دیوارپوش پی وی سی

مشخصات محصول

طول شاخه:3 و 6 متر
عرض پروفیل:15 و 20 و 25 سانتیمتر
متریال:پی وی سی
رنگ بندی:
روکش PVC با رنگ بندی متنوع
کشور سازنده:ایران

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش از جمله محصولات دکوراسیون داخلی پر طرفدار و پر کاربردی است که علاوه بر زیبایی مزایای بسیاری نیز دارد. دیوارپوش ها در جنس های متنوعی تولید و عرضه می گردند. دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش ام دی اف، دیوارپوش فومی، دیوارپوش سه بعدی و... هر کدام از این جنس ها برتری هایی نسبت به دیگری دارند. آشنایی با مزایا و معایب هر محصول و هر جنسی باعث می شود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 مزایای دیوارپوش های پی وی سی در مقابل معایب آن بسیار بیشتر است. از این رو بالاترین فروش بازار در زمینه محصولات دیوارپوش را به خود اختصاص داده است. برای مشاهده ی محصولات دیوارپوش پی وی سی به سایت دکوراسیون داخلی فرتاک مراجعه نمایید. محصولات دیوارپوش PVC در انواع  ساده و طرح دار و در رنگ‌بندی متنوع در سایت فرتاک دیزاین موجود است.

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

نحوه فروش دیوارپوش پی وی سی به چه صورت است؟ این دیوارپوش از پنل های مستطیل شکل کشیده ای است که به صورت عمودی و یا افقی (بسته به نوع طراحی) بر روی دیوار نصب می گردند. متریال پی وی سی چیست؟ PVC (پلی وینیل کلراید) در واقع نوعی پلاستیک فشرده بسیار پرکاربرد است. دیوارپوش pvc برای کاربری های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد.

 برای کاربری های مسکونی معمولا بسته به طراحی یا کاربرد دیوارپوش پی وی سی بخشی از یک یا چند دیوار را با این متریال می پوشانند. استفاده از دیوارپوش پی وی سی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز امکان پذیر است. استفاده از دیوارپوش پی وی سی در فضاهای مسکونی محدود تر است. زیرا هزینه ی آن بالا می رود و فضا را اداری و سنگین جلوه می دهد. اما برای مکان های تجاری و اداری گاهی بخشی از فضا و گاهی کل فضای یک اتاق را با دیوارپوش pvc می پوشانند. به این ترتیب علاوه بر عایق کردن صدا، دکوراسیونی لاکچری و در ضمن مقاوم خواهیم داشت.

مشخصات ظاهری دیوارپوش pvc چیست؟!

یکی از سوال های متداول این است که "ابعاد پنل های دیوارپوش pvc چیست؟" پنل های دیوارپوش پی وی سی در ابعاد مختلفی تولید می گردند. پنل های دیوارپوش pvc که در سایت فرتاک موجود است، در طول ۲۸۰ سانتیمتر و عرض های ۱۵ و ۲۰ سانتیمتر است. این دو ابعاد بهترین و پر کاربردترین ابعاد دیوارپوش پی وی سی موجود در بازار هستند.

اندازه ضخامت پنل دیوارپوش های pvc چقدر است؟ ضخامت این پنل ها نیز معمولا ۸ میلیمتر است‌. رنگ بندی و طرح های دیوارپوش پی وی سی به چه صورت است؟ رنگ‌ بندی متنوع و طرح های متفاوت دیوارپوش pvc دست شما را برای طراحی باز می‌گذارد. متناسب با هر رنگ دکوراسیونی که داشته باشید، می توانید کد رنگی مناسبی در کاتالوگ این محصولات بیابید.

نحوه اجرای دیوارپوش پی وی سی در طراحی داخلی

نحوه ی اجرای دیوارپوش پی وی سی بستگی به سلیقه ی شما و یا طراح دارد. بهتر است این کار را به معماران و متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی بسپارید. برای مثال اگر یک راهروی طولانی را می خواهید کوتاه تر جلوه دهید، دیوار پوش پی وی سی را به صورت عمودی اجرا کنید. همچنین اگر می‌خواهید ارتفاع سقف یک فضا را بلند تر نشان دهید باز دیوارپوش ها را به صورت عمودی نصب نمایید‌.اما دقت داشته باشید ایجرای عمودی دیوارپوش تا حدی از بعد و پهنای فضا به صورت بصری می کاهد. بر عکس اگر می‌خواهید پهنا و عمق یک فضا را بزرگتر نشان دهید، با اجرای دیوار پوش پیویسی افقی به این هدف دست پیدا خواهید کرد. اجرای دیوارپوش به صورت افقی حس پویایی و جریان انرژی را در فضا ایجاد می کند.

این دیوارپوش را می توان بر روی دیوارهای منحنی و ستون ها نیز اجرا نمود. اگر میخواهید در فضایی بزرگ و یا بر روی یک دیوار با مساحت زیاد تنوع ایجاد نمایید، می توانید دیوارپوش ها را یکی در میان روشن و تیره اجرا نمایید. بی نهایت ایده ی متنوع دیگری وجود دارد که می تواند فضای شما را زیبا و منحصر به فرد جلوه دهد. فقط دقت داشته باشید رنگ دیوارپوش ها را متناسب با رنگ بندی دکوراسیون داخلی فضای خود انتخاب نمایید.

فرض کنید بدون دیوار جدا کننده می خواهید کاربری بخشی از یک فضای بزرگ را تغییر دهید‌. میتوانید با تغییر متریال روی دیوار حد و حدود فضاها را تعریف کنید بدون اینکه از هیچ گونه جدا کننده ای استفاده نمایید. برای مثال بخش ناهارخوری را می توانید با اجرای دیوارپوش پی وی سی بر روی دیوار مجاور میز ناهارخوری تعریف نمایید. می توانید تی وی روم را نیز با اجرای دیوارپوش های پی وی سی تعریف نمایید. به طوری کلی دیوارپوش های پی وی سی کاربردهای بسیار متنوعی دارند.

دیوارپوش پی وی سی یا دیوارکوب پی وی سی؟

اغلب افراد از کلمه‌ی دیوارکوب پی وی سی به جای دیوارپوش پی وی سی نیز استفاده می نمایند. این موضوع اشتباه نیست اما درست هم نیست. دقت نمایید که دیوارکوب های پی وی سی خصوصیاتی مشابه دیوارپوش PVC دارند با این تفاوت که باریک تر هستند و بیشتر جنبه ی زیبایی و قاب بندی دیوار را بر عهده دارند.

ولی هیچگاه یک دیوار کامل را نمیتوان با دیوارکوب پی وی سی پوشاند. زیرا شاخه های دیوارکوب پی وی سی بسیار باریک هستند و معمولا طرح دار هستند. علاوه بر آن مقاطع متنوعی نیز دارند. بنابراین دقت داشته باشید ممکن است این دو واژه به جای یکدیگر استفاده شوند.

مزایای دیوارپوش پیویسی یا پارکت دیواری پلاستیکی

بیشتر مزایایی که دیوارپوش پی وی سی یا پارکت دیواری پلاستیکی دارد مربوط به جنس آن است که به شرح زیر است.

۱. برای ایجاد زیبایی در فضا و گاها تعریف کاربری ها از این دیوارپوش استفاده میشود.

۲. دیوارپوش pvc عایق سرما و گرما است. بنابراین با اجرای این محصول از هدر رفتن انرژی می توانید جلوگیری نمایید.

۳. دیوار پوش پیویسی عایق صدا نیز هست. به همین علت مخصوصا برای مکان های اداری پرکاربرد مناسب است. برای پوشش دیوارهای اتاق جلسات می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

۴.  در برابر نفوذ حشرات نیز بسیار مقاوم است. بنابراین برای مکان هایی که حضور این حشرات زیاد است (مانند شمال کشور)، توصیه می شود.                   

۵.  متریال سبکی دارد. همانظور که می دانیم از نظر قوانین زلزله هر چه ساختمان سبک‌ تر باشد ایمن تر است. بنابراین این نیز نکته ای قابل توجه است.

۶. دیوارپوش های پیویسی تنوع رنگ و طرح و ابعاد دارند.

۷. این دیوارپوش در برابر رطوبت مقاومت است. بنابراین تمیز کردن آن نیز بسیار سریع و راحت خواهد بود. علاوه بر آن برای مکان هایی که رطوبت نسبی هوا زیاد است (مانند شمال و یا جنوب کشور) نسبت به دیوارپوش ام دی اف گزینه ی مناسب تری است.

۸. برای دیوار به عنوان عایقی در برابر ضربه و رطوبت خواهد بود. بنابراین در طول زمان از آسیب به گچ و رنگ دیوار جلوگیری می کند.

۹. قیمت دیوارپوش پی وی سی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. مخصوصا دیوارپوش پی وی سی نسبت به دیوارپوش ام دی اف قیمت پایین تری دارد.

۱۰. نصب دیوارپوش پی وی سی بسیار آسان است و در زمان کوتاهی انجام می شود.

معایب دیوارپوش pvc

۱.  در واقع یک محصول indoor است. محصولات دکوراسیون داخلی indoor در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم نیستند. به این معنی که در طول زمان در برابر تابش مستقیم آفتاب تغییر رنگ و گاهی تغییر حالت می دهند. بنابراین به کنترل نور داخلی فضا در روز در قسمت هایی که دیوارپوش پی وی سی اجرا شده است، دقت نمایید. محصولات outdoor مانند ترموود ها در تابش مستقیم نور آفتاب و بارش باران مقاوم هستند.

۲. دیوارپوش پی وی سی از جنس پلاستیک است و هنگام آتش سوزی گازهای مضری از خود متصاعد می کند.

۳.  به دلیل جنس پلاستیکی که دارد، دوستدار طبیعت نیست. تجزیه آنها بسیار زمان بر است. البته با توجه به طول عمر استفاده از این متریال این موضوع قابل چشم پوشی است. یعنی این یک متریال مصرفی نیست که نیاز باشد در فواصل زمانی کوتاه تعویض و به محیط زیست آسیب برساند. با این حال اگر این موضوع برای شما اولویت است، می توانید محصولات دیوارپوش ام دی اف را انتخاب نمایید.

4.  پی وی سی بر خلاف دیوارپوش ام دی اف توخالی است. بنابراین مقاومت آن در برابر ضربه نسبت به دیوارپوش ام دی اف بیشتر است. بنابراین برای مکان هایی که رفت و آمد خیلی زیاد است و دیوار ممکن است در معرض ضره قرار بگیرد دیوارپوش ام دی اف گزینه ی مناسب تری خواهد بود.

محاسبه قیمت دیوارپوش پی وی سی مورد نیاز

قبل از هر چیز باید مساحت قسمت های مورد نظر را محاسبه نمایید و به مساحت هر پنل تقسیم نمایید. عدد به دست آمده را به بالا رند نمایید. با نصاب و یا نمایندگان فروش فرتاک در مورد میزان پرتی نصب دیوارپوش پی وی سی (نسبت به ابعاد و فرم‌ کارتان)، مشورت نمایید. شاید نیاز باشد یک یا چند پنل بیشتر خریداری نمایید. پس از محاسبه تعداد پنل، عدد به دست آمده را در قیمت پنل دیوارپوش پی وی سی ضرب نمایید. به این ترتیب قیمت فاکتور شما مشخص خواهد شد.

نحوه نصب دیوارپوش پی وی سی و قیمت آن

همانطور که گفتیم طریقه نصب دیوارپوش پی وی سی آسان است. اما این به این معنی نیست که خودتان می توانید آن را انجام دهید. قیمت نصب دیوارپوش pvc بسته به اینکه بر روی چه متریالی صورت میگیرد، متفاوت است. بنابراین با نصابان حرفه ای در این زمینه مشورت نموده و کار خود را به آنها بسپارید. گاهی اوقات نیز نحوه نصب دیوارپوش پی وی سی اینگونه است که نیاز به زیر سازی دارد.

نکته: دقت نمایید که نصب دیوارپوش پی وی سی اگر به صورت دقیق و حرفه ای نجام نشود خطرات جبران ناپذیری برای استفاده کنندگان از فضا به دنبال خواهد داشت. زیرا ممکن است بر روی شخصی سقوط کرده و باعث آسیب به افراد شود. برای آشنایی بیشت ر با نحوه نصب دیوارپوش پی وی سی، میتوانید فیلم روش نصب دیوارپوش پی وی سی را در یوتیوب ببینید.

خرید دیوارپوش پی وی سی از فرتاک دیزاین

برای خرید دیوارپوش پی وی سی ارزان و قیمت مناسب از فرتاک دیزاین راه های بسیاری وجود دارد. بهترین روش خرید دیوارپوش پی وی سی به صورت آنلاین و ‌‌از سایت فرتاک است. روش بعدی خرید حضوری است. فروش دیوارپوش پی وی سی به صورت حضوری نیز صورت میگیرد. برای مشاهده ی سمپل ها و خرید دیوارپوش pvc به صورت حضوری، به شوروم فرتاک واقع در غرب تهران مراجعه نمایید.

همچنین می توانید با واتس آپ فرتاک ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. خرید تلفنی نیز آخرین روش خرید از فرتاک دیزاین است. فروش دیوارپوش پی وی سی به صورت اقساطی نیز توسط فرتاک دیزاین صورت میگیرد. برای این منظور به بخش خرید اقساطی در سایت فرتاک مراجعه نمایید. فرم مربوط به خرید اقساطی را پر نموده تا اطلاعات شما تایید شود. پس از آن همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت و شما را در جریان روند کار قرار خواهند داد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

۱. این دیوارپوش برای همه‌ی ی کاربری ها مناسب است.

۲. دیوارپوش پی وی سی جنبه‌ی  زیبایی و کاربردی دارد.

۳. این دیوارپوش در ابعاد و طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود است.

۴. قیمت دیوارپوش pvc بسیار مناسب است.

۵. این دیوارپوش در برابر ضربه سرما و گرما و رطوبت و نفوذ حشرات مقاوم است و نصب و شستشوی آسانی دارد.

۶. با این محصول می توانید تغییری  شگرف در طراحی داخلی فضا ایجاد نمایید .

۷. دیوارپوش پی وی سی قیمت مناسب و با کیفیت را از تیم فروش فرتاک دیزاین بخواهید.

8. بهترین و با کیفیت ترین و متنوع ترین محصولات دیوارپوش پی وی سی و سایر محصولات دکوراسیون داخلی را از تیم فروش دکوراسیون داخلی فرتاک بخواهید.

9. فروش اقساطی این دیوارپوش توسط فرتاک دیزاین انجام می‌شود. علاوه بر آن ارسال به سراسر کشور در کوتاهترین زمان ممکن توسط باربری های مطمین صورت میگیرد.