راهنمای کابینت ممبران یا کابینت وکیوم

Sayeh Sanei

کابینت ممبران یا کابینت وکیوم از جمله کابینت های محبوب و رایج در بازار امروز است. طراحی کابینت در عصر حاضر توسط معماران و به سبک های متعددی انجام می پذیرد. بنابراین آشنایی با انواع متریال و روش های اجرا مطابق با مدل کابینت آشپزخانه و بودجه ی شما امری ضروری محسوب می شود. با شناخت مزایا و معایب هر روش و متریال آنها، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله سعی داریم شما را با کابینت طرح ممبران آشنا کنیم.

فهرست مطالب

     کابینت ممبران چیست؟

    بر خلف تصور عموم که فکر می کنند کابینت وکیوم یا ممبران جنسی متفاوت از ام دی اف است، این مدل کابینت ها در واقع روش اجرای متفاوتی دارند. روش اجرای این مدل کابینت به این صورت است: ابتدا طرح مورد نظر شما توسط دستگاه CNC برش و ابزار خورده و سمباده زنی میشود. سپس توسط دستگاه مخصوص پوشش ممبران که نوعی پوسته از جنس PVC است، بر روی آن کشیده می شود. اصطلاحا می گویند وکیوم می شود.

    کابینت ممبران مناسب چه نوع سبکی است؟

    طرح کابینت آشپزخانه تاثیر بسیاری بر انتخاب روش اجرای آنها دارد. اکثر مردم فکر می کنند کابینت ممبران تنها برای طرح های کلاسیک قابل استفاده است. از این رو گاهی با نام کابینت کلاسیک ممبران آنها را خطاب می کنند. اما در اصل کابینت طرح ممبران هم برای سبک مدرن و هم کلاسیک قابل استفاده است. دلیل این تفکر در اصل به هزینه های اجرای این کابینت بر می گردد.

    کابینت ممبران قیمت تمام شده ی بالایی (در مقایسه با کابینت ام دی اف) برای اجرای سبک مدرن دارد. این در حالی است که کابینت وکیوم قیمت تمام شده ی کمتری نسبت به روش های اجرای سبک کلاسیک (کابینت تمام چوب و کابینت روکش چوب و رنگ) دارد. بنابراین کابینت وکیوم کلاسیک به این علت نامگذاری شده است. در اصل با توجه به قیمت، این روش برای طرح های کلاسیک توجیح اقتصادی دارد.

     

    کابینت ممبران قهوه ای

    مزایای کابینت ممبران چیست ؟
    • رنگ کابینت از مسایل مهمی است که در طراحی کابینت حایز اهمیت است. پس از طراحی کابینت و مشاهده عکس کابینت آشپزخانه بر اساس طراحی معمار، بسیار مهم است که رنگ مورد نظر جهت اجرا مطابق با طراحی باشد. بنابراین کابینت ممبران با رنگها و طرح های متنوعی که دارد، جایگاه بالایی در میان انواع کابینت در بازار به خود اختصاص داده است.

     

    • ضد آب بودن کابینت ممبران از دیگر خصوصیات بارز و حایز اهمیت آنهاست. همنطور که اشاره شد این کابینت ها با روکشی از جنس پی وی سی با حرارت و فشار بالا، وکیوم شده اند. بنابراین این کابینت ها در برابر رطوبت مقاوم هستند. از این رو گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه به شمار می رود.

     

    • آزادی در سبک جهت اجرا از مزایای این روش اجراست. همانطور که گفتیم این روش مناسب کابینت کلاسیک، کابینت مدرن و به طور کلی کابینت آشپزخانه جدید از هر طرحی است.

     

    • این کابینت ها از نظر مقاومت در برابر خراش، نفوذ حشرات و آلودگی نسبت به کابینت های ام دی اف بسیار بهتر هستند.

     

    • کابینت ممبران جلوه ی بسیار زیبایی دارد و با کابینت های بسیار گران تمام چوب و روکش چوب و رنگ براری می کند، در عین اینکه بسیار ارزان تر است

     

    • امکان طراحی و حکاکی نقوش بر روی کابینت با توجه به سلیقه خریدار وجود دارد. به همین علت برای اجرای سبک کلاسیک بسیار رایج است.

     

    • به راحتی تمیز می شوند. این کابینت ها به علت روکش پی وی سی که دارند، به راحتی و با دستمال تمیز می شوند.

     

    کابینت وکیوم سفید

    نکاتی که قبل از خرید کابینت ممبران یا وکیوم باید به آنها توجه نمایید:( راهنمای خرید کابینت ممبران یا وکیوم)

    • انواع کابینت آشپزخانه ممبران در برابر اشیاء نوک تیزحساس هستند. بنابراین باید در نگهداری از کابینت وکیوم دقت لازم را به عمل آورید.

     

    • این کابینت ها نسبت به نور مستقیم خورشید در طولانی مدت حساس هستند. بنابراین باید در این زمینه نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. کافی است از پرده ی مناسبی برای آشپزخانه خود استفاده نمایید. بنابراین می توانید تابش نور خورشید در مواقعی که بسیار شدید است را کنترل نمایید.

     

    • این کابینت ها نسبت به مواد اشتعال زا حساسیت بالایی دارند. بنابراین رعایت نکات ایمنی در این زمینه الزامی است.

     

    • در انتخاب طرح کلاسیک توجه داشته باشید، جزییات به گونه ای باشد که طرح خیلی ریز نشود. زیرا پوشش وکیوم روی طرح های خیلی روز خوب عمل نخواهد کرد. بنابراین ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد.

     

    • در مورد تعمیر احتمالی این نوع کابینت، لازم است بدانید که، ممکن است روکش و یا رنگ مورد نظر به راحتی پیدا نشود. بنابراین در حفظ و نگهداری کابینت ممبران دقت لازم را به عمل آورید.

     

    کابینت کلاسیک ممبران

    انواع رنگ و طرح کابینت ممبران

    همانطور که اشاره شد کابینت ممبران را در رنگ های متنوعی می توان اجرا نمود. به علت استفاده ی این روش برای طرح های کلاسیک رنگ های پر کاربرد کابینت ممبران را نام خواهیم برد. کابینت صدفی ممبران،کابینت سفید طوسی، کابینت ممبران سفید طلایی، کابینت ممبران سفید و کابینت وکیوم سفید از جمله رنگ های پر کاربرد این نوع کابینت وکیوم جدید است. کابینت سفید، برای کابینت آشپزخانه کوچک بسیار مناسب است.

    کابینت سفید طلایی برای کسانی که به مدل کابینت کلاسیک و ایجاد شکوه در خانه خود علاقه مند هستند، بهترین انتحاب است. همچنین کابینت جزیره را می توانید با طرح کابینت کلاسیک با روش ممبران اجرا نمایید. بنابراین می توانید سبک های تلفیقی برای کابنیت آشپزخانه نیز ایجاد نمایید.

    طراحی و اجرای کابینت با تیم فرتاک

    تیم حرفه ای فرتاک، سابقه ی بالایی در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه جدید دارد. بنابراین اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مدل جدید هستید، به شرکت دکوراسیون داخلی فرتاک، مرکز کابینت غرب تهران مراجعه نمایید. پس از اندازه گیری و براورد محل، با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه ی شما پیش طرح آشپزخانه ارائه می شود. سپس تغییرات لازم طبق نظرات شما اعمال شده و پس از انتخاب بهترین روش اجرا، عملیات ساخت و نصب کابینت صورت می گیرد.

    اگر در شهر دیگری به جز تهران ساکن هستید. می توانید طراحی آشپزخانه خود را به ما بسپارید. پس از براورد هزینه توسط تیم فرتاک، اجرای آن را در شهر مورد نظر به تیم اجرای کابینت ماهری بسپارید.

    کابینت کلاسیک قهوه ای

    نحوه اطلاع از قیمت طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

    جهت اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف، کابینت ایرانی، و انواع کابینت آشپزخانه با تیم طراحی فرتاک در ارتباط باشید. برای این منظور با شماره های شرکت تماس بگیرید. همچنین می توانید به شکل حضوری به شرکت دکوراسیون داخلی فرتاک در غرب تهران مراجعه نمایید. قیمت کابینت مورد نظر خود را پس از انجام مشاوره با تیم فرتاک می توانید به صورت حدودی براورد نمایید.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم