خرید تاتامی رزمی

موضوع این مقاله در مورد آشنایی با خرید تاتامی رزمی است. مطمئنا اکثر ما حداقل برای یک بار هم که شده مسابقات رزمی چون جودو یا کاراته را از تلویزیون دیده ایم. بنابراین زیر اندازها یا کفپوش های رنگی رنگی که کف زمین مسابقات آن ها را پوشانده است مشاهده نمودیم. این کفپوش ها را تشک های تاتامی ورزش های رزمی می گویند. این تشک ها یکی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات برای ورزش های رزمی هستند.

فهرست مطالب

    کفپوش های تاتامی کاربردهای زیادی دارند. از جمله این کاربردها می توان به کفپوش باشگاه های رزمی و غیر رزمی، کفپوش مدرسه و کفپوش مهد کودک اشاره نمود. در این مقاله ما به صورت اختصاصی می خواهیم در مورد تشک تاتامی ورزش های رزمی که در سالن ها و باشگاه های رزمی استفاده می شود، توضیح دهیم. تاتامی تکواندو ، تاتامی کاراته ، تشک تاتامی جودو و تاتامی مسابقات کاراته از جمله تاتامی ورزش های رزمی هستند. 

     

    مقاله پیشنهادی: کاربرد کفپوش گرانولی در باشگاه

    تاتامی ورزشی

    تاتامی چیست؟

    تاتامی یک نوع تشک است که به عنوان یک کفپوش در اتاق‌های سنتی ژاپنی استفاده می‌گردد. به طور سنتی با استفاده از کاه برنج برای تشکیل هسته تولید می گردیده است. هسته‌های تاتامی معاصر عمدتا از فوم پلی استایرن تشکیل شده است. کفپوش های تاتامی  در طرح‌ها و رنگ های گوناگون و ضخامت‌های مختلف و همچنین ابعاد 50 در 50 و 100 در 100 تولید شده اند. این تنوع رنگ و ابعاد باعث می‌شود تا نیاز افراد برای کاربری های مختلف و با سلیقه‌های متفاوت، برآورده شود.

     کفپوش تاتامی ، کیفیت و طول عمر بالایی دارد. بنابراین بسیار مناسب و عالی برای استفاده در سالن‌های ورزشی است. اما یکی از نکات مهمی که استفاده از تاتامی ورزشی رزمی را ضروری می‌سازد، خاصیت غیرسمی و آنتی باکتریال بودن آن است. به همین علت استفاده از آن در سال‌های اخیر باعث کاهش شیوع بیماری میان ورزشکاران شده است. در تولید کفپوش تاتامی از فوم ضد آب  استفاده شده است. بنابراین به راحتی قابل شستشو است. تاتامی ها رنگ های متنوعی دارند و به شکل پازلی نصب می شوند. بنابراین به راحتی می توان طرح های متنوعی را در نصب آنها توسط تغییر رنگ ایجاد نمود.

    آشنایی با تاتامی ورزش های رزمی

    اگر به باشگاه های رزمی مراجعه کرده باشید، می بینید که کفپوش این سالن ها از جنس فومی بسیار مستحکم و قوی است. این کفپوش های فومی مقاوم و محکم که دارای ضخامت و اندازه های متفاوت و متنوعی هستند، تاتامی نام دارند. این کفپوش ها دارای سطحی بسیار نرم و حالت اسفنجی هستند. با اینکه ظاهرشان شبیه هم است ولی نوعشان متفاوت است و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. تشک های تاتامی ورزش های رزمی کاربردهای متفاوتی دارند.

    تراکم بالا و برگشت پذیری مناسب از ویژگی های این تشک ها است. همچنین تاتامی ورزش های رزمی برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است. تاتامی رزمی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد مناسب برای باشگاه ها و سالن های رزمی است. در این قسمت به ویژگی های این تاتامی ورزش رزمی اشاره می کنیم.

     

    کیفیت تاتامی

    ویژگی های تاتامی ورزش های رزمی

    تاتامی رزمی یکی از بهترین کفپوش هایی است که می توان در سالن های ورزشی رزمی از آن استفاده نمود. تاتامی های با ارتفاع 30 تا 50 میلیمتر برای باشگاه های ورزشی مناسب است. تاتامی 4 سانت (تاتامی 40 میل) و تاتامی 5 سانت (تاتامی 50 میل) انتخاب مناسبی برای باشگاه ورزش های رزمی است. ضخامت تاتامی ارتباط مستقیمی با میزان ضربه گیری آن دارد. بنابراین هرچه این ضخامت بیشتر باشد برای ورزش رزمی مناسب است.

