تنوع رنگ کاغذ دیواری

Sayeh Sanei
امروز نمی‌توان منکر اهمیت کاغذ دیواری به عنوان متریال اساسی شد. فرآیند اجرا و نصب کاغذ دیواری برای اکثریت افراد یک فرآیند پیچیده محسوب می شود. با این حال همچنان ممکن است بشر بخواهد هر لحظه از چارچوب تکراری رنگ دیوار خارج شود و رنگ کاغذ دیواری یا دیوار تازه‌ای را تجربه کند. از این رو به آشنایی با تنوع رنگ کاغذ دیواری می پردازیم.

اهمیت آشنایی با تنوع رنگ کاغذ دیواری

احتمال دارد شما بخواهید با رنگ کردن متداول خانه از کاغذ دیواری منصرف شوید. چه بسا در این میان امکان دارد دشواریِ اجرای کاغذ دیواری شما را سردرگم و نگران کند. با این حال هیچ عنصری قادر نخواهد بود به مثابه کاغذ دیواری به فضایتان کاراکتر بدهد. به همین دلیل است که انتخاب رنگ کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارد. آشنایی با تنوع رنگ‌ کاغذ دیواری و کاربرد آن در فضا خالی از لطف نیست!

بنابراین، اگر هدفتان از تغییر در طراحی و دکوراسیون داخلی بازیابی فضاست، کاغذ دیواری بهترین گزینه می باشد. عده کثیری از طراحان داخلی برتر کاغذ دیواری را به عنوان عنصر تحول آفرین یاد کرده‌اند. چرا که کاغذ دیواری به تنهایی یک المان طراحی همه فن حریف شمرده شده است.این المان قادر به ایجاد نمای جسورانه و افزودن شخصیت به فضا می‌باشد.

فهرست مطالب
    رنگ کاغذ دیواری

    کجا، چه رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟

    استفاده، اجرا و نصب کاغذ دیواری چندان محدودیت ندارد. با این وجود نوع فضا و ویژگی‌های آن خواستار اهمیت و توجه در انتخاب رنگ کاغذ دیواری می‌باشد. به همین دلیل قصد داریم انواع کاغذ دیواری را بنا به رنگ دسته بندی کنیم و سپس کاربرد آن‌ها را نیز تشریح نمائیم.

    کاغذ دیواری خنثی

    احتمالا تا پیش از این با رنگ‌های خنثی آشنا شده‌اید. امروز رنگ‌های خنثی در رسته پرطرفدارترین رنگ‌ها قرار دارند. بنابراین، جای تعجب ندارد اگر موقع انتخاب رنگ کاغذ دیواری دوباره سراغ رنگ‌های خنثی بروید. طبیعی است که اثربخشی این رنگ‌ها در قالب کاغذ دیواری زمینه سفید، کاغذ دیواری شیری، کاغذ دیواری صدفی، کاغذ دیواری کرم، کاغذ دیواری طوسی و کاغذ دیواری خاکستری خودنمایی می‌کند. این تاثیر عمدتاً در اغراق بُعددهی، بزرگنمایی و روشنایی فضایی مطرح می‌شود. استفاده از آن‌ها به هیچ عنوان محدودیت مکانی ندارد. با این حال، انتخاب کاغذ دیواری تک رنگ و خنثی غالباً در سالن پذیرایی، اتاق ناهارخوری و اتاق خواب شایع می‌باشد.

    کاغذ دیواری زمینه خنثی

    کاغذ دیواری ترکیبی

    همانطور که از عنوان مشخص است، کاغذ دیواری ترکیبی متشکل از دو یا چندین رنگ می‌باشد. بدیهی است استفاده از دو یا چندین رنگ به طور همزمان قادر به خلق فضای رسمی و باشکوه خواهد بود. در این میان کاغذ دیواری کرم قهوه‌ای، کاغذ دیواری کرم طلایی، کاغذ دیواری صورتی طلایی، کاغذ دیواری فیروزه‌ای طلایی و کاغذ دیواری قهوه‌ای طلایی از پرطرفدارترین رنگ کاغذ دیواری ترکیبی به شمار رفته است.

    با آنکه اجرای کاغذ دیواری ترکیبی به مراتب مرتبط با سلیقه شخصی است. اما کاغذ دیواری صورتی طلایی و کاغذ دیواری فیروزه‌ای طلایی بیشتر از سایرین مناسب طراحی اتاق خواب محسوب می‌گردند. رنگ‌های رسمی موجود در کاغذ دیواری کرم قهوه‌ای، کاغذ دیواری کرم طلایی و کاغذ دیواری قهوه‌ای طلایی جایگاه ویژه‌‌ای در طراحی فضاهای رسمی‌ترایجاد می کنند.

     

    کاغذ دیواری ترکیبی

    کاغذ دیواری رنگ سرد

    رنگ‌های سرد غالباً متشکل از طیف‌های دو رنگ آبی و سبز می‌باشند. در این میان امکان دارد برخی رنگ‌ها متشکل از رنگ سرد یا گرم باشند. هرچه میزان رنگ پایه سرد بیشتر استفاده شده باشد، رنگ به دست آمده جزء رنگ‌های سرد دسته بندی می‌شود.

     رنگ کاغذ دیواری بنا به نوع فضا انجام می‌پذیرد. شما قادر خواهید بود از برخی رنگ‌ها نظیر کاغذ دیواری آبی درباری، کاغذ دیواری آبی فیروزه‌ای، کاغذ دیواری زیتونی و کاغذ دیواری سبز یشمی جهت کاهش بارِ دمایی فضا استفاده نمائید. در این راستا، کاغذ دیواری یاسی رنگ و کاغذ دیواری بنفش برای اتاق خواب ایده آل به شمار می‌روند. این رنگ‌ها به دلیل میزان استفاده از رنگ اصلی آبی بیشتر جزء رنگ‌های سرد محبوب دسته بندی شده‌اند.

    در شمار رنگ‌های فوق کاغذ دیواری زیتونی و کاغذ دیواری یشمی قادرند سبک طراحی و دکوراسیون داخلی‌تان را رو به سبک کلاسیک سوق بدهند. پیرامون این موضوع کاغذ دیواری نقره‌ای جزء رنگ‌های سرد براق به شمار می‌رود.

    کاغذ دیواری رنگ زمینه سرد

    کاغذ دیواری رنگ گرم

    رنگ‌های گرم عمدتاً شامل زرد، نارنجی و قرمز می‌باشند. استفاده از این رنگ‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی به طور فزاینده شور و نشاط به ارمغان خواهد آورد. کاغذ دیواری زرد، کاغذ دیواری نارنجی، کاغذ دیواری قرمز، کاغذ دیواری آجری، کاغذ دیواری نسکافه‌ای، کاغذ دیواری شکلاتی، کاغذ دیواری قهوه‌ای و کاغذ دیواری زرشکی از جمله رنگ‌های گرم  به شمار می‌روند.

    با این حال، اگر سلیقه شخصی‌تان چندان با رنگ‌های برجسته فوق مطابقت ندارد، سراغ برخی رنگ‌های گرم ملایم نظیر صورتی بروید. ملایمت کاغذ دیواری صورتی کم رنگ، کاغذ دیواری صورتی چرک و کاغذ دیواری صورتی گلدار به شما این امکان را خواهد داد تا از آن‌ها در برخی فضاها اعم از اتاق خواب نیز به راحتی استفاده نمائید.

    اگر نیاز بیشتری به تجمل و رسمیت در طراحی دارید، کاغذ دیواری طلایی براق قادر است فضایتان را دچار تغییر بزرگی نماید.

    کاغذ دیواری رنگ زمینه گرم

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم