هر آنچه که در مورد بازسازی خانه خود باید بدانید

بازسازی

خانه ی ایده آل! این عبارتی است که کمابیش تمام مردم در سرتاسر دنیا به آن فکر می کنند، آن را در ذهن خود تجسم می کنند، برای داشتن آن سخت کار می کنند و روزها و شاید ساعت های بسیاری را برای پیدا کردن آن در خیابان های یک شهر به جستجو می پردازند. اما خانه ی ایده آل شما چه ویژگی هایی دارد؟ آیا تا به حال آن را در ذهن خود تجسم کرده اید؟ آیا این خانه به محل زندگی کنونی شما شباهت دارد؟ چقدر احتمال دارد تا شما خانه ی ایده آل خود را در یکی از آپارتمان ها و یا خانه هایی که در شهر وجود دارند، پیدا کنید؟ برای رسیدن به خانه ی ایده آل خود چقدر باید هزینه کنید؟ آیا بازسازی ساختمان می تواند به شما در رسیدن به خانه ی رویاییتان کمک کند؟

فهرست مطالب
    بازسازی

     

    بسیاری از معماران معتقد هستند که هر شهری در دنیا، یک هویت منحصر به فرد دارد که از تاریخچه و فرهنگ مردمانی که در آن زندگی می کنند، سرچشمه می گیرد. برخی از شهرها تاریخی و قدیمی و برخی دیگر مدرن هستند. پیدا کردن خانه ای مدرن در شهری قدیمی کار سختی است و هزینه ی بالایی را به سبب نوساز بودن آن ها در بر دارد. از سویی دیگر در شهرهای جوان و مدرن مانند دبی، پیدا کردن خانه ای قدیمی با حال و هوای نوستالژیک امری غیرممکن به نظر می رسد. این در حالی است که انسان ها علایق و تمایلات متفاوتی دارند و ممکن است شخصی در شهری مدرن علاقه ی بسیار زیادی به زندگی کردن در خانه ای با حال و هوای قدیمی داشته باشد. در چنین شرایطی است که بازسازی خانه، به عنوان یکی از راه حل های رایج، به کمک شما می آید و به شما در تحقق آرزوهایتان کمک می کند.

     

    بازسازی خانه: زندگی در خانه ی رویاهایتان

    خانه ای قدیمی با دیوار های آجری و یا خانه ای مدرن با جدید ترین سیستم گرمایش، هرکدام از این خانه ها می توانند خانه ی دلخواه شما باشد.  بسیاری از ما خانه ای که در آن زندگی می کنیم را دوست داریم، از بودن در محله ی قدیمی خود لذت می بریم و دوست داریم تا با خاطرات خوبمان به زندگی کردن در آن خانه ادامه دهیم. اما در کنار تمام عوامل فوق، همه ی ما از موقعیت هایی که می توانند به ما کمک کنند تا محل زندگی خود را ارتقا دهیم، استقبال می کنیم.  بازسازی خانه یکی از این موقعیت هاست که می تواند به ما کمک کند تا علاوه بر ارتقای کیفیت محل زندگی خود، شانس این را داشته باشیم تا در خانه ای شبیه به خانه ی ارزوهایمان زندگی کنیم.

     

    بازسازی آشپزخانه

     

    در بسیاری از مواقع، خانه ی رویاهای ما همان خانه ای است که در آن زندگی می کنیم. خانه ای که تنها با اندکی تغییر در ساختار درونی آن، می تواند به محل ایده آلی برای زندگی ما تبدیل شود. از سویی دیگر، ممکن است شما مانند بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا، از زندگی کردن در یک خانه برای مدت زمان طولانی خسته شده باشید و در جستجوی تنوع به فکر اسباب کشی و یافتن محلی جدید، افتاده باشید. این راهکار علاوه بر پرهزینه بودن می تواند وقت بسیار زیادی را نیز از شما بگیرد. در این صورت است که بازسازی خانه علاوه بر کمک در راستای پاسخگویی به چنین نیاز هایی، می تواند به شما کمک کند تا خانه ی دلخواه خود را در فضای موجود بسازید و از اسباب کشی و هزینه های مرتبط با آن نیز جلوگیری کند. بازسازی خانه می تواند سبک زندگی ما را تغییر دهد، ارزش ملکی را که در آن زندگی می کنیم افزایش دهد و احساس رضایت درونی بسیار زیادی را نسبت به محلی که در آن زندگی می کنیم، به ما ببخشد.

     

    بازسازی خانه: امری ضروری در خانه های قدیمی

    بسیاری از پزشکان و معماران در سرتاسر دنیا معتقد هستند که خانه می تواند نقش بسیار کلیدی را در سلامت ما بازی کند. تحقیقات اخیر دانشمندان نیز به خوبی نشان می دهد که محل زندگی ما در ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روح ما است. به عنوان مثال، داشتن یک پنجره در خانه که به روی باغ و یا فضای سبز باز می شود، می تواند به ارامش ذهنی و درونی ساکنین آن خانه بسیار کمک کند. زندگی کردن در خانه ای که نکات ایمنی و سلامت به خوبی در آن رعایت شده است، امری ضروری برای سلامت خانواده ی شما است و این مهم در خانه های بسیار قدیمی تنها با کمک بازسازی خانه امکان پذیر است.

    به هنگام بازسازی خانه، به خصوص خانه های قدیمی، متخصصان و طراحان به نکات بسیار زیادی توجه می کنند. اولین و مهم ترین نکته در زمینه ی بازسازی آپارتمان و یا خانه ی قدیمی توجه به کیفیت هوا و همچنین نکات سلامتی در آن خانه است. تهویه ی مطبوع اولین و شاید مهمترین نکته در بازسازی بناهای قدیمی است چرا که گردش هوای مناسب می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کند و سلامتی اعضای خانواده را تضمین می نماید. این بدان سبب است که هوای موجود در بناهای قدیمی عموما مرطوب بوده و تحت تاثیر گرد و خاک های قدیمی موجود در محل از کیفیت پایینی برخوردار است. در خلال بازسازی ساختمان، معمولا سیستم تهویه به گونه ای طراحی می شود که ضمن حفظ طراحی کلی ساختمان، جریان هوای مناسبی را به داخل ساختمان هدایت کند. این کار می تواند با تغییراتی کوچک مانند تغییر در اندازه ی پنجره ها اتفاق بی افتد.

     

    بازسازی خانه

     

    سیستم سرمایش و گرمایش نیز از نکات مهمی است که به هنگام بازسازی آپارتمان و خانه باید به آن توجه شود. این امر در کنار بهینه سازی پنجره ها و درز های بیرونی ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی می تواند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر راحتی محل زندگی برای یک خانواده، بسیار مفید باشد.

    تحقیقات نشان داده است که طراحی بخش های خاصی از خانه، مانند آشپزخانه، در ارتباط مستقیمی با سبک زندگی و سلامت عمومی اعضای خانواده است. آشپزخانه یکی از مکان هایی است که خانواده بیشترین زمان خود را در آن می گذراند و طراحی صحیح آن، به گونه ای که بتواند تمامی نیاز های یک خانواده را برآورده کند، می تواند در نهایت سبب سلامتی جسمی و روحی اعضای آن خانواده شود. به همین سبب است که در زمینه ی بازسازی ساختمان، بازسازی آشپزخانه یکی از محبوب ترین و همچنین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  رنگ آشپزخانه، محل قرار گیری گاز و یخچال، تعداد کابینت ها، ارتفاع آن ها در کنار جزئیات مرتبط با طراحی آن ها موضوعاتی است که به هنگام بازسازی ساختمان باید به آن ها توجه شود. داشتن یک آشپزخانه ی کاربردی و رویایی  با برنامه ریزی صحیح و انتخاب بهترین مجریان طرح، دور از تصور نیست.

    بازسازی خانه: مراحل مهم و ضروری در فرایند بازسازی ساختمان

    به طور کلی بازسازی خانه به منظور ایجاد فضایی بهتر است، به گونه ای که شما بتوانید از چنین محیطی لذت ببرید. چنین هدفی دور از دسترس نیست، بنابراین بهتر است برای پروژه ی بازسازی خانه خود با دقت بسیار زیاد برنامه ریزی کنید و تمامی جنبه های اجرایی و اقتصادی این طرح را به خوبی بررسی کنید.

    اولین مهم ترین مرحله در راستای بازسازی خانه و رسیدن به فضایی مطلوب تحقیق است. شما در این مرحله باید در مورد بهترین معماران و طراحان داخلی تحقیق کنید، نمونه ی کار های آن ها را ببینید و در خصوص خانه و طرح های مد نظر خود با آن ها صحبت کنید. بهتر است در مورد شرایط بنا با مهندسان و طراحان رو راست باشید و تمامی کمبود ها و مشکلات بنا را به خوبی برای آن ها توضیح دهید، تنها در این صورت است که مهندسان و طراحان می توانند به شکل واقع بینانه ای مدت زمان بازسازی، طرح های قابل اجرا و هزینه ی پروژه را تخمین بزنند.

    پس از مشورت و پیدا کردن مهندسین و طراحان مناسب، طرحی دستی از ایده هایی متنوع  که قابل اجرا در محیط هستند، در اختیار شما قرار می گیرد. در اینجا شما نیز می توانید با توجه به علایق شخصی و نیازهایتان و همچنین پتانسیل محل، برای اجرای طرح های مختلف تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که هر پروژه ی بازسازی ساختمان، یک پروسه ی طولانی مدت میان مشتری و طراحان است که به مرور تکمیل شده و به نتیجه می رسد.

    پس از نهایی شدن طرح، یک مدل سه بعدی از آن تهیه می شود. این مدل علاوه بر آنکه یک دید کلی از طرح نهایی با توجه به فضای خانه و یا آپارتمان به شما می دهد، به معمار نیز کمک می کند تا محاسبات دقیق تری را با توجه به ارتفاع، سطح و سایر ویژگی های محیط ارائه بدهد. جزئیاتی مانند نوع چوب مورد استفاده، کف پوش ها و رنگ کابینت ها و دیوار ها نیز در این مرحله مشخص می شود.

    پس از تمامی اقدامات اولیه، کار بازسازی خانه با تخریب قسمت های مختلف آن آغاز می شود. این مرحله به منظور کنترل زیر ساخت های ساختمان امری ضروری است. سیم کشی های برق و لوله کشی ها در این مرحله کنترل می شوند و با توجه به طرح تصویب شده ی نهایی، اگر لازم باشد نقشه ی آن ها تغییر می کند. معمولا این مرحله از بازسازی خانه را قفل کردن می نامند.

    پس از آنکه زیرساخت های خانه ترمیم و بازسازی شد، معماران تمرکز بیشتر خود را به فضای داخلی خانه خواهند داد. جزئیات طراحی داخلی خانه، کف پوش ها، کابینت ها و کمد ها و سایر جزئیات لازم برای اتمام طرح، در این مرحله به پایان می رسند. پس از تحویل ملک و کنترل تمامی بخش های مختلف آن توسط مشتری، فرایند بازسازی خانه به اتمام می رسد و شما می توانید از زندگی در خانه ی رویاهایتان لذت ببرید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم