پرده زبرا

فضای داخلی خانه و اتاق‌ها به کمک پرده‌ها زیباتر به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که اولین چیزی که در خانه نظر افراد را به خود جلب می‌کند، پرده‌‌ها می‌باشد. همچنین، پرده‌ها تاثیر زیادی بر روی میزان نورپردازی اتاق و محیط داخلی دارد؛ لذا انتخاب پرده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یکی از انوع پرده‌های مدرن که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است، پرده زبرا می‌باشد. این پرده جدید و مدرن با ظرافت و به صورت راه راه‌های مساوی بافته و تولید می‌شود. مونتاژ این پرده به صورت دوبل بوده و امکان ایحاد سایه و روشن شدن پرده را فراهم می‌سازد. اگر شما هم در فکر خرید پرده زبرا هستید، تا آخر مطالب ما را همراهی کنید.

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا یا دوبل رول یکی از به روزترین و کاربردی ترین پرده های تزئینی است که از دو لایه موازی به شکل راه راه‌های مساوی با ترکیب تور و پارچه طراحی و تولید می‎شود. انواع پرده زبرا دارای بافت نازک و بسیار مستحکم بوده با خرید پرده زبرا می توانید میزان نور عبوری را 10 الی 50 درصد به دو صورت دستی یا برقی تنظیم کنید.

در حالت دستی یک زنجیر در کنار پرده تعبیه شده است که در تنظیم دستی میزان نور محیط به شما کمک می‌کند و در حالت برقی نیز سیستم ریموت کنترل مجهز به یک موتور الکتریکی ظریف و کوچک است که از فواصل دور می‌توانید عمل کنترل نور محیطی را به طور خودکار انجام دهید.

همچنین خرید این نوع پرده به حفظ حریم شخصی شما نیز کمک کرده و یک انتخاب مناسب برای فضاهایی است که با سبک دکوراسیون مدرن یا مینیمال طراحی شده‌اند. به کمک زبرا می‌توانید در طول روز با بالا بردن و قرار دادن قسمت‌های تیره‌ی آن روی هم از منظره‌ی بیرون لذت برده و از نور طبیعی خورشید بهره ببرید و در شب نیز آن را برای تامین احساس امنیت و حفظ حریم شخصی ببندید.

انواع پرده زبرا براساس طرح

پرده یکی از مهم ترین عوامل تزئینی در طراحی داخلی محسوب می‌شود و نمایی منحصر به فرد و فریبنده به فضا می‌بخشد. خوشبختانه انواع پرده زبرا قابلیت اجرا با انواع پارچه‌ها را دارد و از تنوع رنگی و طرحی بالایی برخوردار است. همچنین، برای بخش‌های مختلف منزل مثل اتاق خواب، آشپزخانه و حتی پذیرایی کاربرد دارد و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، پرده مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در ادامه انواع پرده زبرا را مورد بررسی قرار می دهیم:

 پرده زیرا ساده یا کلاسیک و طرح چوب

پرده زبرا کلاسیک اولین نوع پرده زبرا ساده و طرح چوب است که از زمانی که روانه بازار شده تا به امروز، مورد استقبال همگان قرار گرفته است. به گونه‌ای که در بسیاری از منازل از طرح‌های مدرن این محصول استفاده می‎شود. پرده زبرا کلاسیک شامل یک پارچه ساده یا طرح‌هایی مانند رگه‌های چوب می‌شود و یک محصول کاملا ساده و مینیمال به حساب می‌آید. اگر به سبک‌های اسپرت و یا مینیمال علاقمند هستید، پرده زبرا ساده طرح چوب بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

خبر خوب این است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی، امروزه انواع پرده‌ زبرا کلاسیک که مناسب برای مکان‌های اداری است نیز طراحی و تولید می‌شوند. یکی از نقاط قوت این محصول، قیمت مناسب آن است و نقطه ضعف آن را می‌توان سادگی بیش از حد این محصول دانست که با تمامی سلیقه‌های امروزی همخوانی ندارد. از این جهت، اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند که از این محصول برای محیط‌های اداری و تجاری استفاده نمایند.

 پرده های زبرا طرح دار

نسل بعدی پرده‌های زبرا را می‌توان پرده‌های زبرا طرح‌دار دانست که بیشترین تقاضا را میان انواع پرده زبرا دارند. این دسته از محصولات بیشترین تنوع طرح و رنگ‌بندی را میان انواع پرده‌ها دارند که شرح زیر می‌باشد:

  • پرده پلیسه

اولین مدل پرده‌های زبرا طرح‌دار، پرده زبرا پلیسه است. این محصول دارای خطوط ریز و درشت پلیسه است و تا حدی از سادگی در آمده است و می‌توانید از آن برای محیط‌های مختلف مانند آشپزخانه و اتاق خواب استفاده نمایید. همچنین انتخاب مناسبی برای مطب‌ها و مکان‌های اداری نیز به حساب می‌آید.

  •  پرده زبرا کودک

مورد بعدی، پرده زبرا کودک است که یک طرح خاص بر روی پارچه آن بافته یا چاپ شده است. به طور معمول، طرح‌های این محصول با رنگی متضاد بر روی زمینه پارچه چاپ می‌شود تا به طور واضح نمایان شود. شما می‌توانید این دسته از پرده‌ها را با طرح‌های متنوع از گل گرفته تا طرح‌های هندسی و فانتزی تهیه نمایید. براساس تجربه ما، مشتریان از این مدل پرده با طرح کودک برای اتاق خواب فرزندان خود و یا طرح گلدار برای اتاق‌ نشیمن استفاده می‌کنند. از آن جهت که طرح و رنگبندی پرده زبرا بسیار وسیع است، هیچ جای نگرانی برای ست کردن آن با دکوراسیون داخلی وجود ندارد.

  •  پرده گلدوزی

اگر شما هم علاقمند به استفاده از انواع پرده زبرا به عنوان پرده اصلی در سالن پذیرایی هستید اما علاقه‌ای به پرده ساده و کلاسیک ندارید، پرده زبرا با پارچه گلدوزی شده انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این دسته از پرده‌ها با پارچه‌های گلدوزی و خامه دوزی با طرح گل، شاخه و برگ طراحی و تولید می‎شوند. همین امر باعث می‌شود تا این پرده‌ها ظاهری رسمی به خود بگیرند.

  •  پرده زبرا چاپی

پرده زبرا چاپی یکی از جدیدترین مدل‌های پرده زبرا است. در این محصول، طرح مورد نظر توسط دستگاه‌های مخصوص بر روی پارچه‌های خام چاپ می‌شود. شما می‌توانید پرده زبرا پلیسه را به شکل گلدار و یا طرح‌دار سفارش دهید و یا از پرده‌های از پیش آماده استفاده نمایید.

از جمله مزیت‌های پرده زبرا تصویری می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما قادر به انتخاب طرح مورد نظر از میان انبوهی از تصاویر هستید. تنها عیب این پرده این است که احتمال دارد که ابعاد این پرده با ابعاد مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد.

  •  پرده زبرا سرمه دوزی

این پرده ها از دو پرده روی هم دیگر تشکیل داده شده است که با سرمه دوخت دوزی شده است. انواع طرح گل را میتوانید در این نوع از پرده ها خریداری فرمایید.

خرید انواع پرده زبرا

بعضی اوقات است که دکوراسیون فضای داخلی برایمان خسته کننده و تکراری می‌شود. به همین خاطر به یکباره تصمیم می‌گیریم تا طراحی داخلی را به کل تغییر دهیم. اما ایجاد یک تغییر اساسی در محیط داخلی خانه مستلزم صرف هزینه‌های هنگفتی است.

یکی از ایده‌های هوشمندانه و کم خرج برای ایجاد تغییر در حال و هوای محیط داخلی، تغییر پرده‌ها است. همانطور که می‌دانید، پرده‌ها در معرض دید قرار دارند و تغییر آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد تغییر در چیدمان منزل بشود. با جرات می‌توان گفت که انواع پرده زبرا از جمله پرده‌های مقرون به صرفه با ظاهری شیک و نوآورانه است که می‌تواند یک تاثیر اساسی در دکوراسیون داخلی ایجاد نماید.

در این مقاله تلاش کردیم تا در رابطه با انواع پرده زبرا صحبت نماییم. اگر همچنان از خرید این محصول مطمئن هستید، می‌توانید انواع پرده‌های زبرا باکیفیت را در این صفحه مشاهده کرده و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه فرتاک دیزاین در تماس باشید.

قیمت پرده زبرا

پرده ها به سبب جنس و کیفیت دارای قیمت‌های مختلفی هستند؛ لذا نمی‌توان قیمت ثابتی را برای پرده‌های زبرا در نظر گرفت. یکی از مهم ترین عامل موثر در قیمت پرده زبرا می‌توان به مواردی از جمله متراژ پرده، جنس آن، طرح پرده و ... اشاره کرد. بنابراین برای تعیین قیمت انواع پرده‌های موجود در بازار باید به نوع و کیفیت آن توجه کرد.

در ابتدا، شما برای برآورد قیمت پرده‌های زبرا باید نوع و جنس پرده را انتخاب کرده و سپس با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر، از قیمت تمام شده پرده مطلع شوید.

در این بخش قصد داریم تا دو مدل از محبوب‌ترین انواع پرده زبرا از نظر جنس را معرفی نماییم. این دو مدل شامل پرده زبرا ایرانی و ترک می‌شود که باعث تغییر قیمت پرده خواهد شد.

قیمت پرده زبرا ایرانی و خارجی به شرح زیر است :

  • قیمت پرده زبرا ایرانی

امروزه بسیاری از تولید کنندگان در داخل ایران اقدام به تولید انواع پرده زبرا کرده‌اند. پرده‌های زبرای ایرانی دارای جنس متفاوتی در مقایسه با پرده زبرا ترک است؛ لذا قیمت در هنگام خرید آنلاین پرده زبرا نباید ملاک شما برای انتخاب و خرید قرار بگیرد؛ لذا اولین معیاری که در هنگام خرید انواع پرده‌های ایرانی باید لحاظ شود، جنس و کیفیت پارچه پرده می‌باشد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که برای خرید پرده زبرا ایرانی اول از همه شما باید شناخت کاملی از جنس و کیفیت پارچه داشته باشید و یا این که پرده مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و یا به صورت حضوری خریداری نمایید.

از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمتِ پرده زبرا ایرانی تاثیرگذار است می‌توان به متراژ پرده، طرح و مدل آن، نوع پرده و ... اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید پرده زبرا ایرانی اصل و باکیفیت را دارید، پیشنهاد می‌شود از طریق شماره‌های درج شده در سایت با فروشگاه فرتاک دیزاین تماس گرفته تا کارشناسان فروش ما شما را از قیمت دقیق و روز بهترین و باکیفیت ترین پرده‌های زبرا ایرانی مطلع سازند.

  • قیمت پرده زبرا ترک

پرده‌های ترک یکی از بهترین و بی نظیرترین پرده‌های موجود در بازار هستند که نه تنها کیفیت بالایی دارند، بلکه از جنس و زیبایی منحصر به فرد نیز برخوردار می باشند. بنابراین پرده‌های ترک یکی از پرده‌های باکیفیت جهت خرید به شمار می روند. با وجود کیفیت بالای پرده‌های ترک، امروزه برخی از فروشگاه‌های غیر معتبر و سودجو اقدام به تولید و فروش پرده‌های ترک تقلبی و بی‌کیفیت کرده‌اند. فروشگاه فرتاک دیزاین یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تولید و عرضه انواع پرده‌ زبرا در ایران هستند که بهترین پرده زبرا ترک اصل و باکیفیت را به مشتریان ارائه می‌کند.

این پرده ها با توجه به عواملی همچون متراژ، طرح و مدل، دارای کیفیت و قیمت مختلفی می‌باشند. فروشگاه فرتاک دیزاین تمامی اجناس خود از جمله پرده زبرا را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتریان خود ارائه می‌کند. از این رو قیمت پرده‌های این فروشگاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

ویژگی‌های انواع پرده زبرا

اگرچه پرده زبرا را به دلیل زیبایی منحصر به فردی که به دکوراسیون داخلی می دهد، می شناسند، اما این پرده ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده زبرا را می توان بصورت برقی یا با ریموت کنترل نصب کرد.
  • پرده زبرا به سادگی و سریع نصب می شود.
  • پرده زبرا استحکام و دوام بسیار بالایی دارد.
  • طرح و رنگ های پرده زبرا بسیار متنوع است و می توان از آن برای اتاق کودک، اتاق خواب، هال و پذیرایی و آشپزخانه بهره برد. به عنوان مثال زبرا اتاق کودک دارای طرح های ملایم تر این پرده با رنگ های روشن و بسیار زیبا برای اتاق کودک است.
  • با پرده زبرا به سادگی می توان میزان نور را تنظیم کرد.
  • پرده زبرا به سادگی تمیز می شود.

مزایای انواع پرده‌های زبرا چیست ؟

  • پرده‌های زبرا برای همه‌ی محیط‌ها مناسب و شکیل هستند. برای مثال، در محیط‌های کاری، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها و ... کارکرد خوبی دارند. علاوه بر این‌،  انوع‌ جدید پرده‌های زبرا یک انتخاب عالی و منحصر به فرد برای اتاق خواب‌ها و اتاق نشیمن به حساب می‌آیدا.
  • انواع پرده زبرا در دو زمینه زیبا شناسی و کارکرد به شکل باور نکردنی تطبیق پذیر هستند و فضای مد نظر شما، چه خانه چه محل کار، را زیبا خواهند کرد.
  • طرح‌های جدید این سبک از پرده‌ها، الهام بخش طبیعت هستند و گرما و امید را به خانه‌های شما هدیه می‌دهند.
  • هر زمان صحبت از محل‌های مرطوب مثل سرویس های بهداشتی می‌شود، پرده‌هایی با طرح چوب مصنوعی در ذهن شما شکل می‌گیرد که همگی از تولیدات پرده‌های زبرا می‌باشد.
  • ممکن است برای بعضی از وسایلی که در نزدیکی پنجره قرار دارند حساس باشید و نخواهید نور خورشید مستقیم به آنها بتابد مانند فرش ها که از عناصر مهم وسایل خانه می‌باشند و یا ممکن است در معرض مستقیم نور خورشید آسیب ببینند، انتخاب پرده‌های رولی زبرا این مشکل شما را حل خواهد کرد و اجازه ورود نور تا هر ارتفاعی که دل‌تان می‌خواهد را می‌دهد.
  • انواع پرده زبرا، بهترین گزینه برای حفظ حریم شخصی شما خواهد بود، گاهی اوقات دل‌تان می‌خواهد از نور آفتاب لذت ببرید ولی ایستادن در پشت پنجره مشکل ساز و آزار دهنده خواهد بود. خبر خوب این است که پرده زبرا این مشکل شما را حل کرده و حفظ حریم شخصی توام با لذت از طبیعت را به دنبال خواهد داشت.
  • ترکیب دو پرده بر روی هم علاوه بر زیبایی باعث کنترل نور خورشید و مهتاب در شب خواهد بود.
  • یک خصوصیت مهم و بارز این نوع پرده‌ها جنس پلی استر و نانو بودن آن‌ها می‌باشد که با وجود این نوع جنس، شستشو این پرده ها بسیار آسان خواهد بود؛ لذا هیچ جای نگرانی برای کثیف و یا لک شدن پرده‌ها وجود نخواهد داشت.

معایب انواع پرده زبرا

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مشتریان در هنگام خرید پرده زبرا و انواع پرد‌ه‌های کرکره‌ای، نحوه شستشو و تمیز کردن آن است. پرده‌های زبرا را می‌توان با روش‌های مختلف و ساده تمیز کرد. برای تمیز کردن لک و پاک کردن گرد و خاک از روی پرده زبرا تنها کافی است که بدون آنکه پرده را باز کنید، سطح آن را گردگیری نمایید و یا با استفاده از جارو برقی، خاک را از سطح آن برویید.

در صورت لک شدن پرده، باید یک پارچه تمیز آغشته به مواد شوینده را به آرامی بر روی سطح پرده بکشید تا لکه‌ها به طور کامل پاک شوند. نکته‌ی دیگری که در رابطه با انواع پرده زبرا وجود دارد این است که شما نمی‌توانید در منزل و به تنهایی پرده زبرا را باز نمایید؛ زیرا نص مجدد آن بسیار سخت و دشوار است. همچنین، باز کردن پرده‌ها و شستن آن‌ها باعث از بین رفتن آهار پرده می‌شود.

از دیگر معایب پرده زبرا می‌توان به این مورد اشاره کرد که مکانیسم باز و بسته کردن و تغییر وضعیت پرده زبرا توسط یک زنجیر انجام می‌شود و احتمال دارد که این زنجیر دچار مشکل شده و یا خراب شود.

سخن پایانی

مجموعه فرتاک ارائه دهنده انواع پرده زبرا است و شما می‌توانید پرده مورد نظرتان را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از این مجموعه خریداری نمایید. این دسته از محصولات یک انتخاب ایده‌آل برای محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری است. در آخر، شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی موجود در این صفحه با متخصصین و مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.