    نکته ی مهم دیگر تراکم تاتامی هاست. یکی از انواع با تراکم بالای تاتامی، تاتامی فدراسیونی است که به طور اختصاصی برا ورزش های رزمی تولید می شوند. ضخامت این تاتامی ها 25 میلیمتر است. از ویژگی های تاتامی ورزش رزمی می توان به خاصیت ارتجاعی و استحکام بالا، ضربه گیر بودن و انعطاف پذیری بالا اشاره نمود. این ویژگی ها در ورزش های رزمی بسیار مهم است چرا که باعث حفظ ایمنی ورزشکاران رزمی در حین مسابقات و تمرینات رزمی می شود.

     دیگر ویژگی مهم تاتامی ها سطح آجدار آنهاست که باعث میشود افراد روی آن لیز نخورند. اما در عین حال هیچ سطح خراشنده ای ندارد. بنابراین هنگام زمین خوردن روی آن خطری ورزشکاران را تهدید نخواهد کرد. از آنجایی که تاتامی ها دو رو آجدار بودن آن هاست که باعث می شود بتوان از هر دو طرف آنها استفاده کرد. از انواع آج تاتامی ها می توان به سوزنی، حصیری، لوزی اشاره کرد. تاتای های فدراسیونی هر دو طرف آج لوزی دارند.

    از دیگر ویژگی های تاتامی رزمی و تاتامی فدراسیونی نصب بسیار آسان است. چرا که این تشک ها را به صورت قطعه هایی زبانه دار از 4 طرف، تولید می کنند و نصب آن به صورت پازل است. همچنین این کفپوش ها ضد آب می باشند و به راحتی شسته و خشک می شوند.

    نکته

    همان طور که در بالا نیز اشاره نمود هر تاتامی ورزش رزمی کاربرد خاص خود را دارد.  در نتیجه ویژگی های هر کدام از آن ها نیز متفاوت است. مثلا تاتامی تکواندو یک تاتامی فدراسیونی است که دارای قدرت زیاد و استحکام بالایی است. چرا که تکواندوکاران با وسایل ورزشی سنگین و چکمه های رزمی بتوانند روی این کفپوش حرکت و تمرین کنند. بدون اینکه به آن اسیبی برسانند. ولی تشک تاتامی جودو دارای قدرت برگشت پذیری بالایی است تا کفپوش نتواند آسیبی به ورزشکار برساند. لازم به ذکر است که بدانید تشک های تاتامی فدراسیونی که در فدراسیون ها مورد استفاده قرار می گیرد از استاندارد جهانی برخوردار است. بنابراین دارای مرغوبیت بالایی است. از تشک های تاتامی فدراسیونی در مسابقات استفاده می شود. بنابراین پیش از خرید تاتامی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب  نمایید

     

    تاتامی مناسب ورزش رزمی

    خرید تاتامی ورزش های رزمی

    اگر به دنبال خرید و قیمت تاتامی رزمی هستید مثلا می خواهید از قیمت تاتامی کاراته مطلع شوید یا قصد خرید تاتامی جودو دارید باید بدانید که هر چه قدر که0 یک تاتامی با کیفیت تر باشد، قیمت آن تاتامی نیز بیشتر است. کیفیت تاتامی های رزمی را هم رعایت اصول و قوانین استاندارد تعیین می کند. برای ساخت یک تشک تاتامی استانداردهای مختلفی وجود دارد و هر چه این استانداردها در ساخت این کفپوش ها بیشتر رعایت شود قیمت این محصول نیز افزایش می یابد.

    از جمله این استانداردها می توان به داشتن حالت ارتجاعی مناسب، مقاوم بودن سطح تاتامی دربرابر فرسایش و تنوع رنگبندی اشاره نمود. رعایت کم یا زیاد این استانداردها بر قیمت تاتامی ها اثر می گذارد. بنابراین قیمت تاتامی رزمی را کیفیت آن تعیین می کند. از این رو اگر شما قصد خرید تاتامی جودو یا هر تاتامی رزمی دیگری دارید، بدانید که این تاتامی ها با قیمت های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

    نحوه سفارش تاتامی ورزشی ( کاراته، تکواندو، جدو و…)

    تاتامی رزمی قیمت ، کیفیت و تنوع رنگی بالایی دارد. شرکت فرتاک نمایندگی تاتامی رزمی در غرب تهران است. مفتخریم که بهترین تاتامی ها را در اختیار شما قرار داده ایم. برای خرید تاتامی قیمت مناسب و انواع تاتامی با کیفیت و آشنایی با لیست قیمت تاتامی رزمی و قیمت تشک تاتامی رزمی به سایت فرتاک مراجعه نمایید. همچنین می توانید با تیم فروش فرتاک تماس گرفته و پس از مشاوره، خرید خود را ثبت نمایید. مساحت مورد نظر برای پوشاندن با تاتامی را اندازه گیری کرده و به مساحت تایل تاتامی مورد نظر تقسیم نمایید. عدد به دست آمده را به بالا رند نمایید. تعداد تشک تاتامی مورد نیاز شما مشخص می شود. ارسال به سراسر کشور توسط فرتاک در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم