کفپوشهای PVC را بهتر بشناسیم

پی وی سی چیست ؟
 پلی‌ وینیل کلراید یا پی ‌وی ‌سی نوعی پلاستیک بسیار پر کاربرد است و در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. به طور عمومی بیشتر از ۵۰٪ از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود، زیرا پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سر هم‌بندی می‌شود.
کفپوش پی وی سی چیست ؟
جنس این نوع کفپوش از پی وی سی است و با روکش هایی با طرح چوب گرانیت، تایل موکت نما، عروسکی و غیره در بازار موجود هستند. ضخامت کفپوش ها معمولا ۲ یا ۳ میلیمتر است و برای انواع ورزشی آن تا ۵ میلیمتر نیز موجود می باشد. کفپوش پی وی سی برای نصب نیاز به کف سازی داشته و با چسب به سطح چسبانده می شوند. نوع ۲ میل آن برای کف اتاق خواب منازل رایج تر بوده و همچنین ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشد. نوع ۳ میل کفپوش های پی وی سی برای حال و پذیرایی و همچنین اماکن پر تردد مناسب است. کفپوشها در دو نوع تایل و رولی تولید می گردند، که نوع تایل آن نمایی مشابه با پارکت لمینت ایجاد می نماید. ویژگی کفپوش های پی وی سی: قابل شستشو هستند و به راحتی تمیز می شوند. در برابر پارگی و خط و خش مقاوم هستند.
لایه های کفپوش:
۱- لایه پوششی یا رویه کفپوش پی وی سی: این لایه در واقع لایه بی رنگ و شفاف است که از مقاومت زیادی در برابر سایش و خراش برخوردار است و به هر میزان ضخامت بیشتری داشته باشد، کفپوش از مقاومت تردد بیشتری برخوردار است. به دلیل نازک بودن این لایه نسبت به لایه اصلی، معمولاً در اندازه گیری ضخامت آن از واحد میکرون متر (۱۰ به توان منفی ۶ متر) استفاده می شود. بطور مثال ۷۰ میکرون متر، ۱۰۰ میکرون متر و … . در بعضی از کفپوش ها از دو لایه پوششی استفاده می شود. ۲- لایه دکور کفپوش پی وی سی: این لایه اصطلاحاً روکش پی وی سی نام دارد که با طرح های چوب و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ۳- لایه اصلی یا هسته کفپوش پی وی سی: این لایه وزن و فشار ناشی از رفت و آمد را تحمل می کند. جنس آن از پی وی سی نرم و منعطف تشکیل شده است و عمده ضخامت کفپوش را تشکیل می دهد. این لایه نقش بسیاری در تحمل کشش و نیروی فشاری ایفا می کند.

فهرست مطالب

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم