نحوه تمیز کردن موکت

دسته ها :

cafe seo

نحوه تمیز کردن موکت

چگونه موکت کثیف را تمیز کنیم؟

کفپوش موکت علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، به نسبت پارکت، سرامیک و … تمیز کردن آن سخت تر است. نحوه تمیز کردن موکت یکی از سوالاتی است که تمام کسانی که خانه و یا محل کار خود را موکت کرده اند با آن روبه رو هستند. در جواب باید گفت که تمیز کردن موکت بسته به نوع کثیفی و لکه ای که روی آن ایجاد شده است کاملا متفاوت است. زیرا لکه های کثیفی به داخل تار و پود و بافت موکت نفوذ می کنند. بنابراین برای پاک کردن لکه و یا شستن موکت در منزل مهم است که از موادی استفاده کنیم که به آنها آسیب نزند. علاوه بر آن لکه های مختلف پاک کننده های متفاوتی را نیاز دارند. با خواندن این مقاله به راحتی می توانید روش صحیح شستن موکت را بیاموزید.

برای یادگیری طرز صحیح شستن موکت ابتدا باید جنس لکه و کثیفی موکت خود را شناسایی کنید. محلول مورد نظر برای پاک کردن آن لکه را بیابید. در صورتی که آن محلول برای موکت آسیب زا نبود، از آن برای پاک کردن لکه موکت استفاده نمایید. بافت موکتها در برابر بسیاری از مواد پاک کننده و شیمیایی حساس هستند. بنابراین شاخت مواد  پاک کننده در درجه ی اول از اهمیت بالایی برخوردار است.

فهرست مطالب
    • پوسیدگی موکت

    اگر لکه ها و کثیفی ها به موقع و خیلی سریع از روی موکت پاک نشوند به مرور زمان وارد بافتهای آن می شود. بنابراین با گذشت زمان ممکن است پاک نشود و یا پاک شدن آن ها به سختی صورت بگیرد. بنابراین خیلی سریع نسبت به شناسایی لکه و تمیز کردن موکت اقدام نمایید.

    • جلوگیری از آلودگی در محیط و ایجاد بیماری

    کثیفی ها به مرور زمان کثیفی های دیگری را نیز به خود جذب خواهند کرد. بنابراین لکه کثیفی روی موکت محل تجمع آلودگی ها خواهد بود. علاوه بر آن برخی از کثیفی های ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که برای افراد و مخصوصا کودکان مضر خواهد بود. بنابراین خیلی سریع نسبت به شیوه ی صحیح شستشوی موکت اقدام نمایید.

    • بوی نامطبوع و آزار دهنده

    بسیاری از لکه ها مانند لکه ی مواد غذایی و خوراکی بعد از مدت زمان کوتاهی باعث بو گرفتن فضای شما خواهد شد. ممکن است این بو، بویی شبیه به بوی نا و یا حتی بوی زباله باشد. بنابراین بسیار آزاردهنده خواهد بود. بنابراین پاک کردن سریع موکت اهمیت بسیار زیادی دارد.

    نحوه تمیز کردن موکت

    • نشستن روی موکت و اهمیت تمیز کردن آن

    تفاوت مهم و ساسی که موکت با سایر کفپوش ها دارد نرمی آن است. به این معنی که ما روز پارکت و یا سرامیک کف زمین نمی نشینیم. اما کسانی که فضای خانه خود را موکت کرده اند می توانند روی موکت بنشینند. بنابراین تماس مستقیم با آلودگی ها خواهند داشت. همانطور که می بینید دلایل بساری برای تمیز کردن سریع و به موقع کثیفی ها از روی موکت وجود دارد.

    نحوه تمیز کردن موکت

    نحوه تمیز کردن موکت و لکه ها و کثیفی های معمولی

    در نحوه تمیز کردن موکت روش های بسیار وجود دارند. کثیفی ناشی از گذر زمان و یا لکه های معمولی را می توانید توسط مواد و روشهای زیر از بین ببرید:

    1. بخارشور : با استفاده از بخارشور می توانید خاک ها و کثیفی های داخل موکت را به بیرون هدایت کنید. سپس با یک دستمال نسبت به تمیز کردن آنها اقدام نمایید.
    2. شامپو فرش : با استفاده از شامپو فرش می توانید بدون اینکه موکت آسیب ببیند آن را تمیز نمایید.
    3. خمیر ریش : برای پاک کردن لکه های معمولی از روی موکت می توانید این ماده را نیم ساعت بر روی لکه بمالید و سپس با دستمال آن را پاک نمایید. سپس محلول آب و سرکه را روی آن اسپری کرده و تمیز نمایید.
    4. پودر لباسشویی : با پودر ماشین لباسشویی می توانید لکه کثیفی را از بین ببرید. فقط دقت داشته باشید میزان بسیار کمی از این ماده را استفاده نمایید. زیرا استفاده بیش از حد باعث ایجاد سفیدک و خرابی موکت شما خواهد شد. بنابراین مقدار بسیار کمی از پودر را در آب جل نموده و با دستمال پارچه ای روی آن کشیده و پاک نمایید.

    پاک کننده های در دسترسی که کمتر کسی در مورد آنها می داند

    1.محلول سرکه و نمک: نمک را در سرکه سفید حل نمایید. سپس با استفاده از دستمالی سفید و تمیز، شروع به پاک کردن لکه موکت یا فرش کنید.

    2.محلول سرکه و پودر ذرت: یک قاشق پودر ذرت را در یک فنجان سرکه سفید حل نمایید. در ادامه به کمک یک دستمال سفید محل مورد نظر را پاک نمایید.

    چگونه لکه ی آدامس روی موکت را تمیز کنیم؟

    برای پاک کردن این لکه کافی است که یک تکه یخ را بر روی قسمت مورد نظر بگذارید. بنابراین آدامس سفت خواهد شد زیرا خاصیت کشسانی آن را برای مدت کوتاهی از بین برده اید. سپس با چاقو و یا کاردک به آرامی نسبت به کندن آدامس از روی موکت اقدام نمایید.

    نحوه تمیز کردن موکت

    چگونه لکه شمع روی موکت را تمیز کنیم؟

    برای این کار کافی است تا ابتدا با چاقو و یا کاردک شمع را از روی موکت بتراشید. سپس خواهید دید که مقداری از پارافین و یا چربی آن هنوز بر روی موکت است. برای حل این مشکل کافی است که یک تکه پارچه را بر روی لکه بگذارید. سپس با اتو بر روی آن بکشید. در اثر گرما و حرارت چربی های حاصل از پارافین از موکت خارج شده و با پارچه جذب می شوند. بنابراین به همین سادگی موکتی تمیز خواهید داشت.

    نحوه تمیز کردن موکت

    چگونه لکه لاک ناخن را از روی موکت تمیز کنیم؟

    همانطور که همه می دانیم استون حل لاک است. بنابراین ممکن است با دیدن لکه روی موکت اول از همه به فکر پاک کردن آن با استون بیفتیم. این کار بسیار نادرست است. زیرا استون به بافت موکت آسیب می زند. برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی موکت از آب اکسیژنه و یا شیشه پاک کن استفاده نمایید. یکی از این دو محلول را بر روی موکت اسپری نموده و با دستمال پارچه ای موکت را تمیز نمایید.

    نحوه تمیز کردن لکه جوهر از روی موکت

    برای این منظور محلول الکل سفید را بر روی محل مورد نظر اسپری کنید. سپس با دستمال شروع به تمیز نمودن محل مورد نظر نمایید. در آخر می توانید دستمال تمیز دیگری را با آب مرطوب نمایید و بر روی آن بکشید تا کاملا تمیز شود.

    چگونه لکه خون روی موکت را تمیز کنیم؟

    اهمیت دارد که لکه خون را خیلی سریع پاک نمایید. به این دلیل که باقی ماندن لکه خون روی موکت و خشک شدن آن، تمیز کردن آن را دچار مشکل خواهد کرد. برای پاک کردن لکه خون باید از آب سرد استفاده نمایید. زیرا استفاده از آب گرم باعث نفوذ بیشتر لکه خون به الیاف موکت خواهد شد.در درجه ی اول لکه خون با کمک دستمالی تمیز و آب سرد از روی موکت پاک نمایید. بعد از آن برای از بین بردن جای لکه از ترکیب یک لیوان آب و یک قاشق آمونیاک استفاده نمایید. محلول آب و آمونیاک را روی لکه اسپری نمایید. در آخر با کمک اسفنجی تمیز ، پاک نمایید.

    چگونه لکه شکلات روی موکت را تمیز کنیم؟

    در ایتدا با یک چاقو و یا کاردک اقدام به کندن این ماد ه از روی موکت نمایید. سپس با استفاده از یک اسفنج آغشته با آب و صابون اقدام به تمیز نمودن آن نمایید. اگر شکلات و لکه شما خیلی چرب بود از ترکیب آب و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

    چگونه لکه قهوه و چای روی موکت را تمیز کنیم؟

    استفاده از دلستر بدون طعم یکی از موثر ترین روش ها برای این منظور است. نوشابه نیز می تواند گزینهی مناسبی باشد. کافی است که با یکی از این دو مواد و دستمال روی محل مورد نظر کشیده شود. سپس با دستمال مرطوب دیگری محل مورد نظر پاک و تمیز گردد.

    چگونه لکه چربی روی موکت را تمیز کنیم؟

    برای این منظور کافی است چند قطره مایع ظرفشویی را داخل نصف لیوان سرکه بریزید. سپس اقدام به تمیز نمودن آن محل با دستمال نمایید. می توانید این عمل را چندید بار تکرار نمایید تا لکه به خوبی پاک گردد.

    چگونه لکه زنگ زدی روی موکت را تمیز کنیم؟

    اسظتفاده از محلول آب و سرکه و یا نوشابه و اسپری کردن آنها روی محل مورد نظر می تواند این مشکل را نیز برای شما برطرف نماید. پس از انجام مراحل با یک دستمال تمیز و مرطوب دیگر محل مورد نطر ر ا پاک نمایید.

    خرید موکت

    موکت با کیفیت نیز در راحت تمیز شدن آن موثر است. بنابراین خرید موکت را از نمایندگی موکت انجام دهید. مشاوران ما شما را به تناسب کاربری جهت خرید موکت مناسب راهنمایی خواهند کرد. وقتی موکتی با الیاف مناسب و متناسب با کاربری خریداری نمایید، برای تمیز کردن آن نیز با مشکل مواجه نخواهید شد. برای خرید موکت قیمت مناسب و مشاهده قیمت موکت به سایت فرتاک مراجعه نمایید. اراسل به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم