خدمات نصب و اجرا چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی

چگونه چمن مصنوعی نصب کنیم؟ ممکن است با شنیدن این سوال بگویید این کار را به نیروی متخصص می سپاریم. این جواب درست است. اما با دانستن نکات نصب چمن مصنوعی می توانید نظارت درستی بر کار خود داشته باشید. بنابراین نه تنها چمن مصنوعی شما حین نصب خراب نمیشود، بلکه می توانید پرت کار را به حداقل برسانید. علاوه بر همه اینها چمنی زیباتر و اصولی خواهید داشت. بنابراین در مواقع بارندگی و رفت و آمد زیاد، مشکلی برای چمن مصنوعی شما پیش نخواهد آمد. با خواندن این مقاله هر آنچه در مورد نصب چمن مصنوعی باید بدانید را خواهید آموخت. پس با ما همراه باشید.

شرکت سرای سامان فرتاک، با ارائه خدمات نصب و اجرا جهت محصولات چمن مصنوعی، امیدوار است که بتواند در جهت جلب رضایت مشتریان خود گام بردارد.

روال خدمات نصب و اجرا :

کالاهای خریداری شده از این سایت و یا شرکت، به استثناء مواردی که نیازی به نصب ندارند، مشمول قاعده نصب در محل در صورت نیاز مشتری خواهند بود. لازم به ذکر است این خدمات در تمامی استانها قابل ارائه بوده و به استثناء شهر تهران مشمول هزینه ایاب و ذهاب متناسب با مسافت خواهد بود. کاربرانی که از سایر استانها اقدام به خریداری کالا می نمایند، جهت نصب کالای خود در صورت نیاز یا بایستی از افراد مجرب در استان مورد نظر استفاده فرمایند یا هزینه ایاب و ذهاب نفر ارسالی از شهر تهران را پرداخت نمایند.

چگونه چمن مصنوعی نصب کنیم

برای پاسخ به این سوال باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1. زیر سازی : زیرسازی چمن مصنوعی اولین و مهم ترین مرحله در نصب چمن مصنوعی است. در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

2.شیب یندی زمین: شیب بندی زمین از نکاتی است که اگر قبل از نصب در نظر گرفته نشود، در موقع بارندگی و یا شستشوی چمن مصنوعی مشکل ایجاد خواهد شد.

2.برش دادن چمن : برش دادن چمن مصنوعی و جهت پهن کردن آن نیز از اصول اصلی و مهمی است که باید در نحوه نصب چمن مصنوعی رعایت شود.

3.اتصال چمن مصنوعی به زمین : اتصال درست و اصولی چمن مصنوعی به زمین نیز از نکات اساسی است که باید درست و اصولی انجام پذیرد. این اتصال به روشهای مختلفی صورت می گیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه نصب چمن مصنوعی

مراحل نصب چمن مصنوعی

ابتدا بایستی چمن مصنوعی را پهن کرده و بر اساس فضای اجرایی، الگوی برش استخراج گردد. در پهن کردن چمن بایستی به خواب چمن دقت شود تا چمن تیره و روشن دیده نشود.
جهت نصب چمن مصنوعی قواره‌های برش خورده را به آرامی و تا نیمه آن پشت و رو می‌کنیم و سپس با قلم مو لایه زیرین مشکی رنگ چمن و زمین محل قرار گیری آن قواره چمن مصنوعی را آغشته به چسب می‌نمائیم. سپس چند دقیقه ای منتظر شده تا چسب کمی خود را بگیرد. چمن مصنوعی را به حالت اول برگردانده و با وارد آوردن فشار، لبه‌های برش خورده چمن را با لبه‌های کار مماس می‌نماییم.
این روال را برای بخش دیگر قواره و سایر بخشها تکرار می نماییم.
پس از پهن کردن قواره‌ها و تنظیم کردن چمن با کناره‌های کار، ابتدا لبه زائد دور چمن را برش داده و جدا نموده و پس از آن با انجام برش‌های طولی و عرضی چمن را محیط فضای نصب همسان می نماییم. در هنگام انجام برش دقت نمایید تا تیغ از بین بافت الیاف عبور نماید تا به بافت چمن آسیبی نرسد.

پس از اتمام کار و فیکس شدن تکه های چمن مصنوعی، اضافات چمن مصنوعی دور کار برداشت شده و نصب چمن مصنوعی نهایی می گردد.

جهت آشنایی با انواع محصولات چمن مصنوعی، به صفحه محصولات چمن مصنوعی مراجعه فرمایید.

نحوه نصب چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و یا سرامیک

طراحی و نصب چمن مصنوعی بین سنگی جنبه تزیینی دارد. بنابراین طریقه ی اجرای کار شبیه به سطوح نرم یا سخت نیست. در واقع قرار نیست این چمن فشار یا ضربه ای را تحمل کند. زیرا راه رفتن و وزن افراد بر روی این بخش نیست. بنابراین مراحل اولیه نصب چمن مصنوعی حذف می گردد. روش اجرای چمن مصنوعی بین سنگی شامل مراحل زیر است:

1.برای اجرای چمن مصنوعی بین سنگی باید به اندازه 5 سانتیمتر از خاک بین سنگ ها را خالی نمایید. اگر این کار را انجم ندهید چمن مصنوعی پس از نصب بالاتر از سطح سنگ می ایستد و نمای جالبی ندارد. بنابراین با یک بیلچه کوچک 5 سانتیمتر از خاک را بردارید.

2.سپس عرض و طول فواصل بین سنگها را اندازه گیری نمایید. چمن مصنوعی را به شکل نوارهایی با عرض و طول فواصل بین سنگها برش دهید.

3.با دقت و حوصله همه برش ها در سر جای خود قرار دهید. هر قسمت از نوارها با چسب به سطح زمین متصل می شوند. سپس در انتهای رول ها از بست فلزی استفاده می گردد.

نصب و اجرای چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی شامل دو مرحله زیر سازی و اجرای چمن مصنوعی است. نحوه و پیچیدگی نصب چمن مصنوعی، کاملا وابسته به نوع چمن و شرایط محیطی اجرای آن دارد. به طور مثال نحوه نصب چمن مصنوعی فوتبالی با چمن مصنوعی تزئینی متفاوت خواهد بود و چمن مصنوعی تزئینی نیز در شرایط گوناگون، روال نصب متفاوتی خواهد داشت.

زیر سازی چمن مصنوعی

زیرسازی و مسطح سازی، اولین مرحله از نصب است که قبل از نصب و اجرای چمن مصنوعی صورت می‌گیرد و دارای اهمیت فوق العاده ای در ماندگاری و دوام چمن مصنوعی است. در سطوح نفوذ پذیر مانند خاک، ابتدا بایستی پوشش گیاهی زمین با استفاده از تجهیزات مرتبط یا مواد شیمیایی برداشت شده، سپس سطح خاک مسطح و کوبیده گردد و نهایتا لایه ژئوتکستایل پهن گردد.

روش دیگر زیرسازی در سطوح نرم و نفوذ پذیر بدین شکل است که ابتدا لایه گیاهی به همان روش قبل برداشت شده، سپس خاک با غلطک کوبیده و هموار می گردد و بعد از آن دو لایه شن و ماسه و خاک رس به صورت طبقاتی افزوده و کوبیده می گردد. سپس لایه ای از بتن با رعایت شیب بندی مناسب بر روی آن اجرا می گردد.

زیرسازی سخت مانند سیمان، سنگ، موزاییک و غیره، بهترین نوع زیرسازی برای اجرای چمن مصنوعی هستند که در صورت داشتن شیب بندی مناسب می تواند به عنوان لایه زیرین چمن مصنوعی استفاده گردد. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت، نصب بر روی پشت بامها است. چسب چمن مصنوعی حلال ایزوگام، آسفالت و قیر است که در صورت نیاز به اجرای چمن مصنوعی بر روی آنها، بایستی زیرسازی مناسب صورت گیرد.

1.زیرسازی جهت نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی بسته به جنس زمین به دو دسته تقسیم میگردد:

الف: زیرسازی سخت: در این روش چمن مصنوعی بر روی آسفالت، سنگ، سرامیک، موزاییک و ... انجام می پذیرد. این روش آسان ترین و بهترین روشی است که می توان چمن مصنوعی را بر روی آن نصب کرد. اگر زمین شما چنین کفپوشی جنسی داشت، در کووتاهترنی زمان ممکن نصب چمن شما انجام خواهد پذیرفت.

ب: زیرسازی زمین نرم: در برخی موارد نصب چمن مصنوعی بر روی باغچه و خاک قرار است انجام شود. ابتدا باید علوفه و بوته های اضافه از محل خارج گردد. سپس توسط ویبراتو و غلطک زمین هموار می گردد. بعد از آن زمین باید باید با شن و ماسه دانه بندی شده پوشیده شود. در مرحله بعدی باید این شن و ماسه ها کوبیده شوند تا محکم و منسجم گردند. مرحله آخر ریختن ملات سیمان معمولی و یا بتون مِگر بر روی سطح است.

نحوه نصب چمن مصنوعی

2. شیب بندی زمین

در تمامی مراحل ذکر شده در نهایت باید سطح مورد نظر شیب بندی گردد. عدم توجه به این نکته مشکلات بسیار زیادی را کوتاه مدت برای شستوش و در حین بارندگی برای شما ایجاد خواهد کرد. زیرا آب خارج شده از درزهای زیر چمن مصنوعی نمی تواند هدایت شده و تخلیه شود. بنابراین حوضچه آب ایجاد می شود. بنابراین تخلیه آب برای شما دردسر ساز خواهد شد.

3.برش دادن چمن مصنوعی

عرض رول چمن مصنوعی 2 متر است. رول ها را بر طول زمین پهن میکنید تا به دیوار و یا انتهای کار برسد. سپس از آن نقطه برش میدهید. هنگام برش چمن مصنوعی دقت نمایید تا از بین بافت های چمن این کار را انجام دهید. برش چمن مصنوعی توسط کاتر انچام می پذیرد. باید دقت کنید که برش ها صاف بوذه و به اندازه باشد. به طوری که فاصله خالی بین رولهای چمن و یا چمن مصنوعی و انتهای کار دیده نشود. با انجام این کار از صدمه دیدن بافت اصلی چمن مصنوعی جلوگیری خواهید کرد. لایه بعدی را در کنار رول قبلی و به موازات آن پهن می نمایید. دقت کنید که این لایه ها اورلب باشند و کاملا در کنار یکدیگر قرار گیرند. هیچگونه درزی نباید بین آنها باشد.

نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که وقتی رول بعدی را پهن می نمایید، دقت داشته باشید که جهت پرز های چمن مصنوعی یکی باشد. با این کار پس از نصب چمنی یکسان خواهید داشت. با نصب صحیح و دقیق چمن مصنوعی خط های بین رول ها به سختی قابل تشخیص خواهد بود.

4.نحوه چسباندن چمن مصنوعی

اتصال چمن مصنوعی از دو روش امکان پذیر است:

 چسباندن با چسب چمن مصنوعی مخصوص: پشت دور تا دور هر برش از چمن مصنوعی را پسب زده و به خوبی به زمین میپسبانیم. در قسمتهایی که لبه های رول ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند دقت داشته باشید تا بر هم مماس باشند.

اتصال با پیج و میخ: در این روش چهار طرف هر برش را در زمین پیچ میکنیم. خوبی این روش آن است که می توانید بعدا چمنها را به راحتی و بدون آسیب جدا کرده و در محل دیگر استفاده نمایید. بدون اینکه آسیبی به چمن وارد شود.

نحوه نصب چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی را از نمایندگی چمن مصنوعی انجام دهید. در صورت نیاز تیم نصب حرفه ای فرتاک نیز آماده ی حضور در محل و اجرای چمن مصنوعی خریداری شده  شما هستند. بنابراین همه ی محصولات و خدمات را به طور یکجا می توانید توسط ارتباط با تیم فروش فرتاک تامین نمایید.