نحوه نصب قرنیز

cafe seo

نحوه نصب قرنیز

چگونه قرنیز نصب کنیم؟

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شده باشد که چگونه قرنیز نصب کنیم؟ نحوه نصب قرنیز و اجرای تمیز آن تاثیر بسیار مهمی در زیبایی فضای شما خواهد داشت. قرنیز ها در انواع سنگی، سرامیکی، چوبی، ام دی اف و پی وی سی هستند. در این مقاله به توضیح نصب قرنیز پی وی سی و نصب قرنیز ام دی اف می پردازیم. اجرای قرنیز را ترجیحا به نیروی متخصص بسپارید. اما بهتر است که وسایل مورد نیاز جهت نصب قرنیز و مراحل آن اطلاعات کافی داشته باشید. با اطلاع از جزییات نصب قرنیز می توانید بهترین خروجی را در این زمینه داشته باشید.

قرنیز چیست و به چه منظور نصب می گردد؟

نصب قرنیز به منظور محافظت از دیوار در برابر ضربه و رطوبت و … اجرا می شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از قرنیزها زیبایی است. قرنیزدر تقاطع بین دیوار و کفپوش نصب می شود. اینکه نحوه نصب قرنیز چگونه باشد نیز در زیبایی آن بسیار تاثیر گذار است. قرنیزها در ضخامت و اندازه‌ های متنوعی تولید و عرضه می گردند.. قرنیزها همچنین کثیفی ها و یا ترک های احتمالی پایین دیوار را می پوشانند. قرنیز ها را معمولا متناسب با رنگ بندی دکوراسیون داخلی فضا و مخصوصا کفپوش انتخاب می نمایند.

فهرست مطالب

    نحوه نصب قرنیز

    وسایل لازم جهت نصب قرنیز

    به طور کلی وسایل لازم جهت نصب قرنیز شامل موارد زیر می باشد. البته ممکن است از ابزارهای مشابه نیز جایگزین شود.

    1.قرنیز : متریال اصلی در نصب قرنیز

    2.اسکوتی : برای قسمتهایی که ارتفاع قرنیز بیشتر از لبه پایینی دیوار است مثل زیر دربها

    3.اره و دستگاه تنظیم اره : جهت برش قرنیز ها و فارسی بر کردن آنها

    4.مداد : جهت علامت گذاری محل برش شاخه های قرنیز و اسکوتی

    5.متر نواری : جهت ادازه گیری قرنیز و دیوارها

    6.چسب : جهت چسباندن قرنیز و اسکوتیا به دیوار

    7.بتونه : جهت زیرسازی محل نصب قنیز در صورت لزوم

    8.رنگ : جهت رنگ کردن قرنیز در صورت لزوم

    9.سمباده : جهت هموار سازی دیوار زیر قرنیز و یا یکسان سازی قرنیز و اسکوتی در محل برش

    10.میخ : جهت اتصال قرنیز و اسکوتی به دیوار

    نحوه نصب قرنیز

    مراحل نصب قرنیز

    1.زیرسازی

    برای نصب قرنیز ابتدا لازم است زیر آن را تمیز و آماده کنید. اگر برآمدگی را ناهمواری پایین دیوار وجود دارد آنها را با سمباده و یا بتونه هموار نماید تا سطحی یکدست داشته باشید. زیرسازی قرنیز در اجرای تمیز و بدون عیب قرنیز بسیار اهمیت دارد.

    2.برش قرنیز به اندازه های مورد نیاز

    شاخه های قرنیز که معمولا به طول 3 و یا 3.66 متر هستند را در کنار یکدیگر قرار می دهید. سپس به قسمتهایی برخورد می کنید که قرنیز به گوشه می رسد. دقیقا نقاطی که دیوار تمام می شود باید قرنیز را به میزان لازم برش دهید. بنابراین قرنیز را علامت گذاری کرده و توسط دستگاه فارسی بر نمایید. فارسی بر کردن قرنیز در کنج ها به این معنی است که باید یه زاویه 45 درجه علامت زده و ایجاد نمایید. این کار به این منظور است که دو قرنیزی که در گوشه ها به هم میرسند با زاویه 45 درجه به هم برسند و مکمل یکدیگر باشند. بنابراین نمایی تمیز و زیبا خواهند داشت.

    نکته: البته این موضوع با فرض 90 درجه بودن کنج هاست. اگر کنج ها بر هم قایم نبودند مسلما این زاویه تغییر خواهد کرد. بنابراین نصاب حرفه ای این زوایا را اندازه گیری نموده و طبق زوایا قرنیز را فارسی بر میکند.

    3. نحوه نصب قرنیز به دیوار

    برای نصب قرنیز به دیوار سه روش وجود دارد که بسته به جنس دیوار، ارتفاع قرنیز، میزان همواری سطح اتصال و … متفاوت است. نصاب با بررسی محل تشخیص می دهد که کدام روش را برای اتصال قرنیز به دیوار انتخاب نماید.

    روش اول : نصب قرنیز با چسب

    در این روش چسب مخصوص قرنیز را به پشت قرنیز زده و به دیوار می چسبانیم. در بسیاری از موارد این چسبها بدون میخ قرنیز را به خوبی نگه میدارد.

    روش دوم : نصب قرنیز با پیج یا میخ

    نحوه نصب قرنیز با میخ نیز از روشهای نصب قرنیز استو در این روش بسیار اهمیت دارد که میخ را در چه نقاطی می کوبیم. هم برای محکم بودن کار در همه ی نقاط و هم از جهت زیبایی این موضوع اهمیت دارد. باید دقت کنید قرنیز ها را با فاصله های مشخص و منطمی از یکدیگر میخ کنید. همچنین میخ را به خوبی در داخل قرنیز بکوبید تا در نمای بیرونی مشخص نشود.

     روش سوم : نصب قرنیز با میخ و چسب

    گاهی اوقات دیوار ناهمواری دارد و یا نواسانات دمایی در آن دیوار  یا فضا بسیار است. بنابراین در این روش هم از چسب استفاده می شود و هم از میخ که به خوبی قرنیز را نگه دارد.

    نحوه نصب قرنیز

    نکات نصب قرنیز ها

    1.در قسمتهایی که ارتفاع قرنیز بیشتر از ارتفاع دیوار موجود است از اسکوتی استفاده نمایید. دیوار زیر برخی از دربها، کمدها و از این قبیل نیاز به اسکوتی دارند. اسکوتی دقیقا نقش قرنیز را بازی می کنند. اسکوتی ها نیز مانند قرنیز ها به شکل شاخه ای به فروش می روند. اسکوتی ها همچنین مانند قرنیز ها اجزا می شوند.

    2.در پایان نصب قرنیز ها اگر در قسمهایی درز بین کفپوش و قرنیز بود با استفاده از پوشاننده های اکریلیکی می توانید آنها را بپوشانید.

    1. بعد از نصب قرنیز ها می توانید آنها را قبل و یا بعد از نصب سمباده زده و به رنگ دلخواه درآورید.
    2. حدود 10 درصد از طول قرنیز را به عنوان پرتی کار هنگام نصب در نطر بگیرید و چند شاخه بیشتر تهیه کنید.

    5.قرنیز ها مخصوصا در گوشه ها باید درست نصب شوند وگرنه باعث ترک خوردگی آنها به مرور زمان خواهد شد.

    نحوه نصب قرنیز

    نحوه نصب قرنیز برای دیوارهای منحنی چگونه است؟

    در مورد نصب قرنیز دور ستونهای گرد و دیوارهائی که بشکل منحنی است, حرفه ای بودن نصاب اهمیت ویژه ای دارد. بستگی به اینکه میزان منحنی چقدر است روش اجرا متفاوت است. معمولا برای نصب قرنیز روی دیوار منحنی از دو روش استفاده میشود:

    روش اول: گاهی میتوان با برش قطعات کوتاه قرنیز و فارسی کردن لبه هائی که بهم متصل میشوند, همان حالت منحنی دیوار را بدست آورد.

    روش دوم : اگر منحنی کم باشد میتوان با شیارهائی به فواصل و عمق مساوی در پشت قرنیز، یک شاخه بلند قرنیز را به حالت منحنی درآورده و نصب نمایید. در چنین حالتی باید دقت نمود اگر فواصل یا عمق شیارها نامساوی باشد، قرنیز بجای انحناء اضلاهی شکسته و ناموزون پیدا خواهد کرد. فواصل شیارها در این روش باید کاملا مساوی باشد.

    نکته: نصب اینگونه قرنیزها هم نیازمند دقت بیشتری است. برخی مواقع لازم است قبل از استفاده از چسب مایع, از میخ های بی سر مخصوص یا پیچ چوب مناسب استفاده نمود. فواصل بین میخ و پیچ ها به تناسب میزان انحناء دیوار میتواند کم یا بیشتر باشد.

    روش محاسبه ی قرنیز

    برای محاسبه ی قرنیز جهت خرید قرنیز با متر دور تا دور دیوارهای مورد نظر را با متر اندازه گیری نمایید. سپس اندازه ها را با یکدیگر جمع نمایید. عدد به دست آمده را به تناسب طول شاخه مورد نظر به آن عدد تقسیم می نماییم. عدد به دست آمده را رو به بالا گرد می کنیم. تعداد شاخه قرنی محاسبه می گردد. سعی کنید 10 درصد بیشتر خرید نمایید. این مساله به علت در نظر گرفتن پرت قرنیز ها هنگام اجرای قرنیز است. بخش های زیر کمد ها و دربها را به همین روش محاسبه نمایید و برای آنها شاخه های اسکوتی متناسب با قرنیز مورد نظر را سفارش دهید.

    مواردی که بر محاسبه ی قیمت نصب قرنیز اثر گذار است:

    به طور کلی اگر نصب قرنیز بخشی از عملیات نصب پس از نصب پارکت باشد، به طور کلی قیمت آن روی سایر کارها محسابه می شود. قیمت نصب قرنیز را باید به روز استعلام نمایید. ولی به طور کلی قیمت نصب قرنیز به موارد زیر بستگی دارد.

    1.متراژ پروژه: هر چقدر حجم کار بالاتر باشد قیمت آن در نهایت بر طبق واحد رول کمتر محاسبه می شود.

    2.میزان شکست ها و انحناهای دیوارها: مسلما اگر فضا پیچیدگی های بیشتری داشته باشد زمان بیشتری لازم دارد و گرانتر است.

    3.جنس قرنیز: برای مثال نصب قرنیز پی وی سی با نصب قرنیز سنگی متفاوت است.

    1. میزان زیرسازی دیوار: میزان زیرسازی مورد نیاز جهت نصب قرنیز در محاسبه قیمت نصب موثر است.
    2. هزینه ایاب و ذهاب : سعی کنید نصاب را از شهر و محله نزدیک به خودتان اناخاب نمایید تا هزینه ی کمتری برای ایاب و ذهاب پرداخت نمایید.

    6.کندن قرنیز های احتمالی پیشین : اگر از قبل قرنیز روی دیوار موجود باشد: نصب قرنیز روی قرنیز و یا کندن آنها نیز شامل هزینه ی جداگانه است.

    خرید اینترنتی قرنیز دیوار

    خرید قرنیز را از نمایندگی فروش قرنیز انجام دهید. شرکت فرتاک نمایندگی فروش قرنیز در غرب تهران است. قیمت قرنیز را در سایت فرتاک ببینید. انواع قرنیز قیمت مناسب از جنس پی وی سی و ام دی اف در طرح ها و رنگ های متنوع در سایت فرتاک موجود است. برای مشاهده ی سمپل ها از نزدیک به شوروم فرتاک در غرب تهران مراجعه نمایید. در صورت لزوم نصب قرنیز خود را می توانید به تیم نصب حرفه ای فرتاک بسپارید. انتخاب قرنیز مناسب نقش بسیاری در زیبایی فضای شما دارد. همکاران ما در بخش فروش شما را برای انتخاب قرنیز مناسب راهنمایی می کنند. تنوع، کیفیت و قیمت مناسب مثلث موفقیت فرتاک است. شعار نمیدهیم، شما را به سوی خریدی درست هدایت می کنیم.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم