کاغذ دیواری مدرن

با کلیک بر روی نام کشور در دسته بندی قیمتی مد نظر به صفحه آلبومها بروید:

رول تا 100 هزار تومان

محصول ایران

محصول چین

رول از 100 تا 200 هزار تومان

محصول ایران

محصول چین

رول از 200 تا 300 هزار تومان

محصول چین

محصول بلژیک

رول از 300 هزار تومان به بالا

محصول چین

محصول آلمان

محصول آمریکا

محصول بلژیک

محصول کره

نمونه محصولات

کاغذ دیواری مدرن

امروزه کاغذ دیواری‌ها انتخابی بسیار محبوب در امر طراحی می‌باشند. با احیای مجدد این گزینه فوق العاده متنوع ، پوششی رسا و بیان‌گرا ، همراهی بسیاری از تحولات جدید در جنس کاغذ دیواری را نیز به دنبال خود دارد. دیگر دوران کاغذ دیواری‌های طاقت فرسا که نصف و حذف سختی را داشتند، گذشته است. اکنون می توانید از مواد متنوعی که نصب و حذف همه آنها آسان است لذت ببرید. شما می توانید بهترین طراحی و متریال را برای اتاقی می‌آرایید ، یا محلی که با سلیقه طراحی شما سازگار باشد، انتخاب کنید. انواع کاغذ دیواری مدرن به شرح زیر می‌باشد:

کاغذ دیواری مدرن وینیل

کاغذ دیواری مبتنی بر وینیل(رزین یا پلاستیک مصنوعی متشکل از پلی وینیل کلراید یا یک پلیمر مربوطه) به دلیل کاربرد پذیری بسیار محبوب ترین گزینه در دیوار پوش است. نصب، حذف و تمیز کردن آنها بسیار‌ آسان می‌باشد. بسته به نیاز اتاقی که می خواهید تزئین کنید ، چند گزینه مختلف برای کاغذ دیواری مبتنی بر وینیل وجود دارد.

ورق جامد وینیل

این نوع کاغذ دیواری وینیل خالص به دلیل ضخامت ، تمیز کردن و حذف آسان به عنوان بادوام ترین گزینه در نظر گرفته می‌شود. ورق جامد وینیل اغلب برجسته می‌باشند که به زیبایی محصول کمک شایانی می‌کنند.

کاغذ روکش وینیل

کاغذ روکش شده با وینیل که از کاغذ دیواری ساده ارتقا یافته حساب می‌شود ، دوام بیشتر و قابلیت شستشو را به خود اضافه میکند که در مورد کاغذ دیواری های ساده صادق نمی‌باشند. پوشش وینیل اجازه می دهد تا این نوع کاغذ دیواری ها گزینه مناسبی برای انواع اتاق ها از جمله محیط های با رطوبت بالا مانند حمام ، لباسشویی و آشپزخانه باشد.

کاغذ دیواری مدرن بدون بافت

کاغذ دیواری های بدون بافت یک گزینه کاملاً بدون وینیل است که اگر به ملاحظات زیست محیطی حساس باشید گزینه بسیار خوبی است. همچنین قابل شستشو و نازک است. به راحتی پاره نمی‌شوند و به صورت نواری از روی دیوار حذف میگردند که تاکیدی بر نصف و حذف راحت این مدل می‌باشد، در نتیجه اگر دیوار ساختمان به مشکل ساختاری برخورده باشد و تعمیرات جدی نیاز داشته باشد میتوان این کاغذ دیواری را به راحتی حذف کرد و بعد از تموم شدن کار دوباره نصب کرد.

کاغذ دیواری های Easy-Wall

مشابه کاغذ دیواری های غیر بافته شده ، Easy-Wall ها ماده ای فاقد PVC و VOC می‌باشند و جوهره آن‌ها بر پایه آب است. این مدل به راحتی تمیز میگردد و به خاطر نازک بود زیاد جریان هوا نیز راحت عبور میکند و باعث بروز کپک های قارچی بعد از تمیز کردن کاغذ دیواری نمی‌شود. این نوع کاغذ دیواری معمولاً با چسب از قبل اعمال شده ارائه می شود ، بنابراین نصب و برداشتن آن به راحتی امکان پذیر است.

کاغذ دیواری های از پیش آماده شده

این کاغذ دیواری می تواند یکی از انواع ذکر شده در بالا باشد و همچنان از پیش آماده باشد. اصطلاح "از پیش آماده" فقط به این معنی است که شما نیازی به خرید چسب اضافی ندارید زیرا این ماده از قبل روی کاغذ دیواری است. چسب خشک شده است و فقط باید با خیس شدن پشت کاغذ فعال شود.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری گران قیمت، برای هر رول بالای ۵۰دلار، به هیچ عنوان از پیش آماده تحویل داده نمی‌شوند.

کاغذ دیواری های پارچه گیاهی

کاغذ دیواری پارچه، کاغذ دیواری بافتی با کیفیت فوق العاده و موارد کاملا طبیعی می‌باشد. تمیز این مدل کمی مشکل است. لکه را باید نقطه ای لکه گیری کرد و همچنین گرد و غبار شکل گرفته روی این مدل کاغذ دیواری باید برس تمیز جاروبرقی تمیز گردند. این مدل به دلیل سازگاری فوق العاده با استاندارد های معماری پایدار و محیط زیست دارای قیمت زیادی هستند و بعضا بابت الیاف های خاص به کار رفته در آنها برای پاکسازی نیازمند به افراد حرفه ای در امر نظافت میباشند.

کاغذ دیواری مدرن متالیک(فویل)

این دسته از کاغذ دیواری ها به دلیل انعاکس بیشتر نور در عمق زیاد برای اتاق هایی که نورگیری ضعیفی دارند، انتخابی ایده‌آل می باشند . وان حمام بدون پنجره کوچک، یک آشپزخانه یا اتاق غذاخوری کلاسیک گزینه مناسبی استفاده از این کاغذ دیواری بر روی سقف های کاذب آنها میباشد.

اگر از طرح ها و الگوهای مختلفی در دکوراسیون خود استفاده کرده اید، این مهم شما را مجور به انتخاب کاغذ دیواری ساده نمی‌کند. در واقع در همچین شرایطی کلید راه‌گشای شما انتخاب رنگ و طرح و الگوی مناسب با دکور شما می‌باشد که در زیر به چند نکته قابل تامل اشاره میکنیم:

  • اگر لوازم خانگی یا پرده مورد استفاده در منزل شما طرح دار هستند، یکی از راحت ترین راه ها انتخاب کاغذ دیواری با طرح یا بافتی مشابه با طرح لوازم یا پرده شما می‌باشند.
  • اگر گاغذ دیواری طرح‌دار را برگزدید، سعی کنید طرح آن الگوهای کوچیک‌تر یا بزرگتر نسبت به پارچه پرده شما یا الگوی لوازم خانگی شما داشته باشد.
  • اشاره به این مهم نیز لازم است همچنین گاهی انتخاب کاغذدیواری با طرح ساده، هنگامی که شما از دکوراسیونی با طرح های زیاد و سنگین استفاده کرده‌اید بهتر می‌باشد. در این موارد بهره‌مندی از نظر متخصصین طراحی داخلی به شما کمک شایانی می‌کند.

یکی از مسائلی که به اشتباه در ذهن عمومیت کاربران جا افتاده است این موضوع می‌باشد که طرح هایی که انتخاب میکنید باید همان مقیاس فضایی را داشته باشند که در آن قرار است استفاده شوند، یعنی اگر اتاق کوچک هست از طرح هایی با الگوهای ریز و اگر اتاق بزرگ میباشد از طرح هایی با الگوهای درشت تر استفاده گردد در صورت استفاده از این تفکر با طرحی پیش‌پا افتاده و خسته کننده از نظر بصری روبرو خواهید شد. الگوی کاغذ دیواری بزرگ در یک حمام کوچک می تواند یک انتخاب چشمگیر در نظر گرفته شد و حتی شما ممکن است تصمیم بگیرید که از یک الگوی کوچک در یک فضای سراسری بزرگ استفاده کنید ، جایی که فضا توسط پنجره ها ، درها و مبلمان داخلی شکسته شده است.

طرحی که انتخاب میکنید می‌تواند باعث بزرگ یا کوچک به نظر رسید اتاقی شود که طرح را برای آن در نظر گرفته اید. برای مثال طرح هایی با رنگ های تیره از نظر بصری میتوانند به کوچیکتر به نظر آمدن فضای اتاق کمک کنند یا استفاده از طرح ها یا رنگ های متضاد باعث ایجاد وهم بصری شده که منجر به نزدیک‌تر به نظر رسیدن دیوارها برای ایجاد کنجی دل انگیز و گرم و پذیراتر است. در نقطه مقابل، بسته به رنگ و طرح مورد انتخاب، کاغذدیواری هایی با الگوهای طرحی ریز نیز می‌توانند همزمان اتاقی کوچک را بزرگتر نشان دهند یا اتاقی بزرگ را کوچکتر نشان دهند.

استفاده از نوارهای افقی باعث طولانی تر به نظر رسیدن دیوار و همچین استفاده از نوارهای عمودی باعث ایجاد وهم در مرتفع تر به نظر رسیدن دیوار مذکور می‌باشند. شما همچنین می‌توانید از نوارهای باریک یا عریض یا حتی بی‌قاعده، به عنوان مثال از نوار های طرح بته‌جقه‌ای یا ویره ای استفاده کنید.

پیش از خرید کاغذ دیواری مدرن این نکات را بدانید بد نیست

کاغذ دیواری مدرن یا سنتی فرقی ندارد، در ذهنمان زمان‌های خاصی را به یاد می‌آوریم که در مکان‌های مختلف این دیوارپوش را دیده‌ایم. کاغذ دیواری همیشه تنوع بالایی داشته و حتی به گذشته‌ها که برمی گردیم، می‌بینیم آنچه وجود داشت طرح و نقوش مختلف در رنگ‌های متنوع بود. شاید یک زمانی در استفاده از این دیوار پوش وقفه افتاد و خیلی مورد توجه قرار نگرفت اما مدتی ست که باز قدم به منازل ایرانی گذاشته و شاید این بازگشت قدرتمند را مرهون طراحی‌های مدرنی است که این روزها شاهد آن هستیم و سبب شده که امروز در بازار، انواع کاغذ دیواری مدرن و انواع کاغذ دیواری جدید را داشته باشیم.

کاغذ دیواری مدرن

الف - انتخاب کاغذ دیواری مدرن برای پذیرایی

نشیمن و پذیرایی که فضایی برای کل خانواده که گاها برای پذیرایی از مهمان ها و همچنین عملکرد های متفاوت دیگیری وجود دارد، به عنوان مهم ترین فضای تعاملی یه خانه، فاکتور های زیادی را برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب باید در نظر گرفت.

  • رنگ های گرم را انتخاب کنید:اگر به دبال فضایی هستند که آرامش بخش باشد طیف هایی مانند نارنجی ، زرد گرم و کهربایی ملایم، ایده آل هستند. یا اگر غالباً میزبان مهمانان خود هستید و برای هیجان بیشتر بخشیدن در مهمانی های خود به چیزی احتیاج دارید ، به جای آن رنگهای زنده و هیجان انگیز را آزمایش کنید.
  • الگوهای آسان برای چشم را انتخاب کنید: با اینکه الگوهای شلوغ از نظر بصری زیباتر به نظر می‌آیند، فضای آرامش بخشی مانند سالن پذیرایی با دیوار هایی که حواس را پرت نکنند بهتر به عملکرد خود می‌پردازند. اگر به هندسه مدرن علاقه دارید ، چیزی خنثی و آرامش بخش مانند آثار انتزاعی Nicola Evans را انتخاب کنید.
  • به شخصی سازی فضا بپردازید، فضای پذیرایی در مورد شما و خانواده شما می‌باشد بنابراین بر اساس سلیقه و شخصیت خود آنرا تزئین کنید.

ب - انتخاب کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب

اگر یک فضا در خانه را برای فرار به آنجا به منظور دوری از دغدغه و مشغله های ذهنی برای دسترسی به آرامش شخصی قرار باشد انتخاب کنیم مسلما انتخاب اول هر کدام از ما اتاق خواب خواهد بود. اتاق خواب باید همچون فضایی مقدس و شخصی و امن برای صاحب خانه باشد. به همین منظور انتخاب کاغذ دیواری مناسب از نظر رنگ، بافت و المان های طراحی که در اخر یک روز شلوغ کاری باعث تسلی بخشیدن به خاطر شما شود از اهمیت بالایی برخودار می‌باشد.

  • به دنبال رنگهای آرامش بخش باشید: مطابق روانشناسی رنگهای داخلی ، بهترین رنگها برای ایجاد فضای آرامش بخش ، آبی کمرنگ ، صورتی و خاکستری روشن است.
  • آزمایش با گلها امروزه دسته بندی کاغذ دیواری های بر پایه طرح های گل ها و گیاهان بسیار فراتر از طرح های قدیمی که عموما در منزل مادربزرگ یا پدربزرگ های خود مشاهده کرده بودیم می‌روند. تنوع و کیفیت طرح های مدرن در این زمنیه فوق العاده هستند. از موارد پر کاربرد می‌توان به طرح های مشبک و پر از الگوهای گیاهی متنوع هستن که می توانند عنصر تسکین دهنده طبیعت را به اتاق خواب شما بیفزایند اشاره کرد

نکاتی کاربردی برای بهترین انتخاب

برای انتخاب کاغذ دیواری دستتان باز است و کافیست به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه کرده و درخواست داشته باشید که آلبوم کاغذ دیواری مدرن آنها را ورقی بزنید. آنچه می‌بینید شگفت زده‌تان می‌کند. البته که در این حجم از تنوع، انتخاب کار سختی خواهد بود اما دست خالی باز نخواهید گشت. اگر قصد خرید اینترنتی کاغذ دیواری مدرن را دارید حتماً در سایت مورد نظر آلبومی برای شما تهیه شده است که راهنمای خریدتان خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که تجربه زیادی در خرید کاغذ دیواری نداشته یا در کل بی تجربه‌اید باید نکاتی جهت خرید بهتر را بدانید.

کاغذ دیواری بخشی از دکوراسیون منزل شماست. همانقدر که برای خرید و انتخاب رنگ مبل، فرش، پرده و ... وسواس به خرج می‌دهید باید حواستان به نوع و سبک کاغذ دیواری مدرن هم باشد. کاغذ دیواری در واقع یک تابلوی بزرگ است که قرار است در سراسر منزل شما و یا بخشی از آن به نمایش در آید. رنگ و مدلی که انتخاب می‌کنید نباید از سایر لوازم منزلتان دور باشد. مدلی را انتخاب کنید که تا چندین سال برایتان زیبایی و شیکی را به ارمغان بیاورد و حتی اگر روزی قرار باشد سایر لوازم منزل را تغییر دهید چالشی بابت تعویض کاغذ دیواری نداشته باشید. انتخابی کنید که بتوانید رنگ‌های مختلفی (دکوراسیون) را با آن ست کنید بدون آنکه از زیبایی و جلوه‌اش کاسته شود.

رنگ و طرح کاغذ دیواری را جدی بگیرید

پیش از خرید کاغذ دیواری مدرن اطلاعاتی در مورد روانشناسی رنگ‌ها و اینکه چه رنگی برای اتاق خواب یا پذیرایی مناسب است به دست آورید. اگر قصد کاغذ دیواری کردن اتاق خواب را دارید باید درنظر داشته باشید رنگی که انتخاب می‌کنید به افزایش حس آرامش شما کمک کند و نباید روی خوابتان تأثیر منفی نداشته باشد. برای اتاق کودک هم بهتر است از رنگ‌های شاد با طرح‌های جذاب استفاده کنید. فروش کاغذ دیواری مدرن در طرح‌ها و نقش‌های کارتونی برای کودکان صورت می‌پذیرد و حتی می‌توانید از کاراکترهای داستانی محبوب فرزندتان استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که خیلی به سراغ طرح‌های شلوغ نروید.

گزینه بعدی که برای کاغذ دیواری ممکن است مد نظر شما باشد بخش هال و پذیرایی منزل است. اگر مبل و پرده طرح دار می‌پسندید برای انتخاب کاغذ دیواری از مدل‌های ساده کمک بگیرید اما اگر برعکس این اتفاق بیفتد، نقوش کاغذ دیواری به جلوه بیشتر منزلتان کمک می‌کند. رنگ هم که کاملاً بستگی به رنگ سایر عناصر در دکوراسیون دارد.

کاغذ دیواری مدرن

جنس کاغذ دیواری را با نیازتان تنظیم کنید

یکی از مزیت‌های این روزهای کاغذ دیواری این است که در جنس نیز تنوع دارند و شما متناسب با کاربرد، زیبایی و بودجه خود آنچه را می‌پسندید خریداری می‌کنید. معمولاً برای منازل کاغذ دیواری مدرن قابل شست و شو می‌تواند انتخاب عاقلانه‌تری باشد. به هر حال ممکن است در طول سال نیاز باشد که کاغذ دیواری شسته و پاک شود. اگر کودک در منزل دارید که قطعاً توصیه می‌شود کاغذ دیواری قابل شست و شو و ضد خش تهیه کنید. دوام و عمر با کیفیت کاغذ دیواری حتی از زیبایی و طرح و رنگ آن نیز مهم‌تر است. چون به هر حال کاغذ دیواری زیبا همه جا پیدا می‌شود اما باکیفیت؟ خودتان چه فکر می‌کنید؟

درصورتی که ویژگی‌های خاص دیگری از کاغذ دیواری انتظار دارید. کاغذ دیواری نانوون که در برابر نور آفتاب مقاوم است (به ویژه اگر مکان مورد نظر نورگیر مستقیم دارد) و ضد حساسیت بوده و پاره نمی‌شود و حتی گفته می‌شود عایق خوبی برای صدا و گرماست، انتخاب بهتری خواهد بود.

کاغذ دیواری و تغییر در ابعاد منزل

قرار نیست کاغذ دیواری به متراژ خانه شما اضافه و یا از آن کم کند اما در چگونه به نظر آمدن آن تأثیر بسیار مهمی دارد. در صورتی که منزلی با متراژ کم دارید رنگ‌های روشن با طرح‌های ساده فضای بازتری را برایتان می‌سازد و در سالن‌های بزرگ کاغذ دیواری مدرن و مناسب می‌تواند کاغذ دیواری‌های طرح دار با رنگ‌های تیره‌تر باشد.

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن و خاص

برخی کمپانی‌ها اقدام به تولید و پخش کاغذ دیواری مدرن با نام مخملی و یا سه بعدی می‌کنند. شاید این نوع خیلی باب طبع عموم مردم نباشد اما اگر قصد خریدش را دارید باید بدانید که کاغذ دیواری مخملی برای دکوراسیون‌هایی با طراحی کلاسیک و فضاهای بزرگ مناسب‌تر هستند. البته عموماً قابل شست و شو نبوده و نسبت به سایر مدل‌ها آسیب پذیرتر هستند. خاص هستند اما مشکلاتی هم با خود دارند. کاغذ دیواری‌های سه بعدی هم در بازار موجود است. پیشنهاد ما این است که از این نوع کاغذ فقط برای یک دیوار استفاده کنید و پوشش تمام دیوارها با این مدل خیلی ظاهر جذابی نخواهد داشت. همچنین در محیط کار و یا مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز این مدل رواج بیشتری دارد. البته سبکی نیست که مطمئن باشید تا سال دیگر این موقع همچنان مشتاق دیدنش هستید یا نه؟

درست و دقیق اندازه گیری و نصب کنید

اندازه گیری ابعاد دیوار خیلی کار سختی نیست مگر اینکه طراحی خاصی در معماری و ساخت دیوار استفاده شده باشد ولی باز برای اندازه گیری دقت کافی داشته باشید و برای این کار از کمک یک متخصص هم می‌توانید استفاده کنید. معمولاً نصب کاغذ دیواری کار خاصی ندارد و با چسب‌ها و ابزاری که این روزها تولید شده است خیلی راحت خودتان هم از پس نصب آن برخواهید آمد. البته اگر قرار است برای اولین بار این کار را انجام دهید و از طرف دیگر پول زیادی هم برای خرید کاغذ دیواری مدرن پرداخت کرده‌اید، فراموشش کنید. شانستان را برای دفعات بعد امتحان کنید. به هر حال نصب کاغذ دیواری باید بسیار حرفه‌ای و تمیز انجام بگیرد در غیر اینصورت با کوچک‌ترین اشتباهی به کل ادامه کار را با مشکل مواجه خواهید کرد. شاید ترجیح بدهید که این کار را یک نصاب حرفه‌ای برایتان انجام دهد که در اینصورت با پرداخت مبلغی بیشتر، خیالتان از نصب راحت خواهد شد. از همان مرکزی که کاغذ را خریداری کرده‌اید درخواست کنید که نصاب کاغذ دیواری هم به شما معرفی کند.

بودجه مناسب

کاغذ دیواری مدرن با تنوع زیاد در بازار موجود است که از کمپانی‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت به فروش می‌رسند. برای خرید جنس بهتر از یک برند خاص مسلماً باید پول بیشتری بپردازید. بنابراین پیش از خرید حتماً بررسی کنید که آیا بودجه شما به قیمت کاغذ دیواری مدرن مدنظرتان می‌خورد یا نه. نکته مهم بعدی این است که پیش از خرید مراکز مختلف را بررسی کنید تا حدود قیمتی که باید بپردازید را بدانید. ممکن است برخی فروشگاه‌ها جنس بی کیفیتی را با قیمت بالاتر به فروش برسانند. هرچه در این زمینه اطلاعات بیشتر و بهتری کسب کنید امکان اینکه سرتان کلاه برود کمتر است. البته مراکز و فروشگاه‌های شناخته شده‌ای هم هستند که اعتبار بالایی داشته و شما به راحتی محصول خود را حتی به صورت آنلاین سفارش داده و دریافت می‌کنید. حواستان باشد که متناسب با کیفیت پول پرداخت کنید.

با کمی بررسی و مطالعه و آگاهی از همین نکاتی که ارائه شد در نهایت خرید مطلوبی انجام خواهید داد و از نتیجه آن که بر دیوارهایتان نشسته لذت کافی خواهید برد.