چمن مصنوعی فوتسال

یکی از مهم ترین استفاده های چمن مصنوعی، چمن مصنوعی فوتسال و فوتبال می باشد. فوتبال و فوتسال ورزشی است که اکثر مردم و به ویژه آقایان به آن علاقه مند هستند. به همین دلیل ما زمین های زیادی را می بینیم که به صورت فوتسالی در پارک ها طراحی و تعبیه شده اند. برای آشنایی با خصوصیات و نحوه اجرای چمن مصنوعی فوتبال در این مقاله با ما همراه باشید.

 

ابعاد چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال

چمن مصنوعی فوتبال، ابعاد بیشتری دارد. حداقل ابعاد زمین چمن فوتبال 91 متر طول و 41 متر عرض است. برای چمن مصنوعی فوتبال باید تمام استاندارد های لازم رعایت شود. چون احتمال دارد بازی های رسمی با قوانین فوتبال در آن برگزار شود. اگر شما طرفدار فوتبال هستید، حتما می دانید که تعداد بازیکنان در فوتبال به یازده نفر می رسد. اما چمن مصنوعی فوتسال ابعاد کمتری دارد. حداقل ابعاد زمین فوتسال 25 متر طول و 15 متر عرض است. قوانین بازی فوتسال با فوتبال تاحدودی متفاوت است. به علاوه اینکه تعداد بازیکنان هر تیم پنج نفر هستند. همچنین زمین های فوتسالی بیشتری به نسبت زمین های فوتبال موجود است. زیرا بازی فوتسال با تعداد نفرات کمتری انجام می پذیرد. همچنین مساحت کمتری مورد نیاز است. بنابراین در پارک ها، ویلاهای خصوصی، مدارس و … بیشتر زمین فوتسال تعبیه می شود.
چمن مصنوعی فوتسال

ویژگی های چمن مصنوعی فوتسال

چمن مصنوعی مناسب فوتسال باید دارای ویژگی هایی باشد که بیشتر شبیه به چمن مصنوعی فوتبالی است. فقط در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند.

فهرست مطالب

    ارتفاع الیاف چمن مصنوعی

    ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبال باید 50 میلی متر باشد. این درحالی است که ارتفاع چمن مصنوعی فوتسال از 40 میلی متر تا 50 میلی متر می تواند باشد.

    زیر سازی چمن مصنوعی

    زیر سازی چمن مصنوعی فوتبال و چمن مصنوعی فوتسال با یکدیگر متفاوت است. برای چمن مصنوعی فوتبال باید زیر سازی حرفه ای انجام شود که آب را هدایت کند. در غیر این صورت در مواقعی که بارندگی زیاد باشد تله آب ایجاد می شود. اما برای زیرسازی چمن مصنوعی فوتسال، کافی است که بتن و یا آسفالت با شیب بندی استانداردی اجرا شود. زیرا ابعاد زمین فوتسال کوچکتر است و هدایت آب با شیب بندی درست انجام می پذیرد.

    لایه لاستیکی زیرین چمن مصنوعی زه کشی دارد. به این معنی که سوراخ هایی منظم دارد که برای دفع آب باران و یا آب حاصل از شستشو چمن مصنوعی است. بنابراین آب به زیر چمن مصنوعی هدایت می شود. اگر زیر چمن مصنوعی زمین بتن و یا آسفالت با شیب بندی درست باشد، آب به راحتی هدایت می شود.

    ابعاد زمین فوتسال و فوتبال

    استفاده از سیلیس و گرانول برای پر کردن فضای خالی

    چمن مصنوعی هایی که برای فوتبال و فوتسال تهیه می شوند، دارای مقداری گرانول و سیلیس هستند. چون فضای بین ردیف ها خالی می ماند، باید بتوانند آنها را پر کنند. این کار به وسیله شن های لاستیکی و پلاستیکی صورت می گیرد که از جنس گرانول و سیلیس هستند. هرچقدر تراکم کمتر باشد، این مقدار شن هم بیشتر خواهد بود.

    کیفیت چمن مصنوعی فوتسال

    این نکته را بدانید که چمن مصنوعی فوتسال به این دلیل که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مقاومت بیشتری در برابر باران، برف، گرما، سرما و نور آفتاب می باشد. هر چه میزان استفاده از الیاف پلی پروپیلن و پلی اتیلن در چمن مصنوعی بیشتر باشد، نشان دهنده کیفیت بالاتر آن خواهد بود.

    چمن مصنوعی ورزشی

    حتما واژه ی زمین ورزشی چند منظوره به گوش شما آشنا است. در مدارس، پارک ها، ویلاهای خصوصی و … زمین های ورزشی چند منظوره احداث می شود. به این معنی که یک زمین چمن مصنوعی برای بازی های مختلفی اجرا میشود. نکته مهم درمورد چمن مصنوعی زمین چند منظوره تراکم آن هاست. می توان از ارتفاع الیاف کمتری استفاده کرد اما تراکم چمن مصنوعی بالا باشد. برای چمن مصنوعی زمین ورزشی چند منظوره از ارتفاع الیاف 15 میلی متر به بالا با تراکم بسیار زیاد استفاده می شود. همچنین جنس چمن مصنوعی و الیاف آن باید با کیفیت و ضخیم تر باشد. یعنی از چمن مصنوعی ضخیم تری نیز باید استفاده شود. چمنی با این مشخصات مقاومت کافی در طول زمان برای بازی های مختلفی دارد.

     

    چمن مصنوعی

    نحوه سفارش چمن مصنوعی فوتسال

    سفارش چمن مصنوعی بر اساس واحد متر مربع انجام می پذیرد. طول و عرض زمین ورزشی مورد نظر را طبق استاندارد آن ها اندازه بگیرید و در هم ضرب کنید. عدد به دست آمده را رو به بالا به عدد بدون اعشار رند کنید. سپس چمن مصنوعی مورد نیازتان را طبق متر مربع به دست آمده سفارش دهید.

    شرکت فرتاک نمایندگی چمن مصنوعی در غرب تهران است. اگر می خواهید بدون واسطه چمن مصنوعی قیمت مناسب تهیه کنید، به سایت فرتاک مراجعه نمایید. قیمت چمن مصنوعی مورد نیازتان را به صورت به روز شده در سایت فرتاک ببینید. همچنین می توانید به شکل تلفنی استعلام موجودی و قیمت را از تیم فروش فرتاک بخواهید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم