دکوراسیون سرویس بهداشتی

Sayeh Sanei

آیا طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی حائز اهمیت است؟ بسیاری از افراد بر این باور هستند که سرویس بهداشتی فضایی است که ما زمان کمی را در آن می‌گذرانیم. همچنین مهمانان ما ممکن است به طور کلی از این فضا استفاده نکنند. بنابراین طراحی و تمیزی آن اهمیتی ندارد. بسیاری نیز تصور میکنند باید بالاترین هزینه ها را برای نشیمن و آشپزخانه انجام دهند، اما سرویس بهداشتی اهمیتی ندارد. در این مقاله می خواهیم شما را با اهمیت طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و روش‌های طراحی و زیبا سازی آن آشنا کنیم. بنابزنی اگر حتی مایل به پرداخت هزینه ی طراحی برای این فضا نیستید، با خواندن این مقاله سرویس بهداشتی زیبایی را برای خانه تان طراحی کنید.

فهرست مطالب

    اهمیت طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی چیست!؟

    1.ممکن است شما یک سرویس بهداشتی تمیز داشته باشید اما به دلیل عدم طراحی و همخوانی با سایر قسمت‌های خانه، زشت و یا حتی کثیف به نظر برسد. شیر آلات رنگ و رو رفته، سرامیک یا کفپوش لک دار، کهنه و یا شکسته و یا روشویی قدیمی و کدر شده، همه و هم حس تمیز بودن فضا را از بین خواهد برد. بنابراین انتقال حس تمیزی تنها با پاک کردن و شستشو اتفاق نخواهد افتاد. بلکه درگیر با معنی نو بودن و زیبا بودن نیز خواهد شد.

    2.اگر می خواهید بدانید کسی واقعا مرتب و تمیز است، ظاهر اتاق را نبینید، بلکه چیدمان داخل کمد ها نشان دهنده ی این موضوع است. سرویس بهداشتی نیز همین حکم را برای مهمانان دارد. اوج سلیقه و تمیزی خود را با طراحی زیبا و تمیز نگاه داشتن سرویس بهداشتی نشان خواهید داد.

    3.گاهی اوقات وسایل قدیمی به مرور زمان کثیفی هایی را در خود نگاه می دارند، بنابراین تمیز کردن آنها بی فایده خواهد بود. بنابراین بازسازی سرویس بهداشتی هر چند سال یکبار لازم و ضروری خواهد بود.

    دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک

    نقش کفپو‌ش در دکوراسیون سرویس بهداشتی جدید

    بهترین انتخاب برای کفپوش این مکان سرامیک و سنگ است. زیرا سایر متریال ها با آبریزی زیادی که در سرویس بهداشتی وجود دارد عمر بسیار کمی خواهند داشت. بنابراین سعی کنید از مدل‌های بسیار متنوعی که در بازار وجود دارد استفاده نمایید. اگر به تمیز کردن روزانه سرویس بهداشتی عادت دارید از کفپو‌ های رنگ رو‌شن استفاده نمایید. در غیر این صورت سرامیک های تیره را برای طراحی انتخاب نمایید. زیرا کف سرویس بهداشتی بیشترین کثیفی و آلودگی را دارد. بنابراین تمیز بودن و تمیز به نظر رسیدن آن بسیار مهم است.

    نقش دیوارپوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی

    همانطور که می دانید معمولا تمام دیوار یا بخشی از دیوار را از پاین به بالا کاشی  می‌کنند. دلیل این امر نیز واضح است. زیرا شستشوی کف سرویس بهداشتی به رنگ دیوار آسیب خواهد زد. کاشی کردن تمام دیوار در صورت الزامی است که فضای سرویس بهداشتی و حمام با یکدیگر یکی باشد. در این صورت نیاز است کل دیوار با کاشی و یا متریال های ضد آب پوشانده شود. برای مثال دیوار پوش های سه بعدی و دیوار پوش فومیو دیوارپوش پی وی سی  اگر به خوبی نصب شوند (که در اثر رطوبت کنده نشوند) انتخاب های دیگری برای طراحی دیوار سرویس بهداشتی و حمام شما خواهند بود.

    طراحی سقف در دکوراسیون سرویس دستشویی و حمام

    اگر می‌خواهید در طراحی دستشویی سقف را نیز در نظر بگیرید یکی از ایده های اجرایی و زیبا سقف کاذب آسمان مجازی است. به این ترتیب که یک نقش زیبا و از پشت نورپردازی شده داخل سقف کاذب اجرا خواهید کرد. این طرح ها بسیار متنوع هستند. طرح های طبیعت، آسمان، گل و…. از جمله این طرح های زیبا محسوب می‌شوند. آسمان مجازی به خودی خود نقش بسیاری در انتقال آرامش و حس تمیزی به افراد بازی می‌کنند.

    کمدها و نقش آنها در طراحی سرویس بهداشتی

    کمدهاا و بوفه ها نیز در سرویس بهداشتی باید از نوعی انتخاب شوند که در برابر آب و رطوبت مقاومت قابل قبولی داشته باشند. کمدها قفسه ها و شلف ها محل مناسبی برای نگهداری وسایل مورد نیاز و تزیینی در سرویس بهداشتی هستند.

    سایر وسایل و ابزار در دکوراسیون سرویس بهداشتی:

    کاسه توالت، روشویی، شیر آلات و… همه و همه باید همخوان با یکدیگر و متناسب با سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام شما انتخاب شوند. برای مثال برای سبک دکوراسیون کلاسیک از شیر آلات با فرم منحنی و طلایی رنگ استفاده نمایید و برای سبک مدرن از شیر آلان استیل نقره ای رنگ و با فرم های زاویه دار استفاده نمایید و البته که ترکیب رنگ کلی دکوراسیون شما در انتخاب رنگ شیر آلات نیز تاثیر خواهد داشت.

    اهمیت گلها در سرویس بهداشتی

    آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک ایرانی

    یکی از دلایلی که مهمانان و افراد به سرویس بهداشتی رجوع می‌کنند آینه است. بنابراین انتخاب آینه زیبا و متناسب با سبک دکوراسیون نیز بسیار حائز اهمیت است. هر چه این آینه بزرگتر باشد، به دلیل حس بعد و انعکاس نوری بیشتری که ایجاد می‌کند، باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای سرویس بهداشتی خواهد شد. اینه را نیز متناسب با سبک انتخاب نمایید. مثلا برای سبک کلاسیک ایینه های بسیار زیبایی با حاشیه های کلاسیک و با جزئیات زیبایی در بازار موجود است.

    انتخاب سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی لاکچری

    برای طراحی این فضا می توانید از رنگ بندی متفاوت با سایر قسمت های خانه استفاده نمایید. یعنی بهتر است که همینطور باشد. هر فضا باید شخصیت جداگانه ای داشته باشد و حس جدیدد را به افراد منتقل نماید. به این معنی که تنوع در طراحی دکوراسیون خانه وجود داشته باشد. اما از نظر سبک طراحی، باید هم خوان و متناسب با سبک کلی خاته تان باشد. شما  می توانیددر یک خانه ی کلاسیک یک اتاق خواب مدرن متناسب با سلیقه فرزندتان داشته باشید، اما جالب نیست که با یک دکوراسیون نشیمن مثلا مدرن یک دکوراسیون سرویس بهداشتی سلطنتی داشته باشید.

    نقش وسایل تزیینی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

    1.گل و گیاه: فضای سرویس بهداشتی مرطوب است. بنابراین از گیاهانی که نیاز به رطوبت بیشتری دارن استفاده نمایید. استفاده از گیاهان سالم سرحال نیز نقش بسیاری در انتقال حس متبت و حس تمیزی در فضای سرویس بهداشتی خواهند داشت. بنابراین از گیاهان حتما استفاده نمایید.

    2.شمع ها: آب و آتش د ر کنار یکدیگر همیشه زیبا خواهد بود. بنابراین استفاده از شمع های تزئینی زیبا بر روی شلف ها و قسمت‌هایی که در معرض مستقیم آب نیست در زیبایی و انتقال حس مثبت اثر گذار خواهد بود.

    3.وسایل شیشه ای: اگر می خواهید سرویس به آشتی لوکس و زیبا داشته باشد، استفاده از وسایل شیشه ای را فراموش نکنید. گلدان ها، وسایل تزیینی جا شمعی های شیشه ای و… همه و همه نقش مهمی در زیبا، لوکس و تمیز به نظر رسیدن فضا ایجاد می نمایند.

    4.مجسمه: مجسمه ها نیز می توانند به تاکید شده بر روی سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی تان کمک کنند. گاهی اوقات نیز می توانید از مجسمه های مرتبط استفاده نمایید برای مثال کنار روشویی مجسمه ای از فیگور دستهای یک انسان قرار دهید.

    ابعاد سرویس بهداشتی

    در انتخاب وسایل و چیدمان توجه به ابعاد سرویس بهداشتی بسیار مهم است. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید از روشویی آیینه و سایر ابزارها و وسایل ظریف و جمهکع و جور استفاده نمایید و اگر سرویس بهداشتی بزرگی دارید، دست شما برای استفاده از آنها باز خواهد بود.

    همچنین اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید سعی کندی از کاشی های بسیار ریز و یا سرامیک های کوچک استفاده نکنید.

    در سرویس بهداشتی های کوچک و کم نور، استفاده از رنگهای روشن نیز الزامی است.

    انخاب رنگ غالب پاستلی برای سرویس بهداشتی

    انتخاب پرده

    اگر سرویس بهداشتی و حمام شما پنجره داشت، کنترل نور مساله ی مهمی خواهد بود. بنابراین استفاده  از پرده های کرکره ای ضد زنگ انتخاب مناسبی برای این فضا خوهد بود.

    نور پردازی

    نور پردازی و لوستر ها بسیار اهمیت دارند.مخصوصا اگر رنگ غالب در طراحی شما تیره باشد.

    نورهای دیواری را روبروی اینه ها قرار ندهید. زیرا هنگام اینسان جلوی آینه ضد نور می شود و چهره خود را نمی‌توانید به خوبی مشاهده نمایید. بهتر است نورهای دیواری دو دو طرف  اینه قرار گیرند تا شما بهترین و واضح ترین تصویر را از خود در آیینه ببینید.

    نحوه انتخاب رنگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک و بزرگ

    برای انتخاب رنگ بهتر است از قانون 60-30-10 استفاده نمایید.  به این معنی که از یک رنگ غالب(60%)، یک رنگ ثانویه(30%) و یک رنگ دکوری و یا تاکیدی (10%) در طراحی استفاده نمایید.

    1.رنگ غالب: رنگی که بیشترین مقدار را دارد. مخصوصا اگر سرویس بهداشتی و حمام شما کوچک است، بهتر است از رنگهای روشن، خنثی و با پاستلی انتخاب شود. اصولا رنگ دیوارها و کف و یا دیوارها و سقف که متراژ زیادی دارن. را انتخاب نمایید. اگر حمام و سرویس بهداشتی بزرگی دارید، در صورت نورپردازی مناسب می توانید رنگ غالب را تیره نیز انتخاب نمایید.

    2.رنگ ثانویه: رنگ ثانویه می تواند فقط کف و یا فقط سقف، به همراه رنگ روشویی، وان و کمدها باشد. توضیح رنگ طوری صورت گیردکه 30 درصد از رنگ فصا را در بر گیرد. بهتر است رنگ روشویی و وان و… طوری انتخاب شود که از مد میفتن. و قدیمی نشود. زیرا تعویض آنها سخت و هزینه بر است.

    3.رنگ تاکیدی یا دکوراتیو: یک رنگ زیبا و خاص که بهتر است براق، پر رنگ و یا شارپ باشد را انتخاب نمایید. از این رنگ می توانید برای شیر آلات، گلدان ها، شمع ها، حاشیه دور اینه و از این قبیل استفاده نمایید.

    نکته:

    توجه داشته باشید که سه رنگ انتخابی بالا باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. برای ست کردن رنگ ها با یکدیگر رنگهای مکمل را بشناسید و در گوگل د ر مورد رنگها مطالعه نمایید.

    نتیجه گیری:

    اگر چه سرویس بهداشتی و حمام فضاهای کوچکی هستند اما طراحی آنها پر از نکته های ریز و کاربردی است. با رعایت نکات و اصولی که ذکر کردیم و کمی خلاقیت و ترکیب حجم و انتخاب رنگ درست، می توانید سرویس بهداشتی لوکس و رویایی داشته باشید.

    سرویسب هداشتی و حمام بزرگ با رنگ تیره

    دکوراسیون داخلی فَرتاک

    طراحی و بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خود را به تیم حرفه ای فَرتاک بسپارید. مطابق با سلیقه و بودجه و سبک مورد نظرتان، رویاهایی که در ذهن دارید را محقق خواهیم ساخت. برای ثبت سفارش طراحی با شماره های شرکت تماس بگیرید. همچنین برای خرید انواع محصولات دکوراسیون داخلی، به سایت فرتاک مراجعه نمایید.

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم