفپوش گرانولی پایه دار به عنوان کفپوش محل نگهداری اسب ها نیز استفاده میشود.

4. استفاده از کفپوش گرانولی رولی و تایل در باشگاه های ورزشی نیز امری مرسوم است. به همین دلیل به آن کفپوش باشگاهی نیز گاها گفته میشود. کفپوش گرانول باشگاهی در محیط باشگاه ایجاد امنیت میکند. علاوه بر آن می توان وزن بالای وسایل ورزشی را تحمل کند و از لغزش آنها حین استفاده نیز جلوگیری نماید. علاوه بر آن صدای حاصل از ورزش کردن کف فضا را نیز می گیرد. یعنی اگر باشگاه مورد نظر شما در طبقات بالایی ساختمان باشد، تا حد بسیاری عایق صدا نیز خواهد بود.

قیمت کفپوش گرانول

هر چه ناخالصی مواد گرانول کمتر باشد، کیفیت و قیمت کفپوش گرانول نیز بالاتر خواهد بود. فاکتور بعدی تراکم این محصول است. هرچه تراکم کفپوش گرانول بیشتر باشد کفپوش گرانول گران تر است. علاوه براین هرچه ضخامت آن کمتر باشد، کفپوش گرانولی ارزان تر خواهد بود. بهترین قیمت کفپوش گرانولی را از فرتاک بخواهید.

تفاوت کفپوش گرانول کف ‌صاف و کف‌ شانه تخم مرغی (پایه دار)

کفپوش گرانول کف‌صاف برای باشگاه ها و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. اما گرانول پایه دار برای مکان های بیرونی و یا جاهایی که بیشتر نیاز به شستشو دارد مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل آن نیز واضح است زیرا از زیر تایل های کفپوش گرانولی پایه دار جمع نخواهد شد و با شیب بندی مناسب زمین می توانید آب را دفع نمایید‌‌. به این ترتیب نضافت فضا نیز به راحتی صورت میگیرد و میکروب ها زیر تایل های کفپوش جمع نخواهند شد.

نحوه محاسبه کفپوش گرانول مورد نیاز

اول انتخاب کنید که کفپوش گرانول رولی می خواهید و یا پازلی؟ برای کفپوش گرانولی پازلی کافی است مساحت مورد نظر را اندازه بگیرید. سپس مساحت تایل کفپوش گرانولی را نیز اندازه بگیرید. با یک تقسیم ساده و رند کردن عدد به دست آمده به بالا، تعداد تایل کفپوش گرانول مورد نظر به دست خواهد آمد‌. سپس با ضرب قیمت هر تایل فاکتور کلی خود را محاسبه نمایید‌‌.

قیمت کفپوش گرانول را به صورت به روز شده در سایت فرتاک دیزاین مشاهده نمایید. برای محاسبه طول کفپوش رولی مورد نیاز نیز مساحت مورد نظر را به عرض رول گرانول رولی تقسیم نمایید و عدد به دست آمده را به بالا رند نمایید. سپس قیمت متر مربع کفپوش گرانول رولی را به عدد به دست آمده ضرب نمایید تا عدد فاکتور نهایی شما مشخص شود.

خرید کفپوش گرانول از فرتاک دیزاین

فروش کفپوش گرانول در غرب تهران توسط فرتاک دیزاین، یکی از بزرگترین نمایندگی های محصولات دکوراسیون داخلی ایران، صورت میگیرد. قیمت کفپوش گرانول مناسب و بدون واسطه را از تیم فروش فرتاک بخواهید. خرید اینترنتی کفپوش گرانول از سایت فرتاک نیز امکان پذیر است. محصول خریداری شده برای مشتریان عزیز ساکن تهران با پیک ارسال خواهد شد. برای مشتریان ساکن نقاط ایران نیز در کمترین زمان ممکن توسط باربری ارسال خواهد شد. خرید کفپوش گرانول با کیفیت بالا را با فرتاک دیزاین تجربه نمایید.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر به دنبال یک کفپوش ایمن، مقاوم در برابر وزن وسایل، ضربه گیر، قابل شستشو، زیبا و کاربردی میگردید، یک بار بیشتر هزینه کنید و یک محصولی عمری و کاربردی تهیه نمایید. کفپوش گرانول انتخابی اقتصادی است. زیرا تا سال ها شما را از تعویض آن با کفپوش دیگر، بی نیاز خواهد کرد. جنس کفپوش گرانول فاکتور بسیار مهمی است‌. بنابراین این محصول را از نمایندگی معتبر فروش کفپوش گرانول تهیه نمایید. فرتاک دیزاین با کیفیت درین و قیمت مناسب ترین محصوللت را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.