قرنیز مناسب برای پارکت

مدیر سایت

 انتخاب قرنیز مناسب در زیبایی بصری و همپنین کیفیت فنی فضا تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله به راهکارهایی برای انتخاب قرنیز مناسب برای پارکت می پردازیم.

فهرست مطالب

    اهمیت اتصال و اجرای قرنیز مناسب برای پارکت

    قرنیز، یکی از اجزای اصلی و فنی سازه و ساختمان به شمار رفته است. قرنیز اصولاً در قالب تخته یکسره برجسته در پایین‌ترین بخش دیوار مشاهده می‌شود. وظیفه و مهم‌ترین هدف اتصال و اجرای قرنیزدر پایینِ دیوار می‌تواند در محافظت از نازک کاری دیوار خلاصه شود.همپنین عدم نفوذ رطوبت به دیوار، کفپوش و محافظت از این دو جزء سازه پررنگ‌ ترین مزیت اتصال قرنیز به شمار رفته می رود. این در حالی است که انتخاب قرنیز مناسب فضا همچنان در راس پرسش‌های متداول پیرامون این مطلب قرار دارد.

    قرنیز سفید رنگ

    تغییر شکل قرنیز در طول سالیان اخیر

     

     پیش از سالیان اخیر عمده قرنیزهای اتصال یافته از جنس بتن، سیمان و سنگ بود. امروز اکثر ساختمان سازان و پیمان کاران تمایل دارند از اجناس نوین نظیر قرنیز پی وی سی ، ام دی اف و چوب استفاده نمایند. طبیعی است که شکل قرنیز مناسب طی سال‌های اخیر به شدت تغییر و تحول یافته است. قرنیز بنا به نوع کفپوش‌های کلاسیک یا مدرن پارکت، سرامیک و لمینت انتخاب می‌گردد.

     انواع و اقسام قرنیز کنونی بالاخص قرنیز پی وی سی و قرنیز ام دی اف از خصوصیات و مزایای بی‌شماری در قیاس با انواع و اقسام قرنیز سنتی برخوردار است. به عنوان مثال، قرنیز پی وی سی از جنس پلاستیک است به عنوان قرنیز ارزان در بازار شناخته می شود. در عین ارزان بودن، عایق رطوبتی شمرده می‌شود. در مقابل، قرنیز ام دی اف نیز از روکش پی وی سی برخوردار می‌باشد. همه این‌ها باعث شده تا از قرنیز نوین به عنوان قرنیز مناسب یاد گردد.

    تغییر شکل قرنیز در زمان

    چگونه قرنیز مناسب برای پارکت انتخاب کنیم؟

    انتخاب استایل و رنگ قرنیز بنا بر سبک طراحی و دکوراسیون و یا به طور جزئی‌تر، بر اساس طرح و رنگ کفپوش صورت می‌پذیرد. برخی افراد به عنوان ساکنان منازل بر این تصورند که انتخاب قرنیز مناسب چندان مناسب نیست.اما این جزء به ظاهر کوچک قادر است کلیت ظاهر فضا ودکوراسیون داخلی را متحول کند.

    به همین دلیل، شما به عنوان مشتری حین انتخاب و خریداری قرنیز مناسب برای پارکت باید نکاتی را رعایت کنید.این نکات شامل سبک طراحی و دکوراسیون داخلی و یا طرح و رنگ کفپوش است. در این راستا، یک قانون کلی پیرامون رنگ قرنیز و پارکت اشاره نموده؛ رنگ قرنیز باید به اندازه یک پرده تیره‌تر از رنگ کفپوش باشد.

     

    مقاله پیشنهادی: نحوه نصب قرنیز

    قرنیز مناسب

    چگونه رنگ پارکت و قرنیز را هماهنگ کنیم؟

    به خاطر داشته باشید که حتماً نباید رنگ قرنیز و پارکت در تطابق با یکدیگر باشند. گاهی اوقات، تطابق رنگ قرنیز و رنگ شومینه و کابینت به دلیل هم ترازی از اهمیت برخوردار می‌باشد.اما، در حالت کلی با ذکر مثال به شما خواهیم گفت که چه رنگ قرنیز مناسب کدام رنگ پارکت است.

    به عنوان مثال، اگر رنگ کفپوش پارکتتان روشن است، قرنیز تیره مانند قرنیز طوسی رنگ، قرنیز خاکستری، قرنیز گردویی، قرنیز رنگ ونگه و قرنیز قهوه‌ای سوخته متوسط به عنوان قرنیز مناسب است. از میان رنگ‌های فوق، قرنیز ونگه در سالیان اخیر به عنوان پرطرفدارترین رنگ‌های قرنیز تیره مطرح شده است.

    این در حالی است که اگر رنگ کفپوش پارکتتان به اندازه کافی تیره است، احتمالاً بهتر باشد از برخی رنگ‌های قرنیز مانند قرنیز طلایی، قرنیز نقره‌ای، قرنیز پی وی سی سفید استفاده نمائید. چه بسا، تقابل رنگ‌های متضاد قادر به ایجاد و خلق کنتراست قابل توجه خواهد بود .این موضوع در مرکز طراحی و دکوراسیون داخلی فضایتان قرار خواهد گرفت.

    بدیهی است که استفاده و انتخاب برخی رنگ‌های براق، درخشان و متالیک در قرنیز رنگی می‌تواند سبک طراحی و دکوراسیون فضایتان را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار بدهد. با این وجود، چنین موضوعی می‌تواند با سلیقه شخصی شما نیز در ارتباط باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم اگر سراغ قرنیز سفید صدفی، قرنیزرنگ طلایی و قرنیز نقره‌ای می‌روید باید از سبک طراحی و دکوراسیون داخلی رسمی و کلاسیک فضا مطمئن باشید. این رنگ‌ها در قالب قرنیز مناسب قادرند به فضا رسمیت بیشتری ببخشند.

     

    قرنیز متناسب با شوفاژ

    قرنیز طرح‌ دار؛ انتخابی دیگر

    بعضی افراد تمایل به استفاده از قرنیز رنگی به منزله قرنیز مناسب برای کفپوش پارکت ندارند.بنابراین میتوانند از برخی قرنیزهای طرح دار اعم از قرنیز طرح پارکت ویا طرح چوب استفاده نمایند. با آنکه کلیت این قرنیزها طرح و نقش دار هستند، تنوع رنگی آن‌ها همچنان در معرض استقبال مشتریان بسیاری قرار دارد.

    این موضوع بدان معناست که شما باید در هنگام انتخاب و خریداری قرنیز طرح پارکت و قرنیز طرح چوب به مفهوم تعادل و هارمونی رنگ‌ها نیز توجه کنید . به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از قرنیز طرح پارکت تیره‌تر برای کفپوش پارکت روشن‌تر استفاده نمائید. چه بسا، چنین امری جلوه طراحی و دکوراسیون داخلی فضایتان را دوچندان خواهد کرد.

     

    قرنیز طرحدار

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم