رابطه چمن مصنوعی و سلامتی افراد

آیا چمن مصنوعی تاثیر منفی بر سلامتی افراد دارد ؟

یکی از مهمترین ویژگی های چمن مصنوعی که در هنگام خرید باید به آن توجه بسیاری داشته باشید رابطه چمن مصنوعی و سلامتی افراد و استانداردهای تولیدی آن است. برخی از موادی که در تولید چمن مصنوعی به کار می رود احتمال دارد که برای بدن مضر باشد. برخی از افراد اعلام داشته اند که برای تولید این نوع از چمن ها از سرب استفاده می کنند، در واقع باید بدانید برخی از تولید کنندگان این نوع از چمن ها شاید استانداردهای لازم را رعایت نکنند که بدون شک این تولیدکنندگان مجوزهای لازم را برای تولید چمن مصنوعی ندارند.

سرب یکی از سمی ترین و خطرناک ترین موادی می باشد که در طبیعت وجود دارد، این ماده به گونه ای می باشد که شاید به صورت گاز هم در هوا وجود داشته باشد و به سلامت شما آسیب جدی برساند. به همین دلیل است که برای تولید چمن مصنوعی باید تمامی استانداردهایی را که در سطح بین المللی اعلام شده است را رعایت کنیم تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را تولید نماییم. استانداردهایی که قانون استفاده از سرب را به خوبی رعایت می کند و بهترین قوانین و استانداردها را برای تولید چمن مصنوعی اعلام کرده است.

فهرست مطالب
     
    استانداردهای چمن مصنوعی

    استانداردهای تولید چمن مصنوعی :

    برای اینکه  استانداردهای تولید چمن مصنوعی آشنایی بیشتری داشته باشید باید در ابتدا در مورد موادی که در آن به کار می رود اطلاعات خود را افزایش دهید. هر یک از این مواد یک نوع از چمن ها را تولید می کند که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خودشان را دارند. انواع این چمن ها عبارتند از :

    چمن های مصنوعی پلی پروپیلن :

    یکی از ارزان قیمت ترین چمن های مصنوعی که در بین بسیاری از افراد محبوبین ویژه ای دارد چمن هایی می باشد که با الیاف پلی پروپیلن تولید می شود. این چمن ها را در واقع بیشتر در مکان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می دهند. یکی از ویژگی ها و مزیت های این چمن های این است که آنها را می توان در طرح ها و سبک های مختلفی تولید کرد و هزینه زیادی را برای خرید آنها پرداخت نمی کنید، چرا که از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد. شما باید بدانید چمن مصنوعی که با این ماده تولید می شود چندان جنس مرغوبی ندارد و به همین دلیل از آنها در ورودی مکان های تجاری و مسکونی استفاده می کنند، چرا که تماس بدن و دست با آنها بسیار کمتر است.

    نقطه ذوبی که در این ماده وجود دارد بسیار کم است . به همین دلیل دوام زیادی ندارد و این یعنی اینکه آسیب بیشتری به آن وارد می شود. افرادی که این نوع ماده را در تولید چمن مصنوعی به کار می برند به هیچ عنوان آن را برای ورزشگاه ها و محوطه های بزرگ توصیه نمی کنند، در واقع باید بدانید از این نوع چمن مصنوعی بیشتر در مکان هایی استفاده کنید که فضای کوچکتری دارد و شما تنها می خواهید زیبایی آن فضا را با سبز بودن این چمن ها بیشتر کنید.

    استانداردهای چمن مصنوعی

    چمن های مصنوعی پلی اتیلن :

    اگر شما مقداری هزینه پرداختی خود را بیشتر کنید می توانید این نوع از چمن مصنوعی را تهیه نمایید که از ماده پلی اتیلن ساخته شده است. از جمله ویژگی هایی که این نوع از ماده برای تولید چمن های مصنوعی دارد این است که، بافت آن را بسیار نرم تر و طبیعی تر نشان می دهد. به همین دلیل است که از این نوع چمن ها بیشتر در مکان هایی استفاده می کنند که طبیعی بودن آن بسیار اهمیت دارد. این نوع از چمن ها یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که برای هر مکانی کاربرد دارد و در واقع یکی از ایده آل ترین چمن های مصنوعی برای اطراف استخرها، محیط باز، محوطه بازی بچه ها، روف گاردن و … به شمار می رود.

    چمن های مصنوعی نایلون :

    بسیاری از افراد مهمترین موضوعی که برایشان اهمیت دارد و به آن توجه بسیاری نشان می دهند این است که دوام و ماندگاری چمن مصنوعی آنها بالاتر از چمن های مصنوعی دیگر باشد. این دسته از افراد می توانند چمن های مصنوعی را انتخاب کند که با نایلون تولید شده اند و هیچ گونه آسیب و ضرری به بدن و سلامت انسان وارد نمی کنند. یکی از ویژگی های مهم این چمن ها این است که در برابر حرارت بالا و و وزن بسیار مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. سختی زیر ساخت نایلون بسیار زیاد است و به همین دلیل قیمت آن هم نسب به مواد های دیگر بیشتر می باشد. این نوع از چمن ها بیشتر در مکان های خیلی گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت کار هم برای آنها ارزش بسیاری دارد، ورزشگاه ها از جمله مکان هایی می باشد که از این چمن ها استفاده می کند.

    در این رابطه جهت خرید و راهنمایی مفید می توانید با شرکت فرتاک فروش چمن مصنوعی نمایندگی تهران مشاوره ای تخصصی داشته باشید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم