چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم

Sayeh Sanei

چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟ حتما لغت برش فارسی بر به گوش شما آشناست. برخی از افراد نمی دانند که فارسی بر کردن به چه معنی است و یا چرا به این برش فارسی بر می گویند و از آن مهمتر، چگونه قرنیز و سایر پروفیل های ساختمانی مانند گلویی را فارسی بر کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جدید و جالبی را بدانید.

فهرست مطالب

    چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟

    وقتی به شما می گویند یک قرنیز و یا  یک قطعه چوب را ببرید، اولین چیزی به ذهن شما می رسید این است که اره را عمود بر آن قرار داده و برش دهید. این کار را با اره برقی و یا اره میزی می توانید به راحتی انجام دهید. این برش نوعی برش معمولی است. اما برش فارسی، فارسی بر و یا برش اریب چیست؟

    هر زمان که شما به جای ایجاد زاویه 90 درجه در مقطع قرنیز، زاویه ی دیگری را به شکل اریب ایجاد کردید، شما قرنیز را فارسی بر کرده اید. در واقع برش فارسی بر روی آن ایجاد کرده اید. این برش می تواند با زوایای مختلفی صورت بگیرد. البته  به طور معمول با زاویه 45 درجه قرنیز و سایر پروفیل های ساختمانی را فارسی بر می کنند. دلیل این موضوع نیز کاملا واضح است. برای اینکه وقتی دو قرنیز را عمود بر هم اجرا می کنند، روز هم رفته زاویه 90 درجه یا خمام زاویه قایمه دیوار به وجود آید.

    فارسی بر کردن قرنیز

    چگونه قرنیز را برای دیوارهای غیر عمود فارسی بر کنیم؟

    نکته ی اصلی اینجاست که همیشه دیوارهای خانه ها بر هم عمود نیستند. در اینجاست که برای نصب قرنیز هایی که در گوشه های دیوارهای غیر عمود به هم می رسند، نیاز به برش فارسی قرنیز با زوایای دیگری است. برای این کار باید ببینید زاویه ای که دیوارها به یکدیگر میرسند به چه شکل است. در این حالت باید زوایا را محاسبه نمایید و بر حسب اینکه زاویه تند است یا باز و این که گوشه ی دیوار رو به بیرون است یا رو به داخل، قرنیز را رو به بیرون و یا رو به سمت دیوار با زاویه به دست آمده محاسبه نمایید. این محاسبات کمی پیچیده است اما نصابان حرفه ای با روش های ریاضی و یا روش هایی طبق تجربه شان می توانند در زمان کمی این زوایا را به شکل دقیقی محاسبه نمایند. برش قرنیز پی وی سی نیز به همین روش انجام می شود.

    با چه دستگاهی و چگونه قرنیز را فارسی بر کنیم؟

    قرنیز و سایر پروفیل های ساختمانی را با دستگاه اره میزی و دستگاه فارسی بر می توانید فارسی بر کنید.

    فارسی بر کردن قرنیز با دستگاه فارسی بر چگونه است؟

    برای انجام عملیات نحوه برش قرنیز با دستگاه فارسی بر و آموزش برش قرنیز مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    • قفل میز اره را آزاد کنید.
    • موتور و تیغه را بچرخانید تا بتوانید عملیات برش را انجام دهید.
    • قطعه را زیر آن تنطیم کرده و ثابت کنید.
    • توسط نقاله متحرکی که روی دستگاه است زاویه مورد نظر را تنطیم کنید.
    • دقت کنید تیغه و موتور در جای خود ثابت باشند.
    • دستگاه تیغه را از بالا عمود بر سطح میز به پایین بیاورید تا قطعه را طبق زاویه ای تنطیم کرده اید برش دهد.

     

    نکاتی که در حین کار با دستگاه فارسی بر باید به آنها توجه نمایید:

    1.قطر تیغه در دستگاه فارسی بر حایز اهمیت است. قطر تیغه بر یکی از فاکتورهایی است که در دقت برش این ابزار تاثیر به سزایی دارد. برای انجام برش درست و تمیز ابتدا قطعه مد نظر را اندازه گیری کرده و تیغه ابزار را روی لبه خارجی قرنیز بگذارید. سپس تیغه را روی بخشی که علامت زدید قرار دهید. در این زمان قطعه شما به علت ضخامت تیغه برش ممکن است کوتاه برش بخورد. برای حل این مشکل باید عملیات  برش قرنیز را در دو قدم انجام دهید. در مرحله اول قرنیز را بلند تر از اندازه دلخواه برش دهید. سپس در مرحله بعدی آن را اصلاح نمایید.

    2. وقتی که می‌خواهید با اره فارسی کار کنید دقت کنید که تیغ اره فارسی را تراز با خط برشتان کنید. حتما یادتان باشد کمی عقب تر از خط علامت گذاری شده برش دهید. به این ترتیب مقداری جا برای انجام سنباده کاری در اختیار خواهید داشت.

    3. زاویه تیغ اره برای دقت برش بسیار حایز اهمیت است. زاویه تیغ اره را خیلی دقیق تراز نمایید. پس از آن قرنیز را ببرید. همچنین برای این که بخواهید قطعات خیلی کوچک مانند اسکوتی های باریک را با دستگاه فارسی بر برش دهید، ممکن است کمی دشوار باشد. زیرا نیاز به تجربه ی بیشتری دارد. مهم ترین نکته در حین کار با دستگاه فارسی بر چوب رعایت موارد ایمنی است. بنابراین اگر مبتدی هستید سعی کنید برای برش قطعات کوچک از افراد ماهر کمک بگیرید.

    سایر نکات

    4. دقت کنید که موارد ایمنی را رعایت کنیدو با تمرکز و دقت کافی این کار را انجام دهید. از دستکش و عینک برای انجام کار با دستگاه فارسی بر استفاده نمایید.

    5. به دلیل اینکه قیمت قرنیز و پروفیل های ساختمانی ارزان نیست، اگر مبتدی هستید، حتما ابتدا با چند قطعه چوب که مانند قرنیز کشیده هستند، کار با دستگاه فارسی بر را تجربه نمایید. به هر حال هر دستگاهی قلق های مختص به خود را دارد. پس از آن کار را بر روی قرنیز مورد نظر انجام دهید. اینگونه از به هدر رفتن متریال جلوگیری خواهید کرد.

    مقاله پیشنهادی: گچبری سقف

     

    قرنیز فارسی بر شده

    دکوراسیون داخلی فرتاک و تیم نصب

    برای خرید انواع قرنیز و پروفیل های ساختمانی به سایت دکوراسیون داخی فرتاک مراجعه نمایید. برای آموزش مطالب بسیار مهم و مفید در مورد انواع محصولات دکوراسیون داخلی و نصب و کندن آنها به وبلاگ فرتاک مراجعه نمایید. همچنین مقالاتی در زمینه چیدمان منزل نیز در اختیار شما قرار داده ایم. برای خرید انواع محصولات به روش های تلفنی، خرید از سایت، ارتباط با واتس آپ بخش فروش و از طریق خرید حضوری اقدام نمایید. از طریق ارتباط با ادیم صفحات برنامه های اجتماعی نیز قادر به خرید هستید. برای نصب و کندن تمام محصولات خود ازجمله قرنیز و پروفیل های ساختمانی می توانید از تیم نصب حرفه ای فرتاک کمک بگیرید. برای مشاوره خرید نیز تیم فروش فرتاک شما را به سوی خرید بهترین محصول متناسب با فضا و بودجه تان هدایت خواهند کرد.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم