کاغذ دیواری سه بعدی

 کاغذ دیواری سه‌بعدی

دکوراسیون و چیدمان منزل˓ محل کار˓ هتل‌ها و یکی از مسایلی است که برای بیشتر افراد اهمیت پیدا کرده است و توجه بسیاری از افراد به زیبایی محیط زندگی خود را افزایش داده است. استفاده از کاغذ دیواری سِه بعدی برای جلوه دادن به دیوارهای خانه یا محل کار  مدت زیادی است که جایگزین رنگ آمیزی دیوارها شده است.

اگرچه همچنان بسیاری از افراد رنگ زدن را به کاغذ دیواری ترجیح می‌دهند اما استفاده از کاغذ دیواری به دلیل تنوع رنگ و طرح آن به یکی از ابزار زیباسازی فضای خانه تبدیل شده است.

فهرست مطالب

    کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد و همان‌طور که می‌دانید محدودیتی در ایجاد تنوع طرح‌ها و نصب آن وجود ندارد. شما با استفاده از کاغذ دیواری هر نقشی که دلخواهتان باشد را می‌توانید در فضای خانة خود اجرا کنید . یکی از جدیدترین انواع کاغذ دیواری کاغذ دیواری سِه‌ بعدی است که به‌عنوان پیشرفت در صنعت کاغذ دیواری محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با این نوع از کاغذ دیواری بیشتر آشنا شوید و یا قصد خرید آن را دارید ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

    • کاغذ دیواری سه‌بعدی چیست؟
    • انواع کاغذ دیواری سِه‌ بعدی
    • قیمت کاغذ دیواری سِه‌ بعدی
    • طرح کاغذ دیواری سِه‌ بعدی
    • کاغذ دیواری سِه‌ بعدی اتاق‌خواب/ پذیرایی/ سقف
    • کاغذ دیواری سِه‌ بعدی اسپرت/ طبیعت/ سنتی

     

     کاغذ دیواری سه‌بعدی چیست؟

    کاغذ دیواری سه‌ بعدیِ یکی از انواع کاغذ دیواری است که به طور معمول در خانه‌ها استفاده می‌شوند اما اگر یک دیوار را با کاغذ دیواری سِه‌ بعدی و دیوار دیگری را با کاغذ دیواری معمولی مقابل شما قرار دهند مطمئناً شما نیز برتری کاغذ دیواری سه‌بعدی را تأیید می‌کنید.

    این دسته از کاغذهای دیواری در حالت کلی در دودسته لوکس و معمولی قرار می‌گیرند. کاغذ دیواری سِه‌بعدی لوکس که بر پایه کتان˓ چرم و یا فوم است که البته این امر موجب دوام بیشتر این نوع کاغذ نیز می‌شود. استفاده از یکی از این سه اقلام برای پایه کاغذ دیواری به آن در برابر ضربه‌گیر بودن و در نتیجه آسیب نرسیدن به دیوار کمک می‌کند.

     

    کاغذ-دیواری-سه بعدی-فرتاک دیزاین

    یکی از مشخصه‌های بارز این دسته از کاغذ دیواری (سِه‌بعدی) رنگ استفاده شده در آن می‌باشد. به‌وضوح کیفیت رنگ‌های به کار برده شده در کاغذ دیواری سِه‌بعدی خیلی بیشتر از کاغذ دیواری سِه‌بعدی معمولی یا به طور کلی سایر کاغذدیواری‌ها است. عموماً رنگی که در این کاغذها به کار برده می‌شود رنگ اکوسالونت نام دارد.

    اگرچه ممکن در برخی مواقع از رنگ‌های با کیفیت پایین‌تر استفاده شود که برای اطمینان از کیفیت کاغذ دیواری خریداری شده باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنید و تحقیق و بررسی لازم را در جهت انتخاب درست انجام دهید.

    از دیگر نکاتی که به‌عنوان امتیاز به کاغذ دیواری سه‌بعدی تعلق می‌گیرد مقاومت بالا و درنتیجه طول عمر بیشتر آن نسبت به کاغذدیواری‌های معمولی است. در نتیجه اگر به دنبال کاغذ دیواری با کیفیت بالا از لحاظ دوام˓ مقاومت و همین‌طور نقش و رنگ می‌باشید˓ کاغذ دیواری سه‌بعدی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

    بیشتر بخوانیم : پوستر دیواری و اداری

    انواع کاغذ دیواری سه‌بعدی

    انواع دسته‌بندی مختلف کاغذ دیواری سه‌بعدی به شرح زیر می‌باشد

    کاغذ دیواری سه‌بعدی لوکس و غیر لوکس یکی از کلی‌ترین دسته‌بندی‌های کاغذ دیواری به شمار می‌روند همان‌طور که گفته شد در بخش قبلی کاغذ دیواری سِه‌بعدی لوکس دارای پایه چرم˓ کتان و یا فوم می‌باشد اما کاغذ دیواری سِه‌بعدی غیر لوکس مانند کاغذ دیواری های معمولی چاپ می شوند و تفاوت آن فقط در طرح سه بعدی آن است

    کاغذ دیواری سه‌بعدی به نام پوستر دیواری نیز نام گرفته‌اند و در تقسیم‌بندی دیگری در دودسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی جای می‌گیرند.

    پوستر دیواری آماده در اندازه‌های استاندارد و مشخصی چاپ و عرضه می‌شوند. این پوسترها به‌صورت یک‌تکه˓ چهار و یا هشت تکه می‌توانند در اختیار مشتریان قرار بگیرند. در حالی که پوستر دیواری سفارشی به انتخاب و اندازه‌های ارائه شده توسط خریدار چاپ و آماده می‌شود تا کاملاً اندازه دیوار انتخابی شما برای نصب باشد.

    کاغذ-دیواری-سه بعدی-فرتاک دیزاین

    قیمت کاغذ دیواری سه‌بعدی

    کاغذ دیواری سِه‌بعدی با توجه به دو دسته‌بندی لوکس و غیر لوکس دارای رنج قیمتی گسترده‌ای است تا همه افراد از زیبایی این پوسترها لذت ببرند. اما به طور کلی قیمت کاغذ دیواری سِه بعدی در مقایسه با سایر انواع کاغذ دیواری بیشتر می‌باشد و با توجه به کیفیت˓ زیبایی و دوامشان قیمت بالای آن‌ها امری معمول و متداول است .

    برای اطلاع دقیق از قیمت کاغذ دیواری سه‌بعدی می‌توانید به مراکز عرضه آن و یا سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات مربوط به کاغذ دیواری مراجعه کنید.

    طرح کاغذ دیواری سه‌بعدی

    تنوع بسیار بالایی در طرح کاغذ دیواری سه‌بعدی مشاهده می‌شود. همچنین که شما می‌توانید نقش دلخواه خود را سفارش داده و ازاین‌جهت محدودیتی در انتخاب طرح نخواهید داشت. اما تعدادی از طرح‌های کاغذ دیواری سه‌بعدی وجود دارند که به‌عنوان محبوب‌ترین طرح‌ها انتخاب شده‌اند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به:

    • تصاویر حیوانات
    • الگوهای هندسی و انتزاعی
    • پیاده‌سازی نقش سطوح مثل آجری یا چوبی
    • تصاویر دسته‌ای از گل‌ها در فضای طبیعت یا گلدان

    و… اشاره کرد. انتخاب طرح کاغذ دیواری سه‌بعدی باید با سایر وسایل منزل شما همخوانی داشته باشد تا زیبایی کاغذ دیواری دوچندان شود.

    کاغذ دیواری برای نقاط مختلف خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد اما توجه داشته باشید که با توجه به پوستری بودن کاغذدیواری‌های سه‌بعدی و در نتیجه اختصاص یک طرح منحصر به فرد به هر دیوار باید تناسب بین طرح و رنگ‌ها را رعایت فرمایید تا بهترین فضاسازی رنگی در خانه شما صورت پذیرد. در همین راستا می‌توانید از فروشندگان کاغذ دیواری سه‌بعدی کمک گرفته و یا از سایت‌های آموزشی ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید و در بخش بعدی تعدادی از نکات مهم برای انتخاب پوستر در مکان‌های مختلف خانه را برای شما شرح می‌دهیم.

    بیشتر بخوانیم : کاغذ دیواری مدرن

    کاغذ دیواری سه‌بعدی پشت تلویزیون

    معمولاً تلویزیون در خانه‌ها بر روی بزرگ‌ترین دیوار خانه نصب شده و یا روبروی آن قرار می‌گیرد پس یکی از دیوارهای کلیدی برای نصب کاغذ دیواری جذاب دیوار پشت تلویزیون می‌باشد. چراکه به سبب وجود تلویزیون روی این دیوار توجه افراد به طور ناخودآگاه بر روی این دیوار متمرکز می‌شود و زیبایی کاغذ دیواری نصب شده بر روی آن بیشتر به چشم بیننده می‌رسد.

    یکی دیگر از دلایلی که پشت تلویزیون اهمیت زیادی دارد فاصله‌ای است که مبلمان به طور معمول از تلویزیون چیده می‌شود. این فاصله کمی بیشتر از فاصله تا سایر دیوارها می‌باشد در نتیجه وقتی از این فاصله به کاغذ دیواری نگاه می‌کنید زیبایی بصری بیشتری توسط چشم القا می شود .

    کاغذ دیواری سه‌بعدی پشت تلویزیون موجب ایجاد خطای دید در افراد شده و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد از این ترفند استفاده کنید تا خانة خود را بزرگ‌تر نشان دهید. برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری سِه‌بعدی پشت تلویزیون باید دقت کنید که تناسب با سایر اجزای منزل شما داشته باشند تا فضای خانه شلوغ و به‌هم‌ریخته نشان داده نشود. در ادامه تعدادی از کاغذ دیواری نصب شده پشت تلویزیون را مشاهده می‌کنید که هماهنگی بین اجزا به‌خوبی نمایان است.

    سوالات متداول

    کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟ Expand

    کاغذ دیواری سه‌بعدی یکی از انواع کاغذ دیواری است که به طور معمول در خانه‌ها استفاده می‌شوند اما اگر یک دیوار را با کاغذ دیواری سه‌بعدی و دیوار دیگری را با کاغذ دیواری معمولی مقابل شما قرار دهند مطمئناً شما نیز برتری کاغذ دیواری سه‌بعدی را تأیید می‌کنید.

    طرح های کاغذ دیواری سه بعدی چند نوع هستند؟ Expand

    کاغذ دیواری سه‌بعدی لوکس و غیر لوکس یکی از کلی‌ترین دسته‌بندی‌های کاغذ دیواری به شمار می‌روند

    کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟ Expand

    تنوع بسیار بالایی در طرح کاغذ دیواری سه‌بعدی مشاهده می‌شود. همچنین که شما می‌توانید نقش دلخواه خود را سفارش داده و ازاین‌جهت محدودیتی در انتخاب طرح نخواهید داشت. اما تعدادی از طرح‌های کاغذ دیواری سه‌بعدی وجود دارند که به‌عنوان محبوب‌ترین طرح‌ها انتخاب شده‌اند

    مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم