دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

 

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی به حساب می آید. سبک کلاسیک مخصوصا از نقطه نظر جامعه ی جوان امروز ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد. مدرنیته هم مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. از این رو سبک میانه رو نئوکلاسیک متناسب با نیاز معماری معاصر شکل گرفت. این سبک، کلاسیک و مدرن را به شکل ظریفی با یکدیگر پیوند می دهد و زیبایی خاصی را می آفریند. دکوراسیون سبک نئوکلاسیک تقریبا از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه ی دوم قرن نوزدهم در اروپا رواج پیدا کرد.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چیست؟

معماران نئوکلاسیک معتقدند که” نظم های کلاسیک، الهاماتی آسمانی و مقدس هستند”. لذا تغییر دادن آنها صحیح نیست و هرتغییری در آن باعث ایجاد اختلال در کمال می شود. بنابراین معماران نئوکلاسیک با مدرنیته و قوانین آن مخالفت جدی دارند. امروزه چیزی که به عنوان سبک نئوکلاسیک شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع کشیدن پوسته ای کلاسیک بر مدرنیته است. پوسته ای که ظاهر مدرن و کاربردی وسایل و طرح های مدرن را با تناسبات مقدس و روح انگیز کلاسیک و قدیمی ترکیب می کند. بنابراین کلیه ی وسایل رفاهی امروزه را با ترکیب های ساده و زیبای کلاسیک در کنار یکدیگر خواهیم داشت.
 اتاق نشیمن نئوکلاسیک
اصول دکوراسیون سبک نئو کلاسیک
البته که طراحی درست و اصولی سبک نئوکلاسیک نیاز به معماری متخصص در این زمینه دارد. اما در اینجا نکاتی را جهت الهام گرفتن برای چیدمان خانه به سبک نئوکلاسیک بیان می کنیم. اساس طراحی نئوکلاسیک نسبت های خالص، خطوط روشن و هندسه ساده است.

دیوارها  در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:

در معماری نئوکلاسیک یکی از المان های مهم طراحی، دیوارها هستند. دیوارها معمولا در فضای داخلی سبک نئوکلاسیک با قالب و تابلوهایی با اشکال و خطوط ساده تزئین می‌شوند. همچنین می‌توان به عنوان جایگزین از کاغذ دیواری هایی با رنگ های خنثی، ساده و یا با نقوش ساده ی گل نیز استفاده کرد.
سقف ها در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:
همیشه رنگ سقف اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی موضوع مهمی بوده است. سقف های ایده آل در سبک نئوکلاسیک سفید هستند. اگر چه می توان هم از رنگها و بافتهای ساده ی براق و هم مات استفاده کرد، اما پیشنهاد ما به شما سقفهای مات است. در لبه های سقف، طرح های گچ بری مرتبی بزنید و در اطراف لوستر می‌توانید از طرح های تزئینی مثل یک گل سرخ استفاده کنید و به آن جلوه زیبایی ببخشید.

رعایت تقارن در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:

نئوکلاسیک به فضا جهت ایجاد تقارن نیاز دارد. این سبک به سمت تقارن و حضور مراکز برجسته ای که در قسمت داخلی بنا شده است گرایش پیدا می‌کند. برای مثال یک شومینه وسط پذیرایی خانه و یا یک دست مبلمان نشیمن متقارن می تواند مرکز تقارن در دکوراسیون داخلی نئولاسیک باشد.

پرده ها را در سبک نئوکلاسیک چگونه انتخاب کنیم؟

ویژگی پرده اتاق نشیمن در این سبک دکوراسیون  موضوع مهمی است. در دکوراسیون نئوکلاسیک بیشتر از پارچه های طبیعی استفاده می‌شود. بهتر است از پارچه های پنبه ای، کتان، لنین و پارچه های مخلوط استفاده کنید. این پارچه ها نه تنها ارزان تر هستند بلکه کار با آن ها بسیار آسان تر و نگهداری از آن ها نیز راحت تر است. ترکیبات تزئینی در پرده ها در سبک نئوکلاسیک سبک تر و مختصر تر از سبک کلاسیک است. در واقع پرده در سبک نئوکلاسیک ساده تر از پرده در سبک کلاسیک است.
آشپزخانه نو.کلاسیک
کفپوش خانه و فرش در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:
برای کفپوش خانه به سبک نئوکلاسیک بهرتین انتخاب پارکت لمینت است. زیرا که به طور مستقیم از معماری کلاسیک آمده است. البته استفاده از سرامیک طرح پارکت نیز می تواند ایده ی نزدیکی به آن باشد. به طور کلی محدودیت قطعی وجود ندارد. فقط کفپوش پارکت بیشتر حس و حال طراحی نئوکلاسیک را انتقال می دهد. برای انتخاب فرش بهتر است به جای فرش های کلاسیک پرنقش و نگار از فرش های مدرن با طرحی ساده تر استفاده کنید. فرش هایی که طرح و نقشی کاملا خلوت دارند و معمولا با یک یا دورنگ بافته می شوند، برای استفاده در این سبک انتخاب مناسب تری هستند.
نورپردازی در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک :
نورپردازی، در سبک نئوکلاسیک فضای داخلی باید کاملا روشن باشد. بنابراین موضوع نورپردازی بسیار حائزاهمیت است. در سبک نئوکلاسیک شما به لوسترهای بزرگ، لامپ های بلند روی زمین ، گلدان های تزئینی ، لامپ های کوتاه رومیزی و آباژور احتیاج خواهید داشت. در معماری داخلی به سبک نئوکلاسیک می‌توانید از نورپردازی های تزئینی جهت زیبا سازی فضا استفاده کنید. تنها نکته رعایت اصل تقارن در نورپردازی و استفاده از المان ها است.
 
رنگ ها در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چگونه اتخاب شوند:
معمولا رنگ هایی که در سبک نئوکلاسیک به کار برده می شوند در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید قرار دارند. نکته ی قابل توجه آنکه سبک نئوکلاسیک دست شما را کاملا باز گذاشته است. بنابراین شما قادر هستید در کنار این رنگهای خنثی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز به میزان کمتر و با احتیاط بیشتر استفاده نمایید.
مبلمان در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:
مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک این است که هیچ محدودیتی در استفاده از مواد، مبلمان و تزئینات وجود ندارد. اما از اصول خاصی تبعیت می کنند. در این سبک سعی بر آن است که از مبلمان های ساده و مینیمال استفاده شود. در سبک دکوراسیون نئو کلاسیک، استفاده از مبلمان سلطنتی جایی ندارد. مبلمان ها باید ساده و چوب های ظریف ساخته شده باشند.
در انتخاب نوع پارچه برای مبلمان، بهتر است از پارچه های ساده استفاده شود. استفاده از پارچه های ملیله دوزی شده جایگاهی در دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک ندارد. به جای پارچه های ملیله دوزی شده از پارچه های پنبه ای، پشمی و حتی مخملی استفاده نمایید. در دکوراسیون نئوکلاسیک عناصر را ساده و امروزی انتخاب می کنند. در این سبک شما می توانید وسایل و اجسام دکوراتیو و المان های مختلف را به زیبایی ست کنید

 دکور و لوازم جانبی در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک:

دکوراسیون نئوکلاسیک همچنان مجلل و غنی است اما مطیع تر از فضای داخلی کلاسیک به نظر می‌رسد. قالب، ستون، گچ، آستانه و پانل های دیواری در سبک نئوکلاسیک مختصر و مدرن تر هستند. . در فضای داخلی نئوکلاسیک، سطوح آینه دار بسیار رایج است. این سطوح آینه دار درجات بصری اتاق را بزرگ تر می کند و آن را روشن تر جلوه می‌دهد.
سرویس بهداشتی نئوکلاسیک
دکوراسیون نشیمن نئوکلاسیک

 

فهرست مطالب
    سبک دکوراسیون نئوکلاسیک می تواند به طرز ظریفی بین تجملات و ساده گرایی تعادل برقرار کند. بنابراین با توجه به نکات گفته شده و ایجاد تعادل و تقارن می توانید بک دکوراسیون نشیمن نئوکلاسیک زیبا خلق نمایید. نشیمن یک خانه ی نئوکلاسیک بسیار گرم، ساده، دلنشین و خودمانی است.
    دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک
    استفاده از یک میز ناهار خوری در قلب آشپزخانه به شکلی که در مرکر آن باشد، بهترین راه حل برای خلق آشپزخانه ی نئوکلاسیک است. البته کابینت های چوبی و تخته سنگ موزاییکی به نظر انتخاب های خوبی هستند. بهتر است برای اجرای کابینت از سیستم چوب و روکش طبیعی ولی با جزئیات مختصر استفاده شود.
    دکوراسیون اتاق خواب نئوکلاسیک
    برای اتاق خواب کلاسیک استفاده از کاغذ دیواری های گلدار گزینه ی مناسبی است. همچنین می توانید از دیوارهای ساده استفاده نمایید و تابلوهایی با طرح گل و یا حیوانات بر دیوارها قرار دهید. برای اتاق خواب نئوکلاسیک از آینه ها و آباژورها به شکل قرینه استفاده نمایید. وسایل ساده ی کلاسیک و مدرن را در کنار یکدیگر بچینید.

    دکوراسیون حمام نئوکلاسیک

    اگر می خواهید حمامی متفاوت داشته باشید که علاوه بر احساس آسایش در آن، تجمل و زیبایی را هم به آن هدیه کنید، سبک نئوکلاسیک را انتخاب نمایید. می توانید از آینه، کاشی های مرواریدی و رنگ های نقره ای استفاده کنید و حتی می‌توانید یک مبل کوچک در گوشه ی حمام خود قرار دهید تا جلوه ی شیک تری به حمامتان بدهید. به طور کلی استفاده از اکسسوری های لوکس و نقره ای رنگ ظاهر حمام شما را نئوکلاسیک خواهد کرد.

    ذکوراسیون اتاق کودک نئوکلاسیک

    شاید این سبک برای اتاق کودک کمی سنگین به نظر برسد، ولی با انتخاب یک رنگ روشن ملیح و وسایل ساده می توانید رشد و احساس آرامش را به کودک خود هدیه دهید. اتاق خواب کودک نئوکلاسیک تجربه ی آرامش کلاسیک را با سادگی مدرن تلفیق می کند و حس و حال جدید و جالبی را می آفریند. اتاق کودک نئوکلاسیک

    دکوراسیون داخلی فرتاک

    تیم دکوراسیون داخلی فرتاک متناسب با روحیه و نیازهای شما، بهترین سبک دکوراسیون داخلی را به شما پیشنهاد می دهد. علاوه بر طراحی و بازسازی فضای شما بنا بر سلیقه تان، شما را در خرید محصولات دکوراسیون داخلی متناسب با سبک و سیاق فضای شما راهنمایی خواهند کرد. فرتاک بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی دکوراسیون داخلی در غرب تهران، آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است. با فرتاک رویاهایتان را محقق سازید.

     

     

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم