نصب پارکت روی موزاییک چگونه است؟

دسته ها :

Majid Nourozi

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم یکی از روش های نصب کفپوش پارکت به زمین، نصب پارکت روی موزاییک  است که مورد توجه بسیاری از افرادی است که تصمیم به نصب پارکت دارند. در این مقاله قصد داریم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم و شما را با این روش و مزایای آن نسبت به روش های دیگر آشنا کنیم.

نصب پارکت روی موزاییک

قبل از هرچیزی انتخاب پارکت برای نصب یکی از اقدامات بسیار مهمی است که باید توجه بسیاری کرد، و زمین را بررسی کرد تا سطح یک دست و همواری برای نصب پارکت­ها باشد. قاعده کلی برای نصب پارکت به روی زمین این است که اگر سطح زمین صاف و یکدست باشد به راحتی می توانید پارکت را بر روی آن نصب کنید. نهایتا با توجه به قاعده نصب پارکت بر روی سیمان امکان پذیر است، اما نصب آن بر روی کفپوش های آجری، فرش و سنگ طبیعی امکان پذیر نیست.

فهرست مطالب

    نصب پارکت روی موزاییک

    موارد کلی برای نصب پارکت

    پارکت­ها نوعی کفپوش معلق به حساب می آیند این به این معنی است که در زمین میخ کوب نمی شوند یا به کف زمین نمی چسبند. این ویژگی باعث می شود شما بتوانید پارکت را روی سطوح مختلف نصب نمایید و بله … همچنین شما می توانید پارکت را روی موزاییک و کاشی نیز نصب نمایید. این خبر خوب برای اغلب افرادی است که تمایل ندارند زمان زیادی را صرف کندن کاشی و موزاییک کف زمین نمایند.  به وضعیت موزاییک ها توجه کنید اگر در وضعیت مطلوبی باشند نصب کردن پارکت­ها یا هر کفپوشی روی موزاییک فرق زیادی با نصب آن روی زمین خالی ندارند.

    توجه: نصب پارکت به روی کف ارتفاعی را به زمین اضافه می­کند حتما به این نکته توجه کنید؛ زیرا ارتفاع به وجود آمده می تواند مانع از باز شدن درب ورودی شود.

    صاف بودن سطح موزاییک برای نصب پارکت

    اگر سطح موزاییک صاف باشد و بند کشی مرتبی داشه باشد به راحتی می توانید پارکت ها را به روی موزاییک نصب کنید. توجه کنید در صورتی که بین موزاییک ها فاصله باشد و ناهمواری بین آنها باشد در ابتدا باید سطح را به سطح صافی تبدیل کنید. یکی از بدترین مشکلات کفپوش زمانی به وجود می آید که ناهمواری کف زیرین دقیقاً در زیر نقطه اتصال پارکت باشد و وقتی پا روی آن قرار می گیرد، باعث اشکال شود.

    پستی­ها و بلندی هایی که در زیر پارکت­ها قرار دارند به طور کامل حس می گردند. راه حل برای حل این مسئله این است که کف را با ملات تراز نمایید، دقیقاً همان­گونه که لایه های زیرین هر کفپوشی را تراز می نمایند. ملات را با غلظت مناسب روی موزاییک ها بریزید و اجازه بدهید روی سطح پخش گردد و بعد کمی به یکدست شدن آن کمک نمایید. و بلافاصله بعد از اینکه ملات خشک شد می توانید نصب پارکت روی موزاییک را شروع نمایید.

    آیا برای نصب پارکت به لایه­ های زیرین نیاز است؟

    عموما در هر زمان که کفپوش های چوبی را نصب می نمایید برای اینکه مانع نفوذ رطوبت و ایجاد تاب در کف زمین شوید به یک مانع قوی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه ی زیرین دارید.

    توجه کنید برای ایجاد عایق محافظ، زیرسازی پارکت ایده  بسیار مناسبی است. بیشتر زیرلایه های پارکت علاوه بر مزایایی گفته شده در مقالات مختلف، در برابر رطوبت نیز محافظت می نمایند و به نسبت ارزانتر نیز هستند. پس از خشک شدن ملات، طبق دستورالعمل گفته شده محصول زیرلایه پارکت را قرار دهید.

    مقاله پیشنهادی: زیرسازی پارکت چگونه است؟

    نصب پارکت روی موزاییک

     

    اگر ارتفاع مناسب نباشد چه باید کرد؟

    با بکارگیری ترکیب زیرلایه و کفپوش، می توانید ارتفاع سطح را 1.5 سانتی متر یا بیشتر به نسبت قبل  بالا ببرد و این امر باعث می شود در درب ورودی و هنگام ورود به داخل به مشکل برخورد کنیم و درب ورودی باز نگردد. در بعضی موارد اغلب افراد درب ورودی را از پایین برش می دهند تا این مشکل را برطرف نمایند.

    مراحل نصب پارکت روی زمین

    برای نصب کردن پارکت روی سطح های مختلف، نیازی به میخ، پیچ و یا پرچ نمی باشد. شاید خیال کنید که پارکت‌ها به وسیله چسب مخصوص به کف زمین چسبیده می‌شوند، درصورتی‌که اینطور نیست. قطعات یا تایل‌های پارکت، به‌ وسیله شیارهای موجود در اطرافشان به یکدیگر وصل می­گردند. به‌طورکلی مراحل نصب پارکت روی موزاییک به شرح ذیل است:

    • زیرسازی کردن و یکدست کردن سطح کار.
    • تمیزکاری روی کار.
    • پهن کردن فوم پارکت.
    • نصب کردن پارکت.
    • نصب کردن قرنیز.

    چه نکاتی هنگام نصب پارکت روی موزاییک باید رعایت گردد؟

    • قبل از اینکه پارکت روی موزاییک نصب گردد بهتر است پارکت‌ها را به­مدت 48 ساعت در محلی که قرار است نصب گردد قرار داده تا با محیط هم‌دما شود.
    • بعد از تمام شدن نصب پارک تا 24 ساعت اجسام سنگین را روی آن قرار ندهید.
    • هنگام نصب پارکت، باید دورتادور کار حدود 8 تا 10 میلی‌متر به‌عنوان درز انبساط یا انقباض رعایت گردد.
    • بعد از تمام شدن نصب پارکت امکان دارد درب اتاق‌ها در اثر بالا آمدن سطح کفپوش، به‌خوبی بازو بسته نگردد در این صورت با بریدن مقدار کمی از قسمت پایین درب، مشکل برطرف می گردد.

    هزینه نصب پارکت روی موزاییک چقدر است؟

    قیمت نصب کف‌پوش‌ها بر اساس مترمربع محاسبه میگردد. عواملی مثل متراژ موردنظر، محل نصب پارکت، هزینه حمل، میزان زیرسازی، دستمزد نصابان و هزینه‌های جانبی، در تعیین هزینه نصب پارکت دخیل هستند.

    و قیمت نصب پارکت برای هر فردی متناسب با مکانی که استفاده می کند متفاوت است برای اطلاع از هزینه پارکت روی موزاییک بهتر است با نصاب و افراد متخصص صحبت کنید.

    مقاله پیشنهادی: نحوه نگهداری پارکت

     

    نکته پایانی

    در این مقاله روش نصب پارکت روی موزاییک را بررسی کردیم اگر مطالعه کرده باشید متوجه این موضوع شده اید که این روش نسبت به سایر روش ها بهتر و مناسب­تر است.

    بهترین انتخاب برای هر ساختمانی می‌تواند استفاده از پارکت برای بازسازی و نوسازی خانه و تبدیل آن به محیطی گرم و دلپذیر باشد.

    شما می توانید با استفاده از این روش خودتان به راحتی پارکت ها را به روی موزاییک نصب کنید؛ اما روش بهتر سپردن کار به فرد متخصص و با تجربه است.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وبلاگ فروشگاه آنلاین فرتاک دیزاین را مطالعه کنید و بهترین روش نصب را برای نصب پارکت ها در منازل و محیط کار خود انتخاب کنید.

    ممنون از همراهی شما در صورتی که تجربه نصب پارکت­ها به روی موزایی را دارید در بخش دیدگاه صفحه وارد کنید تا کاربران ما از تجربیات شما استفاده نمایند.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم