کاربرد آجر در طراحی داخلی

Sayeh Sanei

امروزه کاربرد آجر در طراحی داخلی فضاهای مسکونی،اداری و تجاری بسیار رایج شده است. ممکن است تصور کنید که استفاده از آجر برای طراحی فضای داخلی، فضا را قدیمی نشان می دهد. اما با آشنایی با انواع آن خواهید دید که برای طراحی های مدرن نیز قابل استفاده است. در واقع آجر طراحی داخلی خانه شما را متفاوت می کند.

فهرست مطالب

    در این مقاله به کاربردهای متنوع آجرها در قسمت‌های مختلف خانه و سایر کاربری ها اشاره خواهیم کرد. علاوه بر آن ایده های  طراحی با آجر را به شما می آموزیم. بنابراین تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

    آجر در طراحی داخلی آشپزخانه

    کاربرد آجر در طراحی داخلی فضاهای مختلف چیست؟

    کاربرد انواع آجر همه تصور می کنند که استفاده از آجر فقط مختص نمای خارجی ساختمان است. این تصور اما اشتباه است. در اینحا به کاربرد انواع آجر در طراحی داخلی فضاهای مختلف اشاره می کنیم.

    کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی مسکونی

    آجرنمای های داخلی در انواع، طرح ها و ابعاد متفاوتی قابل اجراست. در فضاهای مسکونی بهتر است که براي تمامی دیوارها از آجر نما استفاده نکنید. بنابراین بهتر است دیواری مناسب را برای این کار انتخاب نمایید. دیوار پشت تلویزیون در تی وی روم، دیوار پشت مبل راحتی در اتاق نشیمن، دیوار کنار پله های داخلی و دیوار  کنار میز ناهارخوری از دیوارهایی هستند که مناسب برای اجرای آجر نمای داخلی است.

    کاربرد آجر در طراحی داخلی آشپزخانه

    آجر در طراحی داخلی آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها بسیار رایج و زیباست. بنابراین از مدل های متنوع این محصول متناسب با آشپزخانه خانه خود استفاده نمایید.

    کاربرد آجر در طراحی داخلی اتاق خواب

    در  طراحی داخلی اتاق خواب نیز دیوار پشت تخت خواب مناسب ترین دیوار برای آجر نما است و نمای خاصی به محیط می بخشد.

    کاربرد آجر در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

    از آجر نما برای طراحی سرویس بهداشتی نیز می توان استفاده کرد. فقط باید دقت نمایید دیواری را انتخاب نمایید که کمترین تماس را با آب داشته باشد. زیرا در طی زمان آجر نما مقاومت خیلی بالایی در برابر آب نخواهد داشت. بنابراین توجه به این نکته حایز اهمیت است.

    استفاده از آجر نما در طراحی داخلی و زیبا سازی ستون‌های خانه

    ستون ها در فضای خانه از نقاط ضعف طراحی معماری و سازه است. اما با طراحی داخلی درست و به جا می توانید این مشکل را برطرف نمایید. بنابراین آجر نما کردم ستون ها می تواند آن را تبدیل به یک آلمان زیبا و قابل توجه در خانه و سایر کاربری های نماید.

    آجر در نشیمن

    استفاده های دیگر آجر نما در دیوار دکوراسیون داخلی

    1.دیوار کافه های

    2.دیوار رستوران ها

    3.دیوار پله

    4.دیوار شومینه

    و…

    آجر نما در طراحی داخلی کف خانه

    برای طراحی کف فضا ها و جداسازی فضا از فضایی دیگر می توان از آجر کف استفاده کرد. این نوع اجرای آجر نیز بسیار خاص است و جلوه ی خاصی به فضای شما می بخشد. شاید در طراحی داخلی خانه های بازسازی شده ای که به کافه یا رستوران تغییر کاربری داده اند، اجرای آجر را دیده باشید.

    آجر در طراحی داخلی سقف خانه

    شادی کمتر دیده باسدی آنا از آجر در سقف فضاها نیز استفاده می گردد. اگر این اجرا در هماهنگی با سایر قسمت های دکوراسیون داخلی فضا باشد، می تواند گزینه ای زیبا و خاص باشد.

    رنگ کردن آجرها

    آجر ها را می توانید به رگ دلخواه خود درآورید. ممکن است رنگی که با دکوراسیون فضای شما تناسب داشته باشد در میان رنگ آجرهای موجود نباشد. حتی می توانید در رنگ کردن نیز خلاقیت به خرج دهید و دو رنگ و یا بیشتر اجرا نمایید. می توانید کاربری فضا را با تغییر رنگ آجر نشان دهید.

     

    تنوع در اجرای آجر

    روش اجرای آجرها

    یکی از خصوصیاتی که آجر دارد، تنوع در روش اجراست. به این معنی که می توانید آجرها را بسیار متنوع اجرا نمایید. می توانید آنها را به صورت عمود بر هم و یا سایر روش‌ها نیز اجرا نمایید. بنابراین می توانید به این شکل تنوع در دیوار، سقف و یا کف ایجاد نمایید.

    روش مشبک

    آجر ها را می توانید یه شکل پر و خالی نیز اجرا کنید. این دیوارها می توانند جایگزین پارتیشن ها در فضای خانه باشند. مثلا می توانید فضای ناهارخوری را با دیوار مشبک آجری از فصای نشیمن جدا کنید. اگر اجرای این دیوار در مسیر تابش نور خورشید باشد زیبایی بی نظیری می آفریند. زیرا سایه روشن طرحدار بسیار زیبایی در فصا ایجاد می کند. ضمن اینکه در مابین فضاهای خالی می توانید از گلدان ها یا گیاهان کوچک نیز استفاده نمایید. به این شکل به طور کلی حال و هوای فضا را تغییر خواهید داد. یکی دیگر از روش‌های اجرای آجر که بیشتر در دکوراسیون رستوران های سنتی رواج دارد، اجرای طاق و یا رواق آجری است. این طرح در خانه ها یا به طور کلی فضاهای سنتی ایرانی است.

    جنس آجر در طراحی داخلی

    آجر نما نسوزآجر نما رستیک و… از انواع آجر نماهای قابل استفاده در طرح ها و رنگهای متنوع است.

    جایگزین آجر در طراحی داخلی

    دیوارپوش فومی طرح آجر و دیوارپوش های سه بعدی طرح آجر جایگزین های جدید و جذابی برای آجر نمای داخلی هستند. علت جایگزین کردن این دو متریال به جای آجر نمای داخلی می تواند موارد زیر باشد:

    1.قیمت مناسبتر

    2.تسریع در اجرا مخصوصا در عملیات بازسازی فضاها

    3.اجرای تمیز و بدون دردسر

    4.اجرا توسط خود افراد و بدون نیاز به نصاب

    5.تنوع در رنگ و طرح

    6.به سبب جنسشان برای فضاهای خیلی مدرن و یا خیلی کلاسیک مناسب‌تر هستند.

    7.حذف هزینه ی نصب

    برای سفارش دیوارپوش فومی طرح آجر و دیوارپوش سه بعدی طرح آجر می توانید به سایت دکوراسیون داخلی فرتاک مراجعه نمایید.

    نتیجه گیری

    استفاده از آجر در فضای خانه انرژی مثبتی را انتقال می دهد. زیرا آجر متریالی بوم آورد و طبیعی است. همچنین یاداور خاطرات کودکی و معماری ایران باستان است. بنابراین حتی در دکوراسیون داخلی مدرن می توانید از آجر های سفی  و ساده استفاده نمایید. همچنین می توانید  آنها را به رنگ دلخواه درآورید و از انرژی مثبت آن در فضا لذت ببرید.

    آجر در طراحی کف

     

    راحی داخلی توسط تیم فرتاک

    اگر مایل هستید که استفاده از آجر در طراحی خانه خود داشته باشید، تیم طراحی فرتاک در خدمت شماست  طراحی داخلی فضای خانه و محل کار خود را به تیم حرفه ای فرتاک بسپارید.. با فرتاک رویاهایتان را محقق سازید…اگر مایل هستید که از آجر نما  در طراحی داخلی فضای خود استفاده نمایید، این موضوع را در جلسه ی مشاوره ی طراحی با تیم طراحی فرتاک در میان بگذارید. با فرتاک رویاهایتان را محقق سازید

     

     

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم