چمن مصنوعی آکواریوم و زیبا سازی آکواریوم

دسته ها :

Majid Nourozi

یکی از وسایل تزیینی جذاب که در اغلب خانه­های ایرانی و محیط کار از آن استفاده می شود آکواریوم  است. شما می توانید به راحتی د آکواریوم آبزیان مختلفی را پرورش دهید و با محیط زیست ارتباط خوبی برقرار کنید. یکی از موارد مهمی که صاحبان آکواریوم باید به آن توجه ویژه ای کنند تجهیز کردن آکواریوم است تا بتوانند به راحتی ماهیان و دیگر آبزیان را در آن پرورش دهند. در این مقاله قصد داریم در خصوص چمن مصنوعی آکواریم صحبت کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طبق بررسی های انجام شده اغلب افرادی که سعی می کنند محیط زندگی آبزیان ( و دیگر حیوانات وحشی) را به محیط طبیعی نزدیک­تر کنند، می توانند آبزیان شادتر و سالم تری  را داشته باشند. یکی از ضروری­ترین تجهیزاتی که تمامی آکواریوم داران باید آن را تهیه نمایند «چمن مصنوعی آکواریوم» است.  استفاده از چمن مصنوعی در داخل آکواریوم باعث می­شود که محیط آکواریوم به محیط طبیعی تزدیکتر شود. استفاده از چمن مصنوعی در آکواریوم باعث جذابیت بیشتر آکواریوم و نزدیکتر شدن فضای آکواریوم به محیطی طبیعی می شود. در این صورت با ایجاد فضای مصنوعی که مشابه طبیعی است می توانید فضای کاملا جذابی را برای آبزیان خود بسازید.

فهرست مطالب

    اگر قصد خرید چمن مصنوعی آکواریوم را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    مقاله پیشنهادی: تمیز کردن چمن مصنوعی

    چمن های مصنوعی چه ویژگی باید داشته باشند؟

    چمن مصنوعی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد و خاصی خود توانسته جلوه خاصی را به آکواریوم اضافه نماید و محیط را کاملا دگرگون نمایید. چمن های مصنوعی از نظر رنگ کاملا شبیه به رنگ چمن طبیعی می باشند همچنین مشابه چمن­ های داخل دریا می باشند. در ساخت چمن های مصنوعی از مواد سمی و مصنوعی استفاده نشده و به همین دلیل چمن مصنوعی یکی از ایمن ترین محصولاتی است که در داخل آکواریوم از آنها استفاده می گردد.

    علاوه بر موارد گفته شده در پاراگراف قبلی چمن­ های مصنوعی یکسری ویژگی دارند که در ادامه­ی این قسمت بیان می کنیم:

    • عدم آسیب در اثر رطوبت
    • عدم تغییر رنگ
    • عدم استفاده از مواد سمی
    • قال شستشو و ضد عفونی کردن
    • رنگ سبز طبیعی
    • مقاومت بالا
    • مقرون به صرفه
    • بر میزان O2 تأثیر ندارد
    • زباله ایجاد نمی کند
    • انگل ندارد
    • به راحتی برداشته شده و تمیز می شود
    • به نورپردازی خاصی احتیاج ندار

    چمن مصنوعی آکواریم

    حفظ سلامت آبزیان با نصب چمن مصنوعی در آکواریوم

    یکی از مهمترین ویژگی­ های چمن مصنوعی آکواریوم حفظ سلامت آبزیان است که تمامی آکواریوم دارها باید به آن توجه ویژه نمایند. طراحی این چمن طوری است که باعث شده آبزیان تصور نمایند که در محیط طبیعی زندگی نمایند. این چمن­های مصنوعی نرم و لطیف هستند و توانایی دارند که با امواج آب تکان بخورد و محیطی کاملا مشابه به محیط دریا و رودخانه را برای آبزیان تداعی نمایند.

    وقتی چمن مصنوعی  را در داخل آکواریوم قرار می­دهید، محیط خاصی را برای آبزیان درست می­نمایند. با نگاهی به حیات وحش می بینید که آبزیان مثل همه­ ی حیوانات دیگر دوست دارند قلمرو شخصی خود را درست کنند.  ماهی های کوچک این توانایی را دارند که در بین برگ های چمن مصنوعی قرار بگیرند و در قلمرو شخصی ­ای که ساخته اند زندگی مشابه به زندگی محیط طبیعی را ادامه دهند. پس تعجب نکنید که چمن های مصنوعی در آکواریم باعث طول عمر آبزیان می شوند و آبزیان می توانند به مدت طولانی زندگی کنند.

    طول عمر چمن مصنوعی آکواریوم چقدر است؟

    یکی از سوالاتی که بطور مکرر در مورد چمن مصنوعی آکواریوم تکرار می شود میزان طول عمر چمن­ها است. توجه کنید که طول عمر چمن­های مصنوعی آکواریوم بسیار بالا است و به طور متوسط حدود ۱۰ سال در محیط آکواریوم قابل استفاده می­باشد. نهایتا، شما می توانید با خرید چمن مصنوعی به سلامت آبزیان و زیبایی محیط اطراف آن حداقل تا 10 سال کمک کنید.

    شستشوی چمن مصنوعی آکواریوم به چه صورت انجام می­شود؟

    روش شستشوی چمن­ های مصنوعی داخل آکواریوم بسیار ساده است و تجهیزات خاصی نیاز ندارد. شما می توانید به راحتی تمامی وسایل آکواریوم را خارج کنید و شروع به شست وشو کنید، این چمن­ها را خارج کنید و با بکارگیری  آب و مواد شوینده به راحتی آن را بشویید و مجددا در کف آکواریوم قرار دهید.

    مقاله پیشنهادی: نحوه نصب چمن مصنوعی

    برای تزئین آکواریوم از چمن مصنوعی استفاده کنیم یا طبیعی؟

    برای تزیین آکواریوم علاوه بر استفاده از چمن مصنوعی میتوانید از چمن طبیعی نیز استفاده کنید. چمن طبیعی نسبت به چمن مصنوعی جذابیت بیشتری دارد و می توان به عنوان یک غذای مناسب و کامل برای ماهی های گیاهخوار در نظر گرفت. متاسفانه گیاهان به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند و شما ناچارید هر چند وقت یکبار از گیاهان جدیدی برای تزیین آکواریوم استفاده کنید. توجه کنید مراقبت از چمن طبیعی و گیاهان زنده داخل آکواریوم کار خیلی سختی است و علاوه بر نگه داری ماهی ها ناچارید از چمن ها نیز مراقبت کنید تا از پوسیدگی و آسیب دیدگی آن ها جلوگیری نمایید.

    با گفتن مطالب مرتبط با چمن مصنوعی پیشنها می کنیم از چمن های مصنوعی برای تزئین آکواریوم استفاده کنید. با نصب چمن مصنوعی دیگر نیاز نیست نسبت به تمیز کردن چمن های طبیعی و آلودگی آنها دچارمشکل شوید، شما می توانید به راحتی هر مدلی که دوست داشته باشید برای آکواریوم خود انتخاب کنید و فضای زیبایی را برای آبزیان خود بسازید.

    در ادامه­­ ی این مطلب انواع چمن های مصنوعی را به شما معرفی می کنیم تا بهترین انتخاب را برای آبزیان خود داشته باشید.

    معرفی انواع چمن­ های مصنوعی آکواریوم

    تزیین آکواریوم با گیاه مصنوعی تاثیر خیلی زیادی در ایجاد آرامش و انرژی مثبت در خانه را دارد که هر چقدر خلاقیت خود را در استفاده از چمن مصنوعی برای آکواریوم زیاد کنید، حس خوشایندی اکواریوم و ماهی های داخل آن بسیار بیشترمی­گردد.

    اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید بهتر است به این بخش از مقاله توجه ویژه کنید و با انواع چمن­های مصنوعی آشنا شوید.

    • چمن مصنوعی فیروزه
    • چمن مصنوعی ماهونیا ۱۵
    • کاشی های مربعی چمن مصنوعی
    • چمن آکواریومی خوشه‌ای

    با استفاده از چمن مصنوعی چگونه می توانیم آکواریوم را تزئین کنیم؟

    میزان استفاده از چمن مصنوعی در آکواریوم به ابعاد  واندازه چمن مصنوعی آکواریوم بستگی دارد. به طور کلی چمن مصنوعی های تولید شده برای آکواریوم در ابعاد و اندازه های متنوع در بازار رایج است. چمن­های مصنوعی که  ارتفاع کمتری نسبت به چمن های دیگر دارند، سطح آکواریوم را کاملا پوشش می دهند و چمن مصنوعی های شناور در آب در گوشه و کنار آکواریوم قرار می گیرند. نصب چمن مصنوعی آکواریوم نیاز بهزیرسازی داخلی ندارد و به دلیل داشتن چگالی بیشتر نسبت به آب در زیر آب قرار می گیرند. به همین دلیل نیاز به چسباندن چمن مصنوعی به کف آکواریوم نیست تا به راحتی بتوانید جابه جا کنید و هنگام نظافت هیچ مشکلی نداشته باشید.

    توجه کنید برای حرکت نکردن چمن مصنوعی می توانید از سنگ ها و دیگر وسایل تزیینی روی چمن استفاده کنید تا در جای خود کاملا ثابت بماند.

    اصلی ترین مزیت چمن های مصنوعی نسبت به چمن طبیعی چیست؟

    گیاهان ابریشمی، پلاستیکی و چمن مصنوعی آکواریوم در اندازه و رنگهای متفاوتی در بازار رایج هستند و در تمام طول سال به راحتی می توانید خریداری کنید. چمن های مصنوعی به دلیل عدم وجو درآکواریوم قبل از خرید و نداشتن آفات یا انگل هایی از جاهای دیگرپوسیده نمی­شوند و به سرعت از بین نمی روند و مخزن را خراب نمی کنند.  

    در کنار مزایای گفته شده از چمن مصنوعی آکواریوم یکسری معایب نیز وجود دارد که در این بخش بیان می کنیم.

    چمن های مصنوعی آکواریم چه معایبی دارند؟

    • CO2 را جذب نمی کند
    • O2 را تولید نمی کند
    • سموم را جذب نمی کند
    • باکتری ندارد
    • به عنوان منبع غذایی نمی توان استفاده کرد
    • رشد جلبک ها را مهار نمی نماید.

    قیمت چمن مصنوعی آکواریوم چقدر است؟

    برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی می توانید به وبسایت فروشگاه آنلاین فرتاک دیزاین مراجعه کنید و از قیمت آن مطلع شوید. توجه کنید شما می توانید تمامی محصولات را نسبت به فروشگاه های دیگر ارزانتر و با قیمت مناسبتر خریداری کنید.هدف اصلی فرتاک دیزاین  جلب رضایت مشتریان عزیز فروشگاه می باشد.

    خلاصه مطب

    همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی کامل چمن مصنوعی آکواریم پرداخته ­ایم و این محصول و کاربرد آن را بیان کردیم همچنین برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان عزیز مزایا و معایب آن نسبت به چمن طبیعی را بیان کردیم. اگر سوالی در خصوص چمن مصنوعی آکواریوم و انواع آن و همچنین مزایا و معایب آن دارید می توانید در بخش دیدگاه وارد کنید تا کارشناسان در زمان مناسب پاسخگو شما عزیزان باشند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه تماس با ما شوید و از طریق راه های ارتباطی درج شده در این بخش با کارشناسان فروشگاه فرتاک دیزاین تماس بگیرید و از مشاوره کامل کارشناسان استفاده کنید.

    فرتاک دیزاین یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه­های آنلاین ایرانی است که به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان عزیز این امکان را فراهم کرده تا به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت کنید و در کوتاهترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

    ممنون از همراهی شما کاربران عزیز، ضمن تشکر مجدد از شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از چمن مصنوعی در آکواریوم را دارید می توانید نظر خود را در دیدگاه صفحه وارد کنید و با دیگر کاربران وبسایت به اشتراک بگذارید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم