کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب

اگر شما یک فرد شاغل نیستید و مسئولیت خانه بر دوش شما قرار ندارد، به احتمال زیاد ساعات زیادی را در اتاق خوابتان برای مطالعه، تمرکز، استراحت و انجام تکالیف می‌گذرانید؛ لذا زیبایی و شیک بودن اتاق خواب از موضوعات مهمی است که امروزه مورد بحث قرار می‎گیرد و باید برای طراحی دکوراسیون داخلی آن وقت کافی صرف شود.

یکی از ایده‌آل‌ترین المان‌های طراحی داخلی اتاق خواب، کاغذ دیواری‌ است. به همین دلیل قصد داریم تا در این بخش به بررسی کاغذ دیواری اتاق خواب و نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید کاغذ دیواری بپردازیم. اگر شما هم در فکر ایجاد یک اتاق اختصاصی و آرامش‌بخش برای استراحت هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

امروزه انتخاب کاغذ دیواری مناسب و باکیفیت کاری دشوار و چالش برانگیز است، به گونه‌ای که باعث سردرگمی مشتریان و مراجعه کنندگان می‎شود؛ زیرا کاغذ دیواری‌ها آنقدر تنوع طر ح و رنگ دارند که انتخاب را برای مشتریان دشوار کرده‌اند.

از آن جهت که کاغذ دیواری به پرطرفدارترین فاکتور در دکوراسیون منزل تبدیل شده است و جلوه‌ای منحصر به فرد به فضای داخلی و چیدمان وسایل می‌دهد، خرید آن، ملزم به آگاهی از یکسری نکات می‌باشد که تصمیم داریم در این بخش آن‌ها را با یکدیگر بررسی نماییم.

اگر شما هم در فکر تعمیر و یا ایجاد یک فضای آرامش‌بخش برای فرار از استرس و تنش‌های محیط بیرون هستید، تا آخر این بخش همراه ما باشید و موارد زیر را در هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب در نظر بگیرید:

فاکتور رنگ

در هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه، اتاق خواب مستر یا اتاق خواب پسرانه باید به رنگ محصول توجه کافی را داشته باشید. فراموش نکنید که اتاق خواب‌ها مکانی برای آسایش و استراحت هستند و نباید در آن‌ها از رنگ‌های تند و هیجانی استفاده شود؛ لذا برای نوازش روح ساکنین از رنگ‌های آرامش بخش در طراحی داخلی اتاق استفاده نمایید. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم فکر استفاده از رنگ‌های تند مانند رنگ نارنجی، سبز، قرمز و ... را از فکرتان بیرون کنید.

همچنین در هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید سن و جنسیت صاحب اتاق را در نظر بگیرید. برای مثال، رنگ کاغذ دیواری اتاق پسرانه با رنگ کاغذ دیواری اتاق مستر و یا اتاق دخترانه باید کاملا متفاوت باشد؛ زیرا سلیقه و نظرات یک نوجوان 15 ساله با یک فرد بزرگسال کاملا متفاوت خواهد بود. برای مثال، تحقیقات و آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از رنگ قرمز تند در اتاق نوجوانان به خصوص پسرهای کم سن باعث افزایش خشونت می‌شود.

فاکتور طرح

از رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب که بگذریم، انتخاب طرح مناسب اهمیت پیدا می‌کند. طرح‌هایی وجود دارد که حاصل ترکیب دو رنگ خشن و یا دو رنگ ملایم است. همچنین، طرح‌هایی ترکیبی از رنگ‌های خشن و ملایم به بازار عرضه می‌شود. کدام یک از این محصولات می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای اتاق‌ها به خصوص اتاق خواب باشد ؟

به طور معمول بهترین طرح برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه، طرح‌های خلوت و ملایم با طیف رنگی طوسی، صورتی، یاسی و... است و طرح‌های کم نقش و نگار می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای کاغذ دیواری اتاق خواب مستر باشند و برای اتاق پسرانه می‌توانید از طرح‌های اسپورت، ماشینی و ... با طیف رنگی آبی، طوسی، سبز و زرد استفاده نمایید.

نکته‌ای که در رابطه با طرح کاغذ دیواری اتاق خواب وجود دارد این است که کاغذی دیواری‌های شلوغ، فضای داخلی را کوچکتر نشان می‌دهند.

فاکتور شغل و حوزه فعالیت

به نظر شما شغل و حوزه فعالیت می‌تواند در انتخاب کاغذ دیواری تاثیرگذار باشد؟ کاملا قابل انتظار است که شغل یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در خرید کاغذ دیواری اتاق‌ها باشد. قطعا نمی‌توان ایده‌های یکسانی را برای افراد در نظر گرفت. برای مثال، سلیقه یک استاد دانشگاه با یک نویسنده یا موسیقی‌دان کاملا متفاوت‌ خواهد بود. به همین دلیل است که شغل به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب کاغذ دیواری مناسب در نظر گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که روانشناسان معتقد هستند که جو داخلی اتاق خواب و فضایی که در آن به سر می‌برید می‌تواند به شدت موجب تحریکات عصبی و گرایش‌های رفتاری شود؛ لذا در هنگام خرید کاغذ دیواری اتاق خواب و انتخاب رنگ و طرح مناسب، نهایت دقت را داشته باشید.

مدل‌های کاغذ دیواری مناسب برای اتاق‌ها

پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه صنعت باعث شده تا امروزه شاهد انواع کاغذ دیواری در طرح و رنگ‌های متنوع باشیم و دست مشتریان در هنگام خرید کاملا باز باشد. اما از طرفی، تنوع رنگ و گستردگی طرح کاغذ دیواری‌ها باعث شده تا انتخاب طرح مناسب کمی چالش برانگیز به نظر برسد. برای مثال، بسیاری از افراد مطمئن نیستند که کاغذ دیواری اتاق مستر باید ساده و خلوت باشد یا طرح‌دار و شلوغ. یا کسانی که به سبک‌های کلاسیک علاقمند هستند، نمی‌دانند که باید از کدام مدل کاغذ دیواری برای فضای داخلی اتاق‌ها استفاده نمایند تا با سایر وسایل و سبک‌ها، همخوانی داشته باشد.

در این بخش قصد داریم تا انواع کاغذ دیواری مناسب برای تزیین اتاق خواب مستر، پسرانه، دخترانه را معرفی نماییم تا بتوانید انتخابی بهینه و مطابق با سلایق خود برای اتاق‌ها داشته باشید.

1. کاغذ دیواری مدرن

یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‎ها برای اتاق خواب، کاغذ دیواری مدرن با نقش و نگارهای شاد است. این دسته از محصولات اغلب طرح‌های جدید و توام با زیبایی محصور کننده دارند و به فضای داخلی شما روح می‌بخشند. ما در مجموعه دکوراسیون داخلی فرتاک، کاغذ دیواری مدرن را با تنوع گسترده فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید یک فضای مناسب برای استراحت خود با سبک و طرح دلخواهتان فراهم کنید.

2. کاغذ دیواری کلاسیک

از دیگر محصولات مناسب به عنوان کاغذ دیواری اتاق مستر می‌توان به کاغذ دیواری کلاسیک اشاره کرد که قدمت زیادی در میان سایر محصولات دارد و از خطوط و نقش‌های منحنی و متقارن تشکیل شده است. به طور کلی از رنگ‌های خنثی مانند کرم، طوسی، بژ و خاکستری در این محصول استفاده می‌شود و شما در همان نگاه اول متوجه احساس آرامشی که در میان طرح‌ها موج می‌زند، خواهید شد.

اگر تمایل دارید تا شکوه دوران کلاسیک در معماری منزل شما نمایان شود، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای به نمایش گذاشتن هنر باشد.

3. کاغذ دیواری برجسته

اگر به دنبال جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات کاغذ دیواری هستید، کاغذ دیواری برجسته می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصول با طرح‌ها و گل‌های برجسته علاوه بر رفع عیب‌های ظاهری دیوارها، جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد در فضای داخلی ایجاد خواهد کرد.

کاغذ دیواری برجسته یکی از پرطرفداری‌ترین مدل‌های کاغذ دیواری اتاق خواب است که در طرح‌های متنوع مانند طرح‌های گل‌دار، پتینه، داماسک و... طراحی و تولید می‌شود و انواع سلایق را در بر می‌گیرد و یک طرح سه بعدی به ظاهر دیوارها می‌دهد.

4. کاغذ دیواری سه بعدی

اگر به دنبال یک محصول با سبک و سیاق منحصر به فرد هستید، کاغذ دیواری سه بعدی با جذابیت و جسارت خاص خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طرح‌ها و شکل‌های کاغذ دیواری سه بعدی به گونه‌ای طراحی شده است که ظاهری زنده و پویا داشته باشد.

شما می‌توانید کاغذ دیواری اتاق خواب خود را از میان کاغذ دیواری‌های سه بعدی انتخاب نمایید و به فضا عمق بخشید. امروزه انواع کاغذ دیواری سه بعدی در طرح‌های متنوع مانند طرح‌های طبیعت، مدرن، هندسی، گل و... طراحی و به بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با خرید این محصول فضایی جذاب با طرحی چشمگیر داشته باشید.

 انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

یکی از المان های مهم در دکوراسیون منازل کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری به علت داشتن انواع طرح ها و رنگ های مختلف و زیبا همیشه گزینه ای مناسب برای طراحی دیوارها هستند.

یکی از مهم ترین ارکان منزل شما، اتاق خواب است که به اندازه سالن پذیرایی خانه دارای اهمیت می باشد. اتاق خواب نیز بر اساس روحیات و سلیقه و سبک دکوراسیون غالب بر خانه تان بایستی چیدمان شود. اگر شما در انتخاب نوع و رنگ کاغذ دیواری مردد هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا پیشنهادهایی جهت ایده پردازی در مورد انتخاب رنگ کاغذ دیواری و طرح کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب زوجین و کودکان ارائه دهیم. با همراه باشید.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ کاغذ دیواری برای دیوارهای اتاق خواب، در آرامش اعصاب ساکنین خانه و استرس و اضطراب روزانه بسیار تاثیر گذار و حائز اهمیت می باشد همچنین یکی از ارکان اصلی دکوراسیون اتاق خواب ها نیز به حساب می آید.

اگر رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب  با دقت و هوشمندانه انتخاب شود باعث تمدد اعصاب و کاهش استرس های متحمل شده از جامعه در طول شبانه روز می گردد.اصولا رنگ های روشن در چیدمان منازل بسیار به کاربرده می شود زیرا باعث آرامش بیشتر و استراحت چشم ها و ذهن ساکنین منزل خواهد بود.اما رنگ های تیره تر و به اصطلاح گرم تر در کنار ایجاد شور و هیجان باعث خستگی چشم ها و در طولانی مدت باعث دل زدگی خواهد شد.

در مبحث رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب نیز همین قوانین صادق است اما هر قانونی نیز استثنایی دارد. می توان با ترکیب و تلفیق رنگ های خنثی و تیره تر هارمونی زیبایی به اتاق ها و در کل به دکوراسیون اتاق خواب هدیه داد.

کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر

در انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر باید بسیار هوشمندانه عمل کرد و رنگ هایی که باعث صمیمیت و همچنین ایجاد آرامش می شوند را برای کاغذ دیواری اتاق خواب انتخاب نمود. امروزه زوجینی که تازه ازدواج کرده اند به کاغذ دیواری علاقه زیادی نشان میدهند پس باید در مورد رنگ ها و رنگ شناسی اطلاعاتی کسب نمایند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

رنگ آبی (رنگ ایجاد آرامش و تمدد اعصاب)

رنگ آبی در هر المان و عنصری که به کار رود رنگی آرامبخش می باشد. رنگ آبی رنگی همه پسند و بسیار محبوب است که برای کاغذ دیواری اتاق خواب زن وشوهر بسیار مناسب است.می توانید طرح کلاسیک و یا مدرن را با رنگ آبی آرامبخش  تلفیق کرده و ترکیبی عالی را ایجاد کنید.

رنگ آبی از دسته رنگ های سرد است و باعث کاهش استرس و سطح فشار خون می شود، اگر رنگ های طیف گرم و یا تند تر را نیز می پسندید می توانید در کنار رنگ آبی، رنگ های طوسی،بنفش، نارنجی و یا زرد را در رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر به کار ببرید و روحی تازه به اتاق خواب تان ببخشایید.

رنگ سبز(رنگ طراوت و طبیعت)

این رنگ نیز از رنگ های محبوب در دکوراسیون اتاق خواب می باشد و باعث ایجاد صمیمیت و آرامش بیشتر از طریق القا حس نزدیکی به طبیعت می گردد. با انتخاب این رنگ و آوردن زوح  طبیعت به اتاق خواب تان، خوابی راحت و آرامش روان را برا خود به ارمغان آورده اید.

رنگ سفید(رنگ معصومیت و پاکی)

این رنگ از دسته رنگ های روشن وخنثی است اما در عین حال رنگی لوکس و همه پسند نیز به شمار می آید و در همه سبک های دکوراسیون نیز کاربرد دارد. در همه فرهنگ ها رنگ سفید سبمل پاکی و سادگی است و باعث بزرگتر دیده شدن اتاق شما می شود و حسی خوب و انرژی مثبتی را به شما القا خواهد کرد و با هر رنگ روشن و تیره تری نیز ترکیب می شود و هارمونی زیبایی به اتاق خواب شما می بخشد.

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر

برای کاغذ دیواری اتاق خواب زوجین انواع طرح های زیبا و مناسب هر نوع سبکی در بازار موجود می باشد که باید با توجه به رنگ مناسب و سبک دکوراسیون تخت خواب ، میز توالت، پرده ها و کفپوش زمین انتخاب گردد تا بهترین چیدمان را داشته باشید زیرا که بعد از یک روز کاری شلوغ و سخت در اتاق خواب تان، اولین و مهم ترین المانی که در آرامش شما تاثیر خواهد داشت دیوارهای روبه رویتان خواهد بود.

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب بچه

یکی از مهمترین عناصر چیدمان اتاق خواب کودکان،رنگ کاغذ دیواری می باشد که اگر درست انتخاب گردد اتاق خواب کودکتان بسیار زیبا خواهد شد. البته رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کودک به جنسیت و سن کودکتان نیز بستگی دارد.

رنگ های ملایم و روشن مانند سفید، صورتی، یاسی، بنفش مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب فرزند دخترتان است و برای فرزند پسرتان نیز رنگ های خنثی تر و تیره تر مانند طوسی،سبز،آبی را جهت کاغذ دیواری اتاق خواب پیشنهاد می نماییم.

سن فرزندتان نیز در انتخاب رنگ کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است زیرا  فرزند نوجوان و جوان شما به اقتضای سنی اش رنگ های پرشور و حرارت را می پسندد بناربراین رنگ های شادتر و هیچان انگیز تر برای کاغذ دیواری اتاق خواب شان باید در نظر گرفته شود.

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب تان کوچک است بایستی رنگ ها و طرح هایی از کاغذ دیواری انتخاب بنمایید تا باعث دلباز تر و بزرگتر نشان دادن اتاق خواب تان شود. رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید،کرمی و شیری بهترین  گزینه برای انتخاب رنگ کاغذ ویداری اتاق خواب کوچک است. 

قیمت کاغذ دیواری اتاق خواب

قیمت کاغذ دیواری به نام برند کاغذ دیواری، کارخانه تولید کننده،نوع کاغذ، طرح و رنگ آن بستگی دارد و قیمت یکسانی ندارند. برای آگاهی بیشتر در مورد قیمت کاغذ دیواری با مشاوران در تیم فراتک با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید تا بتوانیم شما را در انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب منزل تان یاری نماییم.

خرید آنلاین کاغذ دیواری اتاق خواب

برای سهولت در خریدتان می توانید به صورت آنلاین از سایت های معتبر مربوط به فروش آنلاین کاغذ دیواری مراجعه نموده و از نموه های معرفی شده انتخاب نمایید. تیم فراتک دیزاین این امکان را در اختیار شما قرار داده اند تا بتوانیدبا خیالی آسوده و به صورت آنلاین از نمونه های کاغذ دیواری در سایت دیدن فرمایید و با کسب مشاوره از مشاوران ما سفارشتان را ثبت نمایید.

بابت همراهی تان تا انتهای این مقاله از شما سپاسگذاریم.

سخن پایانی

در مطالب فوق نکات قابل توجه در رابطه با کاغذ دیواری اتاق خواب را با یکدیگر بررسی کردیم. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید چه محصولی را برای اتاق خواب خود استفاده نمایید و کدام طرح و رنگ تاثیر مثبت‌تری در روحیه و احساسات شما خواهد داشت.