نحوه تمیز کردن تاتامی

نحوه تمیز کردن تاتامی

چگونه تاتامی را تمیز کنیم

یکی از مزیت هایی که کفپوش تاتامی را تبدیل به یک کفپوش پر طرفدار کرده است، قابل شسشو بودن آنهاست. علاوه بر آن این کفپوش به دلیل ویژگی هایی که دارد برای مکان های عمومی مانند مهدکودک ها، سالن های ورزشی و … بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است بدانیم چگونه تاتامی را تمیز کنیم. برای این منظور باید ها و نباید هایی وجود دارد که در صورت عدم اطلاع کافی در مورد آنها ممکن است به کفپوش خود آسیب بزنید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن تاتامی را یاد بگیرید.

فهرست مطالب

    کفپوشی است که با استفاده از فوم eva نرم و انعطاف پذیر تولید شده است. این کفپوش علاوه بر ارتجاعی و ایمن بودن، قابل شستشو است. علاوه بر آن آب به داخل بافت آن نفوذ نمی کند.

    اهمیت نظافت کفپوش تاتامی

    تاتامی عمر بسیار بالایی دارد. در واقع عمر تاتامی  حدودا 20 سال است. بنابراین با نگهداری درست از این محصول می توانید عمر آنها را بالا ببرید. یکی از روش های نگهداری درست از تاتامی ها شستشوی منظم و اصولی آنهاست. بسته به اینکه چه نوع استفاده ای از این محصول می کنید فواصل زمانی مشخصی را برای شستشو آنها در نظر بگیرید. برای مثال نظافت مرتب تاتامی اتاق کودک و یا تاتامی باشگاه بدنسازی بسیار اهمیت دارد.

    فرض کنید برای کفپوش محل بازی و یا زندی حیوان خانگی از این کفپوش استفاده کرده اید. بنابراین باید به طور روزانه این کفپوش را بشویید. یکی از مزیت های تاتامی این است که می توانید تایل هایی که کثیف هستند را جدا کرده و شستشو دهید

    نحوه تمیز کردن کفپوش تاتامی یکی از مزایای کفپوش تاتامی که آن را منحصر به فرد کرده است عدم نفوذ آب به داخل آنهاست. این ویژگی هم می تواند مثبت باشد و هم می تواند منفی باشد. برای مثال اینکه به داخل آن نفوذ نمیکند باعث می شود بعد از نطافت مانند روز اول بشود. از طرفی دیگر اگر روی آن مایعاتی بریزد و متوجه نشوید روی آن می ماند و ممکن است باعث لیز خوردگی شود. البته این موضوع تا حدی به علت آج های سطح تاتامی احتمال کمتری دارد. اما در هر حال ممکن است اتفاق بیفتد. نحوه تمیز کردن کفپوش تاتامی

    تمیز کردن کفپوش تاتامی

    نحوه تمیز کردن تاتامی ها به روش های مختلفی صورت می گیرد. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

    1.اگر جمع کردن تاتامی ها برایتان کار سختی نیست آنها را جمع کنید. سپس به داخل حمام ببرید و با ابر و آب و صابون و یا ریکا بشویید.

    2.اگر جمع کردن تاتامی ها در مقیاس و تعداد بالا برایتان کار زمان بری است می توانید آن ها را به روشهای دیگری شستشو دهید.

    روش اول : با یک طی خیس آنها را تمیز کنید.

    روش دوم: با بخار شور نظافت تاتامی ها را انجام دهید.

    روش سوم : روی آنها آب و کمی مواد شوینده بپاشید و با دستمال خشک نمایید. در این روش دقت کنید آب به داخل اتصالات بین تایرها نفوذ نکند و اگر نفوذ کرد آن قطعه را جدا کرده و تمیز نمایید.

    دیوارپوش تاتامی را چگونه تمیز کنیم ؟

    دیوارپوش های تاتامی را حتما باید توسط چسب به دیوار متصل نمایید. بنابراین برای شستشوی آنها لازم است که از روش های دوم و سوم که در بالا ذکر شد برای آنها استفاده نمایید. نحوه تمیز کردن کفپوش تاتامی

    نکاتی که در مورد نحوه تمیز کردن تاتامی باید بدانید

    دو نکته ی کلیدی در مورد نحوه تمیز کردن تاتامی ها وجود دارد که کمتر کسی از آن مطلع است: اینکه چگونه تاتامی را تمیز کنیم که به آن آسیب نرسد اهمیت بالایی در افزایش طول همر این محصول دارد.

    نکته اول : تاتامی ها را بعد از شستشو به هیچ عنوان زیر نور خورشید قرار ندهید. بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند. اما این کار در طول زمان تاتامی های شما را آسیب می زند و خراب خواهد کرد. این خرابی شامل تغییر شکل به شکل انحنا و رنگ پریدگی تاتامی ها است.

    نکته دوم : برای شستشوی تاتامی ها هرگز از مواد شوینده اسیدی مانند وایتکس، جوهر نمک و … استفاده نکنید. این مواد بافتهای تاتامی را می خورد و باعث خرابی آنها می گردد. بنابراین در انخاب مواد شوینده دقت لازم را به عمل آورید.

    مزایای شستشوی کفپوش تاتامی

    نظافت تاتامی ها مزایای بسیاری دارد که به چند مورد از آنا اشاره نموده ایم. اگر شما در یک باشگاه ورزشی از تاتامی استفاده کرده اید، تمیز بودن همیشگی تاتامی تاثیر بسیاری بر دید مشتریان دارد. لباسهای آنها طی ورزش های خوابیده کثیف نخواهد شد. بنابراین یکی از مسایلی که باشگاه شما را در سطح بالایی قرار خواهد داد، پاکیزگی کفپوش شماست.

    آیا در مهد کودک، سالن بازی و یا مدرسه از این کفپوش استفاده کرده اید؟ با تمیز بودن این کفپوش خانواده ها اطمینان بیشتری به شما خواهند داشت. علاوه بر آن عدم آلودگی باعث جلوگیری از انتشار ویروس ها و میکروبها می شود. در نتیجه سلامت فیزیکی و روحی کودکان را به همراه خواهد داشت.

    آیا در اتاق کودکتان در خانه از این محصول استفاده کرده اید ؟ تمیز کردن مرتب این محصول علاوه بر تمیزی و سلامتی برای فرزندتان آرامش روحی و انرژی مثبت ایجاد خواهد کرد. بر اساس قوانین فنگشویی در خانه نظافت یکی از مسایلی است که باعث ایجاد انرژی چی ( انرژی مثبت) در خانه می شود. با به جریان افتادن این انرژی کودک شما رشد بهتر و بیشتری خواهد داشت. بنابراین باید بدانیم چگونه تاتامی را تمیز کنیم و اقدام به نظافت مرتب آنها نماییم.

    نحوه تمیز کردن تاتامی

    آیا ازتاتامی برای خانه و یا فضای بازی حیوان خانگی استفاده کرده اید ؟ شستشوی مرتب این محصول باعث جلوگیری از تجمع حشرات می شود. همچنین جلوی ایجاد بوی بد در خانه را می گیرد. مهم تر از همه اینها سلامتی حیوانات خانگی شما را در پی خواهد داشت. به علت خاصیت عدم نفوذ پذیری این محصول، ادرار حیوانات بر روی آنها می ماند و باید مرتبا تمیز شود.

    خرید کفپوش تاتامی

    برای خرید تاتامی از سایت فرتاک دیدن نمایید. به قسمت محصولات بروید و انواع تاتامی ساده و تاتامی طرحدار را ببینید. قیمت تاتامی ها در سایت فرتاک به شکل به روز شده در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. کفپوش تاتامی قیمت مناسب را از ما بخواهید. اراسل به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. خرید اینترنتی تاتامی را با فرتاک تجربه نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم