دکوراسیون ورودی منزل

Sayeh Sanei

برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل باید در ابتدا باید دلایل اهمیت این موضوع را بیاموزید. فضای ورودی خانه و یا پیش فضای خانه از قدیم در معماری ساختمان های ایرانی مورد توجه بوده است. فضای هشتی که به عنوان پیش فضای ورود به خانه طراحی می شده است، مصداق این موضوع است. این فضا هم برای کسانیکه در خانه ساکن هستند و هم مهمانان، محلی برای ایجاد آمادگی جهت ورود به خانه و یا خروج از آن است. بنابراین باید به طراحی دکوراسیون ورودی خانه اهمیت دهید. زیرا این فضا اولین برخورد افراد با خانه است و شخصیت دکوراسیون آن خانه را نشان خواهد داد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را در زمینه طراحی دکوراسیون ورودی منزل شیک بیاموزید.

فهرست مطالب

    تعریف فضای ورودی خانه

    در خانه های ایرانی قدیمی و خانه های ویلایی جدید اغلب فضایی بین 2 تا 12 متر مربع به تناسب متراژ خانه برای پیش فضا یا ورودی خانه دیده می شود. اما در دکوراسیون ورودی منزل ایرانی امروزی ما با سه نوع فضا رو به رو می‌شویم. طراحی دکوراسیون ورودی آپارتمان ایرانی، نکات خاص خود را دارد:

     

    نوشته های خوش آمدگویی در دکوراسیون ورودی آپارتمان

    1.فضایی با پلان مربع، دایره، مستطیل و یا چند ضلعی

    در این حالت طراحی ورودی منزل بسیار آسان خواهد بود. میتوانید از کمدهای دربسته استفاده نمایید. همچنین استفاده از آیینه و کنسول، تک مبل و یا پاف جهت استفاده برای انتظار و… بسیار رایج است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    2.راهرو

    برای طزاحی دکوراسیون ورودی راهرو باید سعی کنید از شلف ها استفاده کنید تا فضا را تنگ و خفه جلوه ندهد. چوب لباسی ها را به شکل تکی به دیوار نصب کنید. در این حالت لازم است که مرتب بودن لباسها و کفش‌ها را همیشه در نظر داشته باشید. برای فضای نشتن در طراحی ورودی راهرو میتوانید از یک صندلی تاشو که در هنگام عدم نیاز می توانید آنرا بر روی دیوار ببنید، استفاده کنید. سعی کنید نیازهایتان را با شلف ها در ارتفاع برطرف نمایید.

    3.بدون پیش فضا در ورودی وسط خانه باز می‌شود.

    در این حالت شما 2 راه دارید

    الف) اگر به اندازه کافی فضا دارید با پارتیشن و یا کمد ایستاده یک پیش فضا تعریف نمایید

    ب) آیا فضایی برای ایجاد پیش فضا ندارید؟ اولین و نزدیک ترین گوشه ی دنج را برای ایجاد یک پیش فضای محصور نشده(به علت محدودیت متراژ) انتخاب نمایید.

    نکات مهم در طراحی دکوراسیون ورودی منزل

    • در طراحی ورودی آپارتمان و طراحی ورودی باغ ویلا و … به نور پردازی اهمیت دهید. زیباترین طراحی نیز بدون در نظر گرفتن نور کافی به چشم نمی آید. بنابراین سعی کنید با تک لوستر زیبا که همخوان با سبک و رنگ دکوراسیون شماست این نور را تامین نمایید. اگرسبک طراحی دکوراسیون ورودی آپارتمان شما مینیمال است می توانید این نور را با هالوژن های ریز و یا نورهای مخفی در سقف یا روی دیوار تامین نمایید. می توانید با یک مهندس برق و یا نورپرداز مشورت نمایید.
    • استفاده از جاکفشی و کمدهای بسته و جا کفشی و کمدهای باز
    • بسته به سلیقه، سبک طراحی، میزان مرتب بودن افراد خانواده از کمدها و جا کفشی های نیمه باز و یا بسته انتخاب نمایید.
    • .استفاده از آیینه در دکوراسیون ورودی هال:استفاده از آیینه بسیار حائز اهمیت است. آیینه فضا را بزرگتر و دلباز تر نشان میدهد. علاوه بر آن همه افراد موقع خروج از خانه و برگشت از بیرون تمایل دارند که تصوير خود را در آینه ببیند. اگر این اینه قدی باشد تا تیپ شما پس از پوشیدن کفش نیز مشخص شود بسیار کاربردی تر است.

    سایر موارد

    • اگر فضای کافی دارید می توانید آیینه و کنسول داشته باشید. برای تزئین روی آن از شمع ها و یا گلدان ها استفاده نمایید.
    • .در نظر گرفتن باکس های کوچک برا روی دیوارها بسیار کاربردی است. استفاده از آنها به عنوان جای کلیدها، برگه های یادداشت، و ترکیب آنها با گلهای ریز خشک و یا مصنوعی برای زیباتر به نطر رسیدن آنها.
    • استفاده از قاب های عکس و یا نوشته: قاب عکس بهتر است عکس شخصی نبا‌شد. عکسی هنری، انتزاعی و… باشد که به دکوراسیون و سلیقه شما همخوان باشد
    • قاب عکس می تواند متن باشد و یک شعار و یا شعر فارسی و یا انگلیسی باشد.
    • استفاده از استند های سلام و یا خوش آمدگویی دیواری و یا ایستاده که در دکوراسیون خانه های مدرن خارجی رایج تر است. این جملات میتواند انرژی مثبت را به ساکنین و مهمانان انتقال دهد.
    • . در نظر گرفتن پاف، صندلی و یا محلی برای نشستن و پوشیدن کفش و یا محلی برای انتظار: در صورتیکه فضا به شما این اجازه را می‌داد، حتما محلی برای نشستن در نظر بگیرید. می‌توانید از یک صندلی تو پر باکس مانند استفاده کنید و از فضای درون آن به عنوان کمد نیز استفاده نمایید.
    • استفاده از سبدهاي حصیری و یا سایر وسایل تزیینی مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه

    نکات طراحی دکوراسیون ورودی منزل

    • حتی الامکان این فصا را ساده طراحی نمایید و آن را شلوغ نکنید.
    • این فضا باید مطابق با دکوراسیون داخلی خانه تان باشد. برای ماگثال اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است از آیینه های که طرح قاب آنها کلاسیک است استفاده نمایید.
    • می توانید با استفاده از کاغذ دیواری و یا رنگ دیوار متفاوت این فضا را از سایر قسمت‌های خانه جدا کنید و یا توسط تغییر رنگ و یا طرح این فضا را تعریف نمایید. اما توجه داشته باشید رنگهای انتخابی به سایر قسمت‌های خاته بیاید. ممکن است یک رنگ مکمل رنگ فصای نشیمن اصلی خانه باشد و یا تیره و روسنی از همان رنگ باشد. اگرچا ایجاد تضاد رنگی هوشمندانه نیز می تواند گزینه ی جالبی باشد.
    • بهتر است کفپوش را در این قسمت از خانه تغییر ندهید. زیرا باعث شلوغی فضا می شود. اما می توانید از فرش ها، موکت ها و یا گلیم های جذاب استفاده نمایید. فرش کف این فضا می تواند بسیار متفاوت و نقطخکه ی کانونی طراحی این فضا باشد.
    • این قسمت از خانه شخصیت شنا و خانه تان را به افراد انتقال می دهد. سعی کنید از تابلوها و وسایل تزیینی همه پسند تر استفاده نمایید. تابلو ها عکسها و وسایل تزیینی خاص را در اتاق خواب شخصی‌تان استفاده نمایید.

    نتیجه گیری:

    ورودی خانه اولین و آخرین ذهنتی است که افراد و مهمانان از خانه شما خواهند داشت. همچنین اولین و آخرین حسی است که خانه تان به شما انتقال خواهد داد. بنابراین در طراحی ورودی ساختمان تا تا جای ممکن دقت و خلاقیت به خرچ دهید. برای دکوراسیون ورودی هال لازم نیست که هزینه ی زیادی کنید. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید. حتی یک گلدان کوچک در یک جای درست می تواند تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. قبل از طراحی نمونه های بسیاری که در سایت‌های ایرانی و خارجی هست را مشاهده نمایید و ایده بگیرید.

     

    اهمیت فرش ورودی خانه

    دکوراسیون داخلی فرتاک

    برای خرید انواع محصولات دکوراسیون اخلی به سایت فرتاک مراجعه نمایید. طراحی و بازسازی خانه و محل کار خود را از صفر تا صد به تیم طراحی و اجرای حرفه ای فرتاک بسپارید. به دلیل موجود بودن تمامی محصولات دکوراسیون د اخلی، قیمت تمامی کارها طبق بودجه ی شما تنظیم خواهد شد. بنابراین با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم طراحی را انجام خواهیم داد و هم محصولات را از شرکت فرتاک که نمایندگی بهترین برندهای ایرانی و خارجی است، خریداری خواهید کرد. بنابراین پروژه ی شما دقیق و منسجم اجرا خواهد شد. ممنن که فرتاک را انتخاب می کنید.

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم