دیوارپوش ام دی اف

مشخصات محصول

طول شاخه:2/8 متر
عرض پروفیل:20 و 25 سانتیمتر
ضخامت هر تایل:8 میلیمتر
رنگ بندی:
روکش PVC با رنگ بندی متنوع
کشور سازنده:ایران

دیوارپوش ام دی اف

آشنایی با دیوارپوش ام دی اف یا ‌دیوارکوب MDF

دیوارکوب و یا دیوارپوش در واقع پوششی است که به دلایل مختلفی بر روی دیوار و گاهی سقف نصب میگردد. این پوشش میتواند از جنس های متفاوتی باشد. دیوارپوش ام دی اف ، دیوارپوش پی وی سی ، دیوارپوش فومی، دیوارپوش سه بعدی و ... از انواع دیوارکوب های موجود در بازار هستند.

فرتاک دیزاین نمایندگی انواع دیوارپوش ام دی اف در تهران است. محصولات دکوراسیون داخلی  متنوع و قیمت مناسب را در سایت فرتاک دیزاین ببینید. دیوارپوش های ام دی اف به شکل قطعات بزرگ تولید و عرضه میگردند که طول این شاخه ها معمولا ۲.۸۰ متر و عرض آنها متفاوت است. ضخامت آنها نیز بسته به نوع استفاده متفاوت است. که 8 میل آن پرکاربردترین دیوارپوش است.

آشنایی با دیوارپوش ام دی اف

دیوارپوش MDF همانطور که از نامش پیداست از قطعات ام دی اف تشکیل شده و روکشی برای مقاومت بیشتر روی آنها کشیده شده است. دیوارکوب ام دی اف در رنگها و طرح های متنوعی تولید می شود که می توانید آنها را به طور کامل در سایت فرتاک دیزاین مشاهده نمایید. همچنین ابعاد دیوارکوب ام دی اف را می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید. امروزه شاهد افزایش استفاده از دیوارپوش ها در فضاهای مختلف هستیم. به طور کلی دیوارپوش ها و خصوصا دیوارپوش های ام دی اف به دلایل مختلفی نصب می گردند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

۱. دیوار ها قسمت بزرگ‌ و مهمی از یک فضا هستند. بنابراین انتخاب یک دیوارپوش مناسب تاثیر به سزایی در طراحی داخلی فضای شما خواهد داشت.

۲. با اجرای متنوع این محصول می‌توانید ایرادهای معماری فضا را نیز برطرف نمایید. برای مثال اگر ارتفاع سقف کوتاه است، کافی است دیوارپوش را به شکل عمودی اجرا نمایید، به این ترتیب ارتفاع سقف مورد نظرتان بلند تر به نظر می رسد. برای این موضوع با طراحان داخلی ساختمان مشورت نمایید.

۳. ایجاد تناسب و همخوانی بین کف فضا، دیوارها و سقف با دیوارکوب MDF به راحتی محقق می گردد. دیوارپوش ام دی اف را میتوانید سیر و بازی از رنگ کفپوش و یا همرنگ آن  انتخاب نمایید. البته گاهی نیز دیوارپوش ها را در تضاد با زنگ کفپوش اجرا می‌کنند که بسته به نوع طراحی می‌تواند زیبا و منحصر به فرد باشد.

۴. دیوارپوش MDF و سایر جنس ها از ضربه به دیوار جلوگیری خواهند کرد و پوششی است که مانع آسیب به دیوار می شود.

۴. دیوارکوب ام دی اف و سایر جنس ها از ضربه به دیوار جلوگیری خواهند کرد و پوششی است که مانع آسیب به دیوار می شود.

۵. این دیوارپوش از پرت انرژی نیز جلوگیری می کند. چون تا حد زیادی از تبادل انرژی نیز می تواند جلویگری کند‌.

۶. دیوارپوش های ام دی اف حال و هوای طبیعت را به فضای شما می آورند. حس گرما و صمیمیت را القا میکنند. این محصولات مخصوصا برای مناطق سردسیر، گرمای زیبایی به محیط می بخشد و سرمای فضا را از نظر حسی تعدیل می‌کند. البته برای این منظور بهتر است رنگهای تیره ی آن اجرا گردد.

7. دیوارکوب ام دی اف های گلاس و دیوارپوش ام دی اف طرح چوب از انواع دیوارپوش هستند.

مقایسه دیوارکوب ام دی اف و‌ پی وی سی

امروزه رقابت بسیاری بین محصولات ام دی اف و پی‌ وی سی در بازار وجود دارد. اما نمی توان گفت دیوارکوب MDF بر پی وی سی برتری دارد و یا برعکس؟ بلکه باید بدانیم دیوارپوش ام دی اف چیست و چه تفاوت‌هایی با پی وی سی دارد. آشنایی با ویژگی های هر کدام ما را به سوی بهترین خرید دیوارپوش هدایت خواهد کرد. بنابراین در اینجت به توضیح ویژگی های منحصر به فرد هر کدام و مقایسه ی آنها پرداخته ایم.

  1. دیوارکوب ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر پی وی سی دارد. به همین علت برای اجرای دیوارپوش mdf برای مکان های پر تردد انتخابی هوشمندانه است. منظور از مقاومت، بیشتر مقاومت در برابر ضربه است. بنابراین دیوارکوب ام دی اف به مراقبت درست می تواند عمر بیشتری نیز نسبت به پی وی سی داشته باشد.
  2. دیوارپوش ام دی اف وزن بیشتری نسبت به پی وی سی دارد. با توجه به اینکه برای قوانین زلزله بهتر است که وزن کلی ساختمان کمتر باشد، بنابراین در این مورد دیوارپوش پی وی سی وزن کمتری دارد واز این جهت مناسب تر است. بنابراین دقت نمایید اگر قرار است کل فضاهای داخلی یک ساختمان دیوارپوش شود، بهتر است از دیوارپوش پی وی سی استفاده نمایید.
  3. دیوارکوب MDF نسبت به پی وی سی در برابر رطوبت مقاومت کمتری از خود نشان می دهد. بنابراین واضح است که برای مناطق اب و هوایی بسیار مرطوب استفاده از دیوارکوب ام دی اف توصیه نمیشود.
  4. نحوه نصب دیوارپوش ام دی اف و پی وی سی تفاوت چندانی ندارد و هر دو در مدت زمان کوتاهی نصب خواهد شد.
  5. قیمت دیوارکوب ام دی اف نسبت به پی وی سی نیز بالاتر است‌ پس اگر قیمت برای شما اولویت اول است، از دیوارپوش پی وی سی استفاده نمایید.
  6. تنوع طرح و رنگ و ابعاد دیوارکوب ام دی اف و پی وی سی بسیار بالا است. اما به طور کلی تنوع محصولات پی وی سی بیشتر از ام دی اف است.
  7. اگر جنس کفپوش شما پارکت چوبی است بهتر است از دیوارپوش ام دی اف و اگر جنس کفپوش شما پارکت لمینت است، از دیوارپوش پی وی سی استفاده نمایید. به این ترتیب به ایجاد همخوانی در جنس متریال های مورد استفاده، هماهنگی و تناسب زیبایی را به فضای مورد نظرتان هدیه می دهید.

روش نصب دیوارپوش ام دی اف یا پارکت برای دیوار

طریقه نصب دیوار کوب mdf یا پارکت برای دیوار کاری نیست که خودتان به آسانی بیاموزید و انجا دهید. بلکه نیاز به تجربه ی بسیار زیادی دارد. برای نصب و آموزش دیوارپوش MDF قطعا باید از نیروی متخصص کمک بگیرید. این محصولات گاهی بر روی دیوار و گاهی بر روی یک شبکه ی زیرساخت اجرا می گردند.

۱. برای نصب این دیوارکوب بر روی دیوار، باید حتما زیر ساخت آن خوب باشد و کاملا به طور صاف با سطح دیوار مماس شود. سپس با پیچ و پرچ و گاهی چسب آنها را بر روی دیوار نصب خواهند کرد.

۲. اگر زیر ساخت دیوار مناسب نباشد و یا برایتان مهم باشد که در نصب دیوارپوش به دیوار کمترین آسیب برسد، میتوانید یک پنل فلزی پیش ساخته نصب کرده و قطعات دیوارکوب ام دی آف را بر روی آن سوار نمایید‌‌.

چند نکته و ایده برای طراحی با تایل های دیوارکوب MDF

روش نصب دیوارکوب mdf  را در گوگل ببینید. برای مثال می توانید شاخه های آن را به طور یکی در میان و با دو رنگ اجرا کنید. اگر فضای شما کوچک و یا کم‌ نور است حتما دیوارپوش ها را از رنگهای روشن انتخاب نمایید. همچنین سعی کنید برای فضاهای کوچک از یک رنگ دیوارپوش استفاده نمایید.‌ اگر دیوارپوش ام دی اف را به صورت عمودی اجرا کنید به ارتفاع فضا می افزاید. بر عکس اگر آنها را به شکل افقی اجرا کنید به عمق فضا می افزایید. بنابراین این نکات را در نظر داشته باشید.

شما همچنین می توانید دیوارپوش را با کاغذ دیواری، قاب های زیبا و انواع پروفیل های ساختمانی در طراحی داخلی فضای مورد نظرتان ترکیب نمایید. به این ترتیب می توانید فضای خود را خاص و منحصر به فرد جلوه دهید. به طوریکه حس تحسین افراد را بر انگیزید. بنابراین برای طراحی با دیوارکوب ام دی اف ذهن خود را باز کرده و محدود به طرح های روتین و تکراری نکنید.

نکات مهم در تمیز کردن دیوارپوش mdf

  • همانطور که میدانید تمیز کردن دیوارپوش ام دی اف بسیار موضوع حساسی است. زیرا حساسیت این محصول نسبت به رطوبت بسیار بالا است‌. برای پاک کردن آنها می توانید از آب و یا آب و شیشه پاک کن استفاده نمایید آب را به هیچ عنوان به طور مستقیم بر روی آن نپاشید.
  • یک دستمال نانو را کمی نم دار کرده و بر روی آن بکشید. سپس با دستمال خشک دیگری سریعا آن را پاک نمایید. سعی کنید تا جای ممکن کمتر نسبت به تمیز کردن دیوارپوش ام دی اف اقدام نمایید.

نحوه محاسبه تعداد تایل دیوارکوب مورد نیاز

برای این منظور مساحت دیوار های مورد نظر را انتخاب نمایید. مساحت هر تایل دیوارپوش انتخاب شده را محاسبه کنید. پس از یک تقسیم ساده تعداد تایل دیوارکوب mdf مورد نظر تان به دست می آید‌. بسته به متراژ کار یک یا چند تایل به عنوان پرتی کار در نظر گرفته و بیشتر خریداری نمایید. برای این منظور با تیم فروش فرتاک مشورت نمایید. آنها شما را در تعداد تایل اضافه یمورد نیاز راهنمایی خواهند کرد.

خرید دیوارکوب ام دی اف از فرتاک دیزاین

برای مشاهده رنگ‌بندی و خرید به سایت فرتاک دیزاین مراجعه نمایید. فروش دیوارکوب ام دی اف به صورت اقساطی نیز توسط فرتاک دیزاین صورت می گیرد. برای این منظور فرم مربوط به فروش اقساطی را در سایت دکوراسیون داخلی فرتاک پر نمایید. پس از تایید فرم و مدارک مورد نیاز می توانید با پرداخت یک سوم هزینه به عنوان پیش پرداخت، مابغی مبلغ را قسط بندی نمایید‌‌. خرید دیوارپوش ام دی اف و انواع محصولات دکوراسیون داخلی را با دکوراسیون داخلی فرتاک تجربه نمایید.

بهترین قیمت دیوارپوش ام دی اف را از ما بخواهید. دیوارکوب ام دی اف قیمت های متنوعی دارد که بسته به خصوصیات هر کدام متغیر است.‌ ویژگی های هر محصول به طور کامل در سایت فرتاک دیزاین موجود است. ارسال به سراسر ایران توسط باربری های مطمین و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. فرتاک دیزاین از شرکت های معتبر و قدیمی در زمینه فروش دیوارپوش mdf است.

موارد استفاده ی دیوارکوب ام دی اف

  1. دیوارپوش ام دی اف اداری بسیار پرکاربرد است. نصب دیوارکوب mdf اداری برای مکان های اداری پر رفت و آمد مانند ادارات دولتی، شرکت های خصوصی و ..‌.‌ بسیار مناسب است. بهتر است برای مراکز بهداشتی از نصب دیوارکوب ام دی اف بپرهیزید. زیرا دیوارپوش در مکان هایی مانند مطب دکتر، بیمارستان و ... نیاز به تمیز کردن مداوم دارد. اما دیوارپوش ام دی اف را نمیتوانید در تعداد دفعات بالا و مداوم تمیز نمایید. برای این منظور می توانید ار دیوارپوش های سه بعدی استفاده نمایید. به این ترتیب خیالتان از عمر محصول خریداری شده راحت خواهد بود.
  2. این دیوارپوش برای کاربری های تجاری پوششی مقاوم و مورد استفاده است. امروزه در بیشتر مغازه ها، فروشگاه های تجاری و بوتیک ها شاهد استفاده از انواع دیوارپوش ام دی اف، پی وی سی و ... هستیم.
  3. این دیوارپوش هابرای بخشی از فضاهای مسکونی مناسب است. معمولا در خانه ها کل فضای دیوارها را با دیوارپوش نمی‌پوشانند. زیرا باعث می شود فضا کمی رسمی و اداری به نظر برسد و فضای خانه را سنگین میکند. برای ایجاد تنوع و زیبایی در بخش های از خانه از این محصولات استفاده نمی کنند. برای مثال برای طراحی فضای راهروها، ورودی خانه و یا تعریف فضا ها ی مختلف در یک سالن بزرگ کی توانید با اجرای دیوارپوش ام دی اف تغییر در دیوار ایجاد نموده و به دنبال آنها یک فضا را تعریف نمایید‌.

نتیجه گیری و جمع بندی در زمینه خرید دیوارکوب ام دی اف

  1. دیوارکوب mdf ‌برای مکان های سردسیر، برای فضاهایی که رفت و آمد زیادی در آنجا هست و برای ایجاد عایق صوتی و انرژی بهترین گزینه هستند.
  2. نصب دیوارکوب ام دی اف نیاز به زیرسازی دیوار دارد. (نیاز به نیروی متبحر و با تجربه دارد.)
  3. تمیز کردن آن بسیار حساس است و بهتر است تعداد دفعات آن حداقل باشد. بنابراین سعی نمایید تا جای ممکن در تمیز نگه داشتن آنها کوشا باشید.
  4. این دیوارپوش ها فضای شما را متحول کرده و به زیبایی و شخصیت می بخشد. این محصولات  تنوع رنگ و طرح بالایی دارند که باید متناسب با طراحی داخلی فضای انتخاب شوند. همچنین می تواند مانند یک لباس زیبا بر تن خانه ی شما خودنمایی کند. همچنین می توانید در ترکیب با متریال های دیگر نیز اجرا نمایید